Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (180)

Vierailija
41/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:24"]Yhden videon perusteella en sanoisi mitään. Ihmettelen vain edelleen että miksi muut lapset ovat saaneet jäädä kotiin, mutta nämä kaksi eivät.

Toisekseen, uskon kyllä että vääriäkin tapauksia on, sossutkin ovat vain ihmisiä. Se vain, että kun varmasti niitä vääriäkin tapauksia on, miten ne saa julkisuuteen? Noh, käyttämällä nettiä.

No ei meilläkään huostaanotettu kuin se, jolla oli pahoja ongelmia. Kaikki muut lapset voivat hyvin ja nykyisin myös tämä yksi, joka oli sijoitettuna.

[/quote]

Vierailija
42/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu, jos lapset viedään ilman syytä, mutta kannattaisikohan asiat hoitaa vähän fiksummin, eikä ladata videoita nettiin? Oikeasti.

Tuo karkailu vain aiheuttaa lisää ongelmia, kokemusta on. Auttakaa mieluummin lapsia käyttäytymään asiallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:24"]Yhden videon perusteella en sanoisi mitään. Ihmettelen vain edelleen että miksi muut lapset ovat saaneet jäädä kotiin, mutta nämä kaksi eivät.

Toisekseen, uskon kyllä että vääriäkin tapauksia on, sossutkin ovat vain ihmisiä. Se vain, että kun varmasti niitä vääriäkin tapauksia on, miten ne saa julkisuuteen? Noh, käyttämällä nettiä.

No ei meilläkään huostaanotettu kuin se, jolla oli pahoja ongelmia. Kaikki muut lapset voivat hyvin ja nykyisin myös tämä yksi, joka oli sijoitettuna.

[/quote]

[/quote]

Siksi siis ihmettelen että miksi vain nämä kaksi jos tuo syy pitää paikkansa. Pahoinpitelyn takia siis huostaanotettu.

Vierailija
44/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 18:09"]

[/quote]

[/quote]

Siksi siis ihmettelen että miksi vain nämä kaksi jos tuo syy pitää paikkansa. Pahoinpitelyn takia siis huostaanotettu.

[/quote]

Näillä kahdella saattaa olla isompia ongelmia. Huomaa kielenkäyttö ja aggressiivisuus jonka takia on nähty että he ovat parempi sijoittaa muualle. 

Kukaan ei tiedä miksi huostaanotettu, paitsi ne sossut ja vanhemmat. Vanhemmat eivät aina kerro totuutta julkisuuteen.

Vierailija
45/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:17"]

9 v pojat huutaa videolla kovaan ääneen vittua ja saatanaa... Jep

Ihan oikeasti, sama se sanooko vanhemmat ettei vaaraa ole ollut. Kertoisivat sen REHELLISEN tarinan tämänkin taustalla. 

[/quote]

Eiköhän jokainen tuon ikäinen lapsi ole kirosanoja kuullut ihan muuallakin kuin kotona, enkä minä liiemmin ihmettele vaikka täysin hysteerinen lapsi niitä käyttää.

Vierailija
46/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 18:12"]

Ihan oikeasti, sama se sanooko vanhemmat ettei vaaraa ole ollut. Kertoisivat sen REHELLISEN tarinan tämänkin taustalla. 

[/quote]

Eiköhän jokainen tuon ikäinen lapsi ole kirosanoja kuullut ihan muuallakin kuin kotona, enkä minä liiemmin ihmettele vaikka täysin hysteerinen lapsi niitä käyttää.

[/quote]

Enpä tiedä tuleeko kirosanat paniikin hetkellä luontevasti esiin ellei niitä ole hyvinkin tottunut käyttämään.

9 vuotiaan ei pitäisi olla. 

Vierailija
47/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsi raukat. Toivottavasti pääsisivät hyvään perheeseen. Kyllä Suomessa katsotaan aivan liian pitkään ennenkuin puututaan. Siinä menee liian monen lapsen elämä pilalle. Sitten syytetään lastensuojelua kun ei edes nähdä niitä omia ongelmia. Aivan varmaa on se, ettei näitä toimenpiteitä mielivaltaisuuksissaan tehdä. AINA tälläiseen on syy. Miten nuo ihmiset ovat vielä viitsineet kuvata noita lapsia. :-( Perverssiä. Kuvottavaa.

Vierailija
48/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Eikö 9-vuotias poika kuule/"opi" kirosanoja mistään muualta kuin vanhemmilta :-/

Vierailija
49/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en katsonut videota, joten en siihen ota kantaa, mutta omat lapaseni lastenkotiin vieneenä, kotiloman jälkeen, voin sanoa että vaikka matkan jaksoivat hyvin, niin kun se todellisuus, eli että sinne jäävät ja äiti on lähdössä, aiheutti tosi isot itkut, raivarit ja kirosanoja taisi kyllä lasten suusta tulla, niitäkin.

Oleta omalle kohdallesi, ilman niitä ennakko-oletuksia (huonot vanhemmat jne.), miten OMAT lapsesi käyttäytyisivät kyseisessä tilanteessa?Mun mielestä outoa, jos lapset ei reagoisi.

Vierailija
50/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lapseni, en lapasia pelkästään sinne vienyt.Oli ne kyllä mukana...

Vierailija
51/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 18:27"]

[/quote] Eikö 9-vuotias poika kuule/"opi" kirosanoja mistään muualta kuin vanhemmilta :-/

[/quote]

Kuinka pussissa kasvanut voi ihminen olla? :D

Vierailija
52/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt selvää, että jos kotiympäristö olisi lapsille vaarallinen, olisi kaikki lapset huostaanotettu.

Vierailija
53/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hei.

Minut on huostaanotettu 5-vuotiaana, enkä tietenkään tahtonut lähteä kotoa. En ymmärtänyt, miksi pitää mennä. En tajunnut monia asioita vuosiin. Osan ymmärsin vasta aikuisena luettuani sossun papereita.

Ei yhden videon perusteella voi sanoa vielä mitään. Voi oikeasti olla syytäkin lasten huostaanotolle. Lapset itse saattavat sitä silti vastustaa.

Minun vanhempani myös harrastivat (ja edelleen harrastavat) tätä "osatotuuden" kertomista. Väittävät sossujen kertoneen huostaanottoon syitä, jotka eivät pidä paikkaansa. Antavat ymmärtää, että minut on huostaanotettu vain näistä syistä. Ehkä onkin totta, että sossut ovat valehdelleet yhdestä asiasta tai käsittäneet jotakin väärin. Eräs epäily onkin todettu valheeksi. Vanhempani kuitenkin "unohtavat" kertoa minulle niistä kymmenistä muista asioista, jotka oikeasti ovat huostaanoton takana. :( Eivät voi myöntää tehneensä väärin. Selittelevät minulle ja itselleen, että heitä on kohdeltu kaltoin.

Mitä tähän kiroiluun ja lasten paniikkiin tulee, niin voihan se olla sen sijoituspaikankin syy. Paikka, josssa itse asuin huostaanoton jälkeen ei suinkaan ollut mikään lintukoto. Vaikka siellä olikin päällisin puolin kaikki kunnossa (oli ruokaa, puhtautta, katto pään päällä, koulutusta, rajoja, fyysinen ja psyykkinen terveydenhuolto jne.) niin kyllä siellä törmäsi kaikkeen ikävään. Ennen kaikkea niiden toisten huostaanotettujen taholta. En yhtään ihmettelisi, jos nämä lapset ovat oppineet kiroilemaan sijoituspaikassaan ja vastustavat lähtöä raivokkaasti, koska paikassa on jotakin vialla.

Niin tai näin, varmaan nämä lapset itse osaavat isona kertoa, tuliko sossujen taholta tehtyä virhe, vai ei. Niin surullista kuin se onkin. :(

Vierailija
54/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 18:31"]

en katsonut videota, joten en siihen ota kantaa, mutta omat lapaseni lastenkotiin vieneenä, kotiloman jälkeen, voin sanoa että vaikka matkan jaksoivat hyvin, niin kun se todellisuus, eli että sinne jäävät ja äiti on lähdössä, aiheutti tosi isot itkut, raivarit ja kirosanoja taisi kyllä lasten suusta tulla, niitäkin.

Oleta omalle kohdallesi, ilman niitä ennakko-oletuksia (huonot vanhemmat jne.), miten OMAT lapsesi käyttäytyisivät kyseisessä tilanteessa?Mun mielestä outoa, jos lapset ei reagoisi.

[/quote]

No tottakai lapsi reagoi, mutta kyse onkin siitä että vanhempien pitäisi kyetä selittämään lapsentasoisesti lapselle asia jotta hän rauhoittuisi edes vähän.

Ihmisille jotka puhuvat että 9 v oppii kiroilua kyllä. 9 vuotiaan kiroilu ei silti ole normaali tapa.  Harva sen ikäinen käyttää noin värikkäitä kirosanoja, vastustaa aikuista ja poliisia tuolla tavalla. 

Vanhempien vastuu on kasvattaa lapsi.

Vierailija
55/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En ainakaan haluaa aiheuttaa lapsille huonoa oloa eli sanoisin todellakin heille jotain rauhoittavaa ja ettei näitä pollareita ja tätejä kannata pelätä ja että kohta nähdään ja että tämä on vain väliaikaista tms.

Toki jos olisin ns. huono vanhempi, niin "hevon peppua välittäisin möykkäisivätkö lapset vai ei, sillä MINULLA on paha olo, että nämä hemmetin viranomaiset pääsivät MINUN NISKAN PÄÄLLE". Tuskin edes katsoisinkaan lapsiin päin ja mököttäisin seuraavan viikon kaljan kera haukkuen ja solvaten byrokraattista systeemiä.

Toisin sanoen, hyvä vanhempi laittaa lapsen edun ensisijalle ja se pahempi vanhempi esiintyy itse kakarana ja välinpitämättömästi kaikkea kohtaan.

Vierailija
56/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se joka vei lapsensa lastenkotiin. Puoli vuotta ennen tapahtunutta mun maailma oli yhtä mustavalkoinen. Halveksin syvästi kaikkia, joilta lapset huostaanotettu. Se ja sama mikä syy, en halunnut tietää, saati tutustua niihin ihmisiin, kunnes se ylpeys ja ylemmyydentunto kalahti omaan nilkkaan.

Vierailija
57/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 18:48"]

Minä olen se joka vei lapsensa lastenkotiin. Puoli vuotta ennen tapahtunutta mun maailma oli yhtä mustavalkoinen. Halveksin syvästi kaikkia, joilta lapset huostaanotettu. Se ja sama mikä syy, en halunnut tietää, saati tutustua niihin ihmisiin, kunnes se ylpeys ja ylemmyydentunto kalahti omaan nilkkaan.

[/quote]

No kerropa lisää, mitä sitten tapahtui?

Ei tarvitse olla mitenkään erityisen ylpeä tai ylemmyydentuntoinen ollessaan tavallinen, normaali vanhempi.

Vierailija
58/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 18:39"]

[/quote]

No tottakai lapsi reagoi, mutta kyse onkin siitä että vanhempien pitäisi kyetä selittämään lapsentasoisesti lapselle asia jotta hän rauhoittuisi edes vähän.

Ihmisille jotka puhuvat että 9 v oppii kiroilua kyllä. 9 vuotiaan kiroilu ei silti ole normaali tapa.  Harva sen ikäinen käyttää noin värikkäitä kirosanoja, vastustaa aikuista ja poliisia tuolla tavalla. 

Vanhempien vastuu on kasvattaa lapsi.

[/quote]

Enpä tiedä harvasta... Kyllä niitä kirosanoja ja muita mukelot viljelevät oikeinkin innoissaan. Monesti on kaupassakin käynyt mielessä, että jos olisivat minun lapsia, olisin pessyt kunnolla suun saippualla. Aivan tajutonta kiroilua alakoululaisilta kuulee.

Vierailija
59/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olen ollut vastuuntuntoinen, normaali vanhempi, mutta kylläkin totaali yh, joka sattui sairastumaan (fyysisesti)

Vierailija
60/180 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 19:02"]

Mielestäni olen ollut vastuuntuntoinen, normaali vanhempi, mutta kylläkin totaali yh, joka sattui sairastumaan (fyysisesti)

[/quote]

Sinulla ei ollut siinä vaihtoehtoa. Se on täysin eriasia mielestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän