Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää ruoasta valittajat!!!

Vierailija
10.01.2014 |

Aikuiset ihmiset ja käyttäytyvät niin! En voi käsittää.

Ruoka on yök, pahaa, ei pysty syömään jne. Ja saatetaan jopa keskustella mitkä on inhokkiruokia. Ja siirrellään haarukalla ruokaa sivuun, kun ei tykkää.

Minut on opetettu vanhempien ja isovanhempien toimesta kunnioittamaan ruokaa enkä milloinkaan sano YÖK tai YÄK. Jos en jostain ruoasta suuremmin pidä, pidän sen täysin omana tietonani.

Miettikää nyt vähän aikuiset ihmiset! Kuulostatte niin moukilta.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ruokaa kohtaan jokin kunnioitus, joka on tullut kasvatuksesta. Ruoasta ei sanota hyi yök. (Jos ei tykkää, se pidetään omana tietona). Väkisin ei tietenkään mitään tarvitse syödä, mutta sitä ei ääneen kerrota.

Ruokaa ei heitellä.

Ruoka suussa ei puhuta.

Ruokapöydässä käyttäydytään hyvin ja ollaan ilman lakkia/pipoa

Ruokaa otetaan juuri sen verran kuin jaksetaan syödä, eli itse ottamaa ruokaa ei jätetä!

Ruokaa ei ronkita.

Onko nämä opit joillekin aivan ennenkuulumattomia??

Ainakin minä ja monet ystäväni kasvatettiin 70-luvulla näin. Tänä päivänä me osaamme pöytätavat.

Ja näin kasvatan omia lapsianikin. (Mutta voi kuinka paljon kuulemma koulussa on näitä yök en syö-lapsia).

Vierailija
42/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 13:16"]

(Mutta voi kuinka paljon kuulemma koulussa on näitä yök en syö-lapsia).

[/quote]

Mistä lie lapset oppineet tämän. Kyllä. Vanhemmiltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 on juurikin samoilla viivoilla ajatusteni kanssa. Osasit paljon hienommin tuoda esille asian, mitä olen ajanut tässä keskustelussa.

Älkää hyvät ihmiset loukkaantuko kaikenlaisista pienistä asioista ja nuo makumieltymykset ovat oikeasti tässä elämän mittakaavassa pieniä.

Täytyy vielä sanoa, että siinä olen samaa mieltä, että kaikenlaiset huutelut ja yökkäämiset on jätettävä pois käyttäytymisestä kuitenkin.

26 jne.

Vierailija
44/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt, minkälaisia ihmisiä nämä ovat, jotka väen vängällä meinaisivat vieraillaan maistatuttaa ihan kaikkea, näiden inhokkiruokiaankin. Siinä täytyy olla joku yhteinäinen luonteenpiirre. Ovatko he kaikki esim. ylipainoisia, joille ruoka on jotenkin pyhää? Vai onko heillä kaikilla erittäin huono makuaisti ja heillä ei itsellään ole mitään inhokkiruokia siksi ja kuvittelevat, että muut ovat samanlaisia?

Sillä eihän nyt ihan oikeesti kukaan aikuinen ihminen oikeasti sano ruokapöydässä yök ja ilmoita suureen ääneen inhoavansa jotakin. Oikeasti ihmiset toimivat hienovaraisesti inhokkiruokiensakin ääressä, vaikka jättäisivätkin ne syömättä.

En voi kuin ihmetellä, mistä johtuu tuollainen nyppiminen.

Vierailija
45/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 60-luvulla syntynyt. Kyllä mulle tulee virhearvioita, etten jaksa syödä lautasta tyhjäksi. Kamalaa, laitan sen roskikseen. Mielummin lautaselta roskiin kuin vyötärölle ja poskiin, etkö tiennyt. Lisäksi valikoin ruoan mieltymyksen mukaan. Ystävät eivät ruokaa tuputa kylässä- Hyi meitä 

Vierailija
46/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 13:22"]

Itse olen 60-luvulla syntynyt. Kyllä mulle tulee virhearvioita, etten jaksa syödä lautasta tyhjäksi. Kamalaa, laitan sen roskikseen. Mielummin lautaselta roskiin kuin vyötärölle ja poskiin, etkö tiennyt. Lisäksi valikoin ruoan mieltymyksen mukaan. Ystävät eivät ruokaa tuputa kylässä- Hyi meitä 

[/quote]

No niin ja otetaan kaikki kirjaimellisesti vedetään sinne toiseen laitaan. Nää on parhaita joka ketjun piristäjiä ;D

Vierailija
47/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan aikuinen ihminen ei yöki ruokapöydässä. Kaikista ruuista ei tarvitse pitää ja jos joutuu tilanteeseen että lautasella on ruokaa josta ei pidä niin se siirretään sivuun ja jätetään syömättä. Tämä on ihan ok. 

Minä en tunge suuhuni mitään mistä en pidä. Piste.

Vierailija
48/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan tosi outo kun mulla ei ole mitään inhokkeja, voin syödä kaikkea mitä eteeni laitetaan. Tosin, jos olisi valittamisen aihetta niin en mä pidä sitä sellaisena asiana mitä pitää kanssaruokailijoille isoon ääneen julistaa vaan vaivihkaa mainitsisin asiasta tarjoilijalle ja jos olen jonkun luona syömässä niin pistelen poskeen jos ei nyt pilaantunutta ole.

Vierailija
49/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupa juu. Olenko minä epäkohtelias kun en syö kaikkea, mitä emäntä keksii laittaa. En ole ensinnäkään pyytänyt päästä ruokavierailulle tai pyytänyt emäntää tekemään juuri tietynlaista ruokaa.

Eli mitä tästä opimme. Jos pyydät ruokavieraita kylään, niin muista varmistaa, että he syövät kaikkea ja jätä kutsumatta ne, jotka eivät kaikesta tykkää. Näin voit välttää mahdolliset loukkaantumiset, mitä mahdat kokea sellaisen moukan kanssa.

Ja jos moukka on muuten kiva kaveri ja pidät hänestä, niin valmista ruokaa, mitä hänkin voi syödä. Silloin kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
50/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 13:38"]

Juupa juu. Olenko minä epäkohtelias kun en syö kaikkea, mitä emäntä keksii laittaa. En ole ensinnäkään pyytänyt päästä ruokavierailulle tai pyytänyt emäntää tekemään juuri tietynlaista ruokaa.

Eli mitä tästä opimme. Jos pyydät ruokavieraita kylään, niin muista varmistaa, että he syövät kaikkea ja jätä kutsumatta ne, jotka eivät kaikesta tykkää. Näin voit välttää mahdolliset loukkaantumiset, mitä mahdat kokea sellaisen moukan kanssa.

Ja jos moukka on muuten kiva kaveri ja pidät hänestä, niin valmista ruokaa, mitä hänkin voi syödä. Silloin kaikki ovat tyytyväisiä.

[/quote]

Eli jos pöydässä on tarjolla ruokaa mistä et pisä, sun pakko laukoa se asia ääneen kaikkien tietoisuuteen? Etkö voi vain olla ottamatta?

Vierailija
51/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei se näköjään mene edes niin. Olen auttamatta moukka ja epäkohtelias, kun en OTA RUOKAA LAUTASELLE JA SYÖ.

Vierailija
52/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:32"]

Miten on mahdollista, että ruoka aiheuttaa näin suuria tunteita ihmisissä?

Mä en syö kaikkea, olen hyvin nirso. Jos joku siitä ottaa itseensä, niin en voi kuin ajatella, että siinäpä on ihminen, jolla eittäin huono itsetunto.

Ja luuletteko, että ihminen, joka on kasvatettu syömään kaikkea ja kunnioittamaan ruokaa, olisi jotenkin paremmin kasvatettu henkilö? Ja luuletteko, että nirso ei kunnioita ruokaa?

[/quote]

Vinkujien ja yökkijöiden kanssa on vain ikävä syödä. Kerran tapasin tällaisen, kun olimme ravintolassa. Yök yök, tää on tehty varmaan siihen öljyyn, ylk, en syö ja tässä on yök yök tätä ja yök yök

yritä sitten siinä itse syödä

Vierailija
53/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 13:49"]

Kun ei se näköjään mene edes niin. Olen auttamatta moukka ja epäkohtelias, kun en OTA RUOKAA LAUTASELLE JA SYÖ.

[/quote]

No ainakin olet moukka kun huudat

Vierailija
54/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mua ärsytti kun kahvipöydässä eräs naikkonen arvosteli minun kahvikakkuani. Kuulemma tykkää omasta tiikerikakustaan enemmän. No voi voi.

Vierailija
55/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 13:22"]

[/quote]

Runollista. Kirjoittakaa enemmän runoja arjesta!

Vierailija
56/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valita julkisesti, mutta jos en jostain pidä enkä itse ole sitä lautaselleni lätkäissyt niin siirrän sen sivuun. Olen kyllä myös vierailla ollessa syönyt ruokia joita inhoan kohteliaisuudesta, tosin pieniä annoksia. Kerran söin makaronilaatikkoa ja se oli kyllä oikeasti tuskaa kun kylmä hiki karpaloi otsalla ällötyksestä, mutta reippaasti haarukoin sen suuhuni etten olisi pahoittanut emännän mieltä.

Minun ainakin on vaikea niellä ruokaa joka on pahaa. Siinä voi tulla oksennusrefleksi vaikka parhaani yritän. Minulla on nirsot moukkamakuhermot minkä teen. Yritän kuitenkin verbaalisesti olla sitten vähemmän moukka. Vaikka toki tietyssä seurassa olen ihan avoimesti nirso ja puhutaan niin tykätyistä kuin ei tykätyistä ruuista.

Vierailija
57/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes muista missä viimeksi olen syönyt pahaa ruokaa. Lapsena en tykännyt kesäkeitosta mutta nykyään uppoaa kaikki.

Vierailija
58/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleensä tuputatte ruokaa vieraille. Meillä vieraat saavat kahvit ja jotain kahvin kanssa. En mene kylään syömään. Miksi ruoka herättää tunteita. 

Vierailija
59/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yökkäile ruokapöydässä, mutta en syö sellaista mitä en halua syödä. Se johtuu siitä, että olen aikuinen ja minulla on valinnanvapaus myös ruokani suhteen. Syökää etanoita ja haisevia ranskalaisjuustoja niin paljon kuin haluatte, minä en syö kaikkea edes kohteliaisuudesta, vähemmän herkulliset, mitättömän makuiset tai suorastaan mauttomat ruoat voin kohteliaisuudesta syödä, mutta johonkin on oikeus vetää raja.

Vierailija
60/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 18:48"]

Miksi yleensä tuputatte ruokaa vieraille. Meillä vieraat saavat kahvit ja jotain kahvin kanssa. En mene kylään syömään. Miksi ruoka herättää tunteita. 

[/quote]

Meillä vietetään paljonkin tuttavaperheiden kanssa illanistujaisia joihin kokataan porukalla tai isäntäperhe tarjoaa ruoan. Hauskaa on ollut ja toki ruokarajoitukset otetaan huomioon.