Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko käyttäneet maskeja kaupassa, ja oletteko saaneet katseita sen takia?

Vierailija
12.10.2020 |

Asun Turussa ja oon nyt käyttänyt maskisuosituksen takia kangasmaskia kaupassa.

Yleensä mun lisäksi maski on henkilökunnalla, jollain mummelilla ja yleensä yhdellä toisellakin naisella.

Miehillä en ole nähnyt maskeja ja yleensä juuri miehiltä saa outoja katseita, kun on maski kasvoilla. (Tai sitten näytän maski kasvoilla vain niin hyvältä, kun kaksoisleuka jää piiloon ;))

Käytän maskia, koska on maskisuositus ja käytän sitä "kaupan henkilökunnan vuoksi", heidän kun on pakko olla töissä ja altistua ihmismassoille.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt, eikä kukaan tuijota täällä Jyväskylässä. Enemmän on maskit päällä kuin ilman maskia ihmiset kaupassa.

Vierailija
22/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 48 vuotta Turku kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän, Turussa, käyn tosin vain kerran viikossa ja hiljaiseen aikaan.

Tosin tiedän, että käytän turhaan, koska en liiku missään enkä näe ketään, joten minulla ei mitenkään voi olla virusta.

Juuri juttelin ystävän kanssa, joka manasi sitä, että aamubussissa juuri kellään ei ole maskia, hänen on semi-riskiryhmäläisenä pakko käyttää niitä paljon kalliimpia ffp2 maskeja, jotta suojaa itsensä myös noilta urpoilta.

Sillä Sinun "semi-riskiryhmäläisellä" ystävälläsi ei ole mitään manailemista kenestäkään naamarätittömästä. Sano hänelle terveisiksi, ettei hänen ole mikään pakko mennä sinne aamubussiin eikä liioin iltasellaiseen jos noin paljon pelottaa, ja että nämä "riskiryhmäläiset" saavat ihan vapaasti muurata käkättimensä ja klyyvarinsa umpeen vaikka betonilla sekä kaivaa itsellensä maakuopan ja palkata jonkun caterpillarikuskin lykkäämään pari metriä maata päälle: ei tule ikävä.

Tervemenoa.

Enkä käytä turparättiä missään, mulkoilette tai ette.

Vaikutat mukavalta henkilöltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa itä-suomalaisen mökkipitäjän Tokmannilla eräs vanhempi naishenkilö ( olen itsekin samaa ikäluokkaa) jäätyi niille sijoilleen nähdessään minut mustassa maskissa.

Muuten en kiinnittänyt huomiota, sen kerran kun kauppaan menen niin se on äkkiä ulos.

Vierailija
24/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa, Itäharjun Prismassa la aamuna 5/6 käytti maskeja. Sunnuntaina iltapäivällä samassa Prismassa vain 1/6 käytti. Ilmeisesti kellonaika vaikuttaa kävijäkunnan laatuun.

Vierailija
25/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasassa alkoi porukka viikko sitten käyttää maskeja lähes 100% ja Kokkolassa lisääntyi päivä päivältä maskit myös riippuu vähän päivästä ja kellonajasta mutta kaupassa on 40-90% maskit naamalla. Naapurikunnassa Kruunupyyssä kun on paljon koronaa myös vaikka Kokkolassa ei vielä ole.

Tosin tännekin on muutama tartunta tullut Vaasasta. Vaasassa kun opiskelee paljon varsinkin ruotsinkielisiä jotka on muilta paikkakunnilta, ja toki olivat käyneet tartuttamassa tautia esim. Kruunupyyssä joka on pieni kunta, ja siellä seuraukset on aina isoja kun muutama sairastuu.

Vierailija
26/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja olen kaupassa töissä, yhä suuremmalla osalla asiakkaista on maski ja nyt viime päivinä oikeastaan jo selvä enemmistö on siirtynyt käyttämään maskia myymälässä. Oikeastaan vain keski-ikäiset (erityisesti miehet) jättävät käyttämättä. Meillä myös koko henkilökunta käyttää joko maskia tai visiiriä. Tuntuu, että nyt ihan viime viikon aikana maskista on tullut niin selviö, että myös muut asiakkaat katsovat näitä maskittomia pahalla.

Kävin viime viikolla Turussa ja hämmennyin, kun juuri kenelläkään ei tuntunut olevan maskia! Ainoat maskinkäyttäjät jotka näin olivat joko nuoria tai vanhuksia, näin jopa julkisissa. Itse käytin maskia ja tuntui siltä, että sain runsaasti tuijotusta osakseni.

Vierailija
27/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukausia jo käyttänyt. Kaupat ei päästä sisään ilman. Yllättäen kukaan ei tuijota, kun kaikki on samassa tilanteessa.

Mikä kaupunki?

Mä toivoisin, että kauppojen ulko-ovissa olisi lappu, jossa toivottaisiin asiakkailta maskinkäyttöä.

Et muuten osaa toimia ja ajatella itse?

Vierailija
28/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso muutos tapahtunut maskien käytössä täällä Tampereella viikossa parissa. Eilen Ikeassa yli puolella asiakkaista oli maski. Henkilökunnalla käytti myös :)

Vierailija
29/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä maskia, sillä en ole mikään typerä lammas.

Niin, onhan niitä vastarannankiiskejäkin. Voivat olla sitä joko siksi, että ovat todella fiksuja edelläkävijöitä. Tai sitten ovat niitä kaikkein yksinkertaisimpia jästipäitä, jotka eivät edes osaa ottaa mallia muista. Ne aggressiivisimmat ja antisosiaaliset.

Vierailija
30/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä pidän maskia töissä ja kaupoissa. Muualla en käykään. Aika paljon näkee katukuvassa maskeja mutta julkisissa sisätiloissa osa vanhuksista ja nuorista on suositusten vastaisesti ilman maskia.

Vierailija
31/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyötkö myös päätä seinään, jos "on suositus"? Oman järjen käyttö on sallittua myös tälläisen hysterian aikana. Maksi ei pelasta ketään. Mummon väistäminen kadulla saattaa pelastaa.

Vierailija
32/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan niitä vastarannankiiskejäkin. Voivat olla sitä joko siksi, että ovat todella fiksuja edelläkävijöitä. Tai sitten ovat niitä kaikkein yksinkertaisimpia jästipäitä, jotka eivät edes osaa ottaa mallia muista. Ne aggressiivisimmat ja antisosiaaliset.

Tai sitten seuravat THL:n tiastoja ja toteavat, että auton alle jääminen on monin kerroin vaarallisempaa. Samoin kuin vaimolle vastaan sanominen.

Vierailija
33/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.mä olen käyttänyt huhtikuusta asti, heti kun löysin maskeja kaupasta. Olen saanut ystävällisiä hymyjä ja alkuun jopa kiitoksia kaupan työntekijöiltä. Että on kohteliasta suojata myyjiä.

Vierailija
34/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten seuravat THL:n tiastoja ja toteavat, että auton alle jääminen on monin kerroin vaarallisempaa. Samoin kuin vaimolle vastaan sanominen.

Tiedäthän että myös liikenteessä on sääntöjä? Jos autoilijat eivät sääntöjä noudattaisivat, kuolleita olisi paljon enemmän. Lähes kaikki liikennekuolemat voitaisiin painaa nollaan jos sääntöjä noudatettaisiin. Koronatartunnoissa on yllättävän sama logiikka.

Vierailija
35/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä maskinkäyttäjä ole mikään harvinainen näky, ei kukaan takuulla ”katso” yhtään mitenkään! Tampere.

Vierailija
37/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pääkaupunkiseudulla ei saa katseita maskien käyttäjät eikä käyttämättä jättäjät.

Vierailija
38/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemellä pari kuukautta sitten sai katseita koska maskeja näki tosi harvakseltaan. Tässä kuussa ainakin on lisääntynyt maskien käyttö eikä enää tule katseita.

Vierailija
39/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia ja täällä käyttävät myös muut kaupassa asioivat lähes jokainen. Pieni kaupunki Etelä-Pohjanmaalla.

Vierailija
40/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä lähes kaikilla on kaupassa maskit.

Katseita saa jos ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme