Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Läpinäkyvä uimapuku uimahallissa, sanoisitko asiasta?

Vierailija
09.01.2014 |

Kun uimahallissa näkee välillä näitä vanhempia rouvia, joiden uimapuku on kulunut vuosien mittaan ihan läpinäkyväksi. Eräällä rouvalla näkyi puvun läpi peppu ja kaikki, melkein kuin olisi alasti ollut. Ajattelin, että olisi ystävällistä kertoa hänelle asiasta, niin voisi käydä vaikka lainaamassa hallilta puvun, sanoin matalalla äänellä "anteeksi rouva, mutta teidän uimapukunne on kulunut takaa ihan läpinäkyväksi". Nainen suuttui kamalasti ja haukkui minut täysin... :( Yritin vain auttaa, kiva kiva. Jatkossa pitää kai antaa ihmisten nolata itsensä vapaasti...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en sanoisi :D

Vierailija
2/29 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi, kukin huolehtikoot itse omista uimapuvuistaan ja jos ei huolehdi niin näkyköön sitten perseet ja kaikki muutkin. Jos menee ihan paljasteluksi, niin huomauttakoon uimahallivahti sitten.

Sehän on nimittäin ihan totta, että huonojen viestien tuojat yleensä vaan ammutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haluaisin, mutta tietenkin niin ettei kukaan muu kuulisi. Taisit niin tehdäkin. Ja ehkä tarpeeksi selvästi, esim lisäys "että peppusi näkyy läpi.." (kuulostaa kyllä tosi tyhmälle, ei kai kukaan noin kehtaisi sanoa :D), koska itse varmaan hämmentyisin enkä tajuaisi kysyä kuitenkaan, että "miten niin kulua?". Sitten jäisin hämmentyneenä miettimään asiaa, ja varmaan jatkaisin uimapuvun käyttöä. Oliko tämä selvästi kulunut, ettei nainen esimerkiksi niin pyöreä, että uimapuku oli vain pinkeänä ja siksi läpikuultava? Aika paljon rohkeutta sinulla kyllä oli :) Ehkä tämä nainen vain hämmentyi, luuli sinua tirkistelijäksi tms, mutta tosiaan minulle saisit vinkata.

Vierailija
4/29 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut tässä elämässä, ettei kannata puuttua muuhun kuin vaaratilanteeseen. Eli en todellakaan sanoisi.

Vierailija
5/29 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 22:23"]

Kyllä haluaisin, mutta tietenkin niin ettei kukaan muu kuulisi. Taisit niin tehdäkin. Ja ehkä tarpeeksi selvästi, esim lisäys "että peppusi näkyy läpi.." (kuulostaa kyllä tosi tyhmälle, ei kai kukaan noin kehtaisi sanoa :D), koska itse varmaan hämmentyisin enkä tajuaisi kysyä kuitenkaan, että "miten niin kulua?". Sitten jäisin hämmentyneenä miettimään asiaa, ja varmaan jatkaisin uimapuvun käyttöä. Oliko tämä selvästi kulunut, ettei nainen esimerkiksi niin pyöreä, että uimapuku oli vain pinkeänä ja siksi läpikuultava? Aika paljon rohkeutta sinulla kyllä oli :) Ehkä tämä nainen vain hämmentyi, luuli sinua tirkistelijäksi tms, mutta tosiaan minulle saisit vinkata.

[/quote]Ei ollut mitenkään erityisen pullea nainen tai pieni puku, vaan ihan hapertunutta kangasta, siis sillä lailla että uimapukukankaasta on vain se "alusverkko" jäljellä, kuidut välistä kadonneet. Näitä välillä näkee vanhemmilla rouvilla, joilla varmaan parikymmentä vuotta vanhat puvut. Ja niistä tosiaan näkyy ihan kaikki läpi... Itse ainakin toivoisin, että minulle sanottaisiin tuollaisessa tilanteessa, ennen kuin ehdin altaan puolelle peppua esittelemään. Ehkä pitää jatkossa vinkata valvojalle, mutta luulisi että se siinä vaiheessa on ihmiselle nolompaa, kun on jo ehtinut altaan puolelle, ihmisten ilmoille.

Vierailija
6/29 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 22:29"]

[/quote]Ei ollut mitenkään erityisen pullea nainen tai pieni puku, vaan ihan hapertunutta kangasta, siis sillä lailla että uimapukukankaasta on vain se "alusverkko" jäljellä, kuidut välistä kadonneet. Näitä välillä näkee vanhemmilla rouvilla, joilla varmaan parikymmentä vuotta vanhat puvut. Ja niistä tosiaan näkyy ihan kaikki läpi... Itse ainakin toivoisin, että minulle sanottaisiin tuollaisessa tilanteessa, ennen kuin ehdin altaan puolelle peppua esittelemään. Ehkä pitää jatkossa vinkata valvojalle, mutta luulisi että se siinä vaiheessa on ihmiselle nolompaa, kun on jo ehtinut altaan puolelle, ihmisten ilmoille.

[/quote]

Tee näin että vinkkaat valvojalle. Tuskin niillä on pokkaa kiukutella valvojille, kun  ilmoitetaan suoraan että pitää olla asiallinen uima-asu, josta ei näy läpi :)

Vierailija
7/29 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kiitollinen sille ihmiselle, joka vastaavassa tilanteessa mulle sanoi. Ei sitä uikkarin kuntoa tule niin tarkistettua, eikä tuonne takapuolelle oikein itse näe. Meni uimapuku vaihtoon samantien. Olen myös kerran sanonut asiasta uimahallissa, ja se otettiin vastaan ihan hyvin.

Vierailija
8/29 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin. Koska mulle on asiasta sanottu, kyllä olin kiitollinen. Nuorena ja nättinä 19v oltiin kaverin kanssa uimassa Hyvinkäällä. Silloin kahviosta näki suoraan isoon altaaseen, oli ikään kui siinä päällä. Ja siellä istuu aina läheisen lukion pojat kyttäämässä tissejä ja perseitä.

Mulla oli uusi uimapuku! Sellainen ihana koko uikkari, malliltaan samantapainen mitä kilpailijatkin käytti. Ja mäpä päätin ostaa kerrankin muun värisen kuin mustan.. Semmoinen sinivihreä, kaunis väri.

Suihkussa käytiin ja jotain jäin sitten kaverin kanssa hidastelemaan ja höpöttämään, kun eräs vanhempi rouva tuli vastaan ja katteli kulmat kurtussa..

juuri ennen kuin oltiin astumassa hallin puolelle, niin tää rouva huhuili takaisin ja tuollain matalalla äänellä kanssa sanoi "neiti, kun teidän uimapuvusta näkyy läpi!"

Kaveri sitten katteli myös ja kauhistuneena sano, että herranen aika, niin näkyykin.. Eikun lähimmän peilin eteen ja apua?! Nännipihat (olen vaalea!) aivan selkeesti ja karvakolmio. Persvakokin ja pienet luomet peppuposkissa.

Kiitin rouvaa kauniisti moneen kertaa ja kaksinkerroin. Jäipä uiminen ja sain vaihdettua simmarit mustaan versioon.

Mä pelastuin hirveeltä nöyryytykseltä ja häpeältä. Suurin piirtein koko koulu oli kahvilla. Ihmettelivät pojat kovasti, että miksei me uitukaan...

Että varmasti vinkkaan, silläkin uhalla, että tarkoituksellisesti joku haluais vilautella. Suuttukootkin! :)

Vierailija
9/29 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin. Koska mulle on asiasta sanottu, kyllä olin kiitollinen. Nuorena ja nättinä 19v oltiin kaverin kanssa uimassa Hyvinkäällä. Silloin kahviosta näki suoraan isoon altaaseen, oli ikään kui siinä päällä. Ja siellä istuu aina läheisen lukion pojat kyttäämässä tissejä ja perseitä.

Mulla oli uusi uimapuku! Sellainen ihana koko uikkari, malliltaan samantapainen mitä kilpailijatkin käytti. Ja mäpä päätin ostaa kerrankin muun värisen kuin mustan.. Semmoinen sinivihreä, kaunis väri.

Suihkussa käytiin ja jotain jäin sitten kaverin kanssa hidastelemaan ja höpöttämään, kun eräs vanhempi rouva tuli vastaan ja katteli kulmat kurtussa..

juuri ennen kuin oltiin astumassa hallin puolelle, niin tää rouva huhuili takaisin ja tuollain matalalla äänellä kanssa sanoi "neiti, kun teidän uimapuvusta näkyy läpi!"

Kaveri sitten katteli myös ja kauhistuneena sano, että herranen aika, niin näkyykin.. Eikun lähimmän peilin eteen ja apua?! Nännipihat (olen vaalea!) aivan selkeesti ja karvakolmio. Persvakokin ja pienet luomet peppuposkissa.

Kiitin rouvaa kauniisti moneen kertaa ja kaksinkerroin. Jäipä uiminen ja sain vaihdettua simmarit mustaan versioon.

Mä pelastuin hirveeltä nöyryytykseltä ja häpeältä. Suurin piirtein koko koulu oli kahvilla. Ihmettelivät pojat kovasti, että miksei me uitukaan...

