Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotan kuin kuuta nousevaa joka kuukausi, ettei (vaihdevuodet)

Vierailija
03.01.2014 |

menkat alkaisi mutta tulevat vaan minuutilleen. Olen 47v ja monella kaverilla jo kierto pidentynyt muttei vaan mulla. Olisi ihana päästä jo menkoista eroon!

Sinä jolla kierto jo pidentynyt, minkä ikäinen olet?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kuukautiset säännöllisesti niin kauan kuin mulla oli kohtu ja munasarjat. Ne jouduttiin poistamaan vähän ennen kuin täytin 53. Siis ei ollut mitään kuukautiskierron lyhenemistä tai pitenemistä ennen leikkausta. Mutta onpa tosiaan ollut aivan mahtavaa, kun ei enää menkkoja ole.

Vierailija
22/31 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 16:18"]

Sama täällä, toivon totisesti ettei tarvi viisikymppiseksi kärsiä, lyhentynyt on kierto vain, mutta jospa se tästä alkais sitten äkkiä piteneen...

t.43

[/quote]

Toiveesi on ilmeisesti toteutumassa, joillakin kierto lyhenee kun vaihdevuodet alkavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kierto lyhenee ennen kuin pitenee. Itse olen 38 ja vaihdevuodet ovat kohdallani alkaneet. Ei ole kauhean mukavaa...Nyt on jo oireena yöhikoilu, lyhentynyt kierto, haluttomuus (ollut jo vuosia), sydämentykytykset jne.

Vierailija
24/31 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 ja kuukautiset olleet pois vuoden verran. Jonkin verran unihäiriöitä, limakalvojen kuivumista ja lieviä kuumia aaltoja. Pari vuotta sitten kierto ensin lyheni ja sitten alkoi pidetä.

Vierailija
25/31 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 48-vuotta ja kuukautiset oli viime vuonna poissa kaikenkaikkiaan puolen vuoden ajan. Sitten ne mokomat alkoi taas tulla säntillisesti kuukauden välein ja sitä on jatkunut. Mielelläni pääsisin näistä jo eroon. 

Vierailija
26/31 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei =(. Ja kun mä luulin, että menkat vois loppua vähän aiemminkin. Olen 42 ja kierto on lyhentynyt 28 päivästä 27 päivään (oikeesti siis, on nimittäin ollut kellontarkat koko elämäni). Koko ajan toivon, että jos nyt loppuis jo. Mutta että vielä yli 10 vuotta?? Ei perkele. Mulla on kyllä nuo samat oireet kuin 38-vuotiaalla vastaajalla: yöhikoilu, haluttomuus (joo ollut jo vuosia, ehkä aina) ja rytmihäiriöt. Jos nuo oireet ennakoisivat vaihdevuosia ja mulla alkaisikin aikaisin... toivon niin. Nuorena tupakoin, sekin vaikuttaa vaihdevuosien alkuun aikaistavasti.

Vierailija
27/31 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47-vuotias. Ensin kierto lyheni ja kuukautiset olivat runsaammat kuin vuosiin. Sitten kierto piteni, tuli kahden viikon ns. tyhjennysvuoto ja sen jälkeen olin puoli vuotta ilman. Ehdin jo todella riemuita, että kaikki on nyt ohi ja ilman mitään muita oireita, kuten limakalvon kuivumista tai kuumia aaltoja. Mutta sieltä ne vaan menkat taas tuli. Nyt taas toivon, että ne jäisivät tuohon yhteen kertaan. Iän puolesta olen jo odotellut vaihdevuosia, sillä äidilläni alkoivat nelikymppisenä.

Vierailija
28/31 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ollut kuukautiset 55-vuotiaana. Nyt olen 56 ja toivon ettei enää tule.

Lapset sain 27-37 -vuotiaana.

Erilaisia vv-oireita on ollut jostan 45-vuotiaasta asti. Aluksi oireet oli enempi psyykkisellä puolella. Nykyään olen tasaisen hyväntuulinen mutta kuumotuskohtauksia on edelleen öisin. Ei tsunameja silti.

Vierailija
29/31 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni alkoi kuumat aallot jo n. 45v.

Minä täytän tuon 45v. parin kk päästä ja "kauhulla" odotan että alkaako minullakin se kamala yöhikoilu mistä äitini kärsi.

Menkoista voisi olla kiva päästä eroon mutta en halua kuivuutta, hikoilua, kuumia aaltoja ja mielialan vaihteluita vaivoikseni :(

Mitään oireita ei vielä ole vaan menkat tulee kp 28-30 niinkuin ennenkin. Tosin tiputteluvuoto ennen menkkoja on pahentunut mutta siitä olen kärsinyt toisen lapsen syntymän jälkeen (olin 32v.) muutenkin joten se ei ehkä liity vaihdevuosiin vaan pieniin myomiin (3kpl).

Minulla on myös veren hyytymishäiriö joten toivottavasti vaihdevuodet eivät ole pahat koska pakko mennä luomuna kun korvaushoito ei sovi veritulppariskin takia.

Elämäni naisena :)

Vierailija
30/31 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ikää 45 vuotta.

Yöhikoilua on ollut jo viitisen vuotta. Välillä enemmän välillä vähemmän.

Kuukautiset heittelevät. Kierto kuitenkin pidentynyt jo noin viiden vuoden ajan. Ennen kierto 18-23 pv, nyt 23-70 päivää. Äidilläni oli viimeiset kuukautiset 49-vuotiaana.

Toivoisin todella, että näistä kuukautisista pääsisi jo eroon. Ei tarvitsisi enään jatkuvasti varautua kuukautisten alkamiseen tai läpivuotoon jne.

Vierailija
31/31 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 19:46"]

Viimeksi ollut kuukautiset 55-vuotiaana. Nyt olen 56 ja toivon ettei enää tule.

Lapset sain 27-37 -vuotiaana.

Erilaisia vv-oireita on ollut jostan 45-vuotiaasta asti. Aluksi oireet oli enempi psyykkisellä puolella. Nykyään olen tasaisen hyväntuulinen mutta kuumotuskohtauksia on edelleen öisin. Ei tsunameja silti.

[/quote]

55 vuotiaana vasta loppunut menkat? Ääääk, siis mahdollisesti munkin täytyy oottaa vielä neljä vuotta ennenkuin saan ne kakkukaffeet järkättyä. Tai tottahan mä kiikutan tuffelipaketteja kaupasta vielä kuuskymppisenäkin. Voihan masennus.

murehtii vastaaja no. 15

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä