Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti, uskoiko joku todellakin keväällä hallituksen selitykset, ettei maskeista ole apua?

Vierailija
11.10.2020 |

Itse kyllä tajusin missä mennään, samoin minun sukulaiset ja ystävät.

Hallitus ja viranomaiset mokasivat suojavarusteiden hankinnan ja siksi pitä esittää, ettei niistä ole apua.

Lapsellista toimintaa. Mun viisi ja kuusivuotiaat käyttäytyy noin!

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus sanoi, että on tutkittua tietoa ettei maskeista hyötyä.Pointti on se, että hallitus tietoisesti valehteli.Olisi ollut reilua sanoa, ettei niitä ole riittävästi.Silloinkin olisi noussut haloo, mutta eri syistä.Valehtelu tässä risoo.Nyt turha ihmetellä miksei porukka suostu käyttämään maskeja.Eihän niistä hyötyä.Mukamas.Hallituksen oma moka.Valehtelu tulee kalliiksi, ihmiset olisivat ymmärtäneet jos olisi heti reilusti sanottu ettei maskeja todellakaan ole riittävästi.

Vierailija
82/82 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitin silloin koronaketjussa, että ei hallitus voi suositella koko kansalle maskeja, koska _niitä ei ole_. Miten edesvastuutonta se sitten olisi ollut, että olisivat vaatineet maskien käyttöä joita ei saa mistään?! Ja omatekoisten rättien haitat voisi olla isommat kuin hyödyt, sekin on totta ja toivat senkin esiin.

Täysin ymmärrettävä tilanne eikä tästä tarvitse poliittista sirkusta vääntää. Jospa nyt ajateltaisiin ihan järkevästi ja rauhallisesti. He tekivät hyvää työtä keväällä ja sen mitä tehtävissä oli kussakin kohtaa senhetkisen tiedon valossa.

Aika moni oli hamstrannut maskeja ennakolta. Minä hankin tammikuussa, jotkut myöhemmin ja maskeja sai keväälläkin, toki hinta oli suolainen. Myös kangasmaskeja oli tarjolla.

Taiwan tarjosi ilmaiseksi, EU teki yhteishankintaa, josta hallitus kieltäytyi. Yrittäjät tarjosivat apuaan, ei kelvannut ja siksi iso määrä meni ulkomaille. Yritykset pyrkivät myös valmistamaan, mutta kun ei voitu tehdä poikkeusta sertifikaatin suhteen, joka pysäytti prosessit kuukausiksi jne.

Ei nytkään ole maskipakkoa, on vain suositus, jolta on viety pohja, kevään maskisotkujen kautta. Keväällä olisi voitu helposti antaa maskisuositus, eikä lähteä linjalle, jossa nyt ihmetellään, miksi ihmiset eivät käytä maskeja suosituksista huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla