Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et siivoa koiran kakkoja?

Vierailija
03.01.2014 |

Itselläni on koira jonka jätökset siivoan aina kakkapussiin ja heitän roskiin. Tähän menee yhdellä lenkillä aikaa max puoli minuuttia. Pussit eivät maksa juuri mitään ja usein niitä on puistoissa jaossa ilmaiseksikin. Ihmettelen miksi kaikki eivät siivoa koiransa jälkiä, kakkoja on nimittäin ainakin Tampereella kaikkialla, puistoissa, kerrostalojen pihoilla, jopa porttikongeissa. Ällöttävin tänään oli parkkihallin hissin ovella.

Eli jos et siivoa koirasi jätöksiä, miksi et? Etkö edes pelkää että oma koirasi sotkee tassunsa kakkaan seuraavalla lenkillä

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asun pienellä paikkakunnalla taajamassa ja koira yleensä kakkii ojaan, niin en näe tarvetta sieltä niitä kerätä.

Mutta ihmettelen että miksi ei siivota jälkiään kaupungissa ja puistoissa, missä ihmisillä on riski astua kakkaan.

Vierailija
2/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ulostetta ei saa maasta pois. Ja etenkin, jos on löysää, niin mitenkäs sen poistaa? Eikö ole parempi, että koko kasa on näkyvissä, niin sitä voi varoa? Muutenhan ihmiset kävelevät ja jopa istuvat siihen maahan jääneeseen näkymättömään nakkaan. Ja entäs koiran pissa? Pitäisihän sekin siivota. Miten sen teet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään en noukkinut koirani kakkaa, koska se oli vetelääkin vetelämpi ripaska, joka lensi kaaressa heinikkoon taloyhtiön takapihalla. Olisi pitänyt niittää paskotut rikkaruohot vesurilla ja pestä loput painepesurilla :D

Mutta yleisesti ottaen siis kerään kakkoset hoidetuilta piha- ja puistoalueilta sekä katujen varsista.

Vierailija
4/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira näkee oikein vaivaa että menee oikein kauas jonnekin pajupuskan alle kakalle, en kömmi sinne kakkoja keräämään kun siellä ei hiirtä kummemmat olennot kävele. Jos kadulle vääntäisi, totta kai keräisin.

Vierailija
5/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan kyllä, mulla on aina niitä kakkapusseja mukana. Eivät tosiaan maksa juuri mitään. Mutta jos koira tekee tarpeensa jonnekin kauas ojan pohjalle umpihankeen niin en minä sieltä lähde niitä siivoamaan, siis jos paikka on sellainen missä lapsia ei leiki ym.

Toinen koira onneksi älyää mennä paskalle pusikkoon/ojaan/metsään, toinen rakastaa kakkia vaikkapa keskelle parkkipaikkaa. Mitä isompi ja laajempi alua, sen parempi. Myös naapurin pihatiet kiinnostaa, enkä edes naapurisovun merkeissä viitsisi olla siivoamatta ;)

Vierailija
6/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää, koska naapureita on 'tiiviisti' n. 0,5km välein - eivätkä heidän lapsensa kekkuloi ojissa. Kaikilla koiria, eikä kukaan kerää - eipä noita kikkareita ole siitä huolimatta tullut bongailtua.

Vierailija
7/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei jaella ilmaisia kakkapusseja eikä ole pahemmin kakkaroskiksiakaan. Yhden ainoan olen koko kunnassa nähnyt ja sekin on lasten leikkipaikan vieressä missä mä en lenkkeile koiran kanssa.

Mun koira paskoo ojaan ja puskaan. En ole yhdenkään koirani 20 vuoden aikana huomannut kävelevän toisen koiran paskaan. Toimiihan niillä hajuaisti.

Vierailija
8/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kanssa ymmärrä, miten joku voi hankkia koiran, eikä sitten siivota sen ulosteita. Naapurustossamme on paljon kerrostaloja, ja kaikilla nurmikkoalueilla saa jatkuvasti varoa mihin astuu. Paskoista vielä näkee, että ovat yhden-kahden hurtan jätöksiä, kun ovat samankokoista ja väristä. RASITTAVAA. Meidän pienen koiran kakat mahtuu pikkupakastepusseihin, ja iso rulla niitä ei paljoa maksa. Roskiksia on joka nurkalla, ja vaikka ei olisikaan, koira arvostaa pientä lisäkoukkausta roskiksen kautta. Jos joskus on pussi unohtunut kotiin, eikä taskuissa ole nenäliinaa tms millä noukkia kikkareita, olen tehnyt saman lenkin uudelleen samana iltana, ja noukkinut talteen.

Vierailija
9/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 16:46"]

En kanssa ymmärrä, miten joku voi hankkia koiran, eikä sitten siivota sen ulosteita. Naapurustossamme on paljon kerrostaloja, ja kaikilla nurmikkoalueilla saa jatkuvasti varoa mihin astuu. Paskoista vielä näkee, että ovat yhden-kahden hurtan jätöksiä, kun ovat samankokoista ja väristä. RASITTAVAA. Meidän pienen koiran kakat mahtuu pikkupakastepusseihin, ja iso rulla niitä ei paljoa maksa. Roskiksia on joka nurkalla, ja vaikka ei olisikaan, koira arvostaa pientä lisäkoukkausta roskiksen kautta. Jos joskus on pussi unohtunut kotiin, eikä taskuissa ole nenäliinaa tms millä noukkia kikkareita, olen tehnyt saman lenkin uudelleen samana iltana, ja noukkinut talteen.

[/quote]Kuinka kauan maatuu koiran jööti jätettynä paikalleen vs. pakattuna pakastepussiin? Hommaisitte sitten edes niitä biohajoavia pusseja.

Vierailija
10/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, ymmärrän että ojasta ei lähdetä keräämään kakkoja (tai laajalle levinnyttä ripulia, sekin menee vielä ymmärryksen rajoihin) mutta kysymyksessäni tarkoitin nimenomaan hoidettuja piennaralueita, pihoja ja puistoja kaupungin taajamassa. Näitä kakkaläjiä on kaikkialla ja usein niissä näkyy joko lapsen kengän jälki tai koiran tassun jälki eli kyllä nuo koiratkin näyttävät tallovan kakkoihin kun tienvarsi on niitä täynnä. Lähikerrostalon piha-alueella on jonkun jättikokoisen koiran jätöksiä toistakymmentä, tosi ällöttävää. Vaiva on oikeasti tosi pieni kun vertaa kaikkeen muuhun vaivaan mitä koirasta tulee, tuntuu ihan käsittämättömältä ettei sen vertaa viitsitä. Toivottavasti tallovat itse omien koiriensa jätöksien päälle

ap

Vierailija
11/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa. Eivät ne nyt tein reunoilla haittaa, mutta keskellä tietä! Ikävää olla lenkillä, jos huomaamatta astuu sellaisen päälle.

Vierailija
12/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä koiranomistaja, joka on pohtinut täsmälleen samaa: yököttävää piittaamattomuutta.

Ja koirankakan maatumisesta: Ainakin kaupungilla ja hoidetuilla alueilla (joilla ne kakat nimenomaan häiritsevät), ei niistä iso osa pääse maatumaan loppuun asti vaan huuhtoutuvat ennen pitkää ojiin ja hulevesikaivoihin, joista päätyvät suoraan rehevöittämään lähintä luonnonvesistöä. Joten ympäristösyilläkin voi kakan keruuta kaupunkialuueella ja taajamassa perustella. Kaatopaikalla biohajoavassa kakkapussissa, joita itse käytän, se kakka kyllä jossain vaiheessa hajoaa, vaikka tuottaakin jonkin verran metaania - koirankakka nyt kuitenkin on tässä metaaniasiassa pisara valtameressä.

Kai kippaatte kaikki ruokajätteennekin pihanurmikoille, "kun ne sinne kuitenkin maatuvat?" Ette varmaan, koska jäte on jätettä, kuten koirankakkakin. Koiria on asuinalueilla valtavasti ja niiden ulostemäärät ylittävät tuhatkertaisesti kaikkien luonnoneläinten ympäristöön "kuuluvat" jätökset.

Vierailija
13/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ainakin juoksee pitkin ojia kun ollaan kävelyllä.....että kerätkää vaan ne pökäleet sieltä ojistakin.kiitos.

Vierailija
14/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirankakka maatuu luonnossa yllättävän hitaasti, joten ne on parempi kerätä pois. Varsinkaan asfaltilta kiinteä pökäle ei katoa mihinkään, vaan siinähän se möllöttää vielä useiden päivien ja viikkojenkin päästä. Kakka on paitsi esteettinen haitta, myös terveysriski.

Pariisissa on kuulemma järkyttävä koirankakkaongelma - varmaan kukaan ei siivoa koiransa jätöksiä. Tästä seuraakin sitten se, että kaupungin jalkakäytävät ovat täynnä kakkakasoja. Kaupungin työntekijät siivoavat kaduilta valtavat määrät roskaa ja jätettä, josta suurin osa taitaa olla juuri tuota kakkaa.

Vierailija
15/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa koiran kakat ojissa ja metsässä. Mutta en ymmärrä ihmisiä, jotka antavat koiransa kakata keskelle katua tai toisten portinpieleen. kerran yksi iso koira teki tarpeensa yhden taloyhtiön ulko-oven eteen keskelle vilkasliikenteistä jalkakäytävää, eikä omistaja, nuori neiti, ollut millänsäkään. Kerran taas näin yhden naisen ottavan kakat pois ja laittavan taloyhtiön aitaan. 

Vierailija
16/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää paskoja koskaan, tosin koirani paskantaa aina metsään. En ymmärrä avuttomia ihmisiä jotka opettaa koiransa tekemään jätökset julkisille paikoille.

Tästä syystä, näin koiranomistajana, koiranomistajat vituttavat.

Vierailija
17/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti kerään, minulla on rullallinen kakkapusseja mukana. Joskus on käynyt niin, että koira paskoikin useammassa erässä ja pussit rullasta loppuivat. Silloin jäi viimeinen nökäre noukkimatta, pahoittelen aiheutunutta mielipahaa.

Toki pyrin sen viimeisenkin nökäreen jotenkin eliminoimaan, jos sattuu vaikka nenäliina olemaan taskussa niin sillä voi sen heittää pöpelikköön. Mutta jos ei ole mitään millä sitä siirtää niin, no can do.

Vierailija
18/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 16:45"]

Täällä ei jaella ilmaisia kakkapusseja eikä ole pahemmin kakkaroskiksiakaan. Yhden ainoan olen koko kunnassa nähnyt ja sekin on lasten leikkipaikan vieressä missä mä en lenkkeile koiran kanssa.

Mun koira paskoo ojaan ja puskaan. En ole yhdenkään koirani 20 vuoden aikana huomannut kävelevän toisen koiran paskaan. Toimiihan niillä hajuaisti.

[/quote]

Eivät ne kakkapussit tosiaan yleensä ilmaisia ole. Eikä läheskään kaikkialla ole roskiksia, mutta silti vastuulliset koiranomistajat keräävät ne jätökset ja vievät roskiin.

Kyllä ne kakat puskissa ja ojissakin häiritsevät. Erityisesti lapset tykkäävät juoksennella muuallakin kuin asfaltoidulla tiellä. Lisäksi jos kyse on millään tavalla hoidetusta alueesta, niin joku joutuu tekemään töitä siellä puskassa tai ojassa - kiva juttu sitten väistellä pökäleitä! Ihmisillä on kumma tapa mieltää lähiöseutunsa joksikin aarniometsäksi, jossa ei tarvitse käyttäytyä samalla tavalla kuin sivistyksen piirissä.

Vierailija
19/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa jos jossain ojassa on kakkaa. Keskelle tietä harvemmin olen nähnyt kenenkään koiran kakkivan. Siivotkoon ne, ketä haittaa. Kyllä muakin vituttaa tupakantumpit maassa, mutta en mä silti voi diktaattorina pakottaa ihmisiä kuljettamaan niitä taskussaan kotiin.

En näe mitään syytä, miksi mun pitäisi antaa lapseni rönytä pitkin pientareita tai ojanpohjia.Siinäpähän kuuraa haalarinsa, jos sinne on pakko mennä.

Eikä se koiranpaska ole mitään ongelmajätettä. Ei tee edes haavaa jalkaan, toisin kuin lasinsirut. Ihan pesemällä lähtee vaatteista. Tiedän tän erittäin hyvin, koska oon työkseni niittänyt pientareita siimaleikkurilla, josta ne paskat lentää naamaan asti. Mutta ei siihen kuole.

Vierailija
20/76 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tapahtuu, kun puistotyöntekijä huitaisee vahingossa nurmikkotrimmerillä koirankakkaan? "Shit hits the fan." Ei kiva :(