Että varmasti vinkkaan, silläkin uhalla, että tarkoituksellisesti joku haluais vilautella. Suuttukootkin! :)

Vierailija
10/29 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä ihminen joka tollaisesta suuttuu, minäkin olisin tosi kiitollinen. Jos on niin tyhmä että suuttuu niin annapa suuttua ja kulkea perse näkyvillä. Huomauta muille vastaisuudessakin, suurin osa ihmisistä kun ei ole mitään idiootteja.

Vierailija
11/29 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi sanomaan, mutta kunnioitan niitä jotka uskaltavat.

Vierailija
12/29 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kannattaa sanoa, vaikka toisen ensireaktio olisikin suuttumus/hämmennys ym. Ihmiset eivät useinkaan tule ajatelleeksi, että uima-asut kuluvat ensimmäisenä takamuksesta ja peilistä katsoen oma kunnossaolevalta näyttävä asu voi olla takaa läpikuultava. Tämänkin lukijoiden kannattaa tarkistaa omansa, se voi kulua parissa vuodessa tai nopeamminkin, riippuen kuinka usein käy uimassa. Läpikuultavuuden huomaa, kun kotona kastelee puvun ensin, esim käy vaikka suihkussa se päällä. Jos täällä on miehiä, niin voi se kangas edestäkin kulua ja elin kuultaa helposti.

Vierailija
13/29 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uima-asun kuluminen on salakavalaa. Kun se ei ole päällä, kangas näyttää ihan hyvältä, mutta päällä kangas venyy ja oho... 

Vierailija
14/29 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/29 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ottaisin ilkeänä. Älä puutu toisten asioihin. 

Vierailija
16/29 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mitenkään erityisen pullea nainen tai pieni puku, vaan ihan hapertunutta kangasta, siis sillä lailla että uimapukukankaasta on vain se "alusverkko" jäljellä, kuidut välistä kadonneet. Näitä välillä näkee vanhemmilla rouvilla, joilla varmaan parikymmentä vuotta vanhat puvut. Ja niistä tosiaan näkyy ihan kaikki läpi... Itse ainakin toivoisin, että minulle sanottaisiin tuollaisessa tilanteessa, ennen kuin ehdin altaan puolelle peppua esittelemään. Ehkä pitää jatkossa vinkata valvojalle, mutta luulisi että se siinä vaiheessa on ihmiselle nolompaa, kun on jo ehtinut altaan puolelle, ihmisten ilmoille.

Uima-asu kuin uima-asu. Mitä hän enää huomautuksellasi tekee? Hän on jo uimahallissa ja aikoo uida.

Vierailija
17/29 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta hyvä muistutus. Uimapuvut kuluu usein takamuksen kohdalta. Vaikka peiliin katsoessa uikkari näyttäisi ihan hyvältä, takaa ei näytäkään.

Moni luulee, että riittää että on ehjä, mutta se kankaan kuluma tarkoittaa, että ihan kaikki näkyy läpi.

Vierailija
18/29 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahalleissa on yleensä niin paljon kakaroita ja teinejä, että jos jollakulla on jotain hassua siinä uimapuvussa, niin kyllä nämä kakarat sen yleensä tirskunnallaan ja älyttömillä huuteluillaan kertovat... Toki se jolla se hassu puku on, niin se saattaa olla umpikuuro tai ei piittaa.

Jos puvun kangas on tosi hapertunut, niin kyllä se aika nopeesti sitten hajoaa ihan puhkipahki... että kyllä se siitä.

Vierailija
19/29 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa jos parikymppisiä poikia näkisi läpinakyvissä uimahousuissa.

Vierailija
20/29 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimahalleissa on yleensä niin paljon kakaroita ja teinejä, että jos jollakulla on jotain hassua siinä uimapuvussa, niin kyllä nämä kakarat sen yleensä tirskunnallaan ja älyttömillä huuteluillaan kertovat... Toki se jolla se hassu puku on, niin se saattaa olla umpikuuro tai ei piittaa.

Jos puvun kangas on tosi hapertunut, niin kyllä se aika nopeesti sitten hajoaa ihan puhkipahki... että kyllä se siitä.

Oman kokemukseni perusteella uskallan olla eri mieltä. Lapset ei juuri yleensä kiinnitä huomiota aikuisiin ja ei mulle ainakaan kukaan sanonut läpinäkyväksi virttyneestä uimapuvusta.

Huomasin sattumalta itse ja ties miten kauan olin uinut takamus esillä. Uimapuku oli musta joten jotenkin sitä vaan luotti siihen, että musta on aina peittävä.