Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tuttavasi lapsi rikkoisi teillä käydessään oman lapsesi lelun

Vierailija
05.01.2014 |

Niin pyytäisitkö vanhempaa korvaamaan sen? Kyse 50e suht uudesta lelusta.Ja entä jos hyvitystä(uusi lelu tai rahallinen korvaus)ei kuuluisikaan,niin pitäisitkö yhteyttä?

Minä pyysin lelusta hyvitystä monta kk sitten,mutta eipä sieltä ple mitään juurikaan kuulunut.En ole enää san koommin ollut tekemisissäkään,koska mua hävettää.Lisäksi olisin halunnut sen rikkojan käymään kylässä,jotta olisin voinut sanoa että meille voi tulla käymään,mutta mitään ei saa rikkoa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tuon sohvan hakkasi tikarin tikulla rei'ille. Joten tahallinen teko. Olisiko pitänyt vaatia korvauksia? Mielestäni ei.

Vierailija
22/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 20:26"]

Kovin on jalomielisiä ihmisiä av:llä. Minulla ei ole lapsia, enkä tiedä kehtaisinko vaatia korvausta, mutta olisin kyllä pöyristynyt, ellei korvausta tarjottaisi. Mielestäni isommat vahingot kuuluu ehdottomasti korvata. Itse olen AINA korvannut, jos olen vahingossa rikkonut jotain (pientäkin), ja äitini korvasi aina vahingot niinä harvoina kertoina kun rikoin jotain kaverin kotona. Eikö tämä siis ole enää tapana?

[/quote]

No ei meillä ole koskaan tullut tällaista tilannetta vastaan. Joskus lasten leikkiessä jotain on mennyt rikki, olen ajatellut että se oli lasten yhteinen tappio, ei kenenkään syy. Ei meillä ole ollut lapsia, jotka tahallaan rikkoisivat jotain, muutenkin mulla on ollut tapana vahtia heitä.... Ei oikein tule mieleen tilannetta, missä odottaisin tai pyytäisin korvauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi

Vierailija
24/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä vanhempien vastuu lapsistaan ylittää kodin rajat,enkä todellakaan ole mikään emäntä,jos lapselle tulee kavereita kylään leikkimään.Lapsi on 10v. joten tiesi kyllä mitä teki.Ärsyttää kun äiti suhtautui asiaan välinpitämättömästi,enkä itse halua enää olla heidän kanssaan tekemisissä.

ap

Vierailija
25/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vaatinut korvausta, lelut ovat käyttötavaraa.. Tosin ei mitään arvokasta ole tärvelty.

Itse olen yhden Monster high nuken korvannut täyteen hintaansa.. Ihme farssi sekin ja tuon perheen äidillä ei ollut mistään mitään käsitystä. Vanha nukke, meni molemmista polvista katki.. Se likka rupes koulussa syyttämään lastani köyhäksi ja varkaaksi. Opettaja oli kiinnostunut, että mitäs tapahtui ja raportoi koteihin. Silloin vasta kuulin ekaa kertaa asiasta.

Heti otin toisen perheen äitiin yhteyttä ja kyselin, että mitä on tapahtunut. Äiti hyvin penseästi kertoi, että meidän pimu katko kateellisena jalat. Häh? Kun ei kuulemma omia nukkeja ole, niin pitää sitten rikkoa toisten nuket. Siis onko useampikin tärvelty? No, toiselta hiuksia revitty. Pahoittelin ja lupasin korvata. Mitkä oli rikotut nuket, niin käyn ostamassa. Äiti sanoi ettei sitä vähä tukkasta tarvii korvata, mutta jos sen toise vois ostaa.. Ok.

Jututin tytärtäni ja selvis, että hän ei niitä todellakaan tahallaan rikkonut ja siihen toiseen nukkeen ei ollut koskenutkaan. Lisäksi kateellisuus puheet romukoppaan, tyttärelläni on samoja nukkeja jne. Kolmanneksi tämä äiti joko ei tiennyt mikä nukke oli kyseessä tai sitten upgradas nuken. Uskoin tytärtäni.

Ostin rikotun nuken tilalle saman mallin. Meni kuukausi, kun juttu taas tuli esille. Erään toise tyttären äiti otti yhteyttä ja kertoi, että se oli hänen tyttärensä, joka oli kummankin nuken rikkonut, mutta tytöt yhdessä tuumin laittaa syyn mun tyttären niskaan. Ja olivat tarkoituksella valehdelleet äidille nuket. Tää rouva oli hurjan pahoillaan ja häpes tytärtään. Olivat yrittäneet samaa temppua heillä mulle tuntematon tyttö kohteena. Tää äiti olikin tarkkana ja ihmetellyt, ettei heillä moista nukkea edes alunperin ole edes ollut.. Siitä vyyhti sitten lähti avautumaan.

Sieltä tuli äiti ja tytär yhdessä kahville. Tyttö oli nolona ja pahoillaan, pyysi anteeksi reippaasti multa ja omalta tytöltä.

Korvasi myös sen mun ostaman nuken omista rahoistaan. Olihan se vähän hönttiä ottaa rahoja lapselta vastaan, mutta ymmärrän opetuksen. Niin olis omakin lapsi korvannut tuollaisen juonittelun jälkeen..

Anyway, näin sitten nämä tyttöset ystävystyivät. Eikä siitä alkuperäisestä äidistä ja tyttärestä ole kuulunut mitään. Ei anteeksipyyntöä, ei mitään.. Koulussa tytöt on näh eet, muttei se pimu edes moikkaa. Häntä on kuulemma loukattu.

Vierailija
26/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset rikkoo kylässä äärettömän harvoin vahingossa. Jos lelu hajoaa eikä vanhempi tarjoudu korvaamaan, olen korjannut kahvikupit pöydästä ja hyvästellyt. Meillä ei lasten huoneisiin vieraat mene eikä omat lapset vieraiden meillä ollessa, joten jos soku vieras lapsi saa lelun rikottua, on hän ensin kielloista huolimatta mennyt suljettuna olevaan huoneeseen pahojaan tekemään.

Vierailija
27/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käyttön meillekin on lelut hankittu,muttei nyt sentään tahallaan rikottaviksi! Ihanko totta,ettette pyytäisi hyvitystä tahallaan rikotusta lelusta? Ei se ole kenenkään edun mukaista,sehän olisi suorastaan sen rikkojan kiusaamista mikäli ette sitten enää häntä haluaisi kylään,kun asia olisi selvitettävissä!

ap

Vierailija
28/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummaa jengiä. Jos itse rikkoisin vahingossa niin totta kai haluaisin maksaa. Niin miksi se olisi jotenkin eri asia TARJOUTUA maksamaan oman lapsensa rikkomaa.

Vierailija
29/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa ja koulussa korvataan vahingot. Ei tulisi mieleenkään pahoittaa mieltään, kun vaativat. Itsestään selvää. Miksei myös kaverin kohdalla näin. Eri asia, jos kaveri kieltäytyy korvauksesta. Varmaan itse kieltäytyisin, ainakin pienemmissä..

Vierailija
30/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 20:05"]

Niin pyytäisitkö vanhempaa korvaamaan sen? Kyse 50e suht uudesta lelusta.Ja entä jos hyvitystä(uusi lelu tai rahallinen korvaus)ei kuuluisikaan,niin pitäisitkö yhteyttä?

Minä pyysin lelusta hyvitystä monta kk sitten,mutta eipä sieltä ple mitään juurikaan kuulunut.En ole enää san koommin ollut tekemisissäkään,koska mua hävettää.Lisäksi olisin halunnut sen rikkojan käymään kylässä,jotta olisin voinut sanoa että meille voi tulla käymään,mutta mitään ei saa rikkoa.

[/quote]

En ole pyytänyt korvaamaan.

Lähes ainoat rikkoutneet lelut meillä on rikkonut joku muu kuin oma lapsi. Isän avovaimo ja tutun lapsi ovat rikkoneet heti kättelyssä lelun kun käteen ovat ottaneet.

Miten jotkut pystyvätkin siihen?

tuosta on jo aikaa niin huvittaa vaan mutta eihän se lapselle kivaa ole.

Itsekin haluaisin korvata jos vastaavaa tapahtuisi mutta noista myöskään kumpikaan ei ehdottanut mitään sinnepäinkään. Ihan ok heille että tuhoavat toisten omaisuutta.

Vierailija
31/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 20:05"]

[/quote]

En ole pyytänyt korvaamaan.

Lähes ainoat rikkoutneet lelut meillä on rikkonut joku muu kuin oma lapsi. Isän avovaimo ja tutun lapsi ovat rikkoneet heti kättelyssä lelun kun käteen ovat ottaneet.

Miten jotkut pystyvätkin siihen?

tuosta on jo aikaa niin huvittaa vaan mutta eihän se lapselle kivaa ole.

Itsekin haluaisin korvata jos vastaavaa tapahtuisi mutta noista myöskään kumpikaan ei ehdottanut mitään sinnepäinkään. Ihan ok heille että tuhoavat toisten omaisuutta.

[/quote]

Nii ja syy miksi en ole pyytänyt korvaamaan, on että nämä perheet ovat vähän kuin se keskusteltu ohjelman vähävarainen perhe, ei ehkä penaalin terävimpiä kyniä. Mukavia mutta eivät vain ymmärrä.

Vierailija
32/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 20:24"]

Meillä naapurin poika juoksi ihan tahallaan (otti vauhtia) tytön nukenvaunut muodottomiksi. Ei saatu korjattua. Seuraavalla kerralla, kun otin hoitoon tän pojan, paskansi maissimaton pilalle. Ei voinut pestä. Ja poika 5vuotias, joten oletin, että osaa pytylle mennä tai pyytää.

Äitinsä lainasi termoskannun, jonka toi rikkinäisenä takaisin. Sama nainen myös "kauppasi" mulle autoaan käyttöön, kun ei itse tarvinnut, niin, että olisin huolehtinut auton maksut. En tarttunut tarjoukseen. Lainasin autoa kyllä muuten joskus, maksua vastaan, eli otin bensaa myös hänelle. Olisi täti ottanut varmaan omaan käyttöönsä, milloin halusi.

En pyydellyt mistään korvauksia, mutta oletin, että jotenkin muistaisi, ihan hintavat vahingot kuitenkin aiheuttivat.

[/quote]

oletko tosissasi? termoskannu, nukenvaunut ja maissimatto. tekee ehkä satasen pari.

Ja sinä olet lainannut autoa. tiedätkö autojen hintoja, ylläpitämisen kuluja, vuokraamisen hintaa?

Kyllähän sinä olet velkaa tälle toiselle.

Vierailija
33/34 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä sillä autolla satoja kilometrejä ole ajanut. Kauppareissun tai kaksi tehnyt, ja kerran vienyt lapseni terveyskeskukseen. Ja tuossa nyt ei ollut ihan kaikki. Kaksi viikkoa oli lapsi mulla hoidossa, kun rouva lähti nussimislomalle lappiin. Senttiäkään ei antanut rahaa, ihan omasta pussista syötin ja ilmaiseksi hoisin. Syntymäpäivänään kuskasin ravintolasta toiseen ja odotin ulkona 2h samaisessa autossa, kun päätti mennä vanhan hoitonsa luo panoille.

(Oli vaan korvauksista puhe, ei muusta.)

Vierailija
34/34 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaankin joka kerran laitoin tankkiin löpöä ihan reilusti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme