Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

51-v ja raskaana

Vierailija
08.01.2014 |

Mitä mieltä olette? Raskaus on tietenkin yllätys. Kehtaanko synnyttää vielä tämän ikäisenä? Viikolla 6-7 olen.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysy täällä tietämättömiltä teineiltä! Onnea!

Vierailija
2/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai... Onko tämä provo? Olisit lähemmäs 70vuotta lapsesi ollessa murrosikäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys neuvolaan josta saat järkevää tietoa. Lääkäri arvioi riskit ikääsi nähden.

Vierailija
4/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miltä sinusta itsestäsi rehellisesti tuntuu. Vanhin tietämäni raskaaksi tullut (ja lapsen pitänyt) nainen oli 52-v, eli et ole ainut. :)

Vierailija
5/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän julmalta voi kuulostaa, mutta todennäköisesti menee kesken. Jos ei mene, niin juttele vakavasti lääkärin kanssa ja mieti sitten mitä teet. En näkisi, että tässä on kyse mistään kehtaamisesta, vaan sinun ja vauvan elämästä. 

Eräs sukulaisnainen tuli raskaaksi 52-vuotiaana, eikä uskonnollisista syistä halunnut tehdä aborttia. Sekä hän että lapsi kuolivat raskauden aiheuttamiin komplikaatioihin. Mieti siis vakavasti.

Vierailija
6/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi oikeasti ajatella, että on enää vastuullista hankkia lasta tuossa iässä? Sinulla tulee oikeasti terveys ja ikä vastaan, on ihan oikeasti realistista ajatella, että saatat sairastaa dementiaa lapsesi valmistuessa lukiosta. Millainen eläke sinulla tulee olemaan? Jäät eläkkeelle lapsesi ollessa 12-13v. jos jäät normi-iässä. Onko sinulla vanhempia lapsia, jotka auttavat lastenhoidossa jos sinulle käy jotain? Omiin vanhempiisi voit tuskin (ainakaan kovin kauaa) luottaa, saati mieheesi jos on samanikäinen tai jopa vanhempi.

Vierailija
7/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolaan olen menossa kahden viikon päästä. Sen nopeampaan en sinne pääse vaikka vanha olenkin. Sanoivat vaan, että jos raskaus sinne asti kestää ei ole syytä huoleen. Abortista tietenkin pitäisi päättää mahdollisimman pian. Olen kahden vaiheilla asiassa, koska olen hyväkuntoinen ja terve enkä tiedä onko abortti pelkästään ikäsyistä moraalisesti oikein. Ap

Vierailija
8/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sentään olin vain  44 vee kun sain ekan ja viimeisen lapseni ja kaikki meni hyvin. En kuunnellut ketään , en edes miestäni vaan tein oman ratkaisun ja onneksi. Tuo taitaa olla provo, ei kai 51 v tulla enää raskaaksi, vaihdevuodetkin alkamassa pikkuhiljaa.

Vierailija
9/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on 9v minua nuorempi, aiemmat lapseni 6 ja 8 vuotiaat. Tietenkin ymmärrän että terveyden suhteen minulle tai miehelleni voi tapahtua mitä tahansa, esim. oma äitini sairastui vakavasti ollessani 17 ja kuoli kun olin 19, oli kuollessaan 34. Ap

Vierailija
10/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä miehesi asiasta?

Vierailija
11/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 21:51"]

Minä sentään olin vain  44 vee kun sain ekan ja viimeisen lapseni ja kaikki meni hyvin. En kuunnellut ketään , en edes miestäni vaan tein oman ratkaisun ja onneksi. Tuo taitaa olla provo, ei kai 51 v tulla enää raskaaksi, vaihdevuodetkin alkamassa pikkuhiljaa.

[/quote]

Äidilläni loppuivat kuukautiset 58 vuotiaana, joten on ihan mahdollista että olisi tullut 51-vuotiaana raskaaksi.

Vierailija
12/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri se nyt kantamasi lapsi voi syntyä juuri nyt. Hellyttää ajatus, että sinun kauttasi vielä uusi ihminen pyrkii maailmaan. Itse olen ikäisesi ja minua kaduttaa, etten nuorempana hankkinut lapsia. 

Yli viiskymppisille syntyy muutamia lapsia joka vuosi. Lehdessä oli ehkä kymmenen vuotta sitten juttu, jossa naisella oli sillä hetkellä taaperoikäiset kolmoset. Nainen oli ollut 52-v. vauvat saadessaan. 

Tietysti sinun oma jaksamisesi on tässä myös hyvin tärkeää. Onnea sinulle!

Vierailija
13/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä miehesi asiasta?

[/quote]

On hämmentyneen ja iloisen toiveikas. Toivoo etten tekisi aborttia, mutta sanoo päätöksen olevan minun, koska kyse on kuitenkin minun vartalossani tapahtuvasta asiasta. AP

Vierailija
14/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on 9v minua nuorempi, aiemmat lapseni 6 ja 8 vuotiaat. Tietenkin ymmärrän että terveyden suhteen minulle tai miehelleni voi tapahtua mitä tahansa, esim. oma äitini sairastui vakavasti ollessani 17 ja kuoli kun olin 19, oli kuollessaan 34. Ap

[/quote]

Tässä et voi enää oikein sanoa, että "jokainen voi kuolla koska tahansa". 70-vuotiaana todella monilla on sairauksia, ja tervekin ihminen sairastuu ennen pitkää johonkin ja kuolee. Olet saanut aikaisemmat lapsesi jo tosi vanhana. Oma äitini on 54-v. ja korkeasti koulutettu, akateemisissa töissä ja kyllä hänenkin hoikilla, terveellisesti syövillä, liikkuvilla kavereillaan alkaa olla jonkinlaista (kuten hänellä itselläänkin), polvien kulumaa liikunnasta ym. Tuo ikä on liian korkea. 

Vierailija
15/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni lapsi ansaitsisi elää jos ei mene kesken. Ärsyttää nuo "mieti nyt vähän onko järkeä iässäsi hankkia lapsia.." koska Se olisi eriasia jos miettisitte lapsen hankkimista, mutta nyt vahinko on jo tapahtunut. Entä sitten jos lapsen ollessa 16v sairastut dementiaan, lapsi on siihen mennessä kuitenkin elää lapsuutensa perheensä kanssa ja alkaa pian olla aikuisuuden kynnyksellä.

Vierailija
16/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni lapsi ansaitsisi elää jos ei mene kesken. Ärsyttää nuo "mieti nyt vähän onko järkeä iässäsi hankkia lapsia.." koska Se olisi eriasia jos miettisitte lapsen hankkimista, mutta nyt vahinko on jo tapahtunut. Entä sitten jos lapsen ollessa 16v sairastut dementiaan, lapsi on siihen mennessä kuitenkin elää lapsuutensa perheensä kanssa ja alkaa pian olla aikuisuuden kynnyksellä.

Vierailija
17/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iästäsi on nyt ainakin se etu, että tiedät, ettei sinun tarvitse kuunnella ketään, ei edes lääkäriä.

Sinuna en pilaisi loppuelämääni abortilla.

Vierailija
20/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko lapsen? Jaksatko hoitaa vauvan, kestätkö lasta 12 vuotta, sen jälkeen teiniä 7-8 vuotta? Mikä oma elämäntilanteesi on? Ei vaikuta suunnitellulta...onko lapsi haluttu? Päätöksesi vaikuttaa paitsi omaasi myös syntymättömän lapsen elämään...mieletön vastuu. Täysin järkevästi et ole toiminut, sinun olisi pitänyt tajuta että voit tulla vielä raskaaksi. No, maito on jo kaatunut, myöhäistä itkeä. Onko Sinulla jo lapsia? Tiedätkö mitä kaikkea äitiys vaatii? Sinun täytyy miettiä asiaa todella perusteellisesti. Olen sitä mieltä että lapsellesi on oltava tavallista varmempi turvaverkko siltä varalta ettet jaksakaan tai jos Sinulle tapahtuu jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi