Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako työttömänä olla ihan rauhassa (liiton rahoilla), jos on ammatti?

Vierailija
02.08.2008 |

Vai tuleeko osoituksia töihin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten niille työnhaku kursseille on pakko osallistua!

Vierailija
2/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaiks.

Olen viimeksi ollut työttömänä lukion jälkeen, siis silloin ilman ammattia, 2 kuukautta - ja sain sinä aikana 3 (!!!) osoitusta. Nakkikioskille jne.

Sen jälkeen olen opiskellut opistoasteen tutkinnon (valmistuin 2001) ja nykyään teen töitä sillä alalla. Mutta ajattelin irtisanoutua.

Minä olen kyllä ollut siinä uskossa, että kotona saa olla suhteellisen rauhassa, kun on kuitenkin ammattitutkinnon suorittanut, ja omaa työkokemusta - ei siis ole mikään "toivoton tapaus" sen suhteen.

Haluan breikkiä työelämästä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset laiskat luuserit vois viesä saunan taakse.

Vierailija
4/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudut karenssille, eli min. kolme kuukautta ilman rahaa. Et siis voi vaan jättäytyä työttömäksi.

Työnhakukurssi kestää pari viikkoa ja sen käy periaatteessa kaikki asiakkaat muutaman vuoden välein. Juttelua työnhausta ja työmarkkinoista 6-7 h päivässä, korvaus 8€/päivä.

Riippuu kai sun työvoimaneuvojasta, miten aktiivisesti se paikkoja kattelee ja osoituksia lähettelee. Tuskin niitä hirveästi tulee jos oletetaan sun löytävän töitä itsekin suht pian.

Vierailija
5/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kyllä mitään kursseja käynyt eikä kukaan osoittanut töihin. Alkoi sitten lopulta yrittäjäksi kun työnsaaminen oli niin vaikeaa.

Vierailija
6/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin olla vuoden liitonrahalla kun kotihoidontuki on niin pieni. Toisin kävi, kyllä pukattiin kurssia ja töitä välittömästi. Ja sitten lapsi 11kuisenä päiväkotiin, jaiks

Vierailija
7/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella olin kurssilla ja nyt taas työtön, mutta hyvä vaan kun hätyyttelevät

Vierailija
8/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä olin puoli vuotta töissä kun työhönosoitus tuli, muita työhönosoituksia ei sitten tullutkaan, työkkärin virkailija esitteli kyl vapaita työpaikkoja ja kaikenmaailman kursseja. Yhelle kuukauden mittaiselle kurssille jouduin painostuksen alla hakemaan mutta onneksi satuin pääsemään hakemaani toiseen koulutukseen joka tällä hetkellä on puolessa välissä menossa. Toivottavasti töitäkin sit valmistuttuani löytyis :)

Vierailija
9/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 3kk saa hakea pelkästään oman alan töitä, eikä sinä aikana ole pakko ottaa vastaan muun alan töitä. Mutta oman alan töihin voi siis tulla osoituksia. Tuon 3kk jälkeen voi tulla osoituksia mihin vain.

Vierailija
10/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuota ammattitaitosuojaa tarkoitin, mutta en tiennyt, että se on "voimassa" vain 3 kuukautta (!).

Tilanteeni on sellainen, että olen aikoinani opiskellut hotelli- ja ravintola-alalle - nyt teen töitä (vakityöpaikka) lentoemäntänä. Meillä on haaveissa kuitenkin vauva, ja tuon työn kanssa yhdistettynä raskauden yrittäminen on TODELLA vaikeaa! Minun on (terveydellisistä syistä) pakko jäädä pois lennoilta ennenkuin yritämme seuraavan kerran lasta.

Siksi ajattelin olla liiton rahoilla, ja toivottavasti raskaana äitiyslomaani saakka. Nyt mietin, että onkohan se käytännössä mahdollista - tuleeko osoituksia esim. ravintola-alan hommiin, mihin minulla on periaatteessa kyllä koulutus, mutta ei lainkaan työkokemusta - eikä edes (nykyään vaadittavaa) hygieniapassia. Puhumattakaan motivaatiosta.

Mutta hyvä tietää, että 3 kk saa olla ns. rauhassa. Onneksi tuohon duuniin riittää halukkaita - jos osoitus työhaastatteluun tulee, tiedän juuri ne asiat mitä aion haastattelussa sanoa - en varmasti joudu hommiin ;-).

Ap.

Vierailija
11/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sua kukaan töihin ota. =) Joskus siitä sentään hyötyykin.

Vierailija
12/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vielä tuosta 3 kuukauden ajasta milloin "ei tarvitse" ottaa vastaan muita kuin oman alan töitä - tarvitseeko tosiaan sen ajan jälkeen ottaa vastaan periaatteessa ns. mitä vaan? Vai suojeleeko se yhtään, että on kuitenkin ammatti ja työkokemusvuosia (monta)?

Ap.

Vierailija
13/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kävin jonkun parin kolme viikon idioottikurssin, tosin tällä kurssille sattui ihan mukavaa porukkaa,

Kerran tarjottiin oman alan tuotteiden myyntityötä, sanoin että voin minä tulla, mutta en ole mikään myyjä tuskin saan yhtään mitään kaupaksi, mikä on totuuskin.

Sille joka sanoo että olen työtä vieroksuva siipeilijä sanon että olisin ollut masentuneen sairaslomalla tuon saman ajan jos en olisi ollut työttömänä. Tiedä sitten kumpi olisi ollut parempi.

Vierailija
14/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko olla siis muuten tuon ajan (500 päivää) ihan "rauhassa", paitsi että osallistuit kurssille? Ei muita työhön osoituksia tms.?

Ap.

Vierailija
15/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt noin vaikeaa ole.

Vierailija
16/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä on kyllä aikaa jo 7 vuotta, että en tiedä onko tavat muuttuneet.

16

Vierailija
17/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et saa mitään rahaa. Sen sijaan jos saisit potkut, alkaisi mani juosta heti.

Vierailija
18/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut huomioon ;o) - harmi vaan, kun ei anna työmoraali periksi hankkia niitä potkuja ;o).

Ap.

Vierailija
19/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä luulisi.

Oletko yrittänyt raskautua lentoemännän työssä? Jos olet, ja olet onnistunut, niin onneksi olkoon. Olet harva niistä jotka onnistuvat. Itse olen jo 2 keskenmenoa tämän työn vuoksi "nauttinut", joten ei kiitos enempää.

Ap.

Vierailija
20/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin työterveyslääkäreiden linja tuntuu olevan se, että heti samantein takaisin tuottamaan rahaa isolle organisaatiolle =-/.

Voisikin olla vain saikulla..

Ap.