HS:n luokkakone, mihin yhteiskuntaluokkaan SINÄ kuulut?
Oma luokkani on Asiantuntija, kulttuurinen luokkani Eliitti.
Kommentit (182)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 10:39"]
Pikkuvirkamiehenä (bruttopalkka himpun yli 2800) tulokseksi asiantuntia - eliitti.
Oma käsitys oli alempi keskiluokka... M40
[/quote]
Veit sanat suustani. Tunnen kyllä paljonkin asioita, se on kyllä ihan totta :)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:35"]
Luokka vähäosainen, kulttuurinen luokka eliitti
[/quote]
Samoin
Täällä näyttää olevan paljon vähäosaisia eliittiasiantuntijoita :) Ilmankos monet purkavatkin tänne aggressioitaan.
Eliitti-Kipuaja. 'Laatu'testi: loppuanalyysin harrastuksissa kirjoitusvirheitä. :-/ Harrastuksista ei löytynyt montaa sopivaa.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 10:25"]
Hmm... mielenkiintoista on se, että kun jätin vanhempien ammatit tyhjiksi sain tuloksen asiantuntija-eliitti, mutta kun laitoin ne näkyviin, tulokseksi tuli muutoin täsmälleen samoilla vastauksilla kipuaja-eliitti. :D
[/quote]
Mulla oli sama, paitsi tällöin oli kulttuurinen luokkakin kipuaja - samoilla vastauksilla. Ok...
Meikä on leipätyöläinen / duunari. :)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 10:18"]
Ihmisten luokittelua ja arvottamista tulojen mukaan edistetään maan suurimpiin kuuluvassa lehdessä. Ketä tällainen journalismi hyödyttää? Täälläkin eliitti ja asiantuntijat muka pääsevät leveiäemään heti alkuunsa. Keskittykää töihinne senkin elätit!.suuri osa näistä asiantuntijoista saa pslkkansa kunnilta tai valtiolta eli on veronmaksanien rahoittamia jotka pilkkaavat vielä köyhempiä näillä palstoilla.
[/quote]
Tämä oli kyllä pohjanoteeraus Hesarilta.. Eri alojen asiantuntijoita voi olla Suomessa - jos koko maailmassa - vain kourallinen. Kävin tekemässä tuon testin, ja sen mukaan olen asiantuntija, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Ei ylempi korkeakoulututkinto tee kenestäkään minkään alan "asiantuntijaa", vaan vuosikymmenten kokemus yhdistettynä jatko-opintoihin. Etenkin julkishallinnon palveluksessa on erittäin vähän näitä "asiantuntijoita", mistä seuraukset ovat nähtävissä joka päivä. Eivät yliopistotutkinto ja hyvä ansiotaso tee kenestäkään vielä asiantuntijaa.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:29"]
Mä olen vähäosainen :D :D :D
Ilmeisesti laski tulojeni perusteella.
Kulttuurinen luokkani on kuitenkin eliitti? Öööööö?????
[/quote]
Joo, sama. Olen kieltämättä verrattain vähätuloinen, koska hoidan lasta osittain kotona. Toisaalta en nyt ehkä maisterikoulutukseni ja elämäntapani perusteella koe samaistuvani vähäosaisiin :)
No meikäläiselle kipuaja taisi tulla nimenomaan perhetaustan vuoksi, luulen ma. t. 28 aika pudotus, kun kuvittelin olevani alempaa keskiluokkaa ja nyt sitä ollaankin sitten vähäosaisia. Voihan nyyh ;)
Vähäosainen no sen minä tiesin muutenkin mutta kulttuurinen luokka eliitti. Harmi että kulttuuria ei voi syödä:D
Kylläpä jotkut ottaa tosissaan tuon testin. Minulla osui muuten ihan nappiin tuo tulos.
Miten musta tuli vähäosainen ja työtön, vaikka laitoin tuloni 4300e/kk. Vai onko toi jo huonommin kuin työttömyyskorvaus? Ei ihme jos työnteko ei kannata tai kiiinnosta...
Kipuaja, kulttuurinen luokkani eliitti.
Pitää paikkansa; siivoojan ja bussikuskin lapsi, joka päässyt parempiin naimisiin ja suht. hyville palkoille itsekin :)
Minusta tää testi on hyvä! Uutta perspektiiviä luokkajakoon!
Ei tämä mikään pohjanoteeraus Hesarilta ollut, vaan hyvä kontribuutio ajankohtaiseen kysymykseen, eli luokkajakoon nyky-yhteiskunnassa, johon vanha ja perinteinen luokkajako soveltuu huonosti.
Oma luokkani oli kiipijä-eliitti. :)
Minä vähäosainen, leipätyöläinen.
Puolisoni asiantuntija, eliitti.
MIeheni on korkeammin kouluttautunut ja tienaa huomattavasti paremmin kuin minä. MUTTA minä olen meistä se, joka haluaa käydä teatterissa - miehelleni kulttuuria on lätkämatsissa käynti - ja olen kiinnostunut taiteesta. Pitääkö mainita, että miehelleni taidetta edustaa jääkiekko...
Lisäksi perheemme kuitenkin elää siippani tulotason mukaan. Ei yksin se, joka ne tienaa. Kyllä puolison tulot pitäisi myös huomioida tuossa "testissä.
Yotutubessa oli haastattelu miljardööri Soroksesta, joka vähän pirullisesti hymyillen totesi: viimeisen 10 vuoden aikana maailmassa on ollut käynnissä historian suurin luokkataistelu. V-mäisesti virnistäen lisäsi: minun luokkani voitti.
Luokka oli asiantuntija, joka pitää paikkansa. Kulttuurinen luokka oli eliitti, eikä pidä paikkaansa. En esim. koe golfaamista, laskettelua tai oopperaa omina juttuina ja miellän ne kaikki aika elitistisiksi jutuiksi.
Luokka oli asiantuntija, joka pitää paikkansa. Kulttuurinen luokka oli eliitti, eikä pidä paikkaansa. En esim. koe golfaamista, laskettelua tai oopperaa omina juttuina ja miellän ne kaikki aika elitistisiksi jutuiksi.
Sama kuin ap:lla. Pikkasen pieleen meni..tooosi luotettava joskin humoristinen analyysi.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 10:09"]
Leipätyöläinen - asiantuntija.
Tämä Hesarin testi perustuu aiemmin tehtyyn kyselyyn, johon lukijat pystyivät verkkosivuilla vastaamaan. Määreet ovat siis suuren heterogeenisen ihmisjoukon asettamia, eivät Hesarin toimittajien keksimiä. Itsekin vastasin kyselyyn.
[/quote]
Minäkin vastasin kyselyyn silloin. Enkä kyllä hitossa ole mitään eliittiä, vaikka sitä tyrkytetään. Siis miten näillä tuloilla ja harrastuksilla voi olla eliittiä?????