Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka ette käytä maskia kaupassa. Tajuatteko, että piittaamattomuudellanne voitte aiheuttaa sen että esim. syöpäpotilas ei pääse leikkaukseen

Vierailija
10.10.2020 |

Jos sairaanhoitajia joudutaan siirtämään koronapotilaiden hoitoon ja tehohoitoon, muiden sairauksian hoito siirtyy. Nyt jokaisen pitäisi kantaa vastuunsa ja noudattaa suosituksia, jotta terveydenhuolto ei olisi kuukauden päästä pahassa kriisissä. Sairaalapotilaiden määrän kasvu tulee viiveellä. Vaikka teholla ei vielä ole montaa henkilöä, siihen ei voi vedota.

Kommentit (202)

Vierailija
81/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräällä tuttavalla on sydänsairas lapsi. Tuo perhe on täysin lukkiutunut omaan asuntoonsa, koska korona voisi tappaa sen perheen lapsen. Lapsen sydämen voi leikata ainoastaan Helsingissä ja sen korjaus on edessä kohta. Eli ovat todella peloissaan. Kannattaa tosiaan miettiä muita kuin itseään.

Miten se, että minä käyttäisin maskia kaupassa auttaisi tuota lasta? Vai meinaatko, että ennen korona-aikaa sydänsairaiden lasten vanhemmat eivät olisi olleet peloissaan ja vain korona on se, mikä tuossa tilanteessa pelottaa?

Mitä enemmän sinä ja kaltaisesi levitätte koronaa, sitä riskimpää se on riskiryhmälle. Itsekin pelkään leikkaukseen menoa jos siellä olisi joku saanut koronan, toinen potilas tai henkilökunnan jäsen ja saan sieltä tartunnan. Sinn on helppoa olla itsekäs kun et ole koskaan joutunut pelkäämään oman henkesi tai läheisesi puolesta.

Miten se korona leviää sinne asuntoonsa lukkiutuneeseen perheeseen? Olen jopa katsonut vierestä, kun läheiseni poistui tästä maailmasta, joten tiedän kyllä mitä on todellinen kuolemanpelko. Korona ei siihen verrattuna ole mitään. 

Lapsella on sydänleikkaus edessä ja he joutuvat poistumaan asunnosta. Olet tosi itsekäs ja julma ihminen kun haluat levittää koronaa etkä ansaitse hoitoa jos sairastut koronaan, muistapa se ettet silloin ole hoitoa vaatimassa.

Melkoisen vajaaälyistä syytellä toisia koronasta, kun lapsi on joutumassa sydänleikkaukseen. Leikkaukseen joka on pienelle lapselle