Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (180)

Vierailija
61/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään lapsia halua lähteä kodistaan, vanhempiensa luota, vaikka olisivat kuinka paskoja ja pahoja! Se on niin helppoa vanhempien tai reilu 3min videon jälkeen sanoa, että kamala mitä toimintaa, sossut käyttää mielivaltaa. Vanhemmilla oli tasan kaksi vaihtoehtoa tuossa tilanteessa; istua paikallaan sohvalla hiljaa tai auttaa lapsiaan pysymään rauhallisena tai ainakin yrittää vakuuttaa, ettei ole hätää ja kaikki järjestyy, mutta veikkaan että se ei olisi ollut edes mahdollista, jos vanhemmuus on hukassa näiden lasten kohdalla.

Poliisi haki sossujen kanssa naapuristani kesäyönä sisarukset. Se oli 3.kerta sinä kesänä, koska joka kerta äiti jollain ihmeen keinolla sai lapset takaisin itselleen. 10v tyttö oli veressä ja mustelmilla ja vähän nuorempi veli oli roikkunut äidissä kiinni, yrittäen lopettaa siskonsa pahoinpitelyn, jolloin äiti oli heilauttanut lapsen maahan ja siltikään poika ei olisi halunnut lähteä, koska se hätä siitä että äiti ei pärjää tai satuttaa itseään oli niin suuri! Tyttö koki syyllisyyttä vuosia äitinsä käytöksestä, koska luuli itse aiheuttaneensa sen. Lapset pääsivät äidiltään ns. suojaan, mutta poika valitettavasti liian myöhään. Monien erinäisten ongelmien jälkeen tappoi itsensä parikymppisenä.

Vierailija
62/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:17"]

9 v pojat huutaa videolla kovaan ääneen vittua ja saatanaa... Jep

Ihan oikeasti, sama se sanooko vanhemmat ettei vaaraa ole ollut. Kertoisivat sen REHELLISEN tarinan tämänkin taustalla. 

[/quote] Eikö 9-vuotias poika kuule/"opi" kirosanoja mistään muualta kuin vanhemmilta :-/

[/quote]

Kuinka pussissa kasvanut voi ihminen olla? :D

[/quote]

No enpä tiedä kasvatetaanko kaupungissani erityisen hyvätapaisia lapsia, mutta tuon ikäiset nassikat eivät todellakaan aikuisten edessä huutele tuollaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän jälkeen vihaan sossun  tanttoja entistä enemmän. En tule koskaan tekemään yhtään ls- ilmoitusta. Jokainen kiroilee tuossa tilanteessa. Ne on vain sanoja. Enpä usko lapsilla olevan kovaa hätää kotona. Suomi on sellainen kyttäys ja pahantahtoisuuden maa.

Vierailija
64/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 19:29"]

Tämän jälkeen vihaan sossun  tanttoja entistä enemmän. En tule koskaan tekemään yhtään ls- ilmoitusta. Jokainen kiroilee tuossa tilanteessa. Ne on vain sanoja. Enpä usko lapsilla olevan kovaa hätää kotona. Suomi on sellainen kyttäys ja pahantahtoisuuden maa.

[/quote]

Sossun tanttoja? No hohhoi. Samalla kai poliisikin on sulle uhka?

Ja 3 minuutin video, tilanteen alkua ei tiedetä mitenkään. Et tee ls-ilmoitusta, eli jätät lapsen kärsimään? Hieno homma. Mä halveksun ihmisiä jotka ovat hiljaa ongelmista.

Vierailija
65/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sosiaalialan opiskelija ja tulen suuntautumaan lastensuojelun puolelle. Minulla on myös oma 6 vuotias lapsi kotona.

Huomasin tosiaan videolla sen, että aikuiset eivät rauhoitelleet lapsiaan vaan olivat aivan paikoillaan. Se ihmetytti. Ehkä lapset olivat liian hankalia vanhemmille, eikä niihin saanut mitään kuria?

Yleensä kuitenkin huostaanottotilanteessa sossutyöntekijä yrittää rauhoitella lasta ja olla mahdollisimman lempeä. Lapsen etu on ensisijalla. Ja sen ollessa ensisijalla on myös pidettävä huoli ettei lapsi saa kamalia traumoja huostaanottotilanteesta tai sijaishoitopaikasta. On aina punnittava hyvin tarkkaan, kumpi tilanne on lapsen kannalta parempi. Koti vai huostaanotto.

On muistettava että lastenkoti ei ole mikään ihana paikka. Joten huostaanotto on viimeinen mahdollinen asia.

Oma mielipiteeni kuitenkin on, että lapsia on suojeltava henkiseltä ja fyysiseltä väkivallalta. 

Vierailija
66/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, sinä hieno, ihana upea lähimmäinen näet Eerika-tapausken, etkä siltikään aio tehdä "sossu-tantoille" ilmoitusta? Olet joku mielipuoli vähäväkinen, katso peiliin.

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 19:29"]

[/quote]

Vierailija
67/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 19:47"]

Minä olen sosiaalialan opiskelija ja tulen suuntautumaan lastensuojelun puolelle. Minulla on myös oma 6 vuotias lapsi kotona.

Huomasin tosiaan videolla sen, että aikuiset eivät rauhoitelleet lapsiaan vaan olivat aivan paikoillaan. Se ihmetytti. Ehkä lapset olivat liian hankalia vanhemmille, eikä niihin saanut mitään kuria?

Yleensä kuitenkin huostaanottotilanteessa sossutyöntekijä yrittää rauhoitella lasta ja olla mahdollisimman lempeä. Lapsen etu on ensisijalla. Ja sen ollessa ensisijalla on myös pidettävä huoli ettei lapsi saa kamalia traumoja huostaanottotilanteesta tai sijaishoitopaikasta. On aina punnittava hyvin tarkkaan, kumpi tilanne on lapsen kannalta parempi. Koti vai huostaanotto.

On muistettava että lastenkoti ei ole mikään ihana paikka. Joten huostaanotto on viimeinen mahdollinen asia.

Oma mielipiteeni kuitenkin on, että lapsia on suojeltava henkiseltä ja fyysiseltä väkivallalta. 

[/quote]

Vi..ttu mitä korulauseita, vaihda alaa. Vanhemmat on todennäköisesti käsketty olemaan paikalla ja puuttumatta tilanteeseen millään lailla. 

Vierailija
68/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 19:47"]

[/quote]

Vi..ttu mitä korulauseita, vaihda alaa. Vanhemmat on todennäköisesti käsketty olemaan paikalla ja puuttumatta tilanteeseen millään lailla. 

[/quote]

Entä jos ei ole? Entä jos vanhemmat itse olivat pelotelleet lasta ennen videon alkua. Kuule kun meistä kukaan ei tiedä.

Mikä ihme sä olet sanomaan kenellekään tuntemattomalle että vaihda alaa. Naurettavaa ja lapsellista.

Vierailija
69/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:16"]syntyykö lapsilla jonkinlainen tukholma-syndrooma näihin huonoihin vanhempiin? kaipaavat takaisin mielummin huonoon kuin tuntemattomaan? onko sillä jokin nimi?

toivotan kaikille vähän lähdekriittistä osaamista ennen kuin lähdetään av-palstalla yksittäisen videon perusteella romuttamaan kokonaista järjestelmää.

[/quote]

Kyllä se järjestelmä valitettavasti ei aina toimi, kuten pitäisi. Varmasti välillä viedään aiheetta ja välillä aiheesta, mutta millä tavalla? Kuuluisa sosiaalitoimen laiminlyönti oli se pieni tyttö, joka palautettiin isälleen ja äitipuolelleen, vasten kaikkia todisteita ja tytön omaa halua. Järkyttävin seurauksin, tyttö kidutettiin hengiltä (äitienpäivänä 2012 tai 2013?).

Vierailija
70/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:16"]

Miksi vanhemmat eivät tue lapsiaan noissa siirtymisissä kun ne selvästi on lapsille vaikeita? Kurja tilanne lapsille, mutta vanhempien järjestämä show.

[/quote]

Niinpä. Vanhemmat heittävät kekseliästä kommenttia sossuille ja ovat nenäkkäitä. Kaiken kukkuraksi kuvaavat lapsensa tuskan ja laittavat samana päivänä nettiin.. 

[/quote]

Jos aiheeton vieminen, olisitko itse vihainen sossuille ja ehkä heittäisit jotain olisit nenäkäs tai jopa raivoissasi.. Kuvaavat ehkä näyttääkseen miten järkyttävää..

Vierailija
71/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista se lastensuojelu on, kun äärimmäinen keino joudutaan ottamaan käyttöön. Poliisi toki kantaa lapsen autoon, jos mikään muu ei auta. Mikä olisi vaihtoehto? Aijaa, et halua lähteä, no ei sitten? Videosta näkyy hyvin vanhempien sairaus/kylmyys. Tärkeintä on saada video kuvattua ja äkkiä sosiaaliseen mediaan. Lapsia eivät tue millään tavalla. Lapsi ei mene tuollaiseen hysteriaan sekunnissa, jotain on tapahtunut jo ennen kuin kuvaaminen alkaa. Näitä vanhempien kirjoittamia taustoja tapahtumille on turha lukea. Vai onko joku joskus lukenut tarinan, jossa vanhempi kertoo todella mokanneensa ja siksi kävi näin, laitoinpa vielä mokani nettiin? Ei se totuus ikinä näissä tarinoissa tule ilmi. Kuvottavaa touhua vanhemmilta.

Vierailija
72/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:48"]Onko tosi, että läheinen kuvaa videon ja laittaa omat Lapset nettiin?

En ymmärrä, mutta kait minun ei tarvikkaan... 

[/quote]

Haluavat näyttää miten sossu toimii ja kuinka järkyttävää, kasvot lapsilta peitetty. On kai tossa hieman sossunkin toiminnassa parannettavaa. Oli aiheellinen tai aiheeton haku.

