Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kerto mitä se 'ghostaus' tarkottaa, sana jota nyt jankutetaan?

Vierailija
12.10.2020 |

En ole tätä jaksanut vielä selvittää, vaikka kaikkia nyt kokoajan 'ghostataan'.. Ei taida kumminkaan kummittelusta olla kyse, kun toiset ihmiset ghostaavat heitä.

Nää muotisanat on jotenkin niin ärsyttäviä, aina tulee uusia ja vanhat poistui. Miksei voida käyttää tavallisia sanoja, finglishiä vaan tungetaan lisää ja lisää. Tämä menee oikeasti jo siihen, että esim mun 18v ei tiedä kaikki suomen sanoja, ihan tavallisia, tai ei tajua mitä ne tarkoittaa. Vaikka itse en ole mitään finglishiä sille vääntänyt. :(
50 vuoden päästä ei taida suomenkieltä enää olla, siis jos ihmiskuntaa on muutenkaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mihin perkele nyt yksi tavukin katos otsikosta.. vaikutan itse puhevikaselta.. :DDDD Siis piti olla että 'kertoKAA'.

Vierailija
2/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tiedä mitä tuo sana tarkoittaa..

t. täti 53v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaus tarkoittaa, että esimerkiksi jollain treffipalstalla kirjoitellaan mielenkiintoisen ihmisen kanssa, ja sitten tämä toinen yllättäen katkaisee yhteydenpidon ilman selitystä, vastaamatta enää viesteihin.

Vierailija
4/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa kuin ignooraaminen. Eli esimerkiksi näet jonkun avanneen viestisi vastaamatta sinulle kuitenkaan takaisin

Vierailija
5/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin on narskuihin liittyvä termi, joka kuvaa narskun käyttämiä keinoja, joiden tarkoitus on, että uhri alkaa kyseenalaistamaan itsensä. Kaasuvaloitusta käytetään joskus sen synonyyminä.

Vierailija
6/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen häipyy ja katoaa. Sanomatta mitään. Jää vain haamu jäljelle. Se jätetty jää ihmettelemään miksi toinen ei kertonut ettei kiinnosta, syyt ja sitten että aikoo lähteä nyt. Tai onko vielä tavoitettavissa.

Vierailija
7/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mennään exän sängyn alle ja huudetaan PÖÖÖ!

Vierailija
8/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkottaa että satunnainen tindertuttu ilmestyy yllättäin valkoiseen lakanaan pukeutuneena sängyn alle ja huutaa "PÖÖÖÖÖ!!"

Vierailija
9/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

narskutirallaa!

Vierailija
10/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on muuten ihan totta, että nuoret eivät enää tiedä kaikkia suomenkielisiä sanoja. Mun 15 - 19 -vuotiaat serkkutyttöni puhuvat sellaista englanti -suomi -sekoitusta että on todella vaikea pysyä itse mukana siitä mistä puhuvat ja heidän puheestaan huomaa senkin, etteivät tosiaan tiedä tai muista kaikkia suomenkielen sanoja. Lisäksi puhe kuulostaa siltä kuin olisivat ulkomaalaisia vaikka ovat supi suomalaisia. Jotenkin ihan hullua. 

Vierailija
11/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä, että kaksi ihmistä luovat jonkinlaisen suhteen/kontaktin ja yhtäkkiä toinen katkaisee tämän yhteyden selittämättä. Ei vastaa viesteihin/puheluihin ja toinen jää ihmeissään miettimään mitä tapahtui.

Ghostaus on karmea ilmiö. Ihmiset ovat nykyään liian itsekkäitä vaivautumaan tai pelkureita kertomaan toiselle etteivät halua enää olla yhteydessä. Käsittämätöntä lukea/kuulla juttuja, joissa joku on lähtenyt ghostaamalla pitkästä suhteesta. Tuollaisessa tapauksessa ghostaus voi olla "uhrille" hyvinkin traumatisoivaa.

Ghostauksen ymmärrän sellaisessa tapauksessa, jossa ghostattu osapuoli on käyttäytynyt toista kohtaan jotenkin uhkaavasti.

Vierailija
12/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten tuntui että pelimiehestä ei jäänyt edes haamua jäljelle, enemmän tyhjä ilma tai ilmanala. Sitten vasta "haamu", onneksi se loppui. Yleensä se on väärä mies.

Vierailija
13/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaus = antaa pakit. Käytännössä sama asia.

Vierailija
14/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen häipyy ja katoaa. Sanomatta mitään. Jää vain haamu jäljelle. Se jätetty jää ihmettelemään miksi toinen ei kertonut ettei kiinnosta, syyt ja sitten että aikoo lähteä nyt. Tai onko vielä tavoitettavissa.

Mä kuvittelin aluksi, että tuo sana meinaa jotain vainoamista :D Onhan kyseessä verbi. 

Vierailija
15/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit ei osaa englantia. Mikä siinä on niin vaikeaa?

Vierailija
16/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ghostaus = antaa pakit. Käytännössä sama asia.

Ei ole sama asia. Ghostaaja antaa pakit katoamalla selittämättä. Normaali pakkien antaja selittää edes jotain.

Vierailija
17/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on muuten ihan totta, että nuoret eivät enää tiedä kaikkia suomenkielisiä sanoja. Mun 15 - 19 -vuotiaat serkkutyttöni puhuvat sellaista englanti -suomi -sekoitusta että on todella vaikea pysyä itse mukana siitä mistä puhuvat ja heidän puheestaan huomaa senkin, etteivät tosiaan tiedä tai muista kaikkia suomenkielen sanoja. Lisäksi puhe kuulostaa siltä kuin olisivat ulkomaalaisia vaikka ovat supi suomalaisia. Jotenkin ihan hullua. 

Tämä on oikeesti surullista. :(

Vierailija
18/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuvittelin aluksi, että tuo sana meinaa jotain vainoamista :D Onhan kyseessä verbi. 

Jotkut tyypit varmaan vainoaakin tai stalkkaa jotain naista. Silti henkilöä ei näy missään.

Vierailija
19/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit ei osaa englantia. Mikä siinä on niin vaikeaa?

Mitenkas on nuorison englannintaito? Yksityisia sanoja kylla osataan mutta jarkevan lauseen muodostaminen oikein tuottaakin jo vaikeuksia. Naen sen talla palstalla joka paiva kun brassaillaan englannilla pain metsaa.

t. usalainen/boomer+

Vierailija
20/21 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä harhaisten takertujanaisten lässytystä, kun se Tinderpano ei ollutkaan tuleva aviomies, eikä ymmärtänyt miehen vihjeitä siitä, että tämä oli tässä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi