Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmenon kokeneet kuumeilijat - kokemuksia

08.01.2014 |

En löytänyt asiasta varsinaista omaa ketjua joten kokeilen, josko näin löytyisi vertaistukea. Lokakuun kuumeilijoissa näyttää olevan useampikin keskenmenon kokenut, ehkä vilkaisette myös tätä. Itse ehdin jo iloita elokuisten raskausketjussa, kunnes esikoisen odotus paljastui tuulimunaksi/varhaiseksi keskenmenoksi. Keskenmeno ei kuitenkaan alkanut itsestään ja 8+5 aloitin kotona lääkkeellisen tyhjennyksen. Vuotoa oli todella runsasta liki viikon ajan, mistä lääkärikin huolestui. Nyt vuoto jo ohi mutta kohtuun oli kuitenkin jäänyt raskausmateriaalia, huomenna edessä kaavinta.

Erityisesti teiltä joilla tyhjennys jo enemmän tai vähemmän onnekkaasti ohitse haluaisin kuulla tunnoistanne ja paranemisestanne. Oletteko päässeet keskenmenosta henkisesti yli? Kuinka pian jatkoitte yritystä? Itsellä henkisesti tällä hetkellä vaikeaa ja vahva tunne, että vasta onnistunut raskaus auttaa pääsemään kokemuksesta jollain tasolla ylitse. Parisuhdetta takana kymmenen vuotta ja esikoinen olisi enemmän kuin toivottu. Olo on musertunut ja "viallinen" - järjellä kyllä tiedostaa kuinka moni muu samojen ongelmien kanssa kamppailee mutta tässä surussa uuden plussan odottaminen tuntuu kohtuuttoman pitkältä. Kiitos etukäteen jos kohtalotovereita löytää tänne jakamaan kokemuksiaan, ehkä niiden lukeminen helpottaa tulevaisuudessa saman eteen joutuvia.

Kommentit (416)

81/416 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin katkera. Ei saisi. Silti olen niin katkeran kateellinen lukiessani joka päivä kuinka joku bimbo blondi hehkuttaa raskauttaan. Varsinkin kun la. olisi sama kuin itsellä olisi ollut. Tietysti pitäisi vaan aina olla onnellinen niiden puolesta jotka saa lapsia..Mutten pysty.. :( Lauantaina tulee kuukausi keskenmenosta eikä menkkoja näy eikä kuulu..

82/416 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tiikerikuu, pahoittelut menetyksestä! Kauan sinullakin on mennyt tuon asian kanssa, on niin kurjaa tuo kun muutenkin surullinen asia ja sitten tuo loppuunsaataminen vaan ottaa aikaa. Niin ja vielä tuo kaksiosainen kohtukin, toivottavasti ei kuitenkaan vaikeuta vauvansaantia pahemmin!

Tosi hieno juttu Nita että hcg laskenut kunnolla!

Ja Vaimomammalle positiivisia :)

Niin ja tuosta omasta epäselvyydestä lääkärin ultratessa, sanoi siis vaan että kun istukka on juuri irronnut ja vuotoa runsaasti, sekä kohdun limakalvo niin paksu, että on vaikea sanoa onko kohdussa vielä jotain rippeitä raskausmateriaalia, muttei ainakaan kuulemma mitään nyrkinkokoisia enää. No empä niin olettanutkaan kun sikiö pusseineen tuli cytotecien jälkeen ja sitten tuo oletettavasti istukka myöhemmin ja kaksonen oli tyhjentynyt jo aiemmin niin mitäpä isompaa siellä nyt enää olisi. Mutta edelleen epäselvyydessä. Vuodot on nyt olleet todella vähäisiä, vaikka jatkuvatkin. Yhden vähän haaleamman plussan sain eilen ja huomen aamulla ajattelin testata että onko haalea, kun tuon haalean sain eri testeillä kuin ne kirkkaat plussat. Toivoisin vaan että jo selkeästi laskisi nuo hormonit!

Suru tulee edelleen aalloissa, välillä hetkittäin jo voi olla ajattelematta asiaa, vaan sitten se jostain taas palaa. Kauhea epätoivo ja ahdistus iski kun ultra-ajat tuli postissa pari päivää sitten, olin niin toivonut että niitä ei edes lähetettäisi, vaan tieto olisi löytynyt koneelta. Muutenkin outoa, raskausviikot ultrien aikaan olisi olleet 15 ja 22. En tiedä minkä mukaan ne on sitten annettu, toki tässä tuo joulu joka sotkee, mutta myöhään nuo silti olisi olleet. 

Sekin surettaa kun jouluna olisi ollut jo 14viikko, jolloin olen aiemmissa raskauksissa tuntenut vauvan liikkeet. Nyt ollaan niin kaukana koko vauvasta, oikeastaan miinuksen puolella, kun uutta yritystä ei voi vielä edes aloittaa. Ja vaikka kuinka yritän ajatella että jotain on ollut vialla minkä vuoksi näin on tapahtunut, silti jostain aina vänkää ääni että miksei olisi voinut olla hyvin.

Äh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/416 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nita85, tämä olisi ollut meidän esikoinen sekä molempien vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi.

Blondcherry, mä niin samaistun sun ajatuksiin! Kidutin äsken itseäni kattelemalla instagramissa rv17 masuja. Jos oisin saanut pitää vauvani niin mulla olisi ollut nyt rv17 menossa :'(  Ja katkeraksihan se vetää kun katselee tuntemattomien ihmisten onnellisia kasvoja ja söpöjä vauvamasuja.

Joulufiilikset on aika mustat. Haaveilin niin että oisin saanut aattona kertoa ilouutisen mummilleni joka tulee kaukaa käymään. Tämä olisi ollut hänen ensimmäinen lapsenlapsenlapsensa... 

Tiikerikuu

Vierailija
84/416 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan.

Nita: KIva kun arvot oli normaalit. Toivottavasti pian pääsette uuteen yritykseen. 

Tiikerikuu ja Blondcherry ikävää, että olette joutuneet myöskin keskenmenon kokemaan. On selvästikkin aivan normaalia tuntea katkeria fiiliksiä toisia raskaana olevia kohtaan. Ihmettelin oikeastaan kun mulla ei niinkään tullut ihan kamalia katkeruus tunteita. Mutta ihan hirvittävän pahalta on tuntunut kuulla, että moni läheinen odottaa vauvaa syntyväksi niihin aikoihin kun omakin olisi pitänyt syntyä. Se kyllä riipaisi aika pahasti, vaikka iloinen heidän kaikkien puolesta olenkin.

Vaimomamman kuulumisia käyn jatkuvasti kurkkimassa. Tuleeko se plussa?

Itse kävin eilen labrassa ja huomenna on jälkitarkastus. Tulee kyllä tarkastus oikeaan aikaan kun en tiedä mitä vuotoa mulla nyt on. Menkat vai jotain muuta vuotoa? Ei oikein muistuta kuukautisia ja alkoivat niin niin oudosti. Kahtena yönä oli vuotanu kirkasta verta ja päivisin ei ollenkaan ja sitten alkoi koko aikanen vuoto joka on kestänyt nyt kolme päivää. Mutta ei tosiaan muistuta tuo vuoto ihan normaalia kuukautisvuotoa.

Ja voi ärsytys kun naisen tajuntaan ei ihan hevillä uppoa, että ei sitä vauvaa ole tulossa. Kävin pari päivää sitten kirpputorilla ja löysin uudenveroisen makuupussin 3 eurolla ja olin niin possumaisen iloinen siitä ja sitten kassalla muistin, että ei mulla ole tälle tulossa käyttöä. Empä kehdannut siinä sitten enään sanoa, että enpä otakkaan.

Aamulla on aikainen herätys ja hieman jännittää. Pitänee lähteä suihkuun ja nukkumaan.

Tsemppiä kaikille.

Vierailija
85/416 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kuulumiset.

Kaikki on ok. Labran verinäyte oli negatiivinen. Lääkärin mielestä vuotoni on ollut kuukautis vuotoa, mutta koska kunnon limakalvoa ei ole ehtinyt olemaan niin siksi vuoto oli erillaista kuin yleensä.

Nyt kohdun limakalvo oli 7mm mikä ilmeisesti on ihan ok. Kohdun rakenne voi olla hieman poikkeava vielä jonkun aikaa, koska oli myöhäinen keskenmeno, mutta se ei kuulemma vaikuta mihinkään mitenkään.

Eli kaikki hyvin. Ja nyt voin kiertoakin laskea eli nyt on kai kp 6. Ja kuulemma raskautua saa ihan koska vaan. Hievenen helpottuneemmalla mielellä alan nyt joulua odottamaan.

Ehkä vielä joskus saan uuden mahdollisuuden ja sen ihanan pienen tämän ihanan laumani jatkoksi. Paikka kuudennelle on yhä avoinna.

86/416 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmu75: Tulethan kertomaan perjantain käynnin jälkeen mitä sanoivat. Tsemppiä! Samaa mieltä olen tuosta lääkkeellisestä tyhjennyksestä, en enää ikinä suostu tekemään sitä..Ainakaan kotona. Jos joudun joskus siihen tilanteeseen, haluan olla sairaalassa valvonnassa tai sitten vaadin kaavintaa. Olen ajatellut että kun tulen seuraavan kerran raskaaksi, niin miten sitä uskaltaa olla siitä iloinen ja nauttia raskaudesta? Kun ei se nimenomaan takaa sitä, että kaikki menisi hyvin ja saisimme vauvan syliin asti. Missävaiheessa vain voi tapahtua mitä vain.. Mutta toivottavasti silloin saisi jostain tsemppiä ja voimia uskoa siihen, että nyt kaikki menee hyvin. Monesti sanotaan, että turha surra etukäteen mutta kaiken tämän koetun jälkeen se voi olla hankalaa.

Välillä en edes muista olleeni raskaana ja välillä kuvittelen koko ajan, miten iso masu nyt jo voisi olla ja miten olisimme juuri nyt kertoneet sukulaisille ihanasta uutisesta. Huomaan näkeväni ympärilläni paljon raskaana olevia ja niitä, joilla on pieni vauva. Isompia lapsia en niinkään huomaa, mutta vauvat kyllä.. Katkeruutta ilmassa.. Tuota olen myös miettinyt, että miksi täälläpäin pitää odottaa kaavintaa tai lääkkeitä jopa viikko, ihan kamalaa siinä tilanteessa.

Muistan kun lähdin varhaisultrasta kotiinpäin ja sain huonot uutiset.. Itkin matkalla kotiin (menin sinne autolla, koska jotenkin ajattelin että jos saan huonoja uutisia niin en voi itkeä ja kävellä muiden nähden).. Heti tuli sellainen tunne, että haluaisin painaa vatsaani todella kovaa tai tehdä jotain muuta, että saisin tuon kaiken sisältäni pois koska vauvaa siitä ei tule.. En onneksi tehnyt mitään, mutta koko viikon odotin sitä seuraavaa käyntiä ja tottakai myös toiveikkuus heräsi, jospa kuitenkin sydän sykkisi..

Blondcherry:  Kai se katkeruus on "normaali" tunne meille.. Minkäs sitä tunteillensa voi.. Itse olen kateellinen jopa ystävilleni, jotka ovat jo saaneet terveet vauvat ja ovat raskaana. Ajattelen, että ei heillä mene raskaus kesken koska minulla meni jo. Muut saavat varmasti terveet vauvat. Olen myös huomannut itsessäni uuden piirteen, välillä olen jopa melko kylmä ihmisiä tai ihmisten juttuja kohtaan. Varsinkin jos ne liittyvät jotenkin raskauteen, vauvoihin, lapsiin tai muuhun josta en niinkään jaksaisi jutella "muina miehinä". Olen myös miettinyt, että puhunko liikaa vain omista tunteistani ja kokemuksistani nykyisin.. Mutta niin pinnalla ne ovat, että pienemmät murheet eivät tunnu niin tärkeiltä. Vaikka jokaisen murheet ovat juuri sille ihmiselle tärkeitä. 

Tätikeltainen: Voi onpa kamalaa että sait ne ultra-ajat postissa :( Luulisi, että olisivat ne tajunneet perua.. Muistan kun varhaisultrasta tullessani sotkin heti kalenteristani tulevan neuvola- ja ultra-ajan ja revin kaikki neuvolasta tulleet paperit roskiin.. Ja peruin tietenkin nuo ajat. Tuli oikein inho niitä kohtaan..

Toivottavasti vuoto loppuu ja kaikki raskausmateriaali on tullut jo pois. Sitä itsekin kovasti mietin, että miksi kaikki ei voinut olla hyvin.. Äitini on saanut minun ikäisenä myös keskenmenon, tosin ei ollut esikoisen niin kuin meillä olisi ollut. Mietin jopa, että voiko sillä olla jotain merkitystä? Voiko se jotenkin periytyä vai olisiko vain sattumaa.. Olisinko voinut saada terveen vauvan jos olisinkin raskautunut jo aikaisemmin.. Voih :/ Tuskinpa..

Sirppana: Voi sinua.. Kai siinä menee aikaa ennen kuin tajuaa, ettei sitä vauvaa tulekaan.. vielä. Itse en kyllä huoli ystäviltänikään mitään vauvoihin liittyvää, pari kirjaa sain viimeeksi mutta ne lojuu tuolla hyllyn perällä.. Tekisi mieli nekin laittaa kiertoon, mutta kai se on pakko toivoa että saan niitä vielä lukea. Onko sinulla jälkitarkastus täällä Keravalla vai jossain muualla? Itselläni ei ollut mitään jälkitarkastusta, onkhan se outoa vai tavallista? Itse vain varasin sen hoitajan ajan jossa kertoi labratulokset.. Alan jo epäilemään kaikkea mitä hoitajat sanovat ja ohjeistavat.

Kävin eilen apteekissa ostamassa rautalääkkeitä. Ihmetteli miksi sairaalassa eivät olleet suositelleet niitä, koska ei se hemoglobiini kuulemma ihan heti nouse. Ärsyttävää. Jos joskus tulen raskaaksi, niin miten uskallan uskoa kenekään neuvoja ja ohjeita? ja mihin sairaalaan sitä uskaltaa mennä synnyttämään...

Tulipas pitkää tarinaa.. Tietokoneella on niin paljon helpompaa kirjoitella, kuin tabletilla. Anteeksi jos puhun paljon omista ongelmistani ja jutuistani. En jaksa aina kaikilla murheilla ja ajatuksilla muitakaan vaivata :)

Onko teillä kellään iho-ongelmia? Itselläni on ja tuntuu että hormonit taitavat olla melkoisen sekaisin, ainakin kun katson itseäni peilistä..Murr.. Mikähän auttaisi..ei paljon itsetuntoa kohenna tämäkään.

Voimia & Tsemppiä meille kaikille!

-Nita-

87/416 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirppana: Hyviä uutisia sinulta. Ihana kuulla, että kaikki tulokset olivat ok. Ja hyvä että ne olivat menkat, eikä mitään muuta vuotoa. 

Vierailija
88/416 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mä luulen, että katkeruus on aika normaali tunne tässä tilanteessa. Eihän sitä tunteilleen minkään voi. Mä olen saanut itseni useinkin kiinni siitä, että itku kurkussa mietin miksi näin kävi taas meille eikä jollekin muulle. Sekin ajatus tuntuu ihan kaamealle, kun eihän tätä kenellekään toivo :/

Mutta jos sitä vauvaa tosiaan haluaa niin pakkohan se on taas yrittää ja raskaaksi tulla. Mä en edelleenkään usko, että olisin uudesta raskaudesta iloinen mutta ehkä sitä sitten vaan ottaa päivän kerrallaan, kun ei muutakaan voi. Sen nyt olen ainakin päättänyt, että haluan ehdottomasti parin viikon välein ultraan. Huomataan ainakin ajoissa, kun kaikki ei ole hyvin.

Mulle kävi vähän samallalailla kuin Sirppanalle. Olin kempparissa ja seisahduin vauvatarvikkeiden kohdalle. Mietin, että onpa ihania tutteja, ostaisko vaalenapunaisen vai sinisen. Kunnes sitten tajusin, ettei meillä tosiaan olekaan mitään tarvetta tuteille :(

Nita, mulla on ollut nyt pari päivää finniongelmaa ja toivon tosiaan, että olis jotain pms-oiretta.

89/416 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmu: Pääsekö siellä parinviikon välein ultraan jos vaatii? Vai yksityisellekkö? Kyllä itsekin meinaan vaatia varhaisultraan pääsyä jo kaiken tämän kokemuksen takia.. Minä olen kiertänyt melko kaukaa nuo vauvojen vaateosastot, nopeasti vilkaisen että voi olisipa kivoja mutta kiirehdin ohi.. 

Itkittekö kun saitte viimeeksi positiivisen tuloksen? Itse en edes oikein tajunnut sitä, enkä siis itkenyt. Tein seuraavana päivänä lisää testejä ja jotenkin alusta asti, mietin että voiko olla mahdollista että saamme vauvan. Ensikerralla itkeä tirautan semmoiset onnen kyyneleet että niistä riittää onnea koko raskauden ajaksi ;)

Vierailija
90/416 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nita, täällä hoituu noi neuvolakäynnit oman gynegologin luona ja mun gyne tarjoaa semmoista kertapakettia, että koko raskauden ultrat 120,- On sitten sama kuinka usein käy. Normaalisti käynteihin kuuluu ilman kuluja 4 ultraa.

Mä en ole kyllä plussiani koskaan itkenyt :)

91/416 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille!

Noh menkat alkoi, joten tällä kertaa ei onnistanut , mutta ei se mitään kohta on taas uusi ajankohta mikä täytyy käytää hyödyksi  (: Mulla ei ole ikinä ollut niin runsaat menkat että yli tulee, apuva sentään.

Mimmu75: Tsemppiä gyne käyntiin! Mulla on ollut 2 lääkkeellistä tyhjennystä eikä ole ikinä ollut ongelmia. Eivät suosittele kaavintaa mitä vähämmän kohtuu tarvitsee koskea sen parempi kuulemma. 

Nita: Mullakin on sellainen tunne että miten uskLtaa kehenköön hoitajaa ym uskoa kun kaikilta tulee eri vastaus. Mä en varmaan uskalla nauttia koko alkuraskaudesta kun ei voi tietää mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Se on kai elettävä päivä kerrallaan. 

En tiedä voiko e-pillereiden vaikutus olla syynä keskenmenoon kun nyt omat Hormoonit toimii. Sitä ei olla tutkittu kuinka pitkään se voi kestää kropassa. 

Kun olin raskaana mulla tuli ihoon finnejä, mutta ostin apteekista Vichy; purete thermale 3:1 on erittäin hyvää!

Finnit ovat kadonneet ja iho on hyvä sekä pehmeä (: Kannattaa kokeilla , mun ystävä on provisori ja suositteli sitä. (: 

sirppana: Mulle kävi myös samoin kaupassa onneksi tajusin sen ennen kassalle menoa. Ja hienoa, että labrasta oli kaikki tulokset ok. Kyllä varmasti teillekkin vielä suodaan se kuudes!

Tätikeltainen; Keskenmenosta toipuminen vie oman aikansa se on niin kurjaa kun välillä on hyvä olo ja sitten huono. Itse olen alkanut selvitymään katsoin jopa ultrakuvaa ja muistelin. Se on vaan pakko ajatella että ne pienet eivät olisi selviytyneet täällä karussa maailmassa. Ja toivoa että seuravaa on se vahva ja jaksaa sen 9 kk masussa (: 

Jospa sitä lähtis paketiimaan lahoja! 

-Vaimomamma

Vierailija
92/416 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nita ja muut: Jälkitarkastus tehtiin hyvinkäällä. Oli oikein mukavan oloinen ja perusteellinen lääkäri. Olen kyllä mielestäni saanut ihan kohtuu hyvää hoitoa siellä, vaikka mullakin harmitti, että viikko piti odottaa tyhjennykseen pääsyä. Sekä se harmitti, että ei hautaus asiaan saanut mitään kunnon ohjeistusta ja oli vaikea puhelimella ketään tavoittaa.

Olen synnyttänyt kaksi ensimmäistä lasta naistenklinikalla. Yksi pieni korjaus tehtiin kättärillä ensimmäisen alatiesynnytyksen jälkeen ja näiden kokemusten perusteella päätin, että kumpaankaan sairaalaan en palaa ellei ole ihan pakko. Naistenklinikalle tottakai jos on ongelmia raskauden kanssa tms. Hyvinkäällä olen synnyttänyt kolme lasta ja nyt tämän kesken menneen ja hyvinkää on kyllä ollut ihan paras näistä. Ja luotan kuitenkin saavani hyvää hoitoa hyvinkäällä. Sinne menen mielelläni jos vielä aihetta on. 

Itkenyt en ole vissiin yhdenkään plussa testin vuoksi, mutta riemun kiljaisuja kyllä päästänyt. =) Ehkä vielä joskus taas saa kiljua. Tosin kyllä mullakin pelottaa. Kahden ensimmäisen kohdalla en osannut pelätä keskenmenoa, mutta näissä neljässä raskaudessa pelkäsin koska ajattelin, että mulla on jo hyvin sujuneita raskauksia niin voiko olla hyvä tuuri ja kaikki mennä hyvin. Nyt viimisimmässä tosiaan lopetin pelkäämisen siihen np ultraan ja sittenhän siinä huonosti kävi. Jos vielä raskaudun niin varmasti käyn useammassa ultrassa makso mitä makso ja en varmaan uskalla iloita samalla tavalla kuin ennen.

Nyt ilta puuhiin taas.

93/416 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta :)

Mimmu: Aika edullinen ultra-paketti. Täällä maksoin varhaisultrasta yksityisellä 160€. Tuommoisen ottaisin itekkin mieluusti ;)

Ehkä tuo lääkkeellinen tyhjennys ei vaan sitten sovi kaikille, kun Vaimomammallakin on mennyt ne hyvin. Itselleni jäi pelko siitä pyörtymisestä, joten en uskaltaisi enää samaa kokeilla kotona. Siinähän olisi voinut käydä huonosti jos olisin kaatunut matkalla wc:n tai tukehtunut siellä.. :(

Vaimomamma: Voih, olin varma että saat plussan <3 Mutta ihanan positiivisella asenteella olet taas liikenteessä! Miten kauan siitä on kun lopetit e-pillerit? Itse lopetin melkeinpä tasan vuosi sitten laastarin, ja sitä ennen söin pillereitä todella pitkään. Meni kyllä niiden lopetuksen jälkeen n.4kk ennen ekoja menkkoja, joten sekaisin ne laittaa koko kropan ja mielenkin laittoi. Kiitos Vichy vinkistä, taidan käydä sitäkin ostamassa. En tiedä vaikuttaako nyt kasvojen huonoon kuntoon: stressi, hormonit, Maca vai uudet kasvojenhoitotuotteet. Tuttavani kehoitti käyttämään hellävaraisia tuotteita myös raskautta toivovalle. Eikä suositellut oikeastaan minkäänlaisia "hemmotteluhoitoja" raskauden aikana. Sellaisia tuotteita saa kuulemma käyttää, joita voisi melkeinpä käyttää vauvallekin. Itselläni oli nyt aikaisemmin melko vahvat tuotteet, jotka ovat akne iholle kuulemma hyviä. Yllättävän hyvin suhtautuu jo tähän naaman kuntoon, vaikka se itsetuntoa laskeekin. Mutta tietää että hyvässä tarkoituksessa olen lopettanut ehkäisyn, joten sen takia tämäkin on kestettävä :) 

Itse en saanut ultrakuvaa mukaani, en kyllä ehkä sillä olisi mitään tehnytkään. En ole siis voinut sitä katsella.. Mistan kyllä miltä se ultrakuva näytti.. 

Sirppana: Luulin että muut itkevät plussailusta, ja kävi jo mielessä että ehkä en osannut tarpeeksi iloita raskaudesta ja siksi kävi näin. Mutta, ei se ilmeisesti menekään niin. Mietin jo että olenpas outo kun en itke.. Luulin että Kättäri olisi hyvä vaihtoehto hoidolle, mutta riippuu siitä millaisia hoitajia saa. Osa oli kyllä mukavia, mutta sitten kun sattuu myös niitä huonoja kokemuksia.. :( Saisikohan sitä toivoa, että voisi jatkossa asioida Hyvinkäällä. 

OmaNapailua lisää: Joka wc käynnillä odotan innolla, josko menkat olisi alkamassa.. On se jännää, kun vasta monta kuukautta olen odottanut että vuotoa ei tulisi ollenkaan ja nyt taas odotan innolla, että alkaisipa se. Hassua tämä elämä. Jokohan tämä alkaa mennä stressiksi, vaikka siltä ei tunnu :) 

Nita-toivottelee teille ihanaa päivää (sateisesta ilmasta huolimatta)

Vierailija
94/416 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni, kontrollikäynti takana. Kohtu näyttää hyvälle, ei jälkiä kaavinnasta tai raskaudesta. Tylsä uutinen on, että munasarjoissa ei tapahdu mitään eli ei ovista tulossa eikä menkkoja. Limakalvo oli vielä aika heikko eli menkkojekin tulo kestää ihan huolella. Lääkäri meinasi, että ota rauhallisesti, kyllä se uusi kierto sieltä vielä tulee. Mutta sanoi myös, että nyt vaan seksiä ilman ehkäisyä. Siitä tosin mikään ilo ole, kun ovisiskaan ei ole tulossa. Harmittaa kyllä aika paljon, että nyt on sitten kaiken päälle vielä mummon kroppakin rikki :(

95/416 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmu: Voi ei, tylsä uutinen ettei menkkoja ole odotettavissa.. :( Onneksi kuitenkin kohtu näytti hyvälle ja on kunnossa. Voin kuvitella miten paljon harmittaa kun kierto venyy. Itsellä tuli aamulla vähän verta mutta nyt ei ole tullut. Vähän jännittää jäikö siihen.. Ja huomasin myös että tänään , että muistan tasan tarkkaan miltä tuntuu istua pöntöllä ja pelätä sen veren pulppuamista ja pyörtymistä.. Toivottavasti ei enää koskaan sitä. 

96/416 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tämä nyt tarkoittaa? Eilen luulin että menkat alkoi..Aanulla tuli verta paperiin ja pyyhkiessä myös. Nyt eilen illalla tai tänään ei ole vuotoa näkynyt. Vatsassa oli eilen sellainen tunne, että ne voisivat alkaakin. Ahdistavaa tällainen epätietoisuus taas.. Jos menkat ei ala muutaman päivän sisällä niin mistä vuoto voi johtua? :(

97/416 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

No ompa mimmu tylsiä uutisia, toivottavasti kuitenkin hormonitoiminta ja kierto paaa nopsempaa normaaliksi kuin lääkäri varoitteli! Niin ja ei se aivan turhaa ole ilman ovista olla ilman ehkäisyä, on nimittäin todettu että siittiöillä on positiivinen vaikutus jo ennen raskautumistakin! Se meni jotenkin niin että munasolun on helpompi kiinnittyä kohtuun, kun sinne tasaisin välein saadaan muutakin vierasta (siis siittiöitä), eikä ole niin suuri riski että elimistö alkaa "hylkiä" kiinnittynyttä munasolua! Oli ehkä myös jotain apua munasolujen kypsyttelyllekin! Äh, anteeksi hatara muistini, mutta siis hyötyä on seksistä ilman ehkäisyä vaikka raskautuminen sillä hetkellä ei olisi mahdollista!

Nita, voi harmi ettei menkat vielä alkaneetkaan, tai jos vaan alkavat heman hitaamman kautta. Pidetään peukkuja!

Itsellä vuoto jatkuu edelleen, cytoteceistä aikaa nyt yli kansi viikkoa, loppuisi jo! Taitaa jäädä joulusaunatkin nyt väliin. Ihan kiva olisi jo pitkästä aikaa jonkinlainen läheisyyskin miehen kanssa. Ensimmäinen kaksosen taka kun alkoi vuodella 8viikkoa sitten, eli eipä ole pariin kuukauteen voinut mitään puuhailla. Alkaisi muutenkin riittää jo tämä siteiden kanssa venkslaaminen.

Ainiin ihosta, itsellä iho mennyt nyt tyhjennyksen jälkeen aivan kauheaksi, kasvoihin tulee kokoajan uusia isoja näppyjä, rintakehä ja yläselkäkin ihottumalla/näpyillä ja otsassa iho ihan tulehtui, ei näppyjä, mutta meni niin kipeäksi ja tulehtuneen kuivaksi, ettei edes rasvaaminen tai öljyäminen helpottanut, kiristi vaan ja tuntui ihan korpulta ja polttelevalta, laitoin muutaman päivän kortisonikuurin otsaniholle, mikä hieman helpotti pahinta. En tiedä onko se tämä hormoniheittelyt ja muutokset, stressi vai nuo lääkkeet mikä aiheuttaa iho-ongelmia, tylsää kuitenkin.

Rauhallista joulunaikaa kaikille!

98/416 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nita ja Mimmu, toivottavasti saatte pian selkiyden kiertoon, niin pääsette uuteen yritykseen! Kaikkein tympeitä on kyllä vaan odotella, kun ei voi itse aktiivisesti tehdä mitään asian edistämiseksi.

Tätikeltainen, toivotaan että sinullakin loppuisi pikku hiljaa vuotelut ja pääsisit normaalin elämän makuun taas. Onpas muuten mielenkiintoinen tieto tuo, että seksistä ennen ovulaatiota olisi hyötyä ihan raskaaksi tulemistakin ajatellen!

Itsellä täällä ovispäivät taas käsillä. Nyt on keskenmenon jälkeen 3. yrityskierto meneillään. Ihmettelen, mikä tässä raskautumisessa kestää, vaikka tiedostan kyllä, että kolme yrityskertaa km:n jälkeen on vielä vähän ja ihan normaalia. Tympii vaan tämä odottelu ja jatkuvat pettymykset tässä projektissa. Vauvaa yritetty elokuusta lähtien, enkä ikinä arvannut, että tähän menisi näinkin kauan. Esikoisesta tärppäsi aikanaan heti kerrasta. Tyhmää valittaa, kun toisilla raskautuminen kestää helposti vuoden tai ylikin, mutta kyllä se tympii kun ei itsellä ota onnistuakseen. Onneksi on joulu ja saa keskittyä perheeseen ja rentoutumiseen. Rauhallista joulua kaikille ja parempaa uutta vuotta! :)

Elowena

99/416 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätikeltainen: Se on kyllä tylsää kun joutuu tuon vuodon kanssa elämään noin monta viikkoa. Siteet on tulleet tutuksi kyllä tänä aikana, eikä oikein enää osaa olla ilmankaan kun koko ajan tuntuu että pitää vahdata milloin joku vuoto alkaa. Näppyläongelmat vaivaavat täälläkin. Naama on kuin teininä. :( Ei yhtään nosta itsetuntoa kun tulee juuri niitä tulehtuneita näppylöitä ja niiden mukana olen saanut lisää arpiakin.. Minulla on myös tullut näppylöitä yläselkään, jonne ei koskaan ennen ole niitä tullut. Semmoisia vähän kutiavia vielä. Tekisi mieli käydä taas ihotautilääkärillä hakemassa lääkettä, mutten tiedä haluanko taas lisää lääkkeitä. Pitäisi yrittää varmaan ruokavaliota parantaa ja juoda vettä lisää ja lisää. Toivotaan että sinullakin iho paranee pian! Meilläkin meni melko monta viikkoa ennen kuin pystyi vuodon takia puuhailla mitään, mutta kyllä se sitten lähensikin kun taas pystyi touhuamaan yhdessä ;)

Onko teidän miehet ymmärtäneet teidän ajatuksia, suruja ja ahdistuksia? Oma kyllä yrittää ymmärtää, mutta jossainvaiheessa tuntui siltä etten jaksa enää häntä omilla ajatuksillani vaivata koko aikaa. Tuntui että hän luuli, että pääsen tästä kokemuksesta nopeammin irti ja on yrittänyt olla niin positiivinen asian suhteen, että kyllä meillekin vielä vauva tulee. Eipä se auttaisikaan, että hänkin surisi ja kävisi samalla tavalla tilannetta läpi.. Voisi itseäkin ahdistaa vielä enemmän.

Vuotoa ei ole edelleenkään tullut lisää, joten olikohan ne menkat siinä? Olisi kiva tietää vähän kiertopäiviä jotta voin ruveta testailemaan ovista oikeaan aikaan.. Olen ajatellut että menen yhden kierron ilman Teroja, ja katson onko kiertoni tasaantunut itsekseen. Niissäkin taitaa olla joillakin ollut iho-ongelmia, enkä todellakaan halua niitä lisää.

Elowena: Teillä on hyvät päivät edessä :) Pidetään peukkuja että tärppää! Tiedän tuon tunteen, että vaikka itsellä ei olekaan monia vuosia yritystä takana mutta silti itsestään tuntuu pitkälle ajalle tuo odottaminen. Varsinkin näiden pettymysten jälkeen joita olemme kokeneet. Joskus ihmiset valittavat niin pienistä asioista (omasta mielestäni pienistä), mutta olen ajatellut sen niin että juuri sillä hetkellä hänen elämässään se on tärkeä asia ja hänelle se ehkä suurin juttu, mikä pyörii mielessä. Joten, mielestäni ei ole tyhmää valittaa :)

Välillä minusta tuntuu, että toiset ihmiset saavat tiettyjä asioita niin paljon helpommin kuin esimerkiksi minä. Mutta, joku minulle sanoikin että kun en tiedä kaikkien ihmisten elämästä kaikkea, niin heilläkin voi olla ongelmia ja murheita näistä "helpoista saamisista" riippumatta. Uskon vahvasti myös kohtaloon, joten kai näistä murheista ja pettymyksistä opitaankin jotain tai niillä olisi jokin tarkoitus.

Tänään olisi viimeinen työpäivä ennen jouluvapaita :) Yritetään nauttia joulusta ja niistä ihanista asioista ja hetkistä sekä ihmisistä joita meillä on lähellä. Katsoin eilen useamman ohjelman, jossa ihmiset olivat kokeneet kamalia asioita ja ajattelinkin, että kunpa voisin auttaa heitä jotenkin.. Ehkäpä etsin jonkun hyväntekeväisyys kohteen, johon voisin osallistua :) Se on kummallista, miten omat tunteet heittelevät päivästä toiseen. Ensin olen yltiöpositiivinen ja hetken kuluttua tuntuu että kaikki on niin kurjaa.. Mitenhän kauan tätä kestää?

toivottelen teille ihanaisille naisille voimia & kiireetöntä joulun odotusta :)

Nita85

Vierailija
100/416 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee jotain vaaleanpunaista valkkarin seassa. Ihan minimääriä mutta vähän ihmetyttää, kun ei sen ohuen limakalvon pitäisi vuotaa. Mahaolot on kuitenkin aika menkkamaiset. No ihmetellään.