Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jäi kiinni valheesta

Vierailija
12.10.2020 |

Mies jäi kiinni valheesta. Hyvin pienestä sellaisesta, mutta kuitenkin valheesta. Tyyliin: "Haitko paketin Postista?" -> "Joo", vaikkei olisi hakenut. En nyt laita sitä oikeaa valhetta tänne, mutta saatte tuosta kuvan.

Olen pyytänyt vain yhtä asiaa häneltä: ettei koskaan valehtelisi pienestäkään asiasta, sillä minulla menee sellaisesta luottamus. Nyt näin kävi, ja vaikka asia oli pieni, niin silmät suurina hän silti valehteli. Eli hän siis kykenee valehtelemaan minulle. Mietin heti, että mistä kaikesta muusta on voinut valehdella. En voi enää luottaa häneen. Yhteiseloa takana yli viisi vuotta. Haluan eron, koska mitä muutakaan voin tehdä? Hän on aina vaikuttanut niin rehelliseltä ja luotettavalta, ja tietää, että juuri siksi häneen alun perin rakastuin. Sydän on särkynyt ikuisiksi ajoiksi.

Kommentit (33)

1/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän suhtautuu siihen, että valehteli? Jos kerrot hänelle, että asia harmittomuudestaan huolimatta oli sinulle merkittävä, ehkä hän ei enää pienissäkään asioissa narraa? 

Vierailija
2/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten olisit reagoinut, jos ei olisi ”hakenut pakettia Postista” ?

Onko hän kenties viiden vuoden aikana huomannut että pieni valkoinen valhe on pienempi paha kuin riita mitättömästä asiasta.

Ihan tässä vaan spekuloin että oletko kenties motkottajatyyppiä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet hyvin hankala ihminen ja luultavasti miehelläsi alkaa olla mitta täynnä sinun kotkotustesi ja ylireagointisi kanssa. Toivottavasti mies vaihtaa vähemmän hysteeriseen naiseen pian.

Vierailija
4/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMies kirjoitti:

Onko hän kenties viiden vuoden aikana huomannut että pieni valkoinen valhe on pienempi paha kuin riita mitättömästä asiasta.

Ihan tässä vaan spekuloin, että oletko kenties valehtelija mutta et näe itsessäsi mitään vikaa.

Vierailija
5/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on ihan mahdollista, että jos reagoit pieneen asiaan isolla älämölöllä, niin hän rupee kertomaan pikkuvalheita välttääkseen sen älämölön.

Itsellä oli vastaavassa tilanteessa peiliinkatsottavaa. Ihan pienestäkin turhasta rupesin huutamaan, jos ei mennyt kuten halusin.

Vierailija
6/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on sinun sydän särkynyt ikuisiksi ajoiksi! Ok, no sittenpä päästät miehen vapaille markkinoille ja menet nuolemaan haavasi jonnekin jorpakkoon ihan ypöyksin. :)

Vierailija
7/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat rasittavalta.

Vierailija
8/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

9/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä sua. Mulla on tilanne ollut vähän sama. Lähdin myrkyllisestä suhteesta n. 3v sitten, missä hirveästi valehtelua, löysin nykyisen, ja kerroin että en siedä valehtelua oikeastaan yhtään. Välillä hän kyllä valehtelee ja tottakai, itsellä alkaa se mietintä että eikai tästäkin suhteesta tule samanlainen. Nyt vaan puhetuokio ukon kanssa, niin eiköhän se siitä. En vielä lähtis ihan eroamaan, ainakaan ilman sitä puhumista.

Vierailija
10/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se ei vaan kuullut sua?

Muitakin menee joskus muiden sanomisia ohi ja sit vastailee vaan "juu" vaikka ei edes tiedä mihin vastaa.

Tiesitkö että normaalit ihmiset päästelee tän kaltaisia valkoisia valheita päivittäin vahingossa?

Jos nyt viiden vuoden jälkeen mies valehteli vahingossa ekaa kertaa niin onpa aika rehellinen jätkä.

Vierailija
11/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih ja voih, nyt on sydän särkynyt ja mieli musta. Voi sinua raukkaa. Onneksi olet itse täydellinen omasta mielestäsi. Seurestele seuraavaksi peilikuvasi kanssa, niin et pety. Jaxuhalit!

Vierailija
12/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasiko oikeasti kysymykseen vai oliko se vaan sellainen "joo" ettei edes kuunnellut sinua?

Vierailija
13/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMies kirjoitti:

Olisin sanonut että ok, voisitko hakea paketin? En ymmärrä, miksi siis valehteli. 

Meillä on ollut pari kertaa sellainen tilanne, että olen epäillyt valkoista valhetta, mutta hän ei ole suoranaisesti jäänyt kiinni. Nytpä jäi, ja siksi peilaan niitä aiempia tilanteitakin tätä vasten.

Mutta jos mies valehtelee, koska pelkää joutuvansa motkotuksen kohteeksi, niin onko se siltikään oikein valehdella? Mihin sellainen ihmissuhde perustuisi? Kaikki ihmissuhteeni pohjaavat luottamukselle omassa maailmassani, ja jos joskus luottamus on mennyt, niin on jäänyt ihmissuhdekin. 

Ap

Vierailija
14/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MMies kirjoitti:

Ihan tässä vaan spekuloin, että oletko kenties valehtelija mutta et näe itsessäsi mitään vikaa.

Tämä kertoo paljon. Voimia.

Vierailija
15/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasiko oikeasti kysymykseen vai oliko se vaan sellainen "joo" ettei edes kuunnellut sinua?

Vastasi, siis katsoi minua silmiin niin, ettei ilmekään värähtänyt ja sanoi "joo". Varmasti tiesi, mistä puhun ja otti vielä sellaisen vakuuttavan ilmeen.

Ap

Vierailija
16/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen valehtelee keskimäärin 8 minuutin välein sanoo tutkimus. Joten on mahdotonta että ap:n mies ei tai kukaan mukaan ei valehtelisi koskaan.

Vierailija
17/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen kirjoitti:

Ymmärrän kyllä sua. Mulla on tilanne ollut vähän sama. Lähdin myrkyllisestä suhteesta n. 3v sitten, missä hirveästi valehtelua, löysin nykyisen, ja kerroin että en siedä valehtelua oikeastaan yhtään. Välillä hän kyllä valehtelee ja tottakai, itsellä alkaa se mietintä että eikai tästäkin suhteesta tule samanlainen. Nyt vaan puhetuokio ukon kanssa, niin eiköhän se siitä. En vielä lähtis ihan eroamaan, ainakaan ilman sitä puhumista.

Kiitos viestistäsi. Olen siis seurustellut ennen nykyistä n. 10 vuotta ihmisen kanssa, joka valehteli ihan kaikesta ja petti monen kanssa. Siksi luottamus on minulle niin tärkeä asia. Ajattelin, että olen maailman onnekkain ihminen kun löysin nykyisen, jonka en kuvitellut koskaan voivan valehdella minulle. Ja nyt tämä kaikki lävähti päin kasvoja. Kyllä, minun on vaikeaa luottaa ihmisiin. Mutta mieheni tietää tämän ja siksi se sattuu niin paljon.

Ap

Vierailija
18/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "vale" oli tuota luokkaa, kun kirjoitit, niin en edes ajattelisi asiaa. Tuskinpa mieskään kuunteli sinua kuin puolella korvalla ja kuuli sinun kysyvän tyyliin Haetko paketin postista?

Mutta jos haluat olla tuollainen vaikea tyyppi, niin pitähän se saada sellainen olla. Varmaan kuulet juuri niin kuin itse haluat ja asiat saattavat olla kanssasi erityisen hankalia vaikka oikeasti ne eivät ole.

Onko sinulla ap muitakin yhtä neuroottisia piirteitä?

Vierailija
19/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvg ap neuroottisuudesta kertovia juttuja. Tunnistatko itsesi?

Vierailija
20/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos "vale" oli tuota luokkaa, kun kirjoitit, niin en edes ajattelisi asiaa. Tuskinpa mieskään kuunteli sinua kuin puolella korvalla ja kuuli sinun kysyvän tyyliin Haetko paketin postista?

Mutta jos haluat olla tuollainen vaikea tyyppi, niin pitähän se saada sellainen olla. Varmaan kuulet juuri niin kuin itse haluat ja asiat saattavat olla kanssasi erityisen hankalia vaikka oikeasti ne eivät ole.

Onko sinulla ap muitakin yhtä neuroottisia piirteitä?

Kysyin selvän kysymyksen mieheltäni keskustelun lomassa, hän katsoi minua silmiin ja vastasi keskittyneesti kysymykseeni. Ei siis ollut mitään väärinkäsitystä. Olen ihan epäuskoinen, että näinkö siis kaikki hyväksyvät valehtelun, mutteivät sitä, että valheet satuttavat. Itse en koskaan valehtele miehelleni. Pyydän vain samaa toiselta. Miten se on neuroottista? 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme