Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko käyttäneet maskeja kaupassa, ja oletteko saaneet katseita sen takia?

Vierailija
12.10.2020 |

Asun Turussa ja oon nyt käyttänyt maskisuosituksen takia kangasmaskia kaupassa.

Yleensä mun lisäksi maski on henkilökunnalla, jollain mummelilla ja yleensä yhdellä toisellakin naisella.

Miehillä en ole nähnyt maskeja ja yleensä juuri miehiltä saa outoja katseita, kun on maski kasvoilla. (Tai sitten näytän maski kasvoilla vain niin hyvältä, kun kaksoisleuka jää piiloon ;))

Käytän maskia, koska on maskisuositus ja käytän sitä "kaupan henkilökunnan vuoksi", heidän kun on pakko olla töissä ja altistua ihmismassoille.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa liian harva käyttää.

Itse käytän julkisilla paikoilla, eikä muiden katseet kiinnosta.

Vierailija
62/74 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa ei pahemmin ole maskeja näkynyt. Kaupoissa henkilökunnalla on, mutta muuten olen nähnyt kerran jollain papalla ja kerran yhdellä nuorella miehellä oli huivin tapainen kasvojen edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn keskikokoisessa kaupassa jota kuitenkin voisi kutsua lähikaupaksi,  ja maskeja on noin 50-50. Välillä on enemmän maskillisia ja välillä vähemmän. Ei kukaan katso ketään. Itse katsoin erästä miespuolista ikäihmistä joka kyllä näytti hyväkuntoiselta mutta varmaan jo lähemmäs 80 vuotiaalta. Kaikessa rauhassa istuskeli kassalinjan luona olevalla penkillä ilman maskia. Se jäi jotenkin mieleen. Olen nähnyt joitakin maskittomia ikäihmisiä mutta he eivät ole kuluttaneet aikaa sisätiloissa niinkuin tämä herrasmies jolla ei tuntunut olevan kiire minnekkään.

En siis paheksu mutta ajattelin vain että olikohan ikämiehen järkevää kuluttaa siinä aikaa ilman maskia kun ikää on kuitenkin oli reippaasti.

Vierailija
64/74 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan joillekin liian haastava tehtävä.

Vierailija
65/74 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt, mutta tuijotan kyllä maskillisia, onhan se jännän näköistä.

Vierailija
66/74 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä maskit on aika yleisiä, mutta käytyäni Vantaan puolella ostoksilla tuntui kuin maskien määrä ihmisten kasvoilla olisi pudonnut 95% :o

Vierailija
67/74 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään Sara Hildenin taidemuseossa Tampereella. Paikalla oli n. 30 henkilöä, joista yhdellä ei ollut maskia. Vahvistaa käsitystäni, että koulutetut ja fiksut käyttävät maskia.

Vierailija
68/74 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kaupassa ja julkisessa liikenteessä, enkä kiinnitä juurikaan huomiota katseisiin. Täällä Järvenpäässä valtaosa ei käytä ainakaan paikallisessa Prismassa, vaikka ainahan siellä on suht paljon väkeä. Huoletonta porukkaa. Ja vähemmän fiksua.

Vierailija
69/74 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei pidä maskia ihmiset pitää paremmin turvaväliä. Kun on maski istutaan bussissakin heti viereen. Ilman turvaväliä maski ei suojele ketään.

Vierailija
70/74 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa, Itäharjun Prismassa la aamuna 5/6 käytti maskeja. Sunnuntaina iltapäivällä samassa Prismassa vain 1/6 käytti. Ilmeisesti kellonaika vaikuttaa kävijäkunnan laatuun.

Sama huomio minulla Turusta, eri kaupoissa tai eri aikoina aivan erilaiset maskinkäyttöprosentit.

Vierailija
71/74 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa olen käyttänyt ja sen aikaa juuri ja juuri pystyn käyttämään mutta minulle tulee maskin kanssa todella nopeasti tunne etten saa happea. Olen kokeillut erilaisia maskeja mutta mikään ei ole tämän suhteen auttanut. Olenko ainoa josta hengittäminen tuntuu todella vaikealta ja tulee nopeasti tunne ettei saa tarpeeksi happea ja tukehtuu jos ei kohta ota maskia pois? En ole nyt sitten käynyt missään muualla kuin nopeasti ruokakaupassa.

Vierailija
72/74 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turussa, Itäharjun Prismassa la aamuna 5/6 käytti maskeja. Sunnuntaina iltapäivällä samassa Prismassa vain 1/6 käytti. Ilmeisesti kellonaika vaikuttaa kävijäkunnan laatuun.

Sama huomio minulla Turusta, eri kaupoissa tai eri aikoina aivan erilaiset maskinkäyttöprosentit.

Tai muut käyttää järkeään. Lauantaisin on ruuhkaa ja vaikea pitää etäisyyksiä. Sunnuntaina ei.

Vierailija
73/74 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
74/74 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa kuultua: ”Toi näyttää varikselta”.

Mulla oli FFP2-maski ja kyllä hymyilytti. Poikahan oli oikeassa.

Aamuisin käytän kirurginmaskia, kun ei ole paljon porukkaa siihen aikaan liikenteessä, mutta kotimatkalla sitten FFP2.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan