Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummojen pätemistä

Vierailija
29.05.2024 |

Aina pitää olla parempi kuin muut.

" Minäpä olen elossa, 60 v, ja minulla on jo lapsenlapsetkin isoja.    "

" Miten ihmeessä ei 80 v muka pysty katsomaan pieniä  lapsia, kyll minun mummuni katsoi minua". 

" Miten ihmeessä joku kehtaa kuolla ennenkuin lapsenlapset täysi-ikäisiä".

"Lapseni asuvat kaikki kilometrin päässä ja hoidan heidän lapsensa ja siivouksensa,  huonojen äitien lapset muuttavat toisille paikkakunnille" 

"En vie rihkamaa synttäreillä vaan arvo-osuuksia".

Poimintoja keskusteluista,  elämät kun on erilaisia ihmisillä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sinun bravuurisi ihmissuhdekilpailuissa?

Vierailija
2/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ymmärtävät kuoleman vääjäämättömyyden, halusipa tai ei. Sen verran on elämänkokemusta.

Keksittyjä juttuja!

Vierailija
4/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jo nuorena kuunnelleeni, kuka oli virkannut useimmat sängynpeitot tai lypsänyt eniten lehmiä. Kun vain naislauma oli koossa, niin tuo kalkatus alkoi. Me nuoret katsoimme toisiamme merkitsevästi. 

Yksityiskohdat voivat muuttua, mutta tuo naisten keskinäinen kilpailu ei, vaikka sukupolvet vaihtuvat.

Vierailija
5/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan jo nuorena kuunnelleeni, kuka oli virkannut useimmat sängynpeitot tai lypsänyt eniten lehmiä. Kun vain naislauma oli koossa, niin tuo kalkatus alkoi. Me nuoret katsoimme toisiamme merkitsevästi. 

Yksityiskohdat voivat muuttua, mutta tuo naisten keskinäinen kilpailu ei, vaikka sukupolvet vaihtuvat.

Noloa luetella jotain sängynpeittoja. Lehmä ok, koska maitoa tarvitaan.

Vierailija
6/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miten ihmeessä joku kehtaa kuolla ennenkuin lapsenlapset täysi-ikäisiä".

Tämä oli paras.

Vierailija
7/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, miten toksista  kuka haluaa viettää aikaansa tuollaisessa seurassa? 

Vierailija
8/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummot ymmärtävät kuoleman vääjäämättömyyden, halusipa tai ei. Sen verran on elämänkokemusta.

Keksittyjä juttuja!

Ei välttämättä.  Ihan näissäkin keskusteluissa mummoja jotka kehuvat terveydellään ja jaksamisellaan  verrattuna johonkin muuhun mummoon.   Tai miten hyviä äitejä ovat olleet,  lapsillakaan ei ole ollut tarvetta lähteä kauas pois.

Oma lapseni sai aikoinaan opiskelupaikan  600 kmn päässä,  silloinen lenkkeilykaverini piikitteli tyyliin kun ei kotona ole hyvä, haetaan kauas opiskelemaan. 

Vierailija
9/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä käsitöiden ainainen näpertäminen on kyllä inhottavaa. Ongelmajätettä.

Vierailija
10/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummo soittaa päivällä ja kertoo, miten on jo siinä vaiheessa pessyt ikkunat, leikannut ruohon, leiponut pullaa, muurannut uuden savupiipun ja ratkaissut maailman nälänhädän. Sitten huomauttaa että oli mennyt talomme ohi yhdeksältä aamulla ja että auto oli vielä pihassa, että kyllä sitä lähdetäänkin myöhään töihin (olen yrittäjä). Kun yritän vienosti huomauttaa, että olin eilen töissä vielä yhdeltätoista illalla, mummo huomauttaa, että on ollut siihen aikaan jo nukkumassa niinkuin normaalit ihmiset.

Mummo saa kiittää onneaan, että meidänkin perhepiirissä on suosittu luterilaista häpeällä kasvattamista. Muuten saisi mummo kuulla suorat sanat.

Vierailija
11/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että lapsista ja lapsenlapsista välitetään. Joillakin ei ole tosin niitä. Mistä silloin saa puhua.

Vierailija
12/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo mitään mummoja ole. Tavallisia ei edes keski-ikäisiä naisia. Alkakaahan keskustelemaan siivoustavoista, ei mene kauaakaan kun joku kehuskelee pesevänsä talonkin seinän ulkoa ja sisältä päivittäin. 

Vierailija
13/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että lapsista ja lapsenlapsista välitetään. Joillakin ei ole tosin niitä. Mistä silloin saa puhua.

Noissa kommenteissa ei yksikään kuvannut lapsenlapsista välittämistä.

Vierailija
14/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa luetella jotain sängynpeittoja. Lehmä ok, koska maitoa tarvitaan.

Minulle kelpaisi virkattu sängynpeitto. Itse en osaa ketjusilmukkaa kummempaa tehdä, joten arvostan kyllä taitajia.

Vierailija
15/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi naistyyppi, valitettavasti. Kun ei ole ikinä kehittynyt sitä oikeaa itsetuntoa, niin pitää sitten yrittää pistää joka asiassa paremmaksi. Ja nämä on usein ihan naurettavia nämä pätemiset. Kehutaan omaa hoikkuutta, sitä että lapset ovat aina olleet kilttejä/nukkuneet yönsä/hyviä koulussa tai että miehellä on aina ollut töitä.

Eli kehutaan jopa asioilla, joihin ei itse voi vaikuttaa. Tai sitten ne kehut on sellaisia tyyliin: "Aina olin kotiäiti, koskaan ei ollu lapset hoidossa". Ja oikeasti lapset käyneet terapiassa ja köyhyys tullut eron myötä, kun ei sitten tullut mentyä töihin, mut mitäs näistä, kunhan pääsee sanomaan!

Vierailija
16/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon mummot kehuskelevat lesbotyttärillään, jotka muumimukimenetelmällä tekevät isättömiä lapsia ja antavat näille sellaisia nimiä kuin Savu ja Pihka. Tai sitten ihastellaan sitä, miten nuorta on saatu Mummotunnelissa. Että oli vatsalihakset ja muutakin!

Jotenkin vanhanaikaista väittää, että 60v pitää itseään vielä elossa olevana, tuossa iässä on saatu omat lapset ulos pesästä ja lapsenlapset ovat sen verran kaukana (jos on hyvin elämänsä asetellut), ettei niistä ole vaivaa. Puhtaat lakanat sänkyyn, etumusta litistävät stringit jalkaan ja baanalle.

Vierailija
17/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksi naistyyppi, valitettavasti. Kun ei ole ikinä kehittynyt sitä oikeaa itsetuntoa, niin pitää sitten yrittää pistää joka asiassa paremmaksi. Ja nämä on usein ihan naurettavia nämä pätemiset. Kehutaan omaa hoikkuutta, sitä että lapset ovat aina olleet kilttejä/nukkuneet yönsä/hyviä koulussa tai että miehellä on aina ollut töitä.

Eli kehutaan jopa asioilla, joihin ei itse voi vaikuttaa. Tai sitten ne kehut on sellaisia tyyliin: "Aina olin kotiäiti, koskaan ei ollu lapset hoidossa". Ja oikeasti lapset käyneet terapiassa ja köyhyys tullut eron myötä, kun ei sitten tullut mentyä töihin, mut mitäs näistä, kunhan pääsee sanomaan!

Tosissasiko väität, että omaan hoikkuuteen ei voi vaikuttaa?

Vierailija
18/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi kuoli viime vuonna 85- vuotiaana. Hän oli ylpeä siitä, että ei ollut koskaan syönyt fetaa, eikä ostanut lapsilleen koskaan vaatteita.

Vierailija
19/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mummo itsekin ja kun toiset mummot kehuvat pesseensä ikkunat, minä totean, että hieno juttu, itse en ole saanut aikaiseksi. Ahkerille mummoille tuli hyvä mieli, kun kehaisin, eikä maksanut minulle latin latia.

Vierailija
20/28 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon mummot kehuskelevat lesbotyttärillään, jotka muumimukimenetelmällä tekevät isättömiä lapsia ja antavat näille sellaisia nimiä kuin Savu ja Pihka. Tai sitten ihastellaan sitä, miten nuorta on saatu Mummotunnelissa. Että oli vatsalihakset ja muutakin!

Jotenkin vanhanaikaista väittää, että 60v pitää itseään vielä elossa olevana, tuossa iässä on saatu omat lapset ulos pesästä ja lapsenlapset ovat sen verran kaukana (jos on hyvin elämänsä asetellut), ettei niistä ole vaivaa. Puhtaat lakanat sänkyyn, etumusta litistävät stringit jalkaan ja baanalle.

Miksipä ei kehuisi kun jonkun nuorehkonkin äidin äiti on voinut menehtyä nuorempana ja suree kun ei lapset ole nähneet mummoaan.

kuuskymppinen innostuu kehumaan miten terve ja hyvä mummo hän  on, lapsenlapsetkin jo täysikäisiä, tuommoista oli tuossakin yhdessä keskustelussa.