Mitä hääpukunne maksoivat?
Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?
Kommentit (583)
Kankaisten ja tarvikkeiden hinta ,yhteensä noin 600 e. Ompelin itse. Olin tyytyväinen lopputulokseen.
Vierailija kirjoitti:
2000 mk käytettynä.
Se muodistettiin ja korjattiin sopivaksi.
Möin eteenpäin 1500 mk.Hääpuvun voi muuten mainiosti pestä pesukoneessa.
Konepesun kestohan riippuu ihan materiaalista ja kestääkö mahdolliset koristeet pesua. Toki jokin polyesteri ei sinänsä mene miksikään.
5e. Löyty kirpparilta muutama vuosi sitten. Polvipituinen valkoinen pitsimekko. Oli täydellinen maistraatti vihkimiseen.
Rahaa on kyllä saanut tuhlata vuosikymmenen aikana yli tonnin iltapukuihin joita miehen työpaikan juhliin tarvitsee.
2019 ja maksoi 600 €. Olen tyytyväinen pukuun pukeutunut edelleen. Näytti omalle ja oli mukava päällä. Ostin käytettynä ja oli kuin tehty minulle.
Noin 230€ asusteineen. Ei ollut mikään kiinahalpis vaan tyylikäs ja laadukas vintagemekko. Ei ole kuitenkaan tullut käytettyä missään muualla, koska itselle se on aina häämekko.
Suurempaa summaa olisin pitänyt aivan hulluutena käyttää yhteen pukuun ja pitokertaan. En olisi kuitenkaan voinut olla tyytyväisempi pukuun. Rahat satsattiin juhliin.
0€
Tori-sivuston annetaan osastolta.
Nätti mekko kun poistin helmikirjailuista paljetit
Vuokrasin pukuni, vuokrahinta oli noin 500€ ja puku ommeltiin mittoihini, laahusta lyhennettiin ja helman taitokseen piiloon ommeltiin pieni, sininen rusetti.
Myyntihinta puvulla olisi ollut yli 1500€. En nähnyt mitään järkeä ostaa sitä omaksi, varsinkaan kun tilaa puvun säilyttämiseksi ei silloin ollut kunnolla.
Tais olla 200 e, tilasin netistä. Oli tosi kaunis. Myin sen pois 180 e netissä häiden jälkeen. Ei kaduta mikään.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy näitä halppispukujen omistajia...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e
Minun käy sääliksi ihmisiä jotka ajattelee että päivän ikimuistoisuus on kiinni vaatteiden hintalapusta. Eri ihmiset myös priorisoi eri asioita. Me törsättiin mielummin reilusti rahaa häämatkaan kuin pukuihin.
Hääpuvulle tuli hintaa 80e (käytin äitini pukua, mutta sitä piti kaventaa ompelijalla)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy näitä halppispukujen omistajia...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e
Vaikka päivä olisi tärkeä, onko mekon tai häiden yleensä pakko olla kalliit? Varsinkin jos rahaa ei ole paljoa ja sitä käyttäisi mieluusti muuhunkin kuin siihen yhden päivän prinsessailuun. Jos on muutenkin ökyrikas niin sittenhän ei ole mitään väliä.
Ei ole pakko olla kalliit. Mutta ei häiden myöskään ole pakko olla halvat. Kukin tyylillään!
1300e alennuksen jälkeen, ei kaduta yhtään ja maksoin itse. Mekko päällä oli kaunis ja itsevarma olo, kun se oli omaan tyyliin sopiva, vähän erikoisempi. Hinnalla ei sinänsä ollut väliä, vaan sillä, että löytyi omanlainen.
Ompelin itse. En yhtään muista kankaan hintaa, tuskin satasta markka-aikaan.
Olisikohan tullut parisataa markkaa maksamaan. Tein puvun itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka päivä olisi tärkeä, onko mekon tai häiden yleensä pakko olla kalliit? Varsinkin jos rahaa ei ole paljoa ja sitä käyttäisi mieluusti muuhunkin kuin siihen yhden päivän prinsessailuun. Jos on muutenkin ökyrikas niin sittenhän ei ole mitään väliä.
Ei ole pakko olla kalliit. Mutta ei häiden myöskään ole pakko olla halvat. Kukin tyylillään!
Häistä on oikeastaan aika vaikea saada halvat, jos haluaa kutsua useamman vieraan ja tarjota hyvät sapuskat. Meillä on nyt laskujen mukaan menossa 6000 € pelkkiin 50 vieraan juhliin (ei sisällä hääparin vermeitä eikä sormuksia), vaikka on yritetty valita tarjoilujen ja juhlatilan kanssa edulliset vaihtoehdot. Eli rahaa on kyllä menossa kemuihin, maksoi hääpuku sitten paljon tai vähän.
Mutta olen samaa mieltä, kukin tyylillään. Jonkun mielestä meidän budjetti on varmaan pieni ja jonkun mielestä suuri.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka ootte törsänny tyyliin 100 euroo yhteen pukuun, eikö naimisiin voi mennä iha arkivaatteissa? :o M25
Voi toki mennä arkivaatteissakin naimisiin, mutta kyllä aika moni tahtoo hääpäivänään pukeutua mieluummin juhlavasti kuin arkisesti. Onhan se juhlapäivä eikä arkipäivä. Jos 100 € on sulle kipuraja, niin katsopa mitä hääpuvut nykyään maksavat, menee aamukahvit kyllä väärään kurkkuun :D
Kiinasta tilasin mittojen mukaan, vähän oli liian pitkä joten jouduin korjauttamaan ompelijalla pituutta. Naimisiin mentiin Las Vegasissa eli ei mitään kermakakkua voinut ees ajatella että sai laukkuun mahtumaan. Oli sellainen iltapukumainen hihaton valkoinen mekko siis. Maksoi 150 eur + korjaukset pari kymppiä ( ehkä )
Olisko ollut 100 euroa mekko (tilasin jenkeistä siskoni osoitteeseen Kanadaan ja hän toi sen minulle Suomeen) ja 100 euroa ompelijalle. Kengät ja laukku värjäyksineen (puvun väriseksi) taisi olla 250 euroa.
10v hääpäivää vietimme tänä vuonna ja valitettavasti mekko ei mahdu enää päälle. Käytin sitä kyllä häiden jälkeen muissakin tilaisuuksissa kun ei ole valkoinen (eikä pitkä). Nykyään kyllä jo liian tyttömäinen makuuni kun ikää on 40+.
Mun unelmien puku oli vanha kokopitsinen vintagelöytö 1900-luvun alusta, joka maksoi kokonaiset 50 puntaa:)
Kaveri bongasi ulkomaan reissullaan mulle just sopivan häämekon jostain alennuksesta. Hän siis tiesi minkä tyylistä olin etsimässä. Maksoi jotain 200 euroa. Toisen kaverin kanssa otettiin minusta mitat koon selvittämiseksi vielä. Sitten mekko tuli postissa,ja sopi päälleni ihan täydellisesti eikä tarvinnut tehdä mitään korjauksia.