Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jäi kiinni valheesta

Vierailija
12.10.2020 |

Mies jäi kiinni valheesta. Hyvin pienestä sellaisesta, mutta kuitenkin valheesta. Tyyliin: "Haitko paketin Postista?" -> "Joo", vaikkei olisi hakenut. En nyt laita sitä oikeaa valhetta tänne, mutta saatte tuosta kuvan.

Olen pyytänyt vain yhtä asiaa häneltä: ettei koskaan valehtelisi pienestäkään asiasta, sillä minulla menee sellaisesta luottamus. Nyt näin kävi, ja vaikka asia oli pieni, niin silmät suurina hän silti valehteli. Eli hän siis kykenee valehtelemaan minulle. Mietin heti, että mistä kaikesta muusta on voinut valehdella. En voi enää luottaa häneen. Yhteiseloa takana yli viisi vuotta. Haluan eron, koska mitä muutakaan voin tehdä? Hän on aina vaikuttanut niin rehelliseltä ja luotettavalta, ja tietää, että juuri siksi häneen alun perin rakastuin. Sydän on särkynyt ikuisiksi ajoiksi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on nyt parempi, että jätät sian ja kaikki muutkin miehet jatkossa rauhaan.

Vierailija
22/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kvg ap neuroottisuudesta kertovia juttuja. Tunnistatko itsesi?

Ok, tämä sattui ekana silmiin.

1. "Virran mukana meneminen" tuntuu kammottavalta. Neuroottiset ihmiset suunnittelevat kaiken etukäteen, sillä he haluavat viimeiseen saakka välttää ei-toivottuja yllätyksiä. Huolellisesta valmistautumisesta voi kuitenkin olla monessa tilanteessa paljon hyötyä. Kun tulee aika suunnitella työkaverin yllätyssynttärit, kuka voisikaan olla parempi luottohenkilö vetovastuuseen kuin kunnon neurootikko? EN TUNNISTA.

2. Neurootikot ovat ankaria ystävyydessäkin. Neuroottinen ihminen haluaa varmistua siitä, että hän tekee täsmälleen oikein kaiken mitä pitääkin. Hän on myös hyvin tietoinen siitä, miltä hänen toimintansa näyttää ulospäin. Siksi tällainen henkilö ei unohda soittaa sinulle syntymäpäivänäsi. EN TUNNISTA.

3. Neuroottisuudesta voi olla hyötyä terveydelle. Riittävä ripaus tunnollisuutta ja neuroottisuutta takaa, että paino pysyy kurissa ja krooniset sairaudet loitolla. EN TUNNISTA.

4. Neuroottiset ihmiset ovat jännittäjiä. Jännittämistä ei useinkaan lueta positiiviseksi tunteeksi, mutta pieni neuroottisuus voi auttaa käyttämään jännityksen hyväksi. Ylitunnolliset ihmiset saattavat jännittää, mutta se ei välttämättä tarkoita samaa kuin totaalinen lamautuminen. EN TUNNISTA.

5. Puoliso saa hurjimmankin neurootikon rauhoittumaan. Oletko huomannut, kuinka tunnontarkka jännittäjä rauhoittuu, kun hänen sydämensä valittu astuu huoneeseen sisään? Tämä ei ole sattumaa. Journal of Personality -julkaisussa julkistettu tutkimus osoittaa, että rakastavalla, romanttisella ihmissuhteella on tasoittava vaikutus neuroottiseen persoonallisuuteen. NO EI AINAKAAN TÄLLÄ HETKELLÄ.

6. Jokainen päätös tuntuu neuroottisesta ihmisestä elämääkin suuremmalta. Oli kyse sitten ura- tai illallisvalinnasta, neurootikon on punnittava jokainen vaihtoehto ja mietittävä, mitä seurauksia niillä on. PUOLIKSI TOTTA.

7. Neuroottiset ihmiset ovat usein hyvin älykkäitä. Neuroottiset ihmiset ovat murehtijoita, ja erään amerikkalaistutkimuksen mukaan juuri murehtijat pärjäävät paremmin älykkyystesteissä kuin rennommat kanssasisarensa ja -veljensä. PUOLIKSI TOTTA.

8. Neurootikot ylianalysoivat kaiken. Monitulkintaiset tekstiviestit ja puolihuolimattomasti heitetyt kommentit ovat kryptoniittia neuroottiselle. He voivat käyttää valtavan määrän aikaa miettimällä, mikä meni pieleen. Sen jälkeen heidän on mietittävä vielä pidempään, miten asia korjataan. PUOLIKSI TOTTA.

