Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (180)

Vierailija
121/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 21:14"]

"Jos lapsi ei halua lähteä, tukea pitäisi antaa suoraan kotiin, vaikka sitten palkkaamalla kotiin lastenhoitajan tai siivoojan joka päiväksi. "

Herranjumala, ootko ihan tosissasi? Kävikö mielessä että pahasti alkoholisoituneiden vanhempien lapset ovat lojaaleja vanhemmilleen, vaikka nämä olisi väkivaltaisia.

Lastensuojelu ei ole vanhemmille RANGAISTUS, siinä on tarkoitus turvata se lapsi. Vanhempien tunteista ei voi tehdä päätöksiä kun lapsen paras on etusijalla.

Sinä jos kuka et tunnu tietävän ihmispsyykkeestä mitään vaikka sitä toitotat.

[/quote]

Olen tosissani, moni alkoholisti on ihan rakastava vanhempi, ja jos kotona olisi joka päivä lastenhoitaja tai siivooja, siis kotiapulainen, meinaatko, että vanhempi siihen väliin änkeäisi lasta pahoinpitelemään? Samalla lapsi saisi leikitystä, hoitoa ja puhtaan kodin jaksavalta työntekijältä.

Niitä on sellaisiakin lapsia, jotka ovat helpottuneita, kun pääsevät pois oikeasti pahojen vanhempien luota. Videon pojat olivat kaikkea muuta kuin helpottuneita, he olisivat halunneet olla kotonaan.

Ja aivan varmasti tiedän ihmispsyykestä enemmän kuin joku keskiverto sossu.

[/quote]

Se vieras siivoojahan joo auttaa kun äiti on ympäri päissään kotona. Khyl.

Vierailija
122/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti vanhemmat on käsketty pysymään poissa tieltä kun poliisit hakee lapset. Siinä ei pueta päälle eikä viivytä yhtään turhaa minuuttia. Sitä emme tiedä onko perhe saanut ilmoituksen hakemisesta vai onko tilanne yllätys. Järkyttävä se on silti, ja toivon että lapset saavat purkaa tilannetta esim. psykologin kanssa.  Fb:n mukaan pojat ovat olleet huostassa aiemminkin, joten tuo raivo hakiessa on luonnollista, tietävät minne mennään ja siellä onkin sitten ehkäpä ihan toinen kuri ja meno kuin kotona. Voi joutua eristyksiin, erotetuksi veljestä, kännykkä otetaan pois jne. Se on arkea monessa paikassa vaikka onin jopa laitonta. Kirosnoja tuolalinen kymmenkesäinen poika osaa ihan taatusti oli perheessä vikaa tai ei. Vaikka niitä ei viljelisi kotona niin kadulla ainakin. 

Ja mitä vanhemmat tuossa olisi voineet tehdä, tuskin pojat olisi järkitilannetta kuunnelleet kun tietävät että lähdettävä on. Ihan hyvä että näitä tulee julki nettiin, joskus voi ihmetellä mitä pohjaa asioile on. Toivottavasti nekin tulevat julkisiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha puolustella kauhistella ja jeesustella, normaali perheestä ei kukaan sosiaalityöntekiä tule poliisien kanssa hakemaan lapsia! Tässä on taustalla jotain tosi vakavaa ja lapset on todella käytöshäiriöisiä...

Vierailija
124/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta myös lastenssuojelun toimimattomuudesta. Itse olin vuosia sitten masentunut, hoidin kuitenkin lapset, minulla oli mies apuna, mutta muuta kun pakolliset en jaksanut tehdä, ja esim.nukuin kun lapset oli pois kotoa, nukuin kaikki ajat mitkä vain kykenin. Lasten edessä esiinnyin kuitenkin normaalina äitinä, isän kanssa lapset pääsääntöisesti oli kuitenkin. Tilani huononi, niin että lopulta yritin itsemurhaa, lapset oli hoidossa tällöin. Siitä luonnollisesti seurasi lastensuojeluilmoitus  ja eräs päivä sosiaalihuollosta marssittiin sisälle, kun olin nukkumassa. Siitä se sitten lähti, meillä oli liian sotkuista, koskaan en ole järjestelmällinen ihminen ollut, mutta tällöin olin sattunut juuri edellisenä päivänä siivoamaan ihan kunnolla, kotieläimistä valitettiin ja ihmeellisiin pikkuasioihin puututtiin. Olin suostuvainen tukitoiminpiteisiin, mutta kun erehdyin olemaan eri mieltä eläimeen koskevassa asiassa, tuli suora uhkaus siitä, että jos asenteeni on niin huono, niin ehkä tarvitsee miettiä isompia toimia (huostaanotto). Nöyränä siis myönnyin kaikkeen ehdotettuun.Tukitoiminpiteenä tullut perhetyöntekijä ei alunalkaenkaan ollut samaa mieltä sosiaalityöntekijän kanssa, eikä nähnyt syytä käydä meillä. Kävi sitten kerran viikossa pyörähtämässä, kunnes kehtasi itse ilmoittaa, että meillä ei ole tarvetta hänelle. Mutta tämän kokemuksen jälkeen, en itse ole myöskään epäillyt, ettäkö lastensuojelu ei toimisi myös mielivaltaisesti yhden henkilön mielipiteen mukaisesti. Minusta tuntui, ettei tämä kyseinen täti pitänyt minusta. Nykyään olemme normaali perhe, alkoholia meillä ei ole käytetty koskaan, lapset on hyvinvoivia sekä henkisesti, että fyysisesti. Itse käyn terapiassa yhä edelleen, ja minun täytyy myöntää, että lastensuojelua pelkään. Masennus ja siihen liittyvä väsymys olisi riittänyt, jos olisin ollut eri mieltä asiaankuulumattomassa asiassa. Kellekkään en tästä koskaan puhu,  eikä kukaan varmasti arvaisi, että perheellämme on historia muutama kuukausi lastensuojen vallan alla. Ja juuri siksi en puhu, että itsekkin ennen epäilin, että kyllä aina joku syy on olemassa. Suurimmassa osassa varmasti on todellinen hätä taustalla, mutta esim.meidän tapauksessa lapsilla ei ollut hätää, tietenkin olisin voinut olla enemmän läsnä ja suren, että sairastuin masennukseen ja menetin yhden lapsen vauva-aikaa väsymyksen, mutta lapsilla oli hyvä olla isänkin kanssa.

Vierailija
125/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 20:57"]Vitun hokija, milloin sinun lapsesi vietiin? Kun tunnut asiasta tietävän. Ja mistä syystä

[/quote]

Hok hok

[/quote]

Öö?

[/quote]

Vaikutat hieman yksinkertaiselta =)

Vierailija
126/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 20:57"]Vitun hokija, milloin sinun lapsesi vietiin? Kun tunnut asiasta tietävän. Ja mistä syystä

[/quote]

Hok hok

[/quote]

Öö?

[/quote]

Vaikutat hieman yksinkertaiselta =)

[/quote]

Niin, sinäpä et :)

Vierailija
127/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 21:40"]

Ihan turha puolustella kauhistella ja jeesustella, normaali perheestä ei kukaan sosiaalityöntekiä tule poliisien kanssa hakemaan lapsia! Tässä on taustalla jotain tosi vakavaa ja lapset on todella käytöshäiriöisiä...

[/quote]

Lastensuojelun työntekijällä on aina poliisit mukana turvana kun lapset haetaan kiireellisesti pois. Sillä ei ole merkitystä millainen perhe on. Ja huomioitavaa on se, että ne poliisit on mukana vaikka huostaanotto myöhemmin todettaisiin taerpeettomaksi tai ylireagoinniksi.

Vierailija
128/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

93 Sinä yritit itsemurhaa ja ihmettelet lastensuojelun puuttumista perheenne asioihin. Lapsilla siis ei ollut mielestäsi hätää, koska he eivät olleet tuolloin paikalla. En voi käsittää ajatusmaailmaasi, jos kerran olet nyt paremmalla tolalla: onhan tuon tempauksesi täytynyt järkyttää myös miestäsi!

Miten hän pystyy täysipainoisesti huolehtimaan lapsista, jos on itse tuollaisessa tilanteessa?? Etkö näe syytä sille, että lastensuojelu puuttui asiaan ja 'piti jöötä'?? Lapsia ei teiltä sentään viety, autettiin ja seurattiin, jos oikein ymmärsin. Uskomatonta, miten sokeita ihmiset ovat omalle tilanteelleen.. "Yritin itsemurhaa, mutta lapsilla oli kaikki hyvin. "

Toivon sinulle ja perheellesi kaikkea hyvää. Hienoa, että voit jo paremmin ja huomaatko- lastensuojelulle ei ole enää tarvetta. Aiemmin varmasti oli.

Vierailija
129/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näistä turhista huostaanotoista ym. ole muka mitään mahdollisuutta valittaa mihinkään? Kyllä kai silloin, kun lapset haetaan kiireellisesti pitää sosiaaliviranomaisilla olla esittää selkeät perusteet, miksi olosuhteet ovat sellaiset, että lapset haetaan? Jos asiasta valitetaan esimerkiksi hallinto-oikeuteen (liekö oikea valitusosoite), niin ei kai siellä voi sos.viranomaiset vain sanoa jotain ympäripyöreää lapsen edusta, vaan on eriteltävä olosuhteet?!

Tämä tuntuu olevan koko ajan tapetilla, niin eikö oikeasti vanhemmilla/perheellä ole mitään oikeusturvaa asiassa?

Vierailija
130/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 20:57"]

Vitun hokija, milloin sinun lapsesi vietiin? Kun tunnut asiasta tietävän. Ja mistä syystä

[/quote]

ihan sivusta tätä keskustelua seuranneena, pystytkö reaalimaailmassa käymään minkäänlaista keskustelua vai meneekö se heti vittuperkeleeksi silläkin? miten sinuun silloi suhtaudutaan? onko ystäväpiirisi samanlaista keskustelijaa kuin sinäkin. tähän on varmasti jokin syy kuitenki.

Vierailija
131/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom, Facebook on pelkästään vanhempien näkemys asiasta, siis kaikkea muuta kuin totuus. vanhempien huomionhakuisuutta laittaa video pyörimään nettiin. Lapsia ei varmasti Suomessa oteta huostaan liian aikaisin, pikemminkin liian myöhään. 

Vierailija
132/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

97 tässä huomaa kuinka ihminen "lukee" erilailla asiat= sinä puolustaen lastensuojelua, minä avoimin mielin..

kys. Henkilö ei ihmetellyt lastensuojelun puuttumista vaan totesi sen olevan luonnollistakin tuossa tilanteessa!

ihmetteli ainoastaan puuttumista esim. Siivoukseen ja eläinasiaan josta hän uskalsi olla erimieltä niin alkoi uhkailu.

itse tein aikoinaan ilmoituksen omasta pojastani, koska tämä oli vaatimuksena tarpeellisen avun saamiselle! Ei olisi pitänyt, sen jälkeen ei enää keskitytty poikaan vaan muihin lapsiin miten he saataisiin huostaanotettua. Puututtiin mm. Taaperon rikkinäiseen haalariin (reikä polvessa) ja väitettiin että minä en jaksa hoitaa lapsia. Onneksi muutettiin pois kunnasta ja eivät enää pystyneet tekemään mitään mutta paska maku jäi suuhun tästä "avusta"

Vierailija
133/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 miksi lähtökohtaisesti oletat että vanhemmat valehtelevat? Minusta outoa tuokin että kun asioista ei tiedetä niin rääytään että ihan varmaan vanhemmat valehtelee.

jos vanhemmat puhuvat tottihaniin tottakai haluavat huomiota ja miten muuten saisit oikeutta ja kiinnitettyä viranomaisten huomion kuin laittamalla videon nettiin, näin varmistutaan siitä että asia tutkitaan perinpohjin kun se saa laajaa huomiota!

itse en keksi kunnollista syytä siihen miksi lapset viedään noin kun muitakin lapsia Asuu siellä.

Vierailija
134/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näistä  huostaanotoista ym. ole muka mitään mahdollisuutta valittaa mihinkään? 

