Mitä hääpukunne maksoivat?
Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?
Kommentit (583)
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy näitä halppispukujen omistajia...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e
Vaikka päivä olisi tärkeä, onko mekon tai häiden yleensä pakko olla kalliit? Varsinkin jos rahaa ei ole paljoa ja sitä käyttäisi mieluusti muuhunkin kuin siihen yhden päivän prinsessailuun. Jos on muutenkin ökyrikas niin sittenhän ei ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
1000 mk. Isoäitini maksoi. Ompelijan tekemä iso laahuksellinen silkkipuku. Hieno oli, minulle olisi kelvannut simppelimpikin. Suku halusi isot häät kermakakkupukuineen.
Avioitumisvuosi oli varmaan .... 1965?
Tonnilla et ole saanut edes kankaita
silkkipukuun vuosikymmeniin. Saati
ompelijan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka ootte törsänny tyyliin 100 euroo yhteen pukuun, eikö naimisiin voi mennä iha arkivaatteissa? :o M25
Paljonko mies saa maksaa laatupuvusta? Ei taida satanen tai edes kaksi riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy näitä halppispukujen omistajia...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e
Vaikka päivä olisi tärkeä, onko mekon tai häiden yleensä pakko olla kalliit? Varsinkin jos rahaa ei ole paljoa ja sitä käyttäisi mieluusti muuhunkin kuin siihen yhden päivän prinsessailuun. Jos on muutenkin ökyrikas niin sittenhän ei ole mitään väliä.
Niin just! Mä säälin tyyppiä joka kirjoittaa 'halppis'. Takahikiä junttila haisee tänne asti.
Maksoin puvustani 750 euroa, tai oikeastaan isoisäni maksoi. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin tuntuu kaikki varsinaiset hääpuvut olevan vähintään tuplat tuohon nähden, kun siskolle pukua on haettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka ootte törsänny tyyliin 100 euroo yhteen pukuun, eikö naimisiin voi mennä iha arkivaatteissa? :o M25
En tiiä. En omista pukuu. Kyl mie kuvittelin, et häät vois pitää iha arkivaatteissa. :) Mie en ainakaa oo ostamassa pukuu. M25
Valkoinen pitkä salsahame alesta 10€. Siihen sopiva valkoinen pusero oli jo ennestään. Hääkimpuksi mies kävi hakemassa muutamia kiinanruusuja (hibiscus) hotellin takaa. Kokonaisuus oli edullinen mutta romanttisen kaunis.
Meidät vihittiin 4:n todistajan läsnä ollessa Espanjassa. Lopuksi joimme leivoskahvit. Meille sopiva juhla, josta on ihanat muistot.
T. Onnellisesti yhdessä edelleen.
Vähän kadun etten ostanut ihanaa silkkipukua Stockkan hääpukuosastolta juhlapuvuksi.
Se ei ollut valkoinen ja oli ihana päällä.
Se oli myynnissä puoleen hintaan, jotain 1500,-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiiä. En omista pukuu. Kyl mie kuvittelin, et häät vois pitää iha arkivaatteissa. :) Mie en ainakaa oo ostamassa pukuu. M25
Kukapa sitä arkivaatteissa juhlimista estää, suurin osa kuitenkin haluaa juhliin pukeutua nimenomaan juhlavasti.
800e, mallikappale suoraan rekistä joten oikea hinta olisi ollut melkein tuplat. Menin ostamaan käytettyä, mutta tuohon ihastuin.
Vierailija kirjoitti:
Noh, suomalainen nainen on ylpeä siitä miten vähän maksoi jostakin asiasta. Se että näyttää pultsarieukolta on toissijainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen pitkä salsahame alesta 10€. Siihen sopiva valkoinen pusero oli jo ennestään. Hääkimpuksi mies kävi hakemassa muutamia kiinanruusuja (hibiscus) hotellin takaa. Kokonaisuus oli edullinen mutta romanttisen kaunis.
Meidät vihittiin 4:n todistajan läsnä ollessa Espanjassa. Lopuksi joimme leivoskahvit. Meille sopiva juhla, josta on ihanat muistot.
T. Onnellisesti yhdessä edelleen.
Olipas pihi mies.
Löysin mallikappaleen muistaakseni Morsmaikun alerekistä vuonna 2002 ja hintaa sille jäi noin 350 eur. Oli aivan täydellinen ja olen edelleen tyytyväinen. Olisin voinut vuokrata mutta ostaminen tuli halvemmaksi. Hääpuku on siitä lähtien ollut pukupussissa vaatehuoneessa en keksi sille mitään käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, suomalainen nainen on ylpeä siitä miten vähän maksoi jostakin asiasta. Se että näyttää pultsarieukolta on toissijainen asia.
Kyllä edullisestikin voi löytää sopivan ja tosi nätin häämekon. Eniten ihmetyttää, että ostetaan todella kallis häämekko, joka ei sitten sovi morsiamelle yhtään päälle. Tuo suorastaan kantajansa kaikki huonot puolet esille, mutta kun on kallis mekko, niin hieno on.
190 euroa netistä. Tehtiin mittojen mukaan ja tuli todella kaunis kreikkalaistyyppinen halterneckmekko. Ei vanteita tai tyllejä, yksinkertainen tyylikkyys sopi minulle paremmin.
Vuonna 1992 teetetty hääpuku maksoi 800mk
1500€, äiti maksoi sen minulle. Oikein näyttävä puku edelleen ja saman valitsisin.
Ostin Torista vintage hääpuvun, hinta 270€. Ompelija vähän korjaili sopivaksi. Muutokset maksoivat alle 100€. Eli alle 400€ ja vuosi oli 2004.
Vierailija kirjoitti:
Mä taisin maksaa omasta mekostani jonkun 80,- koska mä ajattelen että mitä välii? Maistraatissa siis mentiin naimisiin ja tuota mekkoa on käytetty jälkeenpäin monta kertaa. Järkiostos siis samoin kuin järkiavioliitto - toki myös rakkausavioliitto mutta oli juridisesti järkevää mennä avioon. Mekon (edullinen) hinta ei myöskään korreloi mitenkään mun varallisuuteen.
690 euroa viime vuonna :)