Saako varattu mies ostaa toiselle naiselle spontaanisti ruusuja?
Kommentit (44)
No ei todellakaan olisi ok. Vai onko tämäkin kategoriassa "hei miehesi on vapaa ihminen ja olet vain hullu jos tuollaisesta suutut, ruusut ovat kukkia ei rakkautta toiselle." Mut ei kyllä tarvii edes miettiä tekisikö mies noin. En keksi yhtäkään syytä missä se olisi ihan ok edes. Synttärit/valmistuminen/ylennys jne, ei mikään tarpeeksi suuri syy. Mutta kaikki sympatia sulle, ei tosiaan ole ok.
Jotain omanarvontuntoa :)
Suuttuisin. Tuntuisi pahalta, että mies haluaisi ilahduttaa toista naista ruusuilla, kun ei kuitenkaan osta niitä minullekaan. Ja vaikka hän ostaisi minullekin, en haluaisi, että hän ostaisi niitä toisille naisille, koska minusta ruusujen ostaminen naiselle monesti kuvastaa sitä, että "olet nätti" tai "rakastan sinua".
En suuttuis tietenkään. Jos mies ostaa ruusuja jollekkin esimerkiksi kun hän valmistuu, niin miksi pitäisi suuttua? Tietenki ihmettelisin jos ihan ilman syytä ostaisi, mutta tuskin silloinkaan osaisin loukkaantua. Ite voisin ostaa kukkia kavereille jos ne on vaikka surullisia tms, ihan piristykseksi. Onhan niitä muitakin kuin punaisia ruusuja, esim keltaset merkkaa ystävyyttä.
En suuttuisi. Todennäköisesti tietäisin kuka nainen on ja miksi hän saa ruusuja :) Jos taas näin tapahtuisi ihan kokonaan mun seläntakana niin olisin vähintäänkin epäluuloinen.
Olen saanut ruusun varatulta mieheltä siten, että olimme pariskunnittain baarissa, jonne tuli ruusujenmyyjä kukkiaan myymään. Silloinen avomieheni ei ostanut mitään. Sen sijaan kaverini kanssa seurusteleva mies osti ruusun myös minulle.
Tilanne oli hieman hämmentävä, mutta ilmeisimmin kaverini mies ajatteli, että kohteliaisuuden nimissä hänen on huomioitava myös minua ja hän sanoikin kukkaa ojentaessaan vielä jotain kivaa. Kiitin kyllä ruususta ja kohteliaisuudesta. Kaverini todellista reaktiota tilanteeseen en tiedä. (Rehellisyyden nimissä olisin kyllä toivonut, että juuri oma mies olisi ruusun antanut.)
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 22:27"]
En suuttuis tietenkään. Jos mies ostaa ruusuja jollekkin esimerkiksi kun hän valmistuu, niin miksi pitäisi suuttua? Tietenki ihmettelisin jos ihan ilman syytä ostaisi, mutta tuskin silloinkaan osaisin loukkaantua. Ite voisin ostaa kukkia kavereille jos ne on vaikka surullisia tms, ihan piristykseksi. Onhan niitä muitakin kuin punaisia ruusuja, esim keltaset merkkaa ystävyyttä.
[/quote]
Tässä oli nimenomaan kyse siitä että SPONTAANISTI ostetaan ruusuja. Ehdottomasti ei. Jos ilahduttaa haluaa, niin on olemassa monia muita, vähemmän romanttisia tapoja siihen!
Tietenkin saa, mutta sen naisen pitää antaa kyllä pimppaa miehelle. Muuten se ei ome reilua.
Ei ole multa pois jos se jotakuta haluaa ilahduttaa. Ei kukkien ostaminen suhdetta tarkoita.
Vein itse Juhannusruusut hammaslääkärille ja hänen avustajalleen kiitoksena helpotuksen tunteesta juurihoidon alettua auttaa. Ihan spontaani juttu, kerroin vaimolleni eikä hän saanut siitä pultteja. Toisen kerran vein extempore pienen joululahjan kivalle parturillemme, joka leikkaisi pitkään meidän kummankin hiuksia, mutta jonka luona emme olleet pitkään aikaan käyneet. Ja, vaikka tuokin parturi oli ihan potentiaalista vaimotyyppiäni, jonka olin vieläpä vaimolleni kertonut, ei hän siitäkään ottanut hernettä nenään. Samalla tosin kerjään sitä, että vaimoni tekee vastaavanlaisen lahjayllärin jollekulle miehelle, mutta kestetään se sitten kuin mies. Ja voi ottaa puolestani ylös puhelinnumeronkin, pidetään sitten vaimostani yhdessä hyvää huolta, jos kerran yksi hyvä mies ei riitä. ;)
Saa antaa. Äidilleen, siskolleen ja tyttärelleen.
Tavallaan se riippuu kai miehestä. Jos on kovin pursuileva, spontaani ja välitön tyyppi, todennäköisesti ruusun tai ruusujen ostaminen jollekin muulle naiselle kuin omalle vaimolle olisi ihan persoonaan kuuluva teko. Jos taas minun mieheni, joka ei ole tippaakaan ylitsepursuava, koko naissukupuolta jumaloiva tai edes kovin spontaani jamppa, ostaisi ruusupuskan jollekin muulle kuin minulle, silloin olisi varmaan myös eroanomus hänen puoleltaan vetämässä.
Mutta siis, totta kai saa ostaa ruusuja, mutta eri miehillä siitä voi vetää erilaiset johtopäätökset.
Mun mies osteleen kukkia monta kertaa vuodessa mulle. Ostanut niitä myös työpaikalla hyvälle ohjaajalle, mun äidille, omalle äidilleen, meinasi ostaa mun kaverillekin mutta sanoin että se voisi olla siitä outoa, ei ostanutkaan.
Periaatteessa ei, mutta riippuu missä kontekstissa nämä ruusut annetaan. Jos esimerkiksi kyse on valmistumisesta - silloin täysin ok. Jos nainen olisi miehen hyvä ystävä ja olisi naisen syntymäpäivä, niin noh, miksipä ei. Mutta jos mies muuten vain tapaa naisen ja vie hänelle ruusuja, no way.
Miksei sais? Kyllähän se tietty oudolta tuntuis ja voisin hieman kysästä, että mitäs nyt...? Jos selitys olisi joku järkevä, niin mikäs mä olen siitä suuttumaan tms. Mä en itse kukista välitä, joten ei se mullekaan ostele enää.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 21:55"]
Suuttuisitko sinä, jos miehesi tekisi näin?
[/quote]
En. Miehelläni on työkaverina naisia ja olisi moukkamaista joutua kysymään kukkien ostolupaa minulta. Työyhteisöissäkin on välillä aihetta juhlaan ja normaali mies voi muistaa toista sillä kimpulla.
Osta sinäkin naapurin Jormalle sixpäkki ja kannattaa mainita että sauna on lämmin.
Miksi ihmeessä suuttuisin tällaisesta?
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 23:11"]
Tietenkin saa, mutta sen naisen pitää antaa kyllä pimppaa miehelle. Muuten se ei ome reilua.
[/quote]
Tai vähintään bloukkari. Riippuu ruusujen määrästä.
Miten tätä ketjua on voitu jo lukea 1 400 kertaa?
En suuttuisi, mutta pahoittaisin mieleni, varsinkin kun mies ei osta mitään tuollaista pientä minulle koskaan. Isoa kyllä...