Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et siivoa koiran kakkoja?

Vierailija
03.01.2014 |

Itselläni on koira jonka jätökset siivoan aina kakkapussiin ja heitän roskiin. Tähän menee yhdellä lenkillä aikaa max puoli minuuttia. Pussit eivät maksa juuri mitään ja usein niitä on puistoissa jaossa ilmaiseksikin. Ihmettelen miksi kaikki eivät siivoa koiransa jälkiä, kakkoja on nimittäin ainakin Tampereella kaikkialla, puistoissa, kerrostalojen pihoilla, jopa porttikongeissa. Ällöttävin tänään oli parkkihallin hissin ovella.

Eli jos et siivoa koirasi jätöksiä, miksi et? Etkö edes pelkää että oma koirasi sotkee tassunsa kakkaan seuraavalla lenkillä

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa tuli tänään ohikulkija valittamaan, miksi en kerännyt kakkoja. Koira oli paskantanut puun alle. Olin ihan äimänä... hetken mietin, ja sitten tokasin että eikö sulla ole parempaa tekemistä? :D ... muija vaan jatkoi valittamista.

Itse kerään jätökset jos ne on keskellä tietä tai muuta vilkasta kulkukäytävää. Muuten en kerää. Koirankakka on jätteistä se pienin ongelma. Eikä tarvitse selittää mitään bakteereista yms, niitä on kaikkialla ja se kakka on luonnon tuotetta, tosin kuin lasinpullot, tupakantumpit ja muut myrkyt.

t. vastuuton koiranomistaja, jota ei muiden mielipiteet kiinnosta. Adios.

Vierailija
42/76 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin koiran pentuaikana, että pääsen helpoimmalla kun opetan sen paskomaan siihen mihin minä sanon. Aamulenkillä päästän koiran fleksistä ja sanon "tee kakka". Koira juoksee pari-kolmekymmentä metriä metsään, etsii suojaisen kohdan pöpelikössä ja vääntää kikkareensa sinne. Jos se meinaa kyykätä liian näkyvään kohtaan, hihkaisen "ei sinne" ja se etsii uuden kohdan. Sen jälkeen se juoksee takaisin luokseni kuulemaan, miten hieno tyttö olikaan, kun väänsi niin hienon kakan. Problem solved. Siksi en kerää kakkoja.

Koirat on fiksuja ja haluaa olla mieliksi, käyttäkää sitä hyväksenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää, koska koirani kakkaa mahd. kauas pientareelle, ojaan tai metsään. Pientareella ei muidenkaan jätökset haittaa. Näin koiranomistajana suoraan sanoen vituttaa, kun ei viitsitä opettaa koiraa kakkaamaan pientareelle vaan annetaan tehdä tarpeet tielle ja kaiken huippuna keskelle metsäpolkua, vaikka metsikköä on ympärillä.

Vierailija
44/76 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista koiraa. En todellakaan ala muiden koirien kakkoja siivoilemaan.

Vierailija
45/76 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään hoitokoirieni kakat elleivät ole ripulia.

Asun Helsingissä ja asuinalueella on mielettömästi koiranomistajia. Jotkut tosiaan antavat koiransa kakata jalkakäytäville, parkkipaikoille, taloyhtiön pihoille jne. Uskomatonta. Ymmärrän, et jos epähuomiossa on jäänyt pussi ottamatta mukaan. Ymmärrän myös, että valaisemattomilla pätkillä ilta-aikaan ei pysty kakkaa löytämään pimeästä.

Ihmiset perustelevat, etteivät lapsensa leiki ojissa tai ei ole astuneet koirankakkaan. Miksiköhän? Eikö ole aika selvää, että koska moni on kerännyt kakat pois. Jos kaikki jättäisivät keräämättä eiköhän kaikkien lapset ja kengät olisi paskassa.

Koiranpaskoja ei myöskään kerätä läheisestä puistosta, jossa lapset pelaavat futista. Itse yrittänyt varoa kasoja, mutta silti astunut siellä sellaiseen. Kakat kerätään koirapuistoissakin astioihin eikä jätetä niille sijoilleen.

Jos mielestänne koirat saavat kaupunkialueella kakata minne haluavat, minäkin saan.

Olen harkinnut kakkapussien teippaamista muutamaan kohtaan lähitienoilla, jos omistajilta unohtuneet pussit kotiin. Tai huomatessani jonkun jättävän kakat niille sijoilleen, otan itse ne ja tipautan heidän postiluukusta sisään tai jätän oven ulkopuolelle, jolloin astuvat itse siihen varmasti. Mitä nyt pari kakkaa haittaa, varsinki omien koirien.

Kävin äskettäin kaverin kanssa kävelyllä hänen koirien kanssa tässä asuinalueellani ja olin hämmästynyt että hän ei kerännyt koiriensa kakkoja. Kiitti vaan.

Vierailija
46/76 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se koiran jätös on todella ällöttävää siellä ojan pohjalla ruohon leikkaajan näkökulmasta katsottuna. Siimalla kun sitä sivaltaa, siitä saa osansa myös ohikulkijat, lentää muuten iloisesti. Ja kiva ajaa leikkureita kärryyn, kun pyörissä on paskaa niin että livettää.

Vierailija
47/76 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole (eikä tule) omaa koiraa mutta aina anoppilassa ulkoilutan heidän koiraansa. En pidä koirista enkä halua noukkia niiden kakkoja, anteeks vaan kaikille.

Ainoastaan yhden kerran otin kakkapussin mukaan, noukin siihen yhden kikkareen (yökkien) ja koko loppulenkin jouduin kävelemään se paskapussi kourassa, koska vastaan ei tullut YHTÄÄN roskista. Silloin päätin että mun kakkakeräilijän ura päättyi siihen.

Vierailija
48/76 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kumarruin keräämään koiranp-skat myös ollessani viimeisilläni raskaana. Se vaati ylimääräistä asennon hakemista mahan kanssa, mutta sen jälkeen olen ihmetellyt, mistä vielä voi löytää tekosyyn siihen, ettei niitä p-skoja kerää, kun siihen pystyy viimeisellä raskauskolmanneksellakin.

Vierailija
49/76 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viekää ihmeessä ne paskapussit kotiinne, ne eivät kuulu muiden yksityisten ihmisten tms. roskiksiin

Vierailija
50/76 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Tampereella tosiaan jätetään kakat keräämättä. Olen itse muuttanut kaupunkiin vuosi sitten, ja viime kevät oli aivan järkyttävä kun lumet alkoivat sulaa, ja sellaista paskaliejua oli jalkakäytävät täynnä. Ihan totta, sai lenkillä olla tosi tarkkana kun koiria oli talven aikana paskatettu suunnilleen keskelle jalkakäytävää ja sieltä ne aarteet sitten paljastuivat lumien sulaessa. Yleensä en hajuista enkä äänistä herkästi häiriinny, mutta keväällä täällä haisi niin oksettava koiranpaska pihalla, etten yhtään ihmettele miksi niitä koiramyrkytystapauksia on juuri Tampereella paljon (en siis missään nimessä puolustele enkä kannata kyseistä toimintaa, mutta tämä paska-asia siihen on varmasti täällä syynä eikä koiraviha ihan periaatteen vuoksi).

Mielestäni koiranomistajien ei tosiaan tarvitse kerätä jätöksiä pusikoista ym. mutta jalkakäytävän lähettyviltä ja kerrostalojen piha-alueilta kyllä.

Vierailija
51/76 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin Helsingin keskustassa ja ulkoilutin koiriani Kaisaniemen puistossa lopetin kakkojen keräämisen kun kolmannen kerran lenkilläni törmäsin ihmiseen paskalla pusikossa. Joka viikko puistossa törmäsi "epäkoiramaisiin" paskakasoihin, joita toinen koirani (jostain kumman syystä) halusi hullun kiilto silmissä syödä. En voinut uskoa niiden olevan ihmisen paskaa ennen noita livekohtaamisia.

Kesäisin päivittäin joku oli myös parvekkeemme alla kusella, viikonloppuisin ihmisiä kävi kymmeniä vaikka 100m säteellä julkisia vessakoppeja on kaksi ja hotelleja, ravintoloita, leffateatteri, you name it, jossa asiansa voisi toimittaa.

Nykyisella asuinalueella kerään paskat.

Vierailija
52/76 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei muut siivoa kakkoja. Yhden koiran kakat ei siinä paljoa vaikuta. Koirani menee kyllä tien sivuun kakalle.

Vierailija
53/76 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 19:06"]Koirankakka maatuu luonnossa yllättävän hitaasti, joten ne on parempi kerätä pois. Varsinkaan asfaltilta kiinteä pökäle ei katoa mihinkään, vaan siinähän se möllöttää vielä useiden päivien ja viikkojenkin päästä. Kakka on paitsi esteettinen haitta, myös terveysriski.

Pariisissa on kuulemma järkyttävä koirankakkaongelma - varmaan kukaan ei siivoa koiransa jätöksiä. Tästä seuraakin sitten se, että kaupungin jalkakäytävät ovat täynnä kakkakasoja. Kaupungin työntekijät siivoavat kaduilta valtavat määrät roskaa ja jätettä, josta suurin osa taitaa olla juuri tuota kakkaa.

[/quote]

Ei asfaltti ole luontoa!

Vierailija
54/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus huomaan nolona, että otin toisen takin päälleni enkä sitä, jossa on niitä pusseja taskussa. Silloin olen todella pahoillani, etten kerää. Muuten aina.

Tyttäreni saa lastensa kanssa ulkoilevilta äideiltä aina kauniin hymyn ja nyökkäilyn kiitokseksi, kun kerää koiran kakat pussiin. Hänestä se on ihana kiitos.

Vierailija
55/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kissan omistajat eivät kulje kissojensa perässä siivoamassa näiden jätöksiä kun ovat vapaana ulkona. Kissat saavat kyllä paskoa vapaana ollessaan toisten pihoille, hiekkalaatikoihin ja talojen nurkkiin, mutta kun koira paskoo tien viereen kaikkien muiden roskien sekaan niin siitä nostetaan meteli. Kyllä on niitäkin koiranomistajia jotka ei yhtään katso minne antaa koiransa paskoa, vaikka suoraan keskelle pyörätietä, mutta itse olen koirani opettanut paskomaan metsänreunaan tai tien reunaan.

Vierailija
56/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:17"]

Lupaan aloittaa koiranpaskan keräämisen heti kun en enää löydä metsistä/pelloilta ihmisten rikkomia lasipulloja ynnä muuta jätettä.

[/quote]

Muttakun ne ihmiset, jotka paskoista kärsivät, ovat luultavasti myös niitä siistejä ja elinympäristöstään piittaavia ihmisiä, jotka eivät myöskään roskaa tai riko lasia. 

[/quote

Juuri näin. Miksi mielestäsi syyttömien, jopa koirattomien, pitäisi kärsiä muiden laiskuudesta? Ja toisena asiana, jos koirasta on valmis kalliisti monine kustannuksineen maksamaan, eikö mukaan enää mahdu kakkapussien hinta?

Tuo ikuinen lasinsiru-puolustelu on niin kulunut! Meillä ainakin on mennyt useat lenkkarit roskiin, kuin ei se paska nyt vaan lähde mihinkään sieltä tikkauksista! Jos se enin paska lähteekin, niin haju ei. Seuraava puolustuspuhe koskee varmaan Afrikan nälänhätäisiä lapsia, ja "eikö sulla ole tärkeempiä ongelmia"? Näin sitä osataan kierrellä, loputtomiin.

Vierailija
57/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerään aina koirani kakat paitsi ehkä keskellä synkintä metsää. Sen takia ottaakin erityisen paljon päähän ne naapurit jotka eivät kakkoja kerää, mikään ei ole mukavampaa kuin lyhtypylvään viereen jätetty kakkakasa, koirani menee ihan onnessaan siihen merkkaamaan pylvästä, ja astuu lumen alla pehmenneeseen löysään kakkakasaan. Ja sori nyt vaan, mutta lähes kaikki joiden nään jättävän kakat keräämättä muuttuvat silmissäni saman tien white trashiksi. Itselläni on pieni koira jolla käytän välillä kakkapusseina litran pakastepusseja. Hintaa niille tulee alle sentti per pussi. 

Vierailija
58/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylillä ja kaupungissa siivoan, täällä kotona maalla en. Liikutaan yleensä metsäautoteillä  eikä siellä koiranpaska tienvarressa merkkaa mitään. Kävellen siellä ei juuri kukaan muu liikukaan. Omassa pihassa koira paskoo hieman sivummalle tai pusikkoon

Vierailija
59/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 20:39"]

Koska kissan omistajat eivät kulje kissojensa perässä siivoamassa näiden jätöksiä kun ovat vapaana ulkona. Kissat saavat kyllä paskoa vapaana ollessaan toisten pihoille, hiekkalaatikoihin ja talojen nurkkiin, mutta kun koira paskoo tien viereen kaikkien muiden roskien sekaan niin siitä nostetaan meteli. Kyllä on niitäkin koiranomistajia jotka ei yhtään katso minne antaa koiransa paskoa, vaikka suoraan keskelle pyörätietä, mutta itse olen koirani opettanut paskomaan metsänreunaan tai tien reunaan.

[/quote]

Ihan samanlaista sotaa käydään kissojen jätöksistä ja kusen hajusta. Me muutettiin rivariin vuosi sitten, ja ensimmäinen tutustuminen yksien naapurien kans koski heidän ulkokissaa. "Meidän Muru on leikattu, hei se on leikattu", nojoo, leikattu katti ei varmaan myöskään pasko? Totta helvetissä se houkuttaa leikkaamatonkin muita naapurustossa asuvien laiskimusten elukoita tulemaan pihaan. En minä ole antanut lupaa minkään elikon pihassani pyöriä. Edellisessä osoitteessa haisi niin pahalta, ette voitu patiolla pahemmin istuskella.

Vierailija
60/76 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastin ennen koiria mutta en enää. Vaikka teidän että se ei niiden koirien vika ole. Ei tarvi kuin puiston läpi poiketa (ja siis kävellä asfaltoitua tietä pitkin) niin aina löytyy jonkun kengänpohjasta ruskea paskakasa. Yleensä se on lapsen kenkä. Niin oksettavaa. :( Ja noita paskakökkäreitä näkee ihan keskellä katuakin, portaiden vieressä, meillä on yhden läheisen kerrostalon edessä kulkeva katu oikea miinoitettu tie kun joka toisella askeleellä on mahdollista astua koiranpaskaan. :( Pese siinä sitten kenkiä tai lapsen vaatteita päivittäin kun se lemukin on niin järjettömän kamalana oksettava.

YÄÄÄÄÄÄÄK.