Kannabis ja aikuiset "lapset"
Minun molemmat lapseni polttavat kannabista ja ovat olleet melko avoimia asiasta. Ikää heillä jo 22 ja 28 vuotta. En minä sitä niin pahana pidä, koska olen minä nuoruudessani tuntenut sitä käyttäneitä nuoria joista osa on yhä ystäviäni. Enemmän huolestuttaa se, että jos samoista "luukuista" saa kannabiksen lisäksi muita aineita niin kuinka paljon kynnys kokeilla muita aineita madaltuu? Ehkä eivät toisiinsa suoraan liity kuten tyttäreni sanoi, mutta äidit on aina huolissani. Lisäksi olen huolissani miten kiinni jääminen vaikuttaisi heidän tulevaisuuteensa.
Kommentit (10)
Ei tällä palstalla ole kuin niitä käyttäjiä. Jos juttujen tasosta jotain voi päätellä. Lapset isovanhemmille hoitoon ja yhteiskunnalta kaikki rahat mulle heti NYT! Mä oon äiti ja maailman napa!
Tiedän jonkun verran kannabiksen käyttäjiä ja suurin osa heidän käyttämästään kannabiksesta on joko itse kasvatettua tai joltain tuttavalta ostettua mutta jonkun ns. Itse kasvattamaa sekin, eli ei siis mitään varsinaisilla diilereitä ketkä voisivat usuttaa muitakin huumeita. Tosin muutama tuttuni kun muutti Helsinkiin niin alkoivat sitten käyttää muitakin aineita, ilmeisesti siellä siis eri meininki...? Olen kyllä sitä mieltä että kannabiksen käyttäjillä on aika matala kynnys kokeilla muutakin.
Ite käytän kannabista eikä mun tee mieli enkä haluu käyttää mitään muita aineita.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 00:20"]Ei tällä palstalla ole kuin niitä käyttäjiä. Jos juttujen tasosta jotain voi päätellä. Lapset isovanhemmille hoitoon ja yhteiskunnalta kaikki rahat mulle heti NYT! Mä oon äiti ja maailman napa!
[/quote]
Toi nyt oli niin paska argumentti, että älä edes välitä.
Omakohtaisesti voin kertoa, että minulla meni aikoinaan nuoruudessa huonosti ja ajauduin näihin kannabis piireihin. Ja kyllä, sielä vedettiin sitten muutakin millä päänsä saa sekaisin (sienet, lääkkeet ja alkoholi). Ei kuitenkaan mitään suonensisäistä. Mutta nyt vuosien jälkeen minulla menee hyvin, vakituinen työpaikka, koulutus, lapsi ja asunto. Nämä paukuttelijat ovat kuitenkin kauheassa pikavippikierteessä useammat päästään jopa sekaisin. Yksi on himomukauskovainen ja toinen pelkää salaliittoja vainoharhaisesti, kolmas on suurissa veloissa ja jonkun jengin vainoma ja niin edelleen. Ehkä lapsesi kuitenkin on kannabiksen kohtuu käyttäjä? En tiedä, sanoin vaan oman näkemykseni. Kaikkea kohtuudella vai miten se meni. :)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 00:20"]Ei tällä palstalla ole kuin niitä käyttäjiä. Jos juttujen tasosta jotain voi päätellä. Lapset isovanhemmille hoitoon ja yhteiskunnalta kaikki rahat mulle heti NYT! Mä oon äiti ja maailman napa!
[/quote]
Omakohtaisesti voin kertoa, että minulla meni aikoinaan nuoruudessa huonosti ja ajauduin näihin kannabis piireihin. Ja kyllä, sielä vedettiin sitten muutakin millä päänsä saa sekaisin (sienet, lääkkeet ja alkoholi). Ei kuitenkaan mitään suonensisäistä. Mutta nyt vuosien jälkeen minulla menee hyvin, vakituinen työpaikka, koulutus, lapsi ja asunto. Nämä paukuttelijat ovat kuitenkin kauheassa pikavippikierteessä useammat päästään jopa sekaisin. Yksi on himomukauskovainen ja toinen pelkää salaliittoja vainoharhaisesti, kolmas on suurissa veloissa ja jonkun jengin vainoma ja niin edelleen. Ehkä lapsesi kuitenkin on kannabiksen kohtuu käyttäjä? En tiedä, sanoin vaan oman näkemykseni. Kaikkea kohtuudella vai miten se meni. :)
[/quote]
Voi perhana tätä mobiililaitetta, pahoittelen floodausta mammat!
Mitä jos vaikka keskustelisit lastesi kanssa asiasta? Kyllä fiksut aikuiset lapset ymmärtävät huolesi, ja kun he kerran ovat kannabiksesta avoimia, he voivat varmasti ihan avoimesti kertoa mielipiteensä muistakin huumeista.
Eli kun täällä ehkä on muitakin äitejä tai isiä niin täällä murehdin. Miten te olette toimineet ja oppineet hyväksymään asian?