Mitä hääpukunne maksoivat?
Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?
Kommentit (583)
Vierailija kirjoitti:
Uusi hääpuku, huntu ja kengät 800 euroa kymmenisen vuotta sitten. Lisäksi ompelijan muokkauksiin kului jotain, mutta en muista paljonko.
Ainiin, ostin itse ja olin erittäin tyytyväinen. Kävin muutamassa liikkeessä kokeilemassa ennen kuin löytyi sopiva. Sen tunsi heti, että vau, tämä on upea!
Mun puku maksoi kenkineen n. 150€.
Vintage puku (50-luku, kengät 40-lukua)
Olisin voinut mennä jossain muussakin omistamassani vintagepuvussa naimisiin, mutta tykästyin tuohon. Eikä ole edes valkoinen 😁
Oisko ollut vajaan 1 000 € sininen helmikirjottu iltapuku + pitsibolero. Olen tyytyväinen, vaikka en saanutkaan ihan sitä, mitä alunperin lähdin hakemaan (ko. mallisto olikin lopetettu).
On mielestäni ollut hintansa arvoinen, oon käyttänyt sitä jo kaksissa muissakin juhlissa ja toivottavasti vielä muutamissa tulee käyttöön. Noi pari iltapukujuhlaa oli jo ostaessa tiedossa, joten halusin puvun, joka käy niihinkin. Bolero on ollut myös muiden juhlavaatteiden kanssa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Oisko ollut vajaan 1 000 € sininen helmikirjottu iltapuku + pitsibolero. Olen tyytyväinen, vaikka en saanutkaan ihan sitä, mitä alunperin lähdin hakemaan (ko. mallisto olikin lopetettu).
On mielestäni ollut hintansa arvoinen, oon käyttänyt sitä jo kaksissa muissakin juhlissa ja toivottavasti vielä muutamissa tulee käyttöön. Noi pari iltapukujuhlaa oli jo ostaessa tiedossa, joten halusin puvun, joka käy niihinkin. Bolero on ollut myös muiden juhlavaatteiden kanssa käytössä.
Niin, ja itse maksoimme hääjuhlan, sisältäen molempien vaatteet.
Suomalaisella hääpukuompelijalla teetetty lyhyt ja värillinen puku 2400 euroa. Maksoin puvun itse, ja häiden jälkeen muokkasimme ompelijan kanssa helmaa niin, että puvusta tuli juhlavaate (ei niin morsiuspukumainen).
Olin pukuun todella tyytyväinen. Se oli uniikki ja ihana, mutta toki tiedän, että olisin voinut selvitä edullisemminkin. Lyhyt, värillinen puku olisi voinut löytyä hyvällä tuurilla etsimällä myös second hand -liikkeestä, ja vaikka sitä olisi pitänyt muunnellakin, se olisi ollut edullinen ja vastuullinen valinta. Oma pukuni oli kallis mutta kotimaista käsityötä, ja se on jäänyt käyttöön myös häiden jälkeen niin kuin oli tarkoituskin.
- ei välttämättä valkoinen
- jatkokäyttöön sopiva
- hääpukumainen
Olen tosi hankalaa kokoa, enkä olisi koskaan selvinnyt valmispuvusta ilman isoa remonttia. Tuntui myös, ettei lyhyitä (+värillisiä) hääpukuja ole tarjolla ihan liikaa. Lisäksi halusin häissä panostaa kotimaisuuteen, joten päädyin jo aikaisessa vaiheessa teettämään puvun suomalaisella hääpuku-/juhlapukuompelijalla. Saisin ainakin sellaisen kuin tahdon.
Puvusta tuli lopulta lyhyt, värillinen ja hääpukumainen. Se maksoi 2400 euroa ja oli aivan ihana.
Prosessin edetessä tunsin epävarmuutta, koska pukua ei ollut edes olemassa, kun jo maksoin ensimmäistä isoa varausmaksua. Siten teettäminen kysyy vahvaa luottamusta tekijää kohtaan. Prosessin aikana myös mietin välillä, että jos aloittaisin teettämisen nyt alusta, lähtisin teettämään toisenlaista pukua.
Hääpäivänä puku oli täydellinen ja ihana ja keräsi paljon kehuja. Se muokataan myöhemmin juhlapuvuksi. Siitä tulee lisäkustannuksia, mutta pidän tärkeänä, että puku ei jää vain yhden päivän juhlavaatteeksi.
Menin naimisiin 1983,puvun ostin Kaisu Heikkilältä vajaa pari viikkoa ennen h-hetkeä.
Puju maksoi muistaakseni 500-600 mk.Huntu 150.
Oli Heikkilän kolmanneksi edullisin malli ja oli todella mieleeni.
Oli pienet häät,n.40 ihmistä.
Sitten mentiin jatkoille tanssiravintolaan,joita siihen aikaan vielä oli.
Niin ja tuo Kaisu Heikkilän puku oli kans silloin vanhempaa mallistoa.Oli tulossa muotiin nuo hirveät,(ainakin mun päällä olisi ollut hirveä) kermakakkupuvut.Omani oli kapea hihatos,päällä täyspitkä pitsijakku ja puolihuntu.Sopi mulle kuin nenä päähän.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy näitä halppispukujen omistajia...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e
Enemmin sääliksi käy kulutushörhöjä, sorry.
horse kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy näitä halppispukujen omistajia...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e
Taitaa jälkeenpäin harmittaa kun pisti yhteen nuttuun 1200e, joka ei materiaaleiltaan maksa 100e enempää. Tuolla "elämäsi tärkein päivä" argumentilla saa hyvin rahat pois, kun ajatellaan vaan tunteella eikä järjellä. Hautajaisissa sama juttu, tottakai pitää olla se kallein arkku koska kerran sitä vaan maan alle mennään...eikös?
31v hääpäivää keväällä viettäneenä sanoisin, että on se tärkeä päivä, mutta ne vielä tärkeämmät alkavat heti hääyön jälkeen.
Onpa mukava lukea, että mieluisen hääpuvun voi saada myös kohtuuhintaan.
Yllättävän vähän on näitä kalliita pukuja ostettu ainakin tässä ketjussa.
Morsiuspukuni 90-luvulla maksoi 650mk. Eli euroissa reilun satasen.
Se oli valkoinen herkän kaunis unelma. Vähän väljä vyötäröltä, jolloin myyjä ehdotti sisäänottoja sivuilta. Sanoin hätääntyneenä ei, ei tarvitse kaventaa. Myyjätär nyökkäsi ja hymyili kun arvasi, että odotan vauvaa.
Häissä mekko olikin just passeli.😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka päivä olisi tärkeä, onko mekon tai häiden yleensä pakko olla kalliit? Varsinkin jos rahaa ei ole paljoa ja sitä käyttäisi mieluusti muuhunkin kuin siihen yhden päivän prinsessailuun. Jos on muutenkin ökyrikas niin sittenhän ei ole mitään väliä.
Niin just! Mä säälin tyyppiä joka kirjoittaa 'halppis'. Takahikiä junttila haisee tänne asti.
Kaikista pahin on jos joku menee ottamaan LAINAA useita tonneja kun ei muuten ole varaa prinsessahäihin.
Mitä kalliimmat vermeet ja isommat kekkerit, sitä nopeammin kopsahtaa ero.
Nähty on.
300e korjauksineen. Ostin 70-luvun hääpuvun suomalaisesta vintageliikkeestä. Todella kaunis, ja ainoa puku, jota häitä varten sovitin. Olisi ollut mahdollisuus kalliimpaakin pukuun, mutta tuo oli kuin tarkoitettu minulle. Jos on yhtään sellaista eri vuosikymmenelle haikailevan vikaa, niin suosittelen tsekkaamaan vintageliikkeet. Hunnun jouduin kylläkin tilaamaan ulkomaisesta vintageliikkeestä, se oli 60-luvulta. Huntu täydensi kokonaisuuden ja maksoi joitakin kymppejä. Haluaisin edelleen kekkuloida nuo tamineet päällä, jos se olisi yhteiskunnallisesti hyväksyttyä, niin kauniita ovat!
Ompelin itse, kankaat ehkä noin 200 mk, vuonna 1993 pidettiin häät. Puku oli hyvin muodikas kaksiosainen puhvihihainen . Ei tullut kalliiksi ja oli mieleinen. Vieraita 120 hlö ja panostimme hyvään pitopalveluun ja tarjoiluun mieluummin kuin vaatteisiin.
Lainasin hääpuvun kaasoltani, joka oli mennyt naimisiin pari vuotta aiemmin.
Hieno puku oli.
Ja emme ole kaasoni kanssa edes samankokoisia (kaasoni on minua paljon lyhyempi), mutta on jännä, että puku oli minulle aivan sopiva.
Noin 600e, mittatilaustyönä hame ja pitsiyläosan satuin löytämään halvalla (8e) Zarasta. Muokkasin yläosaa itse hameeseen ja tilaisuuteen sopivammaksi käyttämällä jo omistuksessa olevaa kangasta. Häät 2019.
176e muistaakseni. Ei ollut oikea morsiuspuku vaan suomalainen tehtaan valmistama pitkä mekko, kotelomekko tyylinen, mutta nilkkoihin. Väri kullanhohtoinen pellava. En ollut nuori neitsytmorsian :D vaan vanha kurppa, joka meni toista kertaa naimisiin.
500e. Ostin hääpukuliikkeestä kerran käytetyn puvun (edellinen morsian siis vuokrannut pukua). Olin todella tyytyväinen ja olen edelleen. Hieman piti helmaa lyhentää ja ostin myös vannehameen ja pukupussin liikkeestä. Hinta taisi näiden kanssa olla yhteensä noin 650e.
Uusi hääpuku, huntu ja kengät 800 euroa kymmenisen vuotta sitten. Lisäksi ompelijan muokkauksiin kului jotain, mutta en muista paljonko.