Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää ruoasta valittajat!!!

Vierailija
10.01.2014 |

Aikuiset ihmiset ja käyttäytyvät niin! En voi käsittää.

Ruoka on yök, pahaa, ei pysty syömään jne. Ja saatetaan jopa keskustella mitkä on inhokkiruokia. Ja siirrellään haarukalla ruokaa sivuun, kun ei tykkää.

Minut on opetettu vanhempien ja isovanhempien toimesta kunnioittamaan ruokaa enkä milloinkaan sano YÖK tai YÄK. Jos en jostain ruoasta suuremmin pidä, pidän sen täysin omana tietonani.

Miettikää nyt vähän aikuiset ihmiset! Kuulostatte niin moukilta.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:09"]

Kylään siis mukaan allergialääkkeet ja Epiphen-kynä anafylaktisen sokin varalta. Oletko kuullut koskaan ristiallergioista? Jokaisella on oikeus valita ruokansa ja valittaa vaikka paskasta ruoasta.

[/quote]

Kuinka tyhmä sä olet? Nyt EI PUHUTA allergioista, kai sen jokainen tajuaa että allerginen ei voi tiettyä ruokaa syödä. Nyt puhutaan NIRSOILUSTA ja hyvistä käytöstavoista. No ei noin ääliö kyllä varmaan niistä mitään tiedäkään.

Vierailija
22/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:09"]

Kylään siis mukaan allergialääkkeet ja Epiphen-kynä anafylaktisen sokin varalta. Oletko kuullut koskaan ristiallergioista? Jokaisella on oikeus valita ruokansa ja valittaa vaikka paskasta ruoasta.

[/quote]

On se omituista, miten monia oikeasti allergisia ihmisiä minäkin tiedän, eikä yksikään ole samanlainen vinkujamoukka kuin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, vinkujamoukka, elämä on ihanaa...

Vierailija
24/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:47"]

On taas typeriä vastauksia. Eihän kyse ole siitä, että kaikesta ruuasta pitäisi tykätä, vaan siitä, miten käyttäytyy kun sellaista ei-mieluisaa ruokaa tarjolle laitetaan. Mun mielestä hyvin käyttäytyvä ihminen syö sen kakistelematta ja kommentoimatta.

[/quote]No en mä kyllä syö. Siirrän sen lautasen sivuun jos mulle pakkotarjoillaan jotakin sellaista mitä en halua syödä.

[/quote]

Lapsellista ja epäkohteliasta. Jos ei ole allergiaa, pystyy kyllä vähän syömään mitä tahansa. Jos joku on nähnyt vaivaa ja kokannut minulle ruokaa, minä syön sitä vaikken niin pitäisikään. Sulla ei ole käytöstapoja.

[/quote]Mulla on allergioita ja toisekseen en tulis ikinä syömään sellaisen ihmisen luo joka pakkotuputtaa soppiaan toisille.

[/quote]

Onkohan noista allergioista lääkärintodistuksia?

[/quote]On. Mua on pakkosyötetty lapsena ja kun kasvoin aikuiseksi, päätin etten ikinä, ikinä, pistä suuhun mitään mitä en halua.

Kun olin lapsi oli juurikin tapana, että lautanen piti aina syödä tyhjäksi ja muuta tuollaista . Mutta nyt kun olen aikuinen en todellakaan enää suostu tuollaiseen.
 Enkä vaadi ketään muutakaan suostumaan.

En tosin ääneen yökkäile ruokapöydässä mutta todellakin pidän puoleni enkä suostu syömään mitään mitä en halua.

Meillä lasten ei tarvitse syödä mitään mitä eivät halua. Muutaman kerran joskus houkuttelen mutta jos ei maistu annan olla.

[/quote]

Vau! Kysyin lääkärintodistuksia allergioista. Sanotaan, että on. Sen jälkeen koko postaus on, että kyse on siitä, että: "Se, tämä ja tuo on pahaa, joten en syö.". Aika paljastavaa, eikö...

Vierailija
25/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:20"]

On taas typeriä vastauksia. Eihän kyse ole siitä, että kaikesta ruuasta pitäisi tykätä, vaan siitä, miten käyttäytyy kun sellaista ei-mieluisaa ruokaa tarjolle laitetaan. Mun mielestä hyvin käyttäytyvä ihminen syö sen kakistelematta ja kommentoimatta.

[/quote]No en mä kyllä syö. Siirrän sen lautasen sivuun jos mulle pakkotarjoillaan jotakin sellaista mitä en halua syödä.

[/quote]

Lapsellista ja epäkohteliasta. Jos ei ole allergiaa, pystyy kyllä vähän syömään mitä tahansa. Jos joku on nähnyt vaivaa ja kokannut minulle ruokaa, minä syön sitä vaikken niin pitäisikään. Sulla ei ole käytöstapoja.

[/quote]Mulla on allergioita ja toisekseen en tulis ikinä syömään sellaisen ihmisen luo joka pakkotuputtaa soppiaan toisille.

[/quote]

[/quote]On. Mua on pakkosyötetty lapsena ja kun kasvoin aikuiseksi, päätin etten ikinä, ikinä, pistä suuhun mitään mitä en halua.

Kun olin lapsi oli juurikin tapana, että lautanen piti aina syödä tyhjäksi ja muuta tuollaista . Mutta nyt kun olen aikuinen en todellakaan enää suostu tuollaiseen.

En tosin ääneen yökkäile ruokapöydässä mutta todellakin pidän puoleni enkä suostu syömään mitään mitä en halua.

Meillä lasten ei tarvitse syödä mitään mitä eivät halua. Muutaman kerran joskus houkuttelen mutta jos ei maistu annan olla.

[/quote]

Vau! Kysyin lääkärintodistuksia allergioista. Sanotaan, että on. Sen jälkeen koko postaus on, että kyse on siitä, että: "Se, tämä ja tuo on pahaa, joten en syö.". Aika paljastavaa, eikö...

[/quote]Sori, että tulin avautuneeksi lapsuuteni traumasta. En tee sitä toiste.

Vierailija
26/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljastavaa, vaan mikä sinä olet kyselemään lääkärintodistuksia? Minä tarjoan sulle paskaa lautasella, paras syödä.

Vierailija
27/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että ruoka aiheuttaa näin suuria tunteita ihmisissä?

Mä en syö kaikkea, olen hyvin nirso. Jos joku siitä ottaa itseensä, niin en voi kuin ajatella, että siinäpä on ihminen, jolla eittäin huono itsetunto.

Ja luuletteko, että ihminen, joka on kasvatettu syömään kaikkea ja kunnioittamaan ruokaa, olisi jotenkin paremmin kasvatettu henkilö? Ja luuletteko, että nirso ei kunnioita ruokaa?

Vierailija
28/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:20"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Sori, että tulin avautuneeksi lapsuuteni traumasta. En tee sitä toiste.

[/quote]

Sinä ja kaikki allergioista valehtelevat olette kermapersemoukkia, joidenka vastuulla on epidemiologisen tutkimuksen vinoutuminen ja miljoonien ja miljardien lääketutkimusrahojen haaskaaminen. Olet yhtä vaarallinen kuin Lavantauti-Mary, tosin toiseen suuntaan.

Vierailija
29/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:32"]

Mä en syö kaikkea, olen hyvin nirso. Jos joku siitä ottaa itseensä, niin en voi kuin ajatella, että siinäpä on ihminen, jolla eittäin huono itsetunto.

Ja luuletteko, että ihminen, joka on kasvatettu syömään kaikkea ja kunnioittamaan ruokaa, olisi jotenkin paremmin kasvatettu henkilö? Ja luuletteko, että nirso ei kunnioita ruokaa?

[/quote]

Se on ihan ok, jos olet nirso. Ei siinä ole mitään pahaa. Vaan siinä, että se nirsoilu tuodaan esille! Mikä tässä ap:n aloituksessa on niin vaikeaa ymmärtää?

Minä en ota itseeni, jos joku ei pidä ruoastani. Ja minulla on hyvä itsetunto. Lähinnä se on nirsojen ihmisten oma menetys, kun eivät saa niin hienoja makunautintoja kuin "kaikki"ruokaiset.

Kyllä, ihminen joka kunnioittaa ruokaa, on hyvin kasvatettu! Siitä en lähde väittelemään.

Vierailija
30/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:32"]

[/quote]

Nirsolla ihmisellä on huonot käytöstavat, eikä hän kunnoita sitä että joku on laittanut hänelle ruokaa. Itse saa itsekseen nirsoilla miten haluaa, mutta kylässä syödään mitä on tarjolla, piste.

Vierailija
31/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan ruoan laittajaa kyllä, vaikka nirsoilenkin. En kylässä ota lautaselle mitään mistä en pidä, mutten pidä siitä myöskään meteliä. Piste

Onko emäntä, joka pitää meteliä toisen syömättömyydestä hyvin kasvatettu vai moukka? Miksi toisen syömättömyys loukkaa?

Vierailija
32/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:41"]

Miksi toisen syömättömyys loukkaa?

[/quote]

Se on epäkohteliasta. Sama kuin jos saat anopilta joululahjaksi yöpaidan, josta et pidä, ja sanot suoraan lahjan avattuasi että en ota tätä, en tykkää. Tai jätät sen muka vaivihkaa johonkin nurkkaan lojumaan. Eikö se sinusta ole epäkohteliasta?

Vierailija
33/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaveriporukassa sellainen, joka ravintolassa kitisee AINA samastaan annoksesta. Koskaan ei ole hyvää, aina on jotain vikaa. Joskus valittaa tarjoilijalle ja saa uuden annoksen, joskus taas syö marttyyrina. En ymmärrä. Aina on jotain tyyliin, pihvi liian raakaa, liian kypsää (kerran tilasi pihvin mediumina ja oli sitten ihan kauhuissaan, kun lihassa oli raakaa kohtaa jäljellä), pasta liian kovaa, salaatissa liian pehmeä tomaatti jne.

Vierailija
34/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:41"]

Miksi toisen syömättömyys loukkaa?

[/quote]

Se on epäkohteliasta. Sama kuin jos saat anopilta joululahjaksi yöpaidan, josta et pidä, ja sanot suoraan lahjan avattuasi että en ota tätä, en tykkää. Tai jätät sen muka vaivihkaa johonkin nurkkaan lojumaan. Eikö se sinusta ole epäkohteliasta?

[/quote]

Niinpä, samasta asiasta kyse. Joku toinen ihminen on nähnyt vaivaa sun takia, käyttänyt rahaa ja aikaa ja ostanut tai  tehnyt jotain sulle, ja sä kieltäydyt päin naamaa käyttämästä sitä. Miten se muka ei ole epäkohteliasta?

Vierailija
35/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on epäkohteliasta kieltäytyä vähin äänin pitämästä yöpaitaa tai syömästä jotain, mistä ei pidä? Oletko varma, ettet otat itseesi turhan herkästi toisen ihmisen makumieltymyksiä?

Vierailija
36/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:53"]

Miksi on epäkohteliasta kieltäytyä vähin äänin pitämästä yöpaitaa tai syömästä jotain, mistä ei pidä? Oletko varma, ettet otat itseesi turhan herkästi toisen ihmisen makumieltymyksiä?

[/quote]

Ei se ole vähin äänin, jos toisen nenän edessä ei voi edes maistaa. Sama kun heittäisi nenän edessä roskiin toisen antaman lahjan. Etkö sä oikeasti näe siinä mitään epäkohteliasta?

Vierailija
37/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

26/30/34 Kiittää asiallisesta keskustelusta. Hienoa, vaikka olen eri mieltä kanssanne, niin olemme saaneet rakentavaa keskustelua aikaiseksi.

Vierailija
38/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on moukka joskus. OK. Se, mikä kummastuttaa eniten näissä ruokamoukissa, on, että se moukkuus ei jää yhteen kertaan. Aina vaan vingutaan, mitä mielikuvituksellisimmistä asioista. Ja yritetään saada toiset mukaan. Hei, mikä teitä vaivaa?!?

Vierailija
39/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:53"]

[/quote]

Ei se ole vähin äänin, jos toisen nenän edessä ei voi edes maistaa. Sama kun heittäisi nenän edessä roskiin toisen antaman lahjan. Etkö sä oikeasti näe siinä mitään epäkohteliasta?

[/quote]

En ole tuo ylempi kirjoittaja, mutta minä en kyllä näe syömättä jättämisessä mitään henkilökohtaista. Ruuan ja lahjan välillä on sellainen iso ero, että ruoka laitetaan suuhun. Jokaisella on päätäntävalta omasta kropastaan, ja jokaisella voi olla lukemattomia eri syitä siihen, miksi jokin tietty ruoka ei maistu. Voi olla allergiaa, tai voi olla jotain epämääräisempää ("maha menee sekaisin", "menee kitalaki rikki", "tulee vatsanväänteitä": melkein jokaisella on tällaisia ruoka-aineita, mutta niitä ei miksikään viralliseksi allergiaksi taideta hyväksyä). Voi olla dieetillä, voi olla syömishäiriö, voi olla mahakatarri, voi olla lapsuuden oksennustautitrauma joka saa aikaan kuvottavan olon jostain tietystä ruuasta. Voi olla jokin orastava suolistosairaus joka reagoi eri tavalla eri ruokiin ja jota ei osaa vielä itsekään itselleen selittää. Voi olla tulossa flunssa, eikä mikään ruoka oikein maistu miltään. Voi olla ihan mitä tahansa, eikä kukaan vieras ainakaan minulle ole selitysvelvollinen näistä asioista.

Ei se tarkoita, että tekemäni ruoka on jotenkin epäonnistunutta. Jos itse olen tyytyväinen lopputulokseen, ei minua todellakaan loukkaa se, että joku vieras ei nyt vaivaudu kohteliaisuudesta maistamaan jotain itselleen vastenmielistä.

Näen todella ison eron siinä, mitä ap aloituksessaan kuvasi. Yököttely ja valittaminen ON epäkohteliasta. Syömättä jättäminen on vain henkilökohtainen asia.

Vierailija
40/106 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ymmärtää, että miksi maistaisin maksalaatikkoa, jos inhoan sitä.

Hyväkään kokki ei saa siitä sellaista, että olisi hyvää minun mielestäni.

Enkä siksi edes maista, vai haluavatko ihmiset muka nähdä niitä minun yökkäilyreaktioita kylässä ollessani? Itsellä kun on superherkkä oksennusrefleksi ja kakomista on vaikea täysin piilottaa (vähintään naamalle tulee sellanen ällöttävä irve). Siksi vain kohteliaasti en muka huomaa kyseistä ruokalajia ja valitsen jotain muuta.

Samaa mieltä olen siis ap:n kanssa, ettei tuota yökkäilyä (reaktiota tai sanallista) missään nimessä pidä tuoda julki. Yökkäilyrefleksi vasta onkin epäkohteliasta ja alleviivaa, että toisen tekemä ruoka on pahaa.