Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi kiesus tätä meiän perheen rytmiä!

Vierailija
06.01.2014 |

Nuorin lapsi heräs just. Miehen kans lopetettiin tunti sitten aamupala.

Aina sama juttu joka loma. Kaks tällasta lievän boheemia ihmistä ja koko huusholli sekasin.

Naapurit varmaan ihmetelly, kun meiän poppoo lenkkeilee yömyöhään ja paniikissa imuroidaan illalla, että ehditään kolistella ennen yörauhaa. Eilen syötiin päivällinen 00.30!

Molemmat lapset ihan irti rytmistä ja huomenna pitäisi mennä töihin ja kouluun.. Niin, ne on meiän mukulat, jotka käy huomenna vähän kierroksilla.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:38"]

Iltavirkun on paskamaista elää tässä aamuvirkkuyhteiskunnassa :(

[/quote]

Piääkö olla aamuvirkku herätäkseen ennen kl 16.30?

[/quote]Mulle paras rytmi oli kun tein pelkkää yövuoroa. Silloin tosiaan heräsin joskus klo 16 paikkeilla, työt alkoi klo 22 ja työt loppui klo 6.

[/quote]

No ei se tarkoita sitä että ihminen olisi aamuvirkku kun herää vaikka klo 9.00. Hohhoijaa taas teidän tätösten juttuja

[/quote]Hohhoijjaa itselles. Mihis kellonaikaan viimeistään voi herätä, että olis aamuvirkku?

Vierailija
22/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans lomalla helposti valvotaan kolmeen -neljään asti yöllä :) Yöllä on parhaimmat jutut ja fiilistelyt :D Ja yöllä syöminen se vasta hauskaa onkin :D

Nukutaan sitten päivällä yhteen asti vähintään. Arkisin on normaali rytmi, puol kuus ylös ja illalla 9-10 nukkumaan. Lomalla saa elää just niinku tykkää ku ei tarvi murehtia seuraavasta päivästä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:48"]

Voi kiitos ap lohduttavasta viestistä! Tosin ei meillä rytmi aivan noin pahasti pyörähdä,mutta sama juttu joka loma, että nukutaan tosi pitkään ja valvotaan myöhään. Lapset vielä pieniä, niin pakko pitää joku roti, mutta kyllä hekinnukkuvat kanssamme kymmeneen lomalla. Onhan tuosta tutkimuksiakin tehty, että kaikille tällainen "normaalirytmi" ei vain sovi. Toiset on tehokkaimmillaan aamulla/päivällä, toisten vireystila parhaimmillaan vasta illalla. Tää yhteiskunta nyt vaan on tehty näille aamuihmisille... Joten meidän ei auta muu kuin yrittää sopeutua.

Ja nyt joku tulee varmasti haukkumaan saamattomaksi, mutta voin lohduttaa, että saamaton en ole, arki pyörii ja koti on siisti. Sillä erotuksella, että olen varsin hyvin saattanut imuroida sen edellisiltana puolilta öin :D Unta on turha metsästää ennen yhtä meikäläisellä, kokeiltu on kaikki temput mutta luontainen rytmi on ja pysyy 02-10. Vaikka arkena onkin päästävä ylös ennen kasia. 

[/quote]Mulla sama juttu, paitsi, että arkema on noustava joko 4.30 tai 5.30.

Eikä auta vaikka menis aikaisin sänkyyn pyörimään, kun se uni ei vaan tule.

Vierailija
24/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:50"]

[/quote]

[/quote]Mulle paras rytmi oli kun tein pelkkää yövuoroa. Silloin tosiaan heräsin joskus klo 16 paikkeilla, työt alkoi klo 22 ja työt loppui klo 6.

[/quote]

No ei se tarkoita sitä että ihminen olisi aamuvirkku kun herää vaikka klo 9.00. Hohhoijaa taas teidän tätösten juttuja

[/quote]Hohhoijjaa itselles. Mihis kellonaikaan viimeistään voi herätä, että olis aamuvirkku?

[/quote]

No ei ainakaan 16.30. jos et itse sitä tajunnut.

Vierailija
25/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin rytmi myöhästyy lomalla heti, ei tosin ihan noin pahasti kuin teillä. Mutta olen noussut klo 10 koko loman. Olen sitä mieltä, että kerran se kirpasee se eka seitsemän aamu ja nopeasti sitä pääsee takaisin normaalirytmiin, myös lapset. Tuskin koulussa kukaan (pieni) lapsi kovin oppimisvalmiina on ekana päivänä, kun pitää kerrata joululahjat ja kuulumiset ja totutella taas kouluun.

Vierailija
26/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mikä on aikuisen ihmisen rytmi mutta kyllä minusta vanhemman pitäisi ajatella ensisijaisesti sitä lasta eikä sekoittaa jonkun vapaan vuoksi niidenkin rytmiä. En usko että yksikään pieni lapsi nauttii siitä että ensin herätään klo 7.00 ja seuraavan kerran mennään nukkumaan seuraavan vuorokauden puolella, jatketaan jokunen päivä ja sitten taas yhtäkkiä revitään sängystä aamutuimaan. Mutta tietysti tämä on täysin luontaista ja nautinto av-mammojen lapsille.

Vierailija
27/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:50"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No ei ainakaan 16.30. jos et itse sitä tajunnut.

[/quote]Eiku iltavirkku herää tuohon aikaan, aamuvirkku herää ennen puoltapäivää.

Vierailija
28/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis meillä lapset 11 ja 15 v, tosin tämä yökukkuminen on ollut meillä aina tapana. Siis lomilla.

Joku ihmetteli, mikä yövalvomisessa on niin antoisaa.. Monikin asia. Varsinkin nyt on ollut ihana nukkua harmaiden ankeuden päivien yli ja rentoutua yön hiljaisuudessa. Meillä kaikki lukee, pelaillaan lautapelejä, visaillaan ja kirjoitellaan tarinoita. Ja yöllä ei ole sosiaalisia tai muitakaan velvollisuuksia :) aivan mahtavan rentouttava loma kyllä ollut

Ap

Vierailija
29/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:55"]

Ihan sama mikä on aikuisen ihmisen rytmi mutta kyllä minusta vanhemman pitäisi ajatella ensisijaisesti sitä lasta eikä sekoittaa jonkun vapaan vuoksi niidenkin rytmiä. En usko että yksikään pieni lapsi nauttii siitä että ensin herätään klo 7.00 ja seuraavan kerran mennään nukkumaan seuraavan vuorokauden puolella, jatketaan jokunen päivä ja sitten taas yhtäkkiä revitään sängystä aamutuimaan. Mutta tietysti tämä on täysin luontaista ja nautinto av-mammojen lapsille.

[/quote]Ei tuo luontaisen unirytmin valinta ole mikään vapaaehtoinen. On niitä lapsiakin, jotka kärsii ihan samasa "väärärytmisyydestä". Ei kai kukaan iltaisin väkisin valvo, jos on väsynyt.

Vierailija
30/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:47"]

Ihan normaali rytmi. Mulla on jatkuvasti tuollainen rytmi. Opiskelen yöllä ja olen tehnyt myös paljon yövuoroa. :) Juon tässä aamukahvia vasta nyt.

[/quote]

Onhan se tosiaan niitä lapsiakin ajatellen niinnormaalia ja mukavaa. Huomenna on kaikilla mukavaa kun on hemmetin väsyneet lapset. Mutta tietystihän se elämä on tuollaista kun ollaan niin boheemeja eikä jakseta omaa napaa pidemmälle miettiä.

[/quote]

Mulla ei ole lapsia ja jos olisi, niin hoitaisin ne kotona. Ymmärttätkö muuten, että jonkun ne yövuorot on tehtävä? :)

Vierailija
31/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta turiset. En oo aamuihminen minäkään. Suorastaan vituttaa tää systeemi että heti aamusta kaiken on alkava. Pitäis tehä tutkimus kuinka moni loppupelis on aamuihminen ja kuinka moni ilta. Ja sen mukaan rytmittää tää meininki. Paskamaista kun ihmiset "pakotetaan" olemaan jotain mitä eivät ole. Yöihmiset yöhomii ja päiväihmiset päivähommiin. Ja koko paletti pyöris yötäpäivää =)

Kätevää ku vois mennä vaikka kirjastoon yöllä.

Vierailija
32/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:58"]

[/quote]Ei tuo luontaisen unirytmin valinta ole mikään vapaaehtoinen. On niitä lapsiakin, jotka kärsii ihan samasa "väärärytmisyydestä". Ei kai kukaan iltaisin väkisin valvo, jos on väsynyt.

[/quote]

Voi hemmetti. Näytä sinä mulle normaali lapsi jonka rytmi on kukkua aamuyöhön ja herätä 16.30 ja mennä seuraavana päivänä iloisin mielin kouluun niin sanon että sinä valehtelet. Kaikkea sitä ihmiset saavatkin itselleen todisteltua oikeaksi.

Vierailija
33/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av.lla saa alapeukkua kun kertoo, että on rentoutunut lomalla :D

Vierailija
34/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä meilläkin rytmit karkaavat lomein ajaksi, mutta en mä vikaan iltaan jätä, että kaikki korjaavat rytminsä muiden riesaksi. Ja ap kyllä aloituksessaan kertoi, että mukelonsa eivät ole huomenna vielä virkeitä tavalliseen arkeen, siitä seuraa kyllä riesaa muillekin, ja koska ap on ope, haluaa, että muillakin on hankalaa kuin vain itsellään. Ihana itsekästi siis edelleen :)

Vierailija
35/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis meillä lapset 11 ja 15 v, tosin tämä yökukkuminen on ollut meillä aina tapana. Siis lomilla.

Joku ihmetteli, mikä yövalvomisessa on niin antoisaa.. Monikin asia. Varsinkin nyt on ollut ihana nukkua harmaiden ankeuden päivien yli ja rentoutua yön hiljaisuudessa. Meillä kaikki lukee, pelaillaan lautapelejä, visaillaan ja kirjoitellaan tarinoita. Ja yöllä ei ole sosiaalisia tai muitakaan velvollisuuksia :) aivan mahtavan rentouttava loma kyllä ollut

Ap

[/quote]

Onko lapsista rentouttavaa käydä huomenna kierroksilla? Onko se sinusta normaali ja tavoitelvava olotila?

Vierailija
36/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:47"]

Ihan normaali rytmi. Mulla on jatkuvasti tuollainen rytmi. Opiskelen yöllä ja olen tehnyt myös paljon yövuoroa. :) Juon tässä aamukahvia vasta nyt.

[/quote]

Onhan se tosiaan niitä lapsiakin ajatellen niinnormaalia ja mukavaa. Huomenna on kaikilla mukavaa kun on hemmetin väsyneet lapset. Mutta tietystihän se elämä on tuollaista kun ollaan niin boheemeja eikä jakseta omaa napaa pidemmälle miettiä.

[/quote]

Mulla ei ole lapsia ja jos olisi, niin hoitaisin ne kotona. Ymmärttätkö muuten, että jonkun ne yövuorot on tehtävä? :)

[/quote]

Kuule, mulle on ihan sama mitä aikuinen ihminen tekee, mutta jos niitä lapsia hankkii niin kannattisko miettiä asioita muultakin kuin omalta kannaltaan. Sitä tässä haettiin, sun rytmis on mulle se ja sama.

Vierailija
37/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 17:01"]

[/quote]

Voi hemmetti. Näytä sinä mulle normaali lapsi jonka rytmi on kukkua aamuyöhön ja herätä 16.30 ja mennä seuraavana päivänä iloisin mielin kouluun niin sanon että sinä valehtelet. Kaikkea sitä ihmiset saavatkin itselleen todisteltua oikeaksi.

[/quote]Pikkasenko ymmärsit väärin. Aika monikin menisi iloisin mielin kouluun myöhemmin. Vai väitätkö, että kaikki lapset herää ilosin mielin kukonaikaan ja ja lähtee aamuhämärissä tarpomaan kouluun.

Vierailija
38/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää että ap:n mielestä vain yöllä valvomalla voi rentoutua.

Vierailija
39/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 17:01"]

[/quote]

[/quote]Pikkasenko ymmärsit väärin. Aika monikin menisi iloisin mielin kouluun myöhemmin. Vai väitätkö, että kaikki lapset herää ilosin mielin kukonaikaan ja ja lähtee aamuhämärissä tarpomaan kouluun.

[/quote]

No onko tuossa mitään samaa ap:n "rytmin" kanssa? Sinä puhut ihan muusta kuin siitä että nukutaan iltapäivään saakka. ei koulun tarvitsisi 8.00 alkaa mutta ei kai sitä nyt tarttis yöllä sitä koulua silti käydä.

Vierailija
40/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heräsin tänään vasta kolmen pintaan iltapäivällä. Menin nukkumaan kahden pintaan yöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi