Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et siivoa koiran kakkoja?

Vierailija
03.01.2014 |

Itselläni on koira jonka jätökset siivoan aina kakkapussiin ja heitän roskiin. Tähän menee yhdellä lenkillä aikaa max puoli minuuttia. Pussit eivät maksa juuri mitään ja usein niitä on puistoissa jaossa ilmaiseksikin. Ihmettelen miksi kaikki eivät siivoa koiransa jälkiä, kakkoja on nimittäin ainakin Tampereella kaikkialla, puistoissa, kerrostalojen pihoilla, jopa porttikongeissa. Ällöttävin tänään oli parkkihallin hissin ovella.

Eli jos et siivoa koirasi jätöksiä, miksi et? Etkö edes pelkää että oma koirasi sotkee tassunsa kakkaan seuraavalla lenkillä

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse miettinyt usein ihan samaa!!! Itse kerään kaikki vastaan osuvat koirankakakat ja harmittelen kun täysin edesvastuuttomatkin ihmiset hankkivat koiran. Terveisin neljän koiran omistaja, joka kerää sinunkin koirasi jätökset.

Vierailija
22/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira kakkaa sellaseen metsikköön, josta menee vaan oikopolkuja. Jos on niin laiska ettei jaksa tien kautta kiertää, saa mun puolesta katsella myös kakkoja. 

Biohajoavat pussit on ällöjä, kun tuntuu että se paska maatuu jo käteen sen pussin läpi. Muovisia taas en ole pitkään aikaan nähnyt ja ne ovat myös epäekologisia.

Ja kyllä se koirankakka ihan tosi maatuu. Oli paljon kakkaa paikassa johon koirani koko talven kakkasi. Kesällä vein eri kohtaan ja syksyllä ei näkynyt vanhassa kohdassa kakkoja yhtään ja kasvitkin kasvoivat oikein runsaina vanhalla kakkapaikalla :)

Jos sattuu vahinko kerrostalon pihaan tms niin siivoan sitten totta kai vaikka ihan tavallisella kauppapussilla. Harvoin onneksi sattuu kun on fiksu koira.

Kakkoja siivotessa on myös oksennusrefleksi itsellä herkässä, joten voi olla että sen paskaläjän sijaan olisikin oksennuslammikko. Mielluummin itse katson koirankakkoja kuin oksennusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heitän ne pakastepussi-kakat polttokelpoiseen jätteeseen, kai ne siinä palavat missä muutkin. 

Vierailija
24/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja turha luulla, ettei ole tiedossa, minkä koiran paskat tosta meidänkin portin vierestä yleensä löytyy. Joku kaunis kerta pistän vahingon kiertämään, ja lahjoitan meidän ei-niin-pienen hurtan tekeleen niiden postilaatikkoon.

Huvittavalta näyttää ne koiranulkoiluttajat, joilla on pakastepussi solmittu hihnaan. Koskaan en ole kenenkään nähnyt sitä siitä irrottavan käyttöön, lähinnä päinvastoin. 

Mä en ymmärrä, miksi pitää tähän kakkakeskusteluun vastata, ettei kerää kakkaa, jos koira kakkaa paikkaan, josta sitä ei tarvi kerätä. Kakka on kerättävä hoidetuilta alueilta sekä niistä paikoista, joissa kuljetaan. Ei se tee ketään paremmaksi, jos jättää keräämättä muualta. Pusseja voi silti kuljettaa mukana, ja käyttää tarvittaessa, se ei oikeasti ole mikään iso asia.

Vierailija
25/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 20:04"]

Mun koira kakkaa sellaseen metsikköön, josta menee vaan oikopolkuja. Jos on niin laiska ettei jaksa tien kautta kiertää, saa mun puolesta katsella myös kakkoja. 

Biohajoavat pussit on ällöjä, kun tuntuu että se paska maatuu jo käteen sen pussin läpi. Muovisia taas en ole pitkään aikaan nähnyt ja ne ovat myös epäekologisia.

Ja kyllä se koirankakka ihan tosi maatuu. Oli paljon kakkaa paikassa johon koirani koko talven kakkasi. Kesällä vein eri kohtaan ja syksyllä ei näkynyt vanhassa kohdassa kakkoja yhtään ja kasvitkin kasvoivat oikein runsaina vanhalla kakkapaikalla :)

Jos sattuu vahinko kerrostalon pihaan tms niin siivoan sitten totta kai vaikka ihan tavallisella kauppapussilla. Harvoin onneksi sattuu kun on fiksu koira.

Kakkoja siivotessa on myös oksennusrefleksi itsellä herkässä, joten voi olla että sen paskaläjän sijaan olisikin oksennuslammikko. Mielluummin itse katson koirankakkoja kuin oksennusta.

[/quote]

Miksi ottaa koira, jos sen jätösten siivoaminen ällöttää noin paljon? Ihan varmasti tiesit koiraa hankkiessasi, että saat siivota sen kakkoja joka päivä koko koiran elämän ajan.

Vierailija
26/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan joka ikinen kerta....olen huomannut että erityisesti isojen koirien omistajat eivät vaivaudu...oltiin eilen Tampereen Näisnkalliolla lenkillä ja miten hieno puisto sekin on ja täynnä isoja koiran paskaläjiä.

Vierailija
27/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo jättiläjät on kyllä kaikkein kamalimpia

Vierailija
28/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun ei ole koiraa. En siivoa muiden koirien kakkoja.

Vierailija
29/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en siivoa koirani jätöksiä, kun tekee ne pientareelle flexin mitan(5 m) päähän, jossa ei kulje ihmiset.

Vierailija
30/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 18:50"]

Meidän lapset ainakin juoksee pitkin ojia kun ollaan kävelyllä.....että kerätkää vaan ne pökäleet sieltä ojistakin.kiitos.

[/quote]

No en todellakaan kerää ojista, tai metsistä, pelloilta ja niityiltä. Opeta pentus katsomaan, että mihin astuu. Joku raja stana tähänkin, kiitos.

Vierailija
31/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siivoa koirankakkareita KOSKA MINULLA EI OLE KOIRAA. Tyhjentävä vastaus eikä kenelläkään pitäisi olla mitään sanottavaa siihen.

Vierailija
32/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää, koska paskatan koirat metsään. En metsäpoluille, vaan sinne pöpelikköön. Jos siellä joku astuu paskaan kun paskaan, niin voi jo syyttää itseään. Metsästä löytyy muidenkin elukoiden paskoja, muutaman kerran olen törmännyt jopa ihmisen paskaan! Jos koira taas paskantaa yleisille paikoille, ne kyllä kerään. Paitsi jonkun metrisen syvän ojan pohjasta, jos siellä sen ikäiset lapset rämpii valvomatta, etteivät osaa katsoa, missä möyriivät, niin vanhemmilla on peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
33/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 12:52"]

Siksi en siivoa koirani jätöksiä, kun tekee ne pientareelle flexin mitan(5 m) päähän, jossa ei kulje ihmiset.

[/quote]

Meillä sama, paitse flexin mitta 8m :) ja koira siis tekee tarpeensa niin kauas pusikkoon kuin pääsee. Ollaan opetettu sellaiset kakkapaikat, joihin noin oman maalaisjärkeni perusteella voi kikkareet jättää rauhassa maatumaan. Varmasti häiritsee joitain, mutta ei tätä elämää voi niinkään elää ettei koskaan omalla toiminnallaan häiritse ketään. 

Omia lapsiakin on, enkä muista että kertaakaan olis kumpikaan nuohonnut koiranpaskassa. Pienestä pitäen on kerrottu, että teiden pientareilla voi olla kakkaa ja sinne ei kannata mennä leikkimään. Teiden varsilla ja pientareilla on muutenkin likaista niin että mielestäni pienet lapset saa leikkiä jossain muualla.

Vierailija
34/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää paskoja talteen. Meidän koirat paskoo metsään,ja jos hätäpäissään täräyttävät metsässä polulle tai kaupungissa kävelytielle, niin jollain kepillä pelailen kasat ojaan/puskien alle.

Lupaan aloittaa koiranpaskan keräämisen heti kun en enää löydä metsistä/pelloilta ihmisten rikkomia lasipulloja ynnä muuta jätettä.

PS. Nämä lasinsirut ja karkkipaperit/muovipussit ja muut roskat kyllä kerään mukaani ja tuon roskikseen. Riittääkö se?

Vierailija
35/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:17"]

Lupaan aloittaa koiranpaskan keräämisen heti kun en enää löydä metsistä/pelloilta ihmisten rikkomia lasipulloja ynnä muuta jätettä.

[/quote]

Muttakun ne ihmiset, jotka paskoista kärsivät, ovat luultavasti myös niitä siistejä ja elinympäristöstään piittaavia ihmisiä, jotka eivät myöskään roskaa tai riko lasia. 

Vierailija
36/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään itsekin käytännössä aina jätökset. Pari kertaa on tullut vesiripulit, joita ei voi kerätä. Kerran myös loppui pussit kesken, kun lenkin aikana tuli useampi kakkoshätä koiralla.

Jyväskylän Lutakko on käytännössä ihan paskan peitossa. Murto-osa koiranomistajista kerää jätökset. Kovin paljoa paremmalta ei vaikuta myöskään tämä keskustan alue ulkoilumaastoineen. Inhottavaa.

Vierailija
37/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran ja muiden lemmikkien pitämisestä voisi tehdä luvanvaraista. Eläinsuojelurikoksiin olisi helpompi puuttua, lemmikkien määrä todennäköisesti vähenisi, jolloin lemmikkien haitat vähenisivät (esimerkiksi lihantuotanto lemmikkien ruuaksi ei ole mikään pieni määrä) ja samalla voitaisiin asettaa lemmikin pidon ehdoksi se, että siitä ei aiheudu haittaa (koirankakat) muille ihmisille.

Ylipäänsä nykyinen ajatus siitä, että olisi jokaisen oikeus pitää toisen lajin elävää olentoa huvinaan, on kummallinen.

Vierailija
38/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas nihmettelen ihmisiä jotka keräävät sen koiran kakan kyllä pussiin mutta heittävät sen sitten ojaan? Yleensä nämä pussit ovat vielä maantumattomia pusseja jotka koristavat sitten ojia vuosia. Mitä liikkuu tällaisten koiranomistajien päässä? 

Parempi vaihtoehto olisi jättää paskat pussittamatta niin ne edes maantuisivat joskus luontoon.

Vierailija
39/76 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän kakkapussin aukipitäjävartta, pussi vaan keskelle ja hännän alle!  No ainahan se ei voi onnistua, pimeällä ja kovalla tuulella, mutta useimmiten olen saanut kakit sinne ja hassunhauskaa pitää alla ja "tähdätä".  Siitä hyvä, ettei jälkeäkään jää maahan, eikä mitään pestävää.  Käytin tätä apuna myös kun oli otettava koiran virtsanäyte, laitoin vaan haarukoiden väliin ja kevyesti puristamalla muovikippo pysyi siinä eikä roiskeen roisketta käsille.  Joku uutuustuote on, käytin vihannespusseja kakkapusseina ja helppo oli muuten laittaa paikoilleen.  Ei niitä löysiä viitsi aina sormin kaapia maasta, osa jää aina sinne ja lapset sitten juoksee niiden yli...mrrrr..

Vierailija
40/76 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 13:50"]Itse käytän kakkapussin aukipitäjävartta, pussi vaan keskelle ja hännän alle!  No ainahan se ei voi onnistua, pimeällä ja kovalla tuulella, mutta useimmiten olen saanut kakit sinne ja hassunhauskaa pitää alla ja "tähdätä".  Siitä hyvä, ettei jälkeäkään jää maahan, eikä mitään pestävää.  Käytin tätä apuna myös kun oli otettava koiran virtsanäyte, laitoin vaan haarukoiden väliin ja kevyesti puristamalla muovikippo pysyi siinä eikä roiskeen roisketta käsille.  Joku uutuustuote on, käytin vihannespusseja kakkapusseina ja helppo oli muuten laittaa paikoilleen.  Ei niitä löysiä viitsi aina sormin kaapia maasta, osa jää aina sinne ja lapset sitten juoksee niiden yli...mrrrr..

[/quote]

Mistä näitä saa? Tänne kans :D

Itse kerään. Ei muuten niin väliä, mutta omat lapset vilistää pitkin puskia ja en halua ajatella niiden möngittyä kakassa että olikohan se nyt se läjä jota en itse viitsinyt kerätä...