9. He pelkäävät aina pahinta mahdollista lopputulosta. Neuroottisen henkilön lasi on aina puoliksi tyhjä. Neuroottisella henkilöllä on taipumus suhtautua negatiivisesti uhkiin, turhautumiseen ja menetyksiin. EI TODELLAKAAN.

10. Neurootikot ovat hyvin itsetietoisia. He tietävät täsmälleen, mitä tekevät ja mitä sanovat. Tämä piirre voi olla hyvinkin suotuisa, ellei itsetarkkailu ole aivan äärimmäistä. EN TUNNISTA.

Diagnoosi?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin miehen kanssa ja annan hänelle vielä mahdollisuuden. Seuraavasta valheesta onkin sitten kerrasta poikki. Hän ei myöntänyt valehdelleensa, vaikka siitä on ihan pläkkiselvä "todistusaineisto". Siitä olen huolissani, sillä virheet pitäisi myöntää. Vaikea päästä siihen juurisyyhyn, että miksi toinen valehtelee, jos ei edes myönnä valehtelua. Mielenkiintoista, että tällä palstalla minut kuitenkin teilattiin ja toisen väärin tekemiset laitettiin minun syyksi. O tempora o mores.

Ap

Vierailija
24/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen valehtelee joskus. Jos valehteleminen on maanista ja kokoaikaista niin sitten kannattaa huolestua.

Vierailija
25/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen sisäinen asia. STM:n valehtelu koskee meitä kaikkia.

Vierailija
26/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuin miehen kanssa ja annan hänelle vielä mahdollisuuden. Seuraavasta valheesta onkin sitten kerrasta poikki. Hän ei myöntänyt valehdelleensa, vaikka siitä on ihan pläkkiselvä "todistusaineisto". Siitä olen huolissani, sillä virheet pitäisi myöntää. Vaikea päästä siihen juurisyyhyn, että miksi toinen valehtelee, jos ei edes myönnä valehtelua. Mielenkiintoista, että tällä palstalla minut kuitenkin teilattiin ja toisen väärin tekemiset laitettiin minun syyksi. O tempora o mores.

Ap

Alat kuulostaa sekopäiseltä ja oikein haet tekosyitä, miten duhdexei toimi.

Kannattaa ensin käsitellä omat traumat ja vasta sitten mennä parisuhteeseen. Kuulostat kumppanilta, joka on suoraan sanonko mistä.

Vierailija
27/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis valehtelu ei ole ok. En silti sano, että kannattaisi kumpapni jättää sen takia, jos vale oli tuota postipaketin luokkaa. En lähtisi ap:ta tuomitsemaan siitä että hänen kumppani valehteli. Tietty eri asia olisi jos kumppani tekee pienen valk.valheen välttääkseen sodan, mutta tästä ei nähtävästi ollut kyse? Kannattaa siis selvittää syy, miksi näki vaivaa valehdella ja käykää keskustelua rakentavasti.

Vierailija
28/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos "vale" oli tuota luokkaa, kun kirjoitit, niin en edes ajattelisi asiaa. Tuskinpa mieskään kuunteli sinua kuin puolella korvalla ja kuuli sinun kysyvän tyyliin Haetko paketin postista?

Mutta jos haluat olla tuollainen vaikea tyyppi, niin pitähän se saada sellainen olla. Varmaan kuulet juuri niin kuin itse haluat ja asiat saattavat olla kanssasi erityisen hankalia vaikka oikeasti ne eivät ole.

Onko sinulla ap muitakin yhtä neuroottisia piirteitä?

Kysyin selvän kysymyksen mieheltäni keskustelun lomassa, hän katsoi minua silmiin ja vastasi keskittyneesti kysymykseeni. Ei siis ollut mitään väärinkäsitystä. Olen ihan epäuskoinen, että näinkö siis kaikki hyväksyvät valehtelun, mutteivät sitä, että valheet satuttavat. Itse en koskaan valehtele miehelleni. Pyydän vain samaa toiselta. Miten se on neuroottista? 

Ap

En usko, että et koskaan valehtele miehellesi. Kaikki ihmiset valehtelevat. Syitä on monia: myötätunto, mukavuudenhalu, sääli, laiskuus, halua ilahduttaa toista, tarve tulla huomatuksi... Syy voi olla itsekäs mutta usein valeella halutaan myös toiselle hyvää tai suojella tai säästää häntä joltain ikävältä. Ihminen, joka ei koskaan valehtele, ei voi ymmärtää ihmisten normaalia kanssakäymistä ja sosiaalisia normeja ja hienotunteisuutta.

Teet kärpäsestä nyt ison härkäsen. Huomaa, että kukaan täällä ei puolustele valehtelua tärkeissä ja merkittävissä ihmissuhdeasioissa. Päivittäisessä arjen kommunikoinnissa sitä ei voi välttää eikä toiselta voi vaatia 100% totuudenmukaisuutta. Siihen ei vain psykologisesti kykene kukaan.

Mitä jos kysyisit mieheltä, mitä livautuksen takana oli? Miksi hän sanoi niin? Älä syyttele, mutta kiinnostunut voi olla.

Vierailija
29/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovastipa täällä syyllistetään ap:ta ja jossain toisessa keskustelussa ihmetellään miksi joku toinen "sietää" epäluotettavaa miestä.

Huonoissa suhteissa tyypillistä on ettei jompi kumpi/kumpikaan tunnista rajojaan ja pitää normaalina yhtä sun toista hajoittavaa asiaa.

Te syyllistäjät poljette ap:n rajoja alemmas. Tuliko lainkaan mieleen että monesti niissä vahingollisissa ihmissuhteiissa on ollut varoitusmerkkejä ehkä jopa aivan alusta asti? Ne merkit ovat vain olleet aluksi "ihan pikku juttuja".

Vierailija
30/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovastipa täällä syyllistetään ap:ta ja jossain toisessa keskustelussa ihmetellään miksi joku toinen "sietää" epäluotettavaa miestä.

Huonoissa suhteissa tyypillistä on ettei jompi kumpi/kumpikaan tunnista rajojaan ja pitää normaalina yhtä sun toista hajoittavaa asiaa.

Te syyllistäjät poljette ap:n rajoja alemmas. Tuliko lainkaan mieleen että monesti niissä vahingollisissa ihmissuhteiissa on ollut varoitusmerkkejä ehkä jopa aivan alusta asti? Ne merkit ovat vain olleet aluksi "ihan pikku juttuja".

Eihän täällä ole tehty mitään muuta kuin mietitty että mikä oli miehen syy valahdella. Ap:lla (ja sinulla) on ilmeinen oletus että mies nyt vain on jotenkin pohjimmiltaan paha ja epäluotettava jos päästää suustaan pieneimmänkään valheen. Näin ei kuitenkaan ole vaan ihmisellä on mys huonolle käytökselleen yleensä joku pohjasyy. Se voi olla lapsuudessa, siinä parisuhteessa, omassa itsetunnossa tms. 

Asiat ratkeavat parhaiten jos kykenee näkemään asioista myös tämän puolen eikä vain omaa loukkantumistaan. Tämä ei tarkoita että mitä vain pitäisi sietää vaan vain sitä että asioista pitää kyetä näkemään monet puolet jolloin voi asettaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin.

Vierailija
31/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää..kaikki valehtelee joskus vähäsen tai on joskus valehdellut.

Kuulostat rasittavalta ja lannistavalta ihmiseltä. Säälin miestäsi.

N20

Vierailija
32/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä luoja. "Mies pystyy valehtelemaan minulle."

Ihan jokainen ihminen pystyy valehtelemaan. Jotkut ovat siinä toisia parempia. 100% ihmisistä valehtelee joskus. Viimeistään siinä vaiheessa kun kysytään että olethan lukenut palveluehdot ja hyväksyt yksityisyyskäytäntömme.

Olisi kamalaa elää ihmisen kanssa jonka elämä järkkyy valkoisesta valheesta. Itseasiassa se olisi mahdotonta.

Toivottavasti mies löytää itselleen täyspäisen naisen.

Vierailija
33/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, pitäisi varmaan kiittää palstalaisia siitä, että olette avanneet silmäni omalle anomalialleni. Siis etten valehtele. En tee niin, koska minulle on valehdeltu ja se on satuttanut minua. Jos joku kysyy "näytänkö lihavalta?" niin ok, en koskaan sanoisi että näytät. Kiertäisin sen jotenkin, että "näytät ihastuttavalta". Mutta siis olen kamala kumppani, koska en valehtele ja odotan toiselta samaa. Tämä on uutta tietoa. Luulin olevani hyvä kumppani juurikin rehellisyyteni vuoksi. Mutta nyt ymmärrän siis, että kaikki ihmiset valehtelevat, paitsi minä. Surullista, luulin asian olevan ihan toisin päin. Tuntuu kuin eläisin avaruusolioiden kanssa tällä pallolla. Hitsin masentava oivallus.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi