Hobitti-elokuvasta riita
Mies osti liput meille vanhemmille ja lapsille, vaikka lapsista ei kumpikaan vielä 12. Suutuin. Onko elokuva kuinka kauhea/onko ihan mahdoton ajatus elokuvan nähneiden mielestä käydä katsomassa se ikärajoja hipoen?
Kommentit (39)
En veisi tuon ikäisiä, ehen. Kyllä on raaka ja pelottavakin, itse pelkäsin vähän. Älä vie lapsia katsomaan, päitä lentää ja Smaug on pelottava :(
Olen nähnyt elokuvan ja en veisi alle 12-vuotiasta.
Jos elokuvan suositusikäraja on 12, käsittääkseni sen saa kaikkien sääntöjen, asetusten ja käytäntöjen mukaan katsoa 10-vuotias vanhemman seurassa. Onhan se vähän raaka ja pelottava, mutta itse tunnette lapsenne parhaiten (osaako käsitellä pelottavia asioita tai osaatteko te käsitelä niitä lapsenne kanssa),
Minkä ikäisiä ne lapset sitten ovat?
Jos olet nähnyt sen ykkösosan, niin voit leffan laatua verrata vähän siihen.
Niinkö 3? Yritin etsiä ikärajoista lisäohjeita Finnkinon sivuilta, mutten löytänyt.
-ap
KOkeile elokuvatarkastamon sivuja.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 19:26"]
Niinkö 3? Yritin etsiä ikärajoista lisäohjeita Finnkinon sivuilta, mutten löytänyt.
-ap
[/quote]
http://www.finnkino.fi/movies/ratings_new/?TheatreArea=1016
3.
Googlaa Finnkino ja ikärajat. Löydät kyllä tiedon, jonka mukaan K12-elokuviin pääsee 9-vuotiaat vanhemman kanssa.
Lapset on 9 ja 10. En ole nähnyt 1. osaa, koska en itse tykkää tuon kaltaisista elokuvista. Lapset kovasti haluaisivat mennä ja ovat kyllä tuttuja Pottereiden yms. kanssa. Ongelma on se, että liput ostettu - muussa tapauksessa kieltäytyisin kyllä ja kieltäisin lapsia menemästä.
-ap
Mä kävin ykkösosan katsomassa 9-vuotiaan kanssa ja pian menen katsomaan 10-vuotiaan kanssa kakkososan. Ei ainakaan meidän tytölle ollut ykönen ollenkaan pelottava.
oli se vähän pelottava, mutta kasvattaa luonnetta.
Lapsuudenystävä päivitteli sitä, että me joskus pidettiin joitakin lapsuudenohjelmia hienoina ja tosi kiinnostavina, niin hänen lapset sen sijaan pelkäsivät kyseistä tv-ohjelmaa (ne mutanttininjat).. Joksenkin tuntuu, että 90-luvun lapsuuden eläneet tyypit (80-luvulla syntyneet) ovat paljon kovempi nahkaiset kuin 2010 kummallakin puolella syntyneet lapset..
Hobitti? Raaka ja pelottava? HAHAHA
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 19:26"]
-ap
[/quote]Sivuilla löytyy tieto, että K12-elokuvia saa mennä katsomaan 9 vuotta täyttänyt aikuisen kanssa http://www.finnkino.fi/movies/agelimit_12/
t. olinkohan nro 5
En veisi. Elokuva on täynnä sitä, että paetaan jotain. Itseäni ahdisti ajatus, että juoksen örkkejä pakoon. Päitä tosiaan lentää ja muutenkin siinä kuolee porukkaa. Oletko valmis rauhoittelemaan lapsia, jos näkevät painajaisia? Ja kyllä, Smaug on pelottava!
Kiitos kaikille - tämä helpotti päätöksentekoa!!
-ap
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 19:34"]
Kiitos kaikille - tämä helpotti päätöksentekoa!!
-ap
[/quote]Eli menettekö katsomaan lasten kanssa vai ette?
t.4 (joka luuli olevansa 5 tuossa yhdessä viestissä)
Keskustelut perheen kanssa jatkuvat vielä uusien faktojen pohjalta...
-ap
Käytiin katsomassa 10v ja 11v kanssa ja istuttiin lasten kanssa osa elokuvasta ilman laseja (oli siis 3D), alku oli raaka, loppu ei niinkään.
Itse kipaisin ala-asteella tuon kirjan sieltä lasten ja nuorten puolelta kirjastosta. Ja voin luvata, että tuo leffa on _lälly_ mielikuvitukseen verrattuna.