Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi kiesus tätä meiän perheen rytmiä!

Vierailija
06.01.2014 |

Nuorin lapsi heräs just. Miehen kans lopetettiin tunti sitten aamupala.

Aina sama juttu joka loma. Kaks tällasta lievän boheemia ihmistä ja koko huusholli sekasin.

Naapurit varmaan ihmetelly, kun meiän poppoo lenkkeilee yömyöhään ja paniikissa imuroidaan illalla, että ehditään kolistella ennen yörauhaa. Eilen syötiin päivällinen 00.30!

Molemmat lapset ihan irti rytmistä ja huomenna pitäisi mennä töihin ja kouluun.. Niin, ne on meiän mukulat, jotka käy huomenna vähän kierroksilla.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole boheemia, että piinaa lapsia.

Vierailija
2/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinaa? Kuka piinaa?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elämänhallinta on totaalisen sekaisin, sekö on boheemiutta?

Vierailija
4/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset luo ihan itse ongelmansa... ja lastensa ongelmat siinä sivussa.

Vierailija
5/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavirkun on paskamaista elää tässä aamuvirkkuyhteiskunnassa :(

Vierailija
6/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:35"]Kun elämänhallinta on totaalisen sekaisin, sekö on boheemiutta?

[/quote]

Ei meidän elämänhallinnassa ole mitään vikaa. Lomat vaan saa arkirytmin ihan päälaelleen. Tietenkin olisi pitänyt jo pari pvää sitten ruveta muuttamaan rytmiä, mutta myönnettäköön yökukkumisen olevan niin antoisaa, ettei raaskittu.

ap

Vierailija
7/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se aikamoista piinaamista, jos lasten pitää huomenna herätä klo 7-8 aikaan, selvitä koulupäivästä ja vielä tehdä läksyt ja viettää sosiaalista elämää. Te olisitte voineet vanhempina huolehtia siitä, että lasten kropat ja päät eivät ole aivan tuhannen sekaisin viikon ajan. Kai tiesitte, että esim. kova väsymys vastaa humalatilaa? Enkö siis saa sanoa suoraan, että piinaatte lapsianne?

Vierailija
8/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:38"]

[/quote]

Piääkö olla aamuvirkku herätäkseen ennen kl 16.30?

Vierailija
9/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin rytmit sekaisin. Itse menin aamulla nukkumaan 8 aikaan ja heräsin kello 13. Mies meni nukkumaan joskus 3-4 aikaan aamuyöstä ja heräsi puolilta päivin :)

Miehellä alkaa huomenna arki. Mulla ei. Tosin rytmiin on päästävä.

Mun on joko illalla nukahdettava ihan säädylliseen aikaan tai sitten valvottava koko ensi yö, että saan rytmin takaisin.

Onneksi näin on vain lomalla. Ja ketään ei häiritse elomme ja olomme, kun asumme omakotitalossa.

Vierailija
10/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, sit tarhantädit tai opettajat saavat nauttia rakkautenne hetelmistä huomenna...

Ihanan itsekästä :) *pus*

Vierailija
11/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi loma saa arkirytminne päälaelleen?

Mikä siinä yökukkumisessa on niin antoisaa?

Ja kyllä, teidän elämänhallinnassa on jotain pahasti vialla kun muutaman päivän loma pistää elämän noin sekaisin, että vuorokaudenajat muuttaa paikkaansa.

Vierailija
12/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies herättiin kans noin tunti sitten. Ei tosin ole onneksi lapsia niin ei "piinata" ketään.

Vierailija
13/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko, että kun ne teidän kullanmurunne pistävät koulussa ja päiväkodissa ranttaliksi, niin kaikki muut lapset joutuvat odottamaan kun kasvattajat koittavat päivä kerrallaan selvitä yliväsyneiden tenavienne kanssa?

Vierailija
14/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:40"]no, sit tarhantädit tai opettajat saavat nauttia rakkautenne hetelmistä huomenna...

Ihanan itsekästä :) *pus*

[/quote]

No vielä toistaiseksi meidän hetelmät eivät ole aiheuttaneet suurempaa päänvaivaa, vaikka tod.näk. ovatkin huomenna töttöröö. Btw, oon muuten itsekin opettaja, että tiedän kyllä pitkän loman jälkeen rytmiongelmia olevan muillakin :)

Vierailija
15/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:39"]

[/quote]

[/quote]Mulle paras rytmi oli kun tein pelkkää yövuoroa. Silloin tosiaan heräsin joskus klo 16 paikkeilla, työt alkoi klo 22 ja työt loppui klo 6.

Vierailija
16/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:39"]

[/quote]

[/quote]Mulle paras rytmi oli kun tein pelkkää yövuoroa. Silloin tosiaan heräsin joskus klo 16 paikkeilla, työt alkoi klo 22 ja työt loppui klo 6.

[/quote]

No ei se tarkoita sitä että ihminen olisi aamuvirkku kun herää vaikka klo 9.00. Hohhoijaa taas teidän tätösten juttuja

Vierailija
17/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali rytmi. Mulla on jatkuvasti tuollainen rytmi. Opiskelen yöllä ja olen tehnyt myös paljon yövuoroa. :) Juon tässä aamukahvia vasta nyt.

Vierailija
18/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:40"]

Miksi loma saa arkirytminne päälaelleen?

Mikä siinä yökukkumisessa on niin antoisaa?

Ja kyllä, teidän elämänhallinnassa on jotain pahasti vialla kun muutaman päivän loma pistää elämän noin sekaisin, että vuorokaudenajat muuttaa paikkaansa.

[/quote]Jaa mulla muutaman päivän loma palauttaa normaalirytmiin. Se kaikki työaika siinä lomien välissä menee ihan väärällä rytmillä.

Vierailija
19/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos ap lohduttavasta viestistä! Tosin ei meillä rytmi aivan noin pahasti pyörähdä,mutta sama juttu joka loma, että nukutaan tosi pitkään ja valvotaan myöhään. Lapset vielä pieniä, niin pakko pitää joku roti, mutta kyllä hekinnukkuvat kanssamme kymmeneen lomalla. Onhan tuosta tutkimuksiakin tehty, että kaikille tällainen "normaalirytmi" ei vain sovi. Toiset on tehokkaimmillaan aamulla/päivällä, toisten vireystila parhaimmillaan vasta illalla. Tää yhteiskunta nyt vaan on tehty näille aamuihmisille... Joten meidän ei auta muu kuin yrittää sopeutua.

Ja nyt joku tulee varmasti haukkumaan saamattomaksi, mutta voin lohduttaa, että saamaton en ole, arki pyörii ja koti on siisti. Sillä erotuksella, että olen varsin hyvin saattanut imuroida sen edellisiltana puolilta öin :D Unta on turha metsästää ennen yhtä meikäläisellä, kokeiltu on kaikki temput mutta luontainen rytmi on ja pysyy 02-10. Vaikka arkena onkin päästävä ylös ennen kasia. 

Vierailija
20/59 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:47"]

Ihan normaali rytmi. Mulla on jatkuvasti tuollainen rytmi. Opiskelen yöllä ja olen tehnyt myös paljon yövuoroa. :) Juon tässä aamukahvia vasta nyt.

[/quote]

Onhan se tosiaan niitä lapsiakin ajatellen niinnormaalia ja mukavaa. Huomenna on kaikilla mukavaa kun on hemmetin väsyneet lapset. Mutta tietystihän se elämä on tuollaista kun ollaan niin boheemeja eikä jakseta omaa napaa pidemmälle miettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi