Mitä hääpukunne maksoivat?
Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?
Kommentit (583)
Häät olivat noin 40 vuotta sitten ja ne maksoi molempien vanhemmat puoliksi - vieraita parisataa. Häämekkoni vuokrasin siksi viikonlopuksi. Halpaa oli ja puku oli ihana pitkähihainen pitsipuku. Hääpukuja vuokrataan edelleenkin eli murto-osalla ostetun hinnasta voi saada huikean vuokrapuvun. Eipä ole säilytysongelmia, kun pukua ei voi juurikaan uudelleenkäyttää. Ainakaan minä en pukisi edellisten häiden mekkoa päälleni, jos uudelleen avioituisin.
Ekojen häiden 10000mk, vanhemmat maksoi. Tokien häiden 50€, käytettynä netistä.
1700 euroa vuonna 2009. Puku oli kaikin puolin hintansa väärti.
Vuonna -97 menin naimisiin ( eronnut 10 vuotta sitten) ja ostin unelmieni hääpuvun. Silloin oli aika kallis, maksoi 5500 mk ja siihen muut tykötarpeet niin nykyrahassa yli 1000€ meni. Mekko oli helmin ja paljetein koristeltu A-linjainen ja siinä oli pitkä ja koristeltu laahus, joka juhlissa nostettiin parilla hakasella ylös. Se on edelleen kaunein vaate mikä mulla on ollut, itse maksoin ja joka pennin/sentin arvoinen. Ihana näyttää hääkuvia ( joissa olen yksin) että joskus olen ollut nuori ja kaunis ja pieni vyötärö. Jos menisin uudelleen naimisiin, panostaisin edelleen hääpukuuni.
horse kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy näitä halppispukujen omistajia...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e
Taitaa jälkeenpäin harmittaa kun pisti yhteen nuttuun 1200e, joka ei materiaaleiltaan maksa 100e enempää. Tuolla "elämäsi tärkein päivä" argumentilla saa hyvin rahat pois, kun ajatellaan vaan tunteella eikä järjellä. Hautajaisissa sama juttu, tottakai pitää olla se kallein arkku koska kerran sitä vaan maan alle mennään...eikös?
Jep. Ja kun tilaa jotain, ei kannata sanoa sanaa häät. Tilasin vain kakun, en hääkakkua. Tilasin kimpun, en hääkimppua jne. Säästin paljon rahaa, kun ei tullut sitä häälisää kaikkeen. Ja silti kaikki oli juuri kuten halusinkin. 😊
Se joka juhli 200 euron mekossa.
Meidät vihittiin miehen kotimaassa. Ostin sieltä hääpukuliikkeestä pukuni 800 markalla kolme kuukautta ennen häitä. Summaan kuului myös aluhame, huntu sekä tiara. Puku ei ollut ihan unelmieni puku, mutta sellainen kuitenkin, ettei tarvinnut satojen ihmisten edessä sitä hävetä :).
No, häihin mennessä olin laihtunut niin paljon, että pukua piti korjata aika reilusti vielä päivää ennen vihkimistä. Liitto on kestänyt melkein 30 vuotta. Pukukin on vielä tallessa ullakolla.
Nuori morsian kirjoitti:
Häät olivat noin 40 vuotta sitten ja ne maksoi molempien vanhemmat puoliksi - vieraita parisataa. Häämekkoni vuokrasin siksi viikonlopuksi. Halpaa oli ja puku oli ihana pitkähihainen pitsipuku. Hääpukuja vuokrataan edelleenkin eli murto-osalla ostetun hinnasta voi saada huikean vuokrapuvun. Eipä ole säilytysongelmia, kun pukua ei voi juurikaan uudelleenkäyttää. Ainakaan minä en pukisi edellisten häiden mekkoa päälleni, jos uudelleen avioituisin.
Nykyisin vuokrahinta on vähintään 60% ostohinnasta. Onhan se toki edullisempaa kuin ostaminen, muttei toisaalta saa pukua omakseen.
En muista tarkkaa hintaa, se oli jonkun verran vajaa 400 euroa, edellisvuoden mallistoa ja siksi -60 % alennuksessa Tampereen Morsiusgalleriassa. Kaunis oli mekko, mutta avioliitto ei, kun juhlista alle puoli vuotta eteenpäin lähti avioeropaperit etenemään...
Jos toisen kerran joskus menen naimisiin niin en aio maksaa mekosta satasta enempää. Tai sitten käytän tuota samaa mikä edelleen roikkuu turhana vaatehuoneessa viemässä tilaa :D
Hääkirppis fb ryhmästä löytyi sopiva käyttämätön mekko 120 €:lla vuonna 2017. Kenkien ja alusasujen kanssa yhteishinta jäi alle 200:n. Ystäväni teki mekkoon korjausompelemiset.
Ensimmäinen liitto, ompelin itse pitkän kapean hameen, jakun ja laahuksen. Kankaat maksoivat noin 200 mk. Hieno mekko ja huono liitto. Uusi liitto viitisen vuotta sitten. Mekko Boss valkoinen ”pikkumusta” Stockkan alesta vajaa 300 e. Ihan nappivalintoja sekä mekko ettå mies.
Molemmat häät maksettiin kokonaan itse sulhasen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy näitä halppispukujen omistajia...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e
Miten se puvun hinta mielestäsi muuttaa sitä päivää??
Oma pukuni koostui siististä pitsipaidasta, jonka ostin päivää ennen häitä kun en ollutkaan ehtinyt itse ompelemaan yläosaa. Paita maksoi 40€ ja itse ompelemani korkea vyötäröinen hame oli tehty lahjaksi saadusta kauniista satiinista.
Menin naimisiin vuonna 2006 ja vuokrasin puvun, maksoi 200 euroa. Puku oli kaunis ja nimenomaan halusin vuokrapuvun, niin ei tarvinnut miettiä missä säilyttää päivän jälkeen.
1200 markkaa maksoi. Se oli n. puolet myyjän kk palkasta.
299 e + 50 e korjaukset ompelijalla, kun halusin puvun istuvan just eikä melkein. Ostin puvun muutama vuosi sitten Sokokselta, iltapukupuolelta. Pitkä, simppeli alaosa, yläosassa pitsiä, värinä puuteriroosa. Kävin sovittelemassa myös yhdessä kaupassa "virallisia" hääpukuja ja olihan ne huomattavasti kalliimpia. Hääpuku ei itselleni koskaan ole ollut unelma eikä minulla ollut siitä sen suurempaa visiota, joten en halunnut missään nimessä laittaa siihen kovin montaa satasta. Mutta kukin tyylillään :)
Menin naimisiin 1kk sitten. Hääpukuna käytettynä ostettu pitsipuku hihoilla maksoi noin 400e (alunperin tainnut olla noin 1500-1600e maksava) ja muokkaukset +450e tähän kuului mm kavennukset vyötäröltä ja hihoista sekä yläosan huomattava muutos peittävämmäksi. Huntu ja kengät käytettynä (laput kiinni) 50e ja 30e. Boleroa en löytänyt käytettynä, uutena maksoi noin 100e.
En kadu, oli joka euron väärti. Kauniit kuvatkin saatiin joita voi toivottavasti vuosikymmenien päästä vielä katsella ihaillen.
Itse maksettiin, niinkuin kaikki muukin häihin liittyvä. Varsinaisia juhlia emme vallitsevan tilanteen vuoksi järjestäneet tänä vuonna.
Ehkä 149 mk 2001. Oikein hyvä ostos.
3500 euroa ja lisäksi pitkä huntu 500, ei kaduta ja olin budjetoinut tuon verran. Häät maksettiin itse, samoin puku.
Häät oli viime vuonna, rakastan pukuani ja se sopi täydellisesti.
1200€ muokkauksineen. Ostin ihan paikallisesta liikkeestä vuonna 2012-13. Nyt ajattelee, et vähempi rahamäärä olis riittänyt, mut olihan puku järjettömän nätti ja sai olla päivän prinsessana.