Vierailija
73/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:16"]

Miksi vanhemmat eivät tue lapsiaan noissa siirtymisissä kun ne selvästi on lapsille vaikeita? Kurja tilanne lapsille, mutta vanhempien järjestämä show.

[/quote]

Niinpä. Vanhemmat heittävät kekseliästä kommenttia sossuille ja ovat nenäkkäitä. Kaiken kukkuraksi kuvaavat lapsensa tuskan ja laittavat samana päivänä nettiin.. 

[/quote]

Jos aiheeton vieminen, olisitko itse vihainen sossuille ja ehkä heittäisit jotain olisit nenäkäs tai jopa raivoissasi.. Kuvaavat ehkä näyttääkseen miten järkyttävää..

[/quote]

Olisin varmasti järkyttynyt, en todellakaan kaivaisi puhelinta esille ja nenäkkääksi. 

Vihaisuus ei koskaan ratkaise mitään. Heille lastensuojelu on ollut tuttu, kun osaavat heittää ko.työntekijän nimelläkin noita kommentteja joten yllätyksenä tämä ei tullut.

Vierailija
74/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tietää millaisista oloista nuo lapset ovat lähtöisin!!! video kertoo karua tarinaansa, mutta ei se sosiaalihuolto perusteettomasti lapsia hae jos kaikki on kunnossa. Karsea kielenkäyttö lasten suusta ja vanhempien ylimielinen käyttäytyminen kertoo jo osaltaan jotain. Harvemmin vanhemmat myöntävät epäonnistumisensa.

Vierailija
75/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:48"]Onko tosi, että läheinen kuvaa videon ja laittaa omat Lapset nettiin?

En ymmärrä, mutta kait minun ei tarvikkaan... 

[/quote]

Haluavat näyttää miten sossu toimii ja kuinka järkyttävää, kasvot lapsilta peitetty. On kai tossa hieman sossunkin toiminnassa parannettavaa. Oli aiheellinen tai aiheeton haku.

[/quote]

Kuten? Ette näe millä tavalla ovat asiansa esittäneet. Video alkoi kätevästi siitä kohtaa kun lapset ovat jo hysteerisiä ja heitä ollaan kantamassa autoon. 

Vierailija
76/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 18:08"]Pöh. Aina vanhempien pitää käyttää lapsiaan hyväksi. Nyt julkaisemalla tämän videon, jossa haluavat syyllistää viranomaisia, että "hei, katsokaa kaikki kuinka julmia ovat"...

Välillä noi aikuiset eivät todellakaan tajua mikä on lapsen parasta. Lapsihan on aina aikuisten leikkikalu - joko noissa facebook-ryhmissä missä lastensuojelua herjataan tai sitten avioerossa, jossa lasta pakotetaan valitsemaan puolensa. Surullista. Hoitaisivat itsensä kuntoon ilman, että turvautuvat lapsen hyväksikäyttöön.

[/quote]

Eipä ne viranomaiset aina todellakaan oikeessa ole. Ja saattavat uskoa aivan väärää puolta. Esim erotilanteessa uskovat toista vanhempaa, sitä väärää. Lehdistäkin näitä saanut lukea.

Vierailija
77/180 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et taustoja

Vierailija
78/180 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattini puolesta olen nähnyt näitä tilanteita, kun lapsia joudutaan hakemaan kotoaan poliisien avustuksella. Nämä hakutilanteet voi jakaa karkeasti kahteen eri ryhmään: on vanhempia, jotka saattavat lapsen sossun/poliisin kyytiin, toki lapsi yleensä itkee, mutta tilanne sujuu rauhallisesti ja on vanhempia, jotka ei tee elettäkään lapsiaan kohtaan, tuntuu kuin he sulkisivat silmänsä koko tapahtumalta ja jättävät huomioimatta niin viranomaisen kuin lapsenkin. Uutena juttuna on nyt sitten tulleet nämä videon kuvaamiset. Samaten voi karkeasti jakaa näiden ryhmien vanhemmat niihin, ketkä tekevät kaikkensa, että tilanne paranee koko perheen osalta ja niitä, joilla ei mielestään ole mitään parannettavaa missään. Voitte itse päätellä kumman ryhmän vanhemmat ovat tässä tapauksessa kyseessä...

Vierailija
79/180 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://fi.wikipedia.org/wiki/8-vuotiaan_Eerikan_surma

Siinä sinulle muistutus miten käy kun virkakoneisto ei toimi.

ko. videolla jonka linkitit typeryyksissäsi pienten lasten sanavarastoon kuuluu, vittu, saatana, mä vihaan sua jne. missäköhän on opittu,tuskin ainakaan siinä perheen tukiperheessä, joka teki pahoinpitelyilmoituksen. Mitäs luulet, miksiköhän perheellä on tukiperhe, ei niitä ihan tavisperheille kustanneta.

Vierailija
80/180 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pojat oli huostaanotettu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän