Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

51-v ja raskaana

Vierailija
08.01.2014 |

Mitä mieltä olette? Raskaus on tietenkin yllätys. Kehtaanko synnyttää vielä tämän ikäisenä? Viikolla 6-7 olen.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on provo. Ja jos ei ole, niin hanki abortti, nimittäin 51 vuotiaana ihmisellä pitää olla järkeä sen verran, ettei kysele ohjeita paskapalstalla näin vakavassa asiassa, et ole sopiva kasvattajaksi.

Mutta provo mikä provo.

Vierailija
62/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:53"]

Käsittämättömän kylmiä ohjeita ja neuvoja vailla empatiaa. Kyllä nuoret ihmiset ovat niin viisaita ja itsetietoisia kaikessa, että voivat sanoa suoraan kaikenlaista toiselle, joka OIKEASTI miettii asiaa.

On varmasti järkevää miettiä tätä siellä neuvolassa. Ja joo, olen 45v mies, ja jos olisin miehesi, haluaisin meidän saavan meidän lapsemme (mitä helvettiä täällä naiset änisevät, että "sinun lapsesi", kyllä kai se isänkin lapsi on???). Tietenkin, meidän lapsemme, myös minun lapseni. Pienet kädet minun kaulassani, tai kädessäni, vaikka olisinkin iäkkäämpi. Isin tyttö tai poika, jota isi rakastaa.

Saatana mitä idiotismia. Opetelkaa ensin jotain muutakin kuin vain lukemaan googlen avulla Downin syndroomasta ja kylmästi luettelemaan niitä asioita täällä. Tai pohtimaan maahan kaatuneita maitoja tai moralisoimaan toisen raskaudella.

[/quote]

Hienoa että kerrankin mieskin ottaa tähän asiaan kantaa. Ihana kirjoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:53"]

Käsittämättömän kylmiä ohjeita ja neuvoja vailla empatiaa. Kyllä nuoret ihmiset ovat niin viisaita ja itsetietoisia kaikessa, että voivat sanoa suoraan kaikenlaista toiselle, joka OIKEASTI miettii asiaa.

On varmasti järkevää miettiä tätä siellä neuvolassa. Ja joo, olen 45v mies, ja jos olisin miehesi, haluaisin meidän saavan meidän lapsemme (mitä helvettiä täällä naiset änisevät, että "sinun lapsesi", kyllä kai se isänkin lapsi on???). Tietenkin, meidän lapsemme, myös minun lapseni. Pienet kädet minun kaulassani, tai kädessäni, vaikka olisinkin iäkkäämpi. Isin tyttö tai poika, jota isi rakastaa.

Saatana mitä idiotismia. Opetelkaa ensin jotain muutakin kuin vain lukemaan googlen avulla Downin syndroomasta ja kylmästi luettelemaan niitä asioita täällä. Tai pohtimaan maahan kaatuneita maitoja tai moralisoimaan toisen raskaudella.

[/quote]

Juuri näin! Paljon Onnea ap:lle ja tulevalle isälle!

Vierailija
64/97 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen "vasta" 44v, alle vuoden ikäisen äiti ja ihmettelen tässä mikä siinä vauva-arjessa niin mahdottoman rankkaa on. Tietysti jos on kovin itkuinen ja valvottava vauva niin on rankkaa, ihan minkä ikäiselle vaan.

Olen saanut esikoiseni 27-vuotiaana, eikä tämä vauva-aika ole nyt lähes 20-vuotta myöhemmin ollut yhtään sen rankempi. Oikeastaan päinvastoin.

Vierailija
65/97 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 23:43"]

Oon hiukan nuorempi ja tunnen itseni nuoreksi ja erittäin hyväkuntoiseksi.

Marjastan kesällä tuntikausia. Ei tunnu missään.

Että ei me kaikki vielä haudassa olla...

[/quote]

Vertaatko vauva-arkea ja kesällä marjastamista toisiinsa :D:D

[/quote]

Marjastaminen on huomattavasti rankempaa, en lähtisi ikinä. terv. eräs yksivuotiaan vanha äiti.

[/quote]

Se tarkoitti sitä että on hyvä peruskunto, sehän vaikuttaa jaksamiseen. Ja kunto voi olla hyvä vaikkei

oo enää kaksikymppinen.

Vierailija
66/97 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja näitä mummoäitejä... Palan ihan halusta nähdä tosielämässä teitä, vielä ei ole tullut vastaan ellei sitten tarhassa ne mummot, jotka hakevat lapsenlapsiaan ole oikeasti lasten äitejä. 

Vierailija
67/97 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 57 v. ja meillä on teini. Mutta koska olen jo tämän ikäinen, ymmärrän elämästä ja varsinkin ihmisen kasvusta aikuiseksi näköjään huomattavasti enemmän kuin monet kommentoijat, meillä nimittäin ei olekaan teinin kanssa "taisteluita". - Kuka tahansa voi kuolla koska tahansa, se on fakta, joten ollaan kiitollisia joka hetkestä, jonka saamme täällä maapallolla ja vielä samassa maassa onnellisina elää!

Vierailija
68/97 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hupaisaa, että nyt mietitään viiskymppisen jaksamista, kun samaan aikaan raivotaan siitä, että isovanhemmat eivät halua joka jeesuksen viikonloppu hoitaa pikku kullannuppuja.

Vierailija
69/97 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans on teini. Oon pärjännyt hyvin. T. Vanhus

Vierailija
70/97 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:01"]

Voi luoja näitä mummoäitejä... Palan ihan halusta nähdä tosielämässä teitä, vielä ei ole tullut vastaan ellei sitten tarhassa ne mummot, jotka hakevat lapsenlapsiaan ole oikeasti lasten äitejä. 

[/quote]

Tarkennapa hieman käsitystäsi mummoäidistä. Ehkä hekin haluaisivat tavata sinut.

Vierailija
71/97 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Jostain syystä täytyy nuorienkin saada olla omillaan, mutta kuitenkin pitää arvostella toisen jaksamista.

Eikö olisi reilua hoitaa ne lapset itse ja antaa niiden "väsyneiden ja kyvyttömien" isovanhempien olla lapsen/lasten kanssa tunnin pari kerrallaan korkeintaan?

Vierailija
72/97 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ensinnäkin paljon! Kannattaa varmaan tehdä testit, että lapsi on suuren mahdollisuuden mukaan silloin syntyessään terve. Teidän perheessä äiti oli 51 vuotias ja isä 42 vuotias. Mítä ihmiset niin kauheesti siunailee. Jos olisi toisinpäin niin kukaan ei juuri kommentoisi. Varsin kun vahingosta on kysymys, eikä mietitä lapsen tekoa. On iso plussa, että isä on vielä noinkin nuori. En ikinä haluaisi tutustua tuollaisiin ihmisiin, jotka lynkkaavat heti toiset. Toisilla ihmisillä ei vain ole sydäntä. Tämä mies, joka kirjoitti oli kyllä sympaattinen.

Vierailija
73/97 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni sai 51-vuotiaana vauvan, joka ei ollut hänen ensimmäisensä. Raskaus ja synnytys menivät hyvin. Koko perhe oli onnellinen vauvastaan! Onnea matkaan sinulle!

Vierailija
74/97 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:01"]

[/quote]

Et vain tunnista meitä.

Vierailija
75/97 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olit 19 vuotias kun äitisi menehtyi 34 vuotiaana? Ymmärsinkö lukemani oikein??

Vierailija
76/97 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tuo aloitus on.

Vierailija
77/97 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:27"]

Downriski lienee jo melkoinen tuossa iässä... Oletko ajatellut lapsen vammaisuuden mahdollisuutta? Toki jokaisessa raskaudessa on riski lapsen vammaisuudesta tai on mahdollista vammautua myöhemminkin, mutta on tilastollinen tosiasia että äidin ikä nostaa riskiä.

[/quote]

Tietenkin ajattelen raskauteni riskejä. Ja olen miettinyt niitä jo aiemmissa raskauksissani. Toisaalta vaikeasti vammaisillakin on oikeus elää (monet varmaan kivittävät minut tästä kommentista). Lähipiirissäni ei kuitenkaan ole vammaisia joten minulla ei ole mitään kokemusta heistä ja uskonkin että vammaisen lapsen kasvattaminen on todella raskasta. Jotkuthan adoptoivatkin vammaisia lapsia ja adoptoijat ovat usein hieman vanhempia.

Eipä ole helppoa tämän asian kanssa. Pelkkä ikäni on mielestäni huono syy aborttiin, mutta oikeastaan päätös siitä olisi tehtävä ennen kuin pystyn saamaan tarkempaa tietoa lapsen mahdollisesta vamaisuudesta.

Tällä hetkellä minulla ei ole oikestaan mitään raskausoireita, joten tietenkin voi olla niinkin, että alkanut raskaus on menossa tai mennyt kesken.

Vierailija
78/97 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 23:23"]

Ehkä tämä on provo, vaikka tiedän kyllä erään, joka hoidoilla hankki kaksoset 51-vuotiaana.

[/quote]

Ehkä hänkin hankki ne lapset vain provosoidakseen?

Vierailija
79/97 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täytän pian 50 eikä minulla ole pienintäkään merkkiä vaihdevuosista. Aivan varmasti voisin tulla ilman ehkäisyä raskaaksi, sillä kuukautiset tulee edelleen kellontarkasti. Ei ole edes psyykkisiä oireita, vaan olen elämäni kunnossa. 

Vierailija
80/97 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko äitisi 34 vuotias menehtyessään ja sinä silloin 19 v?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi