Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluapua 2020 aiotko auttaa?

Jouluapua on taas...
13.10.2020 |

Kohta alkaa taas tämä vuotuinen kerjuukartan hämmästely.. En usko että kamalan monella on varaa auttaa, kun olemme pandemian kourissa. Miten on aiotko auttaa? Vai oletko hakija?

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari omakohtaista kokemusta näistä vähäosaisista. Yksi tuli pienen lapsen kanssa vastaan ryysyissä ja pahvisen kahvimukin kanssa kerjäsi 'muutamaa' kolikkoa, että saa lapselle ruokaa. Kulman takana oli kauppa, joten ehdotin, että mennään kauppaan ja ostetaan ruokaa, minä maksan laskun. Osakseni sain haistattelua ja pyynnön painua vi@@uun. Jäin jonkun matkan päähän ja puolen tunnin päästä puiston kulmalle tuli uudehko s60 volvo. Mies nousi autosta, toi ryysyläiselle eväsleivän ja tyhjensi pahvimukin. Ihan organisoitua touhua tuo on.

Toinen tapaus tuli vastaan Hakaniemen torilla, kun olin kävelemässä töihin. Kerjäsi kolikoita ja sanoin, ettei nyt ole. Naureskeli, että setelitkin kelpaa, johon totesin, ettei ole kuin kortti. Kaivoi povitaskustaan kortinlukijan ja sanoi, että korttikin käy. On aikoihin eletty, en muuta sano ja jouluapua ei kyllä heru mihinkään suuntaan.

Joku julkkis kertoi naurattavan tarinan kuinka oli maksanut "pienet ruokaostokset" tällaiselle ammattikerjääjälle. Se oli salamannopeasti kerännyt kärryn täyteen kallista tavaraa ja jättänyt maksamisen tälle kertojalle jonka jälkeen häipyi ostoslastin kanssa.

Vierailija
142/147 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari omakohtaista kokemusta näistä vähäosaisista. Yksi tuli pienen lapsen kanssa vastaan ryysyissä ja pahvisen kahvimukin kanssa kerjäsi 'muutamaa' kolikkoa, että saa lapselle ruokaa. Kulman takana oli kauppa, joten ehdotin, että mennään kauppaan ja ostetaan ruokaa, minä maksan laskun. Osakseni sain haistattelua ja pyynnön painua vi@@uun. Jäin jonkun matkan päähän ja puolen tunnin päästä puiston kulmalle tuli uudehko s60 volvo. Mies nousi autosta, toi ryysyläiselle eväsleivän ja tyhjensi pahvimukin. Ihan organisoitua touhua tuo on.

Toinen tapaus tuli vastaan Hakaniemen torilla, kun olin kävelemässä töihin. Kerjäsi kolikoita ja sanoin, ettei nyt ole. Naureskeli, että setelitkin kelpaa, johon totesin, ettei ole kuin kortti. Kaivoi povitaskustaan kortinlukijan ja sanoi, että korttikin käy. On aikoihin eletty, en muuta sano ja jouluapua ei kyllä heru mihinkään suuntaan.

Joku julkkis kertoi naurattavan tarinan kuinka oli maksanut "pienet ruokaostokset" tällaiselle ammattikerjääjälle. Se oli salamannopeasti kerännyt kärryn täyteen kallista tavaraa ja jättänyt maksamisen tälle kertojalle jonka jälkeen häipyi ostoslastin kanssa.

En muista oliko se Janni Hussi vai kuka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi hämmästelen juuri tuota "ei ole varaa lahjoihin". Itse olen pahasti velkaantunut ja suurin osa palkasta menee niiden maksuun sekä pakollisiin vuokriin jne.

Jos jättäisin joulun järjestämisen pelkästään joulukuulle niin kusessa olisin. Aloitin jo joululahjojen ostamisen elokuussa. Hyödynnän kaikki ale-korit. Kummitytölle löysin alennuksesta my little ponyn hinnalla 5e kun lähtöhinta oli 19,90e. Ostin kaksi erilaista jouluksi. Olen ostanut vaatteita, pyyhkeitä jne. Ja lahjat olikin ostettu jo marraskuussa kaikille.

Luulisi nyt jokaisella oleva laittaa vaikka kerran kuussa se 5-10e vaikka sivuun lahjoja varten. Ja se jouluruoka ei ole todellakaan kallista. Kinkkua ei ole todellakaan pakko ostaa vai sekö tekee joulusta joulun?

Vierailija
144/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta, käytän rahani oman perheeni lahjoihin. Tuolla jouluavussa kerjäävät vaalean ihonvärin omaavat jätteet niin röyhkeästi.

Vierailija
145/147 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisjauhosäkin voisin jollekin köyhälle toimittaa.

Vierailija
146/147 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruisjauhosäkin voisin jollekin köyhälle toimittaa.

Tuskin niiltä leipominen onnistuu, syödään mäkkärissä ja hesessä tai tilauspizzoja ihmetellen miksei rahat riitä.

Vierailija
147/147 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steve Jobs halusi lasten hankkivan menestyksensä itse. Ei tarvitse köyhien vaatia kalliita lahjoja sillä perusteella että kaikilla muilla on. Michael Schumacher antoi 2€ viikkorahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän