Odotan kuin kuuta nousevaa joka kuukausi, ettei (vaihdevuodet)
menkat alkaisi mutta tulevat vaan minuutilleen. Olen 47v ja monella kaverilla jo kierto pidentynyt muttei vaan mulla. Olisi ihana päästä jo menkoista eroon!
Sinä jolla kierto jo pidentynyt, minkä ikäinen olet?
Kommentit (31)
Sama täällä, toivon totisesti ettei tarvi viisikymppiseksi kärsiä, lyhentynyt on kierto vain, mutta jospa se tästä alkais sitten äkkiä piteneen...
t.43
Suomalaiset naiset tulevat vaihdevuosiin keskimäärin 53 vuotiaana eli on sulla vielä aika monta kuukautta toivetta eläteltävänä. Ja jos oot saanut lapsen keskimääräistä iäkkäämpänä vaihdevuodet lykkääntyy.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 16:20"]
Suomalaiset naiset tulevat vaihdevuosiin keskimäärin 53 vuotiaana eli on sulla vielä aika monta kuukautta toivetta eläteltävänä. Ja jos oot saanut lapsen keskimääräistä iäkkäämpänä vaihdevuodet lykkääntyy.
[/qu
Lapset olen saanut 18v-30v iässä. ap
Samaa olen minäkin odottanut. Tänä vuonna ikä 54 ja loppusyksystä jäi yksi kuukausi väliin kokonaan ekan kerran. Luulenpa, että nyt alkaa tahti pikkuhiljaa harventua, kunnes lopahtavat kokonaan.
Samoin 47 oon ja edelleen tulee. Jopa täsmällisemmin kuin nuorempana (joskus 20 - 30v. välillä), kun oli härdelliä hormonien kanssa. Eiköhän tämä tästä vähitellen lakkaa. Mutta niitä kuumia aaltoja ei tarttisi tulla ollenkaan....
Sterilisaatio tehtiin kun olin 30v. Voikohan se vaikuttaa mitenkään suuntaan tai toiseen.. ap
No kyllä minäkin odotin vaihdevuosia kuin kuuta nousevaa. Ihanaa oli päästä eroon kuukautisista, tietenkin. Vai tykkääkö täällä joku siitä, että kerran kuukaudessa vuotaa kivuliaasti verta?
Ap:lle: itselläni alkoi kierron pituus heitellä jo alle nelikymppisenä. Viimeiset kuukautiset tulivat 51-vuotiaana, vaihdevuosioireet (kuumat aallot yms.) kestivät sen jälkeen nelisen kuukautta.
Ikää 52 vuotta, edelleen säännöllinen kierto. En odota kuukautisten loppumista, hyvä että kohtu tyhjenee, se on vain hyvä merkki, kun hormonitoiminta pelaa.
Hei viestin 11 kirjoittaja, eivät kaikki vuoda kivuliaasti verta. Itse en kärsi lainkaan kuukautisista, tulevat säännöllisesti edelleen, 52-vuotiaana.
No, minä oon jo 51 ja menkat ne vaan tulla prätisee joka kuukausi säännöllisesti. Eikä minkäänlaisia muitakaan vaihdevuosioireita! Jaa, kiukunpuuskia tulee varsinkin liikenteessä kun kaikenmoiset tunarit siellä liikkuu, mutta mä olenkin syntymä-äkäinen :)
Joopa, vielä jokin aika sitten ajattelin että surullista kun menkat joskus loppuu, sitten tietää olevansa vanhuuden partaalla. Mutta nyt kyllä kans toivon jotta loppuis jo.
Ootellaan yhdessä sitä ilon aikaa, teen sitten täytekakun ja kutsun kaikki keski-ikäiset kaverini kahveelle juhlistamaan moista riemua.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 16:20"]Miksi outo? ap
[/quote]
Olen vielä kaukana vaihdevuosi-iästä, mutta viiksien ja parran sheivaus käy jo nyt hermoille.
2
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 16:20"]Miksi outo? ap
[/quote]
Olen vielä kaukana vaihdevuosi-iästä, mutta viiksien ja parran sheivaus käy jo nyt hermoille.
2
minä olen myös jo 50v ja vaihdevuodet alkoivat kun olin vasta 42v, Minulla ei ollut mitään muita oireita kuin että kuukautiset jäivät vaan pois ykskaks. Pari vuotta käytin niitä hormoonikorvaushoitoja, mutta lopetin sitten koska tunsin etten niitä tarvitse. Olen tosi helpottunut koska kärsin niistä tosi paljon, todella kivuliaat. Kaikista oudointa oli se että seksihalut tuplaantui samalla.
Sinä joka olet kamalan karvanen niin mene hyvälle gynekologille ultrauttaa munasarjat. PCO voi aiheuttaa noi sinun karvat.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 16:54"]
Ei vaikuta mitenkään.
[/quote]
Äh, mokasin. Siis sterilisaatio ei vaikuta menkkoihin ja niiden kestoon mitenkään.
Oletpa outo