Vastaus: voi valittaa hallintooikeuteen ja oikeus tekee päätöksen huostaanotosta ja varmasti tutkii asian perinpohjin monen eri alan asiantuntijan voimin. huostaanotosta päätettäessä voidaan myös järjestää suullinen käsittely, jossa asianosainen pääsee avustajansa kanssa esittämään näkymyksensä asiassa

Vierailija
135/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 22:09"]

93 Sinä yritit itsemurhaa ja ihmettelet lastensuojelun puuttumista perheenne asioihin. Lapsilla siis ei ollut mielestäsi hätää, koska he eivät olleet tuolloin paikalla. En voi käsittää ajatusmaailmaasi, jos kerran olet nyt paremmalla tolalla: onhan tuon tempauksesi täytynyt järkyttää myös miestäsi!

Miten hän pystyy täysipainoisesti huolehtimaan lapsista, jos on itse tuollaisessa tilanteessa?? Etkö näe syytä sille, että lastensuojelu puuttui asiaan ja 'piti jöötä'?? Lapsia ei teiltä sentään viety, autettiin ja seurattiin, jos oikein ymmärsin. Uskomatonta, miten sokeita ihmiset ovat omalle tilanteelleen.. "Yritin itsemurhaa, mutta lapsilla oli kaikki hyvin. "

Toivon sinulle ja perheellesi kaikkea hyvää. Hienoa, että voit jo paremmin ja huomaatko- lastensuojelulle ei ole enää tarvetta. Aiemmin varmasti oli.

[/quote].       Viestini oli ehkä jotenkin vaikeaselkoinen, ainakin siksi, että teksti jostakin syystä päätti mennä yhdeksi pötköksi.  

Mutta tarkoitukseni ei ollut väittää, etteikö meillä tällöin olisi lastensuojelutarvetta olisi ollut. Minua ei haitannut millään tavalla perhetyöntekijä joka kävi, ja kuten mainitsin myönnyin heti kaikkiin tukitooiminpiteisiin. Tietenkin perheelläni oli hätä, minulla oli hätä, en voinut olla täysipainoisesti äiti, jossa mieheni onneksi oli tukena, eikä lapset näin kärsineet minun sairaudestani liioin. 

Lastensuojelu ei vain ollut yllättäen se auttava taho, vaan pelote. Kuten kerroin minua uhattiin huostaanotolla, koska olin eri mieltä sosiaalityöntekijän kanssa.  

Ja sillä mitä tarkoitin, että lapsillani ei ollut hätää, oli se, että lapseni voivat myös sairausaikanani hyvin, heiltä ei puuttunut hellyyttä, rakkautta, eikä fyysistä huolenpitoa. He olivat iloisia hyvinvoivia lapsia. Meillä ei käytetty alkoholia, ei riidelty, ei huudettu. 

Mikä minut masensi oli liiallinen perfektiomisti äitiydessä, en kokenut olevani tarpeeksi hyvä lapsilleni, pelkäsin että väsymykseni ja masennukseni aiheuttaisi lapsilleni pahaa ja siksi luulin, että minun on parempi kuolla, ettei lapset joudu kärsimään minun sairaudestani. 

Terapiaan pääsin neuvolan kautta, sosiaalihuolto ei tälläistä maininnutkaan. Kun olin eri mieltä sosiaalityöntekijän kanssa eläimeen liittyvästä asiasta hän kommentoi, että jos käyttöisin sen tarmon nousemiseen sängystä ylös.. masennus ei ollut hänelle sairaus, vaan minä olin vain surkea äiti väsymyksineeni. Tätä asiaa myös terapiassa puitiin, koska en pystynyt nukkumaan enää päivällä, koska sen jälkeen koin hirveää syyllisyydentunnetta, että olen surkea äiti kun olen väsynyt. 

Kaikki muut olivat ihania ja ymmärtäväisiä, mutta asiaa ajanut sosiaalityöntekijä oli kyllä aivan väärällä alalla.

Vierailija
136/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. minähän en voi tietää, mitä tuossa perheessä on tuolloin tapahtunut ja onko puututtu asiattomuuksiin. Mielestäni vain kirjoittajan kertomat faktat itsemurhasta ja "nukuin aina kun lapset eivät olleet paikalla" antavat aihetta olettaa, että henkilö ei välttämättä tuohon aikaan ole ollut täysin kykeneväinen näkemään kokonaistilannetta.

Olen itse käynyt kerran todistamassa masentuneen ihmisen taloudenpitoa ja eläimen hoitoa. Hänen itsensä mielestä kaikki oli hyvin. Ulkopuolisen silmiin kaikkea muuta. Oma kokemukseni ei ole ammatillinen ja rajoittuu vain yhteen henkilöön, mutta antaa ajattelemisen aihetta. Tässäkin oli kyse lastensuojelusta, ei siitä että saataisiin psyykkisesti sekaisin olevalle äidille hyvä mieli.

Usein tälläkin palstalla kritisoidaan sitä, kun matalan kynnyksen apua ei saa ajoissa. Tälle perheelle kotiapua oli tukitoimena annettu. Se ei kelvannut ja oli eräänlainen loukkaus perheen äitiä kohtaan. Tekee yhteiskunta niin tai näin, aina homma menee jonkun mielestä väärinpäin.

97 tässä huomaa kuinka ihminen "lukee" erilailla asiat= sinä puolustaen lastensuojelua, minä avoimin mielin..

kys. Henkilö ei ihmetellyt lastensuojelun puuttumista vaan totesi sen olevan luonnollistakin tuossa tilanteessa!

ihmetteli ainoastaan puuttumista esim. Siivoukseen ja eläinasiaan josta hän uskalsi olla erimieltä niin alkoi uhkailu.

itse tein aikoinaan ilmoituksen omasta pojastani, koska tämä oli vaatimuksena tarpeellisen avun saamiselle! Ei olisi pitänyt, sen jälkeen ei enää keskitytty poikaan vaan muihin lapsiin miten he saataisiin huostaanotettua. Puututtiin mm. Taaperon rikkinäiseen haalariin (reikä polvessa) ja väitettiin että minä en jaksa hoitaa lapsia. Onneksi muutettiin pois kunnasta ja eivät enää pystyneet tekemään mitään mutta paska maku jäi suuhun tästä "avusta"

[/quote]

Vierailija
137/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on aina lojaali vanhemmilleen.

Itse yritin tappaa itseni lapsena kotiolojen vuoksi. Ei onnistunut. Kun kysyttiin kotioloista, valehtelin silmä kirkkaana, että kaikki on hyvin, koska pelkäsin lastenkotiin joutumista ja toisaalta, en halunnut kenenkään haukkuvan vanhempiani.

Joten jäin kotiin ja elämäni oli yhtä helvettiä siellä. Mutta en kertonut kenellekään, koska he olivat minun vanhempia ja minun piti pitää heistä huoli.

Vierailija
138/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

103  Kiitos, kun tarkensit asiaa. Itse haluan puolestani oikoa nyt jyrkkää näkemystäni, kun luin toisen viestisi. Toki alalla kuin alalla on varmasti  niitä henkilöitä, jotka toimivat väärin ja kuulostaa siltä, että sinun kohdallesi on sattunut ymmärtämätön ja liian jyrkkä sosiaalitäti.

Edelleen mietin miehesi jaksamista tuossa tilanteessa... Olet sitä mieltä, että lapsilla ei ollut hätää ja heidän tarpeensa täytettiin isän toimesta. Miten ihmeessä isä jaksoi tuossa tilanteessa?

Edelleen toistan, että on hienoa että olet saanut apua ja elämä hymyilee, eikä tarvetta lastensuojellullekaan enää ole. Pidähän rima jatkossakin riittävän matalalla, jotta saat nauttia lapsistasi ilman turhia itseasetettuja paineita. Kaikkea hyvää uuteen vuoteen!

Vierailija
139/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kiroile, eikä lapseni kiroile kotona. Joskus hänen puhelin soittaa itsekseen ja pääsen salakuuntelemaan. 9-10 vuotiaat, oma poikani mukaan lukien kiroilee omissa toiuhuissaan. Tunnistan äänestä ihan hyvästä perheestäkin olevia poikia. Joten kiroilu ei ole mikäänb mittari. Tuossa tilanteessa varmaan pääsisi ärräpää itseltänikin.

Vierailija
140/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

106 oli siis sama kuin 97. :)

Ketjun alkuperäiseen aiheeseen haluaisin sanoa vielä sem, etten ikinä linkittäisi omasta lapsestani tuollaista videota nettiin, vaikka tilanne olisi miten absurdi. Kertoo vanhemmista jotain.. eikä positiivisessa mielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi