Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatteko superepäsiistin tuttavaperheemme?

Vierailija
08.01.2014 |

Se perhe, jonka vierailujen jälkeen olin aivan hermoraunio ja yhden kerran lähetin siivouslaskun perään? No, se oli viimeinen kerta, kun kutsuttiin meille kylään ja päätettiin, että vastedes tavataan vain muualla.

Heillä oli ennen joulua hääpäivä ja minä tyhmä, tyhmä, tyhmä sitten pitkin hampain suostuin ottamaan ne lapset meille yökylään. Ajattelin, että on eri asia ottaa pelkät lapset ilman vanhempia. Voidaan kontrolloida ja käskeä paremmin.

Sotkuisia lapsiahan ne ovat, siitä ei mihinkään pääse. Vessakäyttäytyminen on ihan käsittämätöntä. Kertaakaan ei pesty käsiä oma-aloitteisesti, eikä vedetty vessaa. No, ei se mitään. Oltiin joululomalla, joten pystyttiin valvomaan näiden lasten touhuja.

Selvittiin aika hyvin siitä yöstä ja vanhemmat olivat tyytyväisiä ja kiitollisia. Nyt sitten kivasti kävikin ilmi, että niillä lapsilla on päät täynnä täitä ja huomattiin eilen illalla, että meilläkin on yhdellä lapsella, joka oli nukkunut siskonpedillä samassa sängyssä.

MÄ OLEN NIIN RAIVONA! Tulihan tästä sitten lopulta se supersiivous niiden vierailun jälkeen, niin kuin aina. Mikä ihme sitä perhettä vaivaa? Ja mikä mua, enkö jo ole oppinut, ettei sitä perhettä tänne taloon enää tarvita IKINÄ IKINÄ IKINÄ.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 08:10"]

Se perhe, jonka vierailujen jälkeen olin aivan hermoraunio ja yhden kerran lähetin siivouslaskun perään? No, se oli viimeinen kerta, kun kutsuttiin meille kylään ja päätettiin, että vastedes tavataan vain muualla.

Heillä oli ennen joulua hääpäivä ja minä tyhmä, tyhmä, tyhmä sitten pitkin hampain suostuin ottamaan ne lapset meille yökylään. Ajattelin, että on eri asia ottaa pelkät lapset ilman vanhempia. Voidaan kontrolloida ja käskeä paremmin.

Sotkuisia lapsiahan ne ovat, siitä ei mihinkään pääse. Vessakäyttäytyminen on ihan käsittämätöntä. Kertaakaan ei pesty käsiä oma-aloitteisesti, eikä vedetty vessaa. No, ei se mitään. Oltiin joululomalla, joten pystyttiin valvomaan näiden lasten touhuja.

Selvittiin aika hyvin siitä yöstä ja vanhemmat olivat tyytyväisiä ja kiitollisia. Nyt sitten kivasti kävikin ilmi, että niillä lapsilla on päät täynnä täitä ja huomattiin eilen illalla, että meilläkin on yhdellä lapsella, joka oli nukkunut siskonpedillä samassa sängyssä.

MÄ OLEN NIIN RAIVONA! Tulihan tästä sitten lopulta se supersiivous niiden vierailun jälkeen, niin kuin aina. Mikä ihme sitä perhettä vaivaa? Ja mikä mua, enkö jo ole oppinut, ettei sitä perhettä tänne taloon enää tarvita IKINÄ IKINÄ IKINÄ.

[/quote]

Kyse siis tästä perheestä:

http://www.vauva.fi/keskustelu/3849479/ketju/sotkeva_tuttavaperhe_kylassa

http://www.vauva.fi/keskustelu/3868989/ketju/sotkeva_tuttavaperhe_joku_ehka_muistaa_se_on_ohi_nyt

ap

Vierailija
2/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös heidän pitänyt olla teillä joulunakin? Vai päädyittekö jättämään tämän perheen muun suvun joulusta pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 08:12"]

Eikös heidän pitänyt olla teillä joulunakin? Vai päädyittekö jättämään tämän perheen muun suvun joulusta pois?

[/quote]

Eivät Luojan kiitos tulleet. Viettivät joulua muualla.

ap

Vierailija
4/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tiedän aivan hyvin, että täit tarttuvat ihan keneen tahansa, siisteydellä ei ole mitään tekemistä täitartuntojen kanssa. Ainakaan yleisesti. Superhypersiistiin ja puhtaaseen hiukseen ne leviävät ihan siinä missä pesemättömään takkutukkaankin.

Tämä nyt oli vain jotenkin niin ilmeistä, että juuri tältä sotkuperheeltä saatiin ensimmäistä kertaa ikinä täitä tähän taloon. Meillä on kuitenkin jo isot lapset, ylitettiin pahimmat päiväkotivuodet saamatta täitä, kihomatoja tai muitakaan tällaisia.

ap

Vierailija
5/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt vain siivouslaskua lähettämään :)

Vierailija
6/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 08:31"]

Niin ja tiedän aivan hyvin, että täit tarttuvat ihan keneen tahansa, siisteydellä ei ole mitään tekemistä täitartuntojen kanssa. Ainakaan yleisesti. Superhypersiistiin ja puhtaaseen hiukseen ne leviävät ihan siinä missä pesemättömään takkutukkaankin.

Tämä nyt oli vain jotenkin niin ilmeistä, että juuri tältä sotkuperheeltä saatiin ensimmäistä kertaa ikinä täitä tähän taloon. Meillä on kuitenkin jo isot lapset, ylitettiin pahimmat päiväkotivuodet saamatta täitä, kihomatoja tai muitakaan tällaisia.

ap

[/quote]

Eiköhän se vähän niin ole, että ne täit tarttuvat kyllä kenelle tahansa, mutta siistit ihmiset hoitavat sen täiongelman pois ja välttävät tartuttamista eteenpäin :-) Että ehkä sillä se täiden tarttuminen jotenkin kai yhdistetään epäpuhtauteen.

Vierailija
7/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 08:35"]

No nyt vain siivouslaskua lähettämään :)

[/quote]

No juu ei. Tämä oli vain hyvä muistutus ja ehkä VIIMEINEN muistutus, ettei sitä perhettä astu meidän kynnyksen yli enää koskaan, missään tapauksessa, ikinä. Mukava perhe, mukavat jutut, siisteystaso vain toiselta planeetalta. 

ap

Vierailija
8/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Aikamoinen perhe. Aika kunnioitettavaa sulta, että haluat silti pitää yhteyttä muualla. Mä en ehkä kestäisi niitä keskellä metsääkään. 

Vierailija
9/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko koko tarinaa sillä perusteella, että aikuinen nainen lankeaa kerta toisensa jälkeen samaan ansaan ja lisäksi julkisesti parjaa erilaista perhettä kuin omansa on.

Vierailija
10/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 09:25"]

En usko koko tarinaa sillä perusteella, että aikuinen nainen lankeaa kerta toisensa jälkeen samaan ansaan ja lisäksi julkisesti parjaa erilaista perhettä kuin omansa on.

[/quote]

Eipä se minun elämääni haittaa uskooko joku vai ei. Sotku haittaa, konkreettinen sotku.

Kuten jo ehkä tähän mennessä on käynyt ilmi, olen aivan liian kiltti. Kerta toisensa jälkeen olen ajatellut, että tämä on viimeinen kerta, nyt en enää jaksa, nyt sanon, nyt avaan suuni, nyt en enää siivoa. Ja aina olen sitten miettinyt jälkeenpäin, että ehkä nyt liioittelin, ei nyt mukava ihminen voi niin sotkuinen olla, ehkä olin taas vain ylistressaantunut jo valmiiksi tai muuta. Ja sitten taas itken jälkeenpäin omaa tyhmyyttäni.

Tämä täiasia oli jotenkin niin surkuhupaisa asia. Että pitikin juuri tältä porukalta saada ne ensimmäiset täit tähän talouteen. Täit ovat tavallisia, yleisiä, harva niiltä välttyy. Silti. 

Ehkä liimaan puhelimeeni ja otsaani jonkun lapun, jossa muistutan itseäni tästä vihonviimeisestä viimeisestä kerrasta. Ei enää meille! Ei missään tapauksessa. Hätätapaukset hoidetaan sairaalassa, kaikesta muusta voi kieltäytyä. Lähtee järki muuten.

ap

Vierailija
11/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että ne tyrkyttäis lapsia hoitoon tai olis missään tekemisissä teidän kanssa, jos olet lähettänyt laskua perään. Koko juttu on keksitty.

Vierailija
12/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 09:45"]

Mä en usko että ne tyrkyttäis lapsia hoitoon tai olis missään tekemisissä teidän kanssa, jos olet lähettänyt laskua perään. Koko juttu on keksitty.

[/quote]

No enhän minäkään ole kerrasta uskonut mitään, kerta toisensa jälkeen olen niitä meille kutsunut ja aina katunut jälkeenpäin.

ap

Vierailija
13/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Inhottavaa kun aina sitä odottaa muilta ihmisiltä jotain peruskäytöstapoja, kuten vaikka sen että ilmoittaisi jos on täitartunta tai muutenkin että luottamus pelaisi, pystyisi luottamaan.

Onneksi tämä on sinun ainoa (ilmsesti) ikävämpi tuttavuus, joskus tuntuu että ei oikeasti jaksa kun ihmisiin ei voi luottaa.

Vierailija
14/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla varma, että ne täit tulivat niiltä. Jos et heidän päitänsä itse tutkinut. Täit tarttuvat tosi helposti ja nimenomaan puhtaisiin päihin. Voisi melkein sanoa, että ette saaneet täitä näiltä sotkupelleiltä ;-) paitsi jos itse tosiaan tarkastit niiden lasten päät ja omin silmin täit näit.

Meillä lapset saivat täitä vasta koulusta. Päiväkodeissa ei tarttunut. Eikä se siivous täiden takia niin kamala ole. Lakanat vaan pesuun ja pipot ja kaulaliinat. Täit kuolee tosi nopeasti jos eivät pääse uuteen ihokontaktiin.

Vierailija
15/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää, mutta myönnä pois, olet säkin kyllä aivan liian nyhverönä ollut sanomaan.

Vierailija
16/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 10:08"]

Et voi olla varma, että ne täit tulivat niiltä. Jos et heidän päitänsä itse tutkinut. Täit tarttuvat tosi helposti ja nimenomaan puhtaisiin päihin. Voisi melkein sanoa, että ette saaneet täitä näiltä sotkupelleiltä ;-) paitsi jos itse tosiaan tarkastit niiden lasten päät ja omin silmin täit näit.

Meillä lapset saivat täitä vasta koulusta. Päiväkodeissa ei tarttunut. Eikä se siivous täiden takia niin kamala ole. Lakanat vaan pesuun ja pipot ja kaulaliinat. Täit kuolee tosi nopeasti jos eivät pääse uuteen ihokontaktiin.

[/quote]

Ovat niiltä, niilläkin on täitä. Olivat huomanneet uutenavuotena. Tulivat yökylään välipäivinä. Eilen huomattiin meillä yhdellä lapsella. Täit eivät tule päivässä, kutina alkaa noin viikon kuluttua tartunnasta. Ei siis ole mahdollista, että olisivat saaneet meiltä, kun he huomasivat ensin. Meillä ei ole ollut muita yökylässä kuin nuo lapset. Koulussa ei ole ollut täistä tietoakaan ja olisihan koulusta saatu täitartunta kutissut jo viikko loman alettua, eli ennen uutta vuotta.

Nyt on saunassa kaikki vaatteet, petivaatteet 60 asteessa pyörimässä. Peitot ja tyynyt menevät saunomaan, kun vaatteet on saunotettu ensin neljä tuntia. Kaikenlaiset sohvatyynyt ja torkkupeitot saunotetaan sen jälkeen. Sohvat imuroidaan. Pyyhkeet pestään. Hiusharjat heitetään roskiin, ovat jo muutenkin vanhoja. Hiuspompulat laitan saunaan tai ehkä pesen. Ja mitäs vielä.. patjat myös saunaan.. Päiväpeitot.. Pehmolelut ja muut pesuun ja saunaan.

ap

Vierailija
17/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 10:15"]

Ällöttävää, mutta myönnä pois, olet säkin kyllä aivan liian nyhverönä ollut sanomaan.

[/quote]

Niin olen. Olen ollut aivan liian kiltti. Sen siivouslaskun lähettäminen oli jotain aivan käsittämätöntä, en olisi ikinä itsestäni uskonut. No, nyt tämän täiepisodin jälkeen ehkä on paremmassa muistissa se, etten niitä meille enää ota. En yksin, en yhdessä. 

ap

Vierailija
18/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 10:27"]

[/quote]

Ovat niiltä, niilläkin on täitä. Olivat huomanneet uutenavuotena. Tulivat yökylään välipäivinä. Eilen huomattiin meillä yhdellä lapsella. Täit eivät tule päivässä, kutina alkaa noin viikon kuluttua tartunnasta. Ei siis ole mahdollista, että olisivat saaneet meiltä, kun he huomasivat ensin. Meillä ei ole ollut muita yökylässä kuin nuo lapset. Koulussa ei ole ollut täistä tietoakaan ja olisihan koulusta saatu täitartunta kutissut jo viikko loman alettua, eli ennen uutta vuotta.

Nyt on saunassa kaikki vaatteet, petivaatteet 60 asteessa pyörimässä. Peitot ja tyynyt menevät saunomaan, kun vaatteet on saunotettu ensin neljä tuntia. Kaikenlaiset sohvatyynyt ja torkkupeitot saunotetaan sen jälkeen. Sohvat imuroidaan. Pyyhkeet pestään. Hiusharjat heitetään roskiin, ovat jo muutenkin vanhoja. Hiuspompulat laitan saunaan tai ehkä pesen. Ja mitäs vielä.. patjat myös saunaan.. Päiväpeitot.. Pehmolelut ja muut pesuun ja saunaan.

ap

[/quote]

Pikkutavaran (pompulat jne) tai mitä nyt saakin mahtumaan pakastimeen voi myös pakastaa yön yli. Niin ei tarvi sitä saunaa pitää koko ajan päällä :-)

Vierailija
19/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 10:27"]

[/quote]

ap

[/quote]

Pikkutavaran (pompulat jne) tai mitä nyt saakin mahtumaan pakastimeen voi myös pakastaa yön yli. Niin ei tarvi sitä saunaa pitää koko ajan päällä :-)

[/quote]

Aa niinpä tietenkin, kiitos. Tuli vain tuo sauna mieleen, kun ulkona ei ole tarpeeksi pakkasta. Pakastinarkku siis käyttöön. Kiitos!
ap

Vierailija
20/41 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu totta tuo että siistimmät ihmiset kyllä hoitavat täit pois eivätkä yleensä tartuta niitä muihin! Pahoitteliko tuttavapariskunta tätä täi-asiaa sitten? Ja miten he edes kehtasivat lapsensa lähettää hoitoon, tuon sinun lähettämän laskun jälkeen?