Ärsyttää ruoasta valittajat!!!
Aikuiset ihmiset ja käyttäytyvät niin! En voi käsittää.
Ruoka on yök, pahaa, ei pysty syömään jne. Ja saatetaan jopa keskustella mitkä on inhokkiruokia. Ja siirrellään haarukalla ruokaa sivuun, kun ei tykkää.
Minut on opetettu vanhempien ja isovanhempien toimesta kunnioittamaan ruokaa enkä milloinkaan sano YÖK tai YÄK. Jos en jostain ruoasta suuremmin pidä, pidän sen täysin omana tietonani.
Miettikää nyt vähän aikuiset ihmiset! Kuulostatte niin moukilta.
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:39"]
Voi herranlettas sentään. Et kai sinäkään kaikista tv-ohjelmista tykkää? Toiset eivät pidä kaikista ruoista. PISTE!
[/quote]
Jos EI PIDÄ niin aikuisen EI PIDÄ tehdä siitä mitään hemmetin numeroa. Turvat kiinni ja olkoot syömättä. Itse opetin lapsilleni jo silloin kuin olivat pieniä etteivät tee siitä numeroa pöydässä. Eivätkä tee - sen verran ovat fiksuja.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 13:49"]
Kun ei se näköjään mene edes niin. Olen auttamatta moukka ja epäkohtelias, kun en OTA RUOKAA LAUTASELLE JA SYÖ.
[/quote]
Kyllä. Tästä on kysymys. Aikuinen ihminen ei ole tuollainen pelle. Minun ja monen (tämä ketju on hyvä osoitus asiasta) silmissä te olette tuollaisessa tapauksessa kermapersemoukkia.
Ja ei. Joistain marginaalisista hyvin suurelle ihmisjoukolle suhteellisen pahoista ruoista ei myöskään ole kyse. Ei siis maksalaatikko, pinaattikeitto, sisuskaluista mitään valmistettua. Tällaisia suomalaisperheet eivät oikeastaan valmista, ellei satu olemaan niihin friikahtaneita. Ihan perusruoasta on kyse: lihapullat, pihvit, jauhelihakastike, lihasuikalekastike, stroganoff, kinkku, lindströminpihvit, paistetut silakat, pitsa, kebab, hernekeitto, kaurapuuro, pannarit, voileivät, tomaattikurkkusalaatti.
Aikuinen ihminen: OTA RUOKAA LAUTASELLE JA SYÖ.
[/quote]
Mutta miksi, miksi, miksi se sinua niin paljon häiritsee, jos joku tietty vieras ei OTA RUOKAA LAUTASELLE SYÖ?
Oletettavasti muut kuitenkin syövät, kaikilla on hyvä mieli, ruoka maistuu eikä sitä mene haaskuun. Miksi sen yhden syömättömyys harmittaa niin hirvittävän paljon, kunhan se ei nurkassa valita nyrpeänä että hyi yök? Miksi kaipaisit tilitystä siitä, että onko tällä vieraalla huono olo, vai kenties pelottaa että vieraassa paikassa syödyssä ruuassa on kuitenkin jäämiä pähkinää/gluteenia/mitä vain, vai kenties verikokeet tai paksusuolentähystys seuraavana päivänä, vai kenties ei vain tee mieli? Siis eikö se ole riittävä tieto, että ok, tämä vieras ei nyt halua - syystä tai toisesta - syödä juuri tuota ruokaa, mutta on kuitenkin paikalla viettämässä iltaa, joten ollaan kaikki ihan hyvällä mielellä vaan?
Mä en syö ainakaan oliiveja enkä lipeäkalaa enkä silliä missään muodossa. Niin ja homejuustoa en myöskään. En suostu edes maistamaan, vaikka jossain kylässä tarjottaisiin. En tosin käy kylissä syömässä ruokaa, se syödään meillä kotona. Kylässä käydään vaan kahvilla ja useimmat kahvileivät ovat hyviä. Olisi yhtä moukkaa jättää se kermakakku syömättä vaan siksi että "sori mutta mä en tykkää kermasta" tai "en voi sietää marsipaania".
Aina näille "nirsoille" maistuu jauheliha, makkara ja grillimuona. Odotan innolla ensimmäistä sipulin, sienten ja kalan yökkääjää, joka yökkää myös makkaraperunoille ;D
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 19:38"]
Kun ei se näköjään mene edes niin. Olen auttamatta moukka ja epäkohtelias, kun en OTA RUOKAA LAUTASELLE JA SYÖ.
[/quote]
Kyllä. Tästä on kysymys. Aikuinen ihminen ei ole tuollainen pelle. Minun ja monen (tämä ketju on hyvä osoitus asiasta) silmissä te olette tuollaisessa tapauksessa kermapersemoukkia.
Ja ei. Joistain marginaalisista hyvin suurelle ihmisjoukolle suhteellisen pahoista ruoista ei myöskään ole kyse. Ei siis maksalaatikko, pinaattikeitto, sisuskaluista mitään valmistettua. Tällaisia suomalaisperheet eivät oikeastaan valmista, ellei satu olemaan niihin friikahtaneita. Ihan perusruoasta on kyse: lihapullat, pihvit, jauhelihakastike, lihasuikalekastike, stroganoff, kinkku, lindströminpihvit, paistetut silakat, pitsa, kebab, hernekeitto, kaurapuuro, pannarit, voileivät, tomaattikurkkusalaatti.
[/quote]
Mutta miksi, miksi, miksi se sinua niin paljon häiritsee, jos joku tietty vieras ei OTA RUOKAA LAUTASELLE SYÖ?
[/quote]
Miksi sinun pitää löytää joku ihmeen syy? Tässä ketjussa monet ovat sanoneet suurin piirtein samaa kuin minä. Ole hyvä ja jätä syiden kysyminen pois, Gestapo-moukka. Noin eivät vaan aikuiset ihmiset toimi, se häiritsee ihan oletusarvoisesti. Tällöin ei kysellä syitä, tämä on default-tilanne. Tuollainen kermaperseily kertoo luonneviasta.
Ja marginaaliset (ja useimmiten luulotellut) allergiat ja muut mukamukaesteet voit jättää ihan pois. Sairas henkilö ei tule syömään, koska hän on sairas, ja jokainen ymmärtää jonkun kala-allergian, kun ei saa hengitetyksi. Älä viitsi porvoilla!
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 19:41"]
Aina näille "nirsoille" maistuu jauheliha, makkara ja grillimuona. Odotan innolla ensimmäistä sipulin, sienten ja kalan yökkääjää, joka yökkää myös makkaraperunoille ;D
[/quote]
Tismalleen! Ja joskus se grillimuona on lähes samaa kuin se, jolle yökkäiltiin muutama tunti sitten raflassa. Nyt illanvieton jälkeen asialla ei olekaan mitään merkitystä. Sitten on vielä tästä edistyneempi Moukka (TM) 2.0, joka seuraavana päivänä sitten valitteleekin sen grilliruoan kalorimäärää, ei ihme kyllä makua tai otettujen drinksujen kalorimäärää...
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 19:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi sinun pitää löytää joku ihmeen syy? Tässä ketjussa monet ovat sanoneet suurin piirtein samaa kuin minä. Ole hyvä ja jätä syiden kysyminen pois, Gestapo-moukka. Noin eivät vaan aikuiset ihmiset toimi, se häiritsee ihan oletusarvoisesti. Tällöin ei kysellä syitä, tämä on default-tilanne. Tuollainen kermaperseily kertoo luonneviasta.
Ja marginaaliset (ja useimmiten luulotellut) allergiat ja muut mukamukaesteet voit jättää ihan pois. Sairas henkilö ei tule syömään, koska hän on sairas, ja jokainen ymmärtää jonkun kala-allergian, kun ei saa hengitetyksi. Älä viitsi porvoilla!
[/quote]
En ymmärrä viestiäsi. En saa siis ihmetellä, miksi sinua häiritsee noin paljon, jos joku ihminen jättää (kaikessa hiljaisuudessa) syömättä jotain?
Kukakohan tässä on Gestapo-moukka? Minulle ei tulisi mieleenikään painostaa ketään ihmistä syömään jotain, mitä hän ei halua syödä. Kieltäytymisen syy ei kuulu minulle.
(Ja muuten, ruuan sopimattomuuden ei tarvitse olla mitään henkeä uhkaavaa. Minä en joudu sairaalaan, jos syömässäni ruuassa on gluteenin jäämiä, mutta todella ikävät vatsanväänteet on kyllä tiedossa myöhemmin.)
Tarjosin kerran sipsit ja kermaviilidipit tuttavaperheelle ja se perkeleen mies ei suostunut syömään, kun oli valkosipulidippiä! Ensiksi vaimo kysyy huolissaan: "Ei kai tuo vaan ole valkosipulidippiä, kun meidän Timo ei syö valkosipulia ollenkaan?". Tosi moukka!
[/quote]
Siksi, koska en halua kotiini epäkohteliaita ihmisiä. Jos otetaan vastaan kutsu syömään, silloin myös syödään. Ja nyt EI PUHUTA sairauksista, vaan nirsoilusta. Miksi pitää kieltäytyä syömästä, jos kerran on kylään menty syömään? Kuoletko siihen jos pitää kerran vuodessa pistää suuhun muutakin kuin nakkimakkaraa? Oletko kaikissa asioissa yhtä itsekäs; MINUN ei tarvitse jos MINÄ en halua? Pysykööt nirppanokat kotonansa syömässä älkääkä tulko vieraisille ronkkimaan ja jättämään ruokia.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 20:06"]
[/quote]
Siksi, koska en halua kotiini epäkohteliaita ihmisiä. Jos otetaan vastaan kutsu syömään, silloin myös syödään. Ja nyt EI PUHUTA sairauksista, vaan nirsoilusta. Miksi pitää kieltäytyä syömästä, jos kerran on kylään menty syömään? Kuoletko siihen jos pitää kerran vuodessa pistää suuhun muutakin kuin nakkimakkaraa? Oletko kaikissa asioissa yhtä itsekäs; MINUN ei tarvitse jos MINÄ en halua? Pysykööt nirppanokat kotonansa syömässä älkääkä tulko vieraisille ronkkimaan ja jättämään ruokia.
[/quote]
Heh, meilläpä saa arvostella ja jättää syömättä,meillä ei tuputeta ruokaa. Montako syömishäiriöistä lasta sinulla on?
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 19:41"]
Mä en syö ainakaan oliiveja enkä lipeäkalaa enkä silliä missään muodossa. Niin ja homejuustoa en myöskään. En suostu edes maistamaan, vaikka jossain kylässä tarjottaisiin. En tosin käy kylissä syömässä ruokaa, se syödään meillä kotona. Kylässä käydään vaan kahvilla ja useimmat kahvileivät ovat hyviä. Olisi yhtä moukkaa jättää se kermakakku syömättä vaan siksi että "sori mutta mä en tykkää kermasta" tai "en voi sietää marsipaania".
[/quote]
Ei vitsi, mistä Juupavaarasta sä olet kun jauhat täällä jo toiseen kertaan noista kahvileivistä ja kiukkuat kuinka te ette käy kuin kahvilla :D No älä hyvä ihminen mene muille syömään jos et halua, tuskin kukaan sua pitää niin hyvänä seurana että väkisin ruokapöytään on viemässä. Meillä kun on ystävien kanssa tapana yhdessä sopia miten kylästellään ja mitä siellä tehdään...
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 20:06"]
[/quote]
[/quote]
Minulla itselläni ei ole mitään vaikeuksia syödä melkein mitä vain. Tutut ihmiset tietävät keliakiani, mutta mitään sen tarkempaa listaa en rupea kyläpaikkaan antamaan. Jos banaania on tarjolla, jätän sen ottamatta, sillä en halua vatsanväänteitä ja närästystä. Harvemmin se banaani kuitenkaan on ainoa ruoka-aines pöydässä, joten yleensä löydän aina jotain syötävää - paitsi muutaman kerran, kun kutsujen emäntä on unohtanut gluteenittoman vaihtoehdon pöydästä kokonaan.
Mutta pointtini on, että minä en ole kaikki maailman ihmiset, ja ihmisillä voi olla kaikenlaisia syitä syömättömyyteensä, ja ne syyt eivät kuulu minulle. Meillä saa siis syödä tai olla syömättä ihan miten paljon haluaa.
Miksi pitää kylässäkin syödä. Minä ruokarajotteinen, allerginen ym. syön vain kotonani. Meillä käy vieraita, mutta seurustella voi ilman ruokaa. Siis, vieraita voi ottaa vastaan, vaikka ei tarjoisi kuin kahvia tai teetä.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 20:20"]
Miksi pitää kylässäkin syödä. Minä ruokarajotteinen, allerginen ym. syön vain kotonani. Meillä käy vieraita, mutta seurustella voi ilman ruokaa. Siis, vieraita voi ottaa vastaan, vaikka ei tarjoisi kuin kahvia tai teetä.
[/quote]
Sä varmaan saat suusi auki ja osaat kieltäytyä jos joku pyytää teitä kylään syömään?
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 20:02"]
Tarjosin kerran sipsit ja kermaviilidipit tuttavaperheelle ja se perkeleen mies ei suostunut syömään, kun oli valkosipulidippiä! Ensiksi vaimo kysyy huolissaan: "Ei kai tuo vaan ole valkosipulidippiä, kun meidän Timo ei syö valkosipulia ollenkaan?". Tosi moukka!
[/quote]
Hyvä esimerkki!
Tutut tietävät, kyllä. Ruoka ei ole tärkeää.
Ei ärsytä. Ei ole pakko syödä, jos ei jostain syystä tykkää.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 20:02"]
[/quote]
Hyvä esimerkki!
[/quote]
Eivät kaikki syö valkosipulia, huono emäntä!
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 19:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En ymmärrä viestiäsi. En saa siis ihmetellä, miksi sinua häiritsee noin paljon, jos joku ihminen jättää (kaikessa hiljaisuudessa) syömättä jotain?
Kukakohan tässä on Gestapo-moukka? Minulle ei tulisi mieleenikään painostaa ketään ihmistä syömään jotain, mitä hän ei halua syödä. Kieltäytymisen syy ei kuulu minulle.
(Ja muuten, ruuan sopimattomuuden ei tarvitse olla mitään henkeä uhkaavaa. Minä en joudu sairaalaan, jos syömässäni ruuassa on gluteenin jäämiä, mutta todella ikävät vatsanväänteet on kyllä tiedossa myöhemmin.)
[/quote]
Älä nyt moukka viitsi tekeytyä tyhmemmäksi kuin olet! Default-tilanne on se, että kuussa on käyty. Jos epäilet asiaa, sinulla on todistustaakka, ei meillä normaaleilla ihmisillä. Jos et syö normaalia kotiruokaa, olet kermapersemoukka: sinun pitää selittää, ei meidän normaalien.
[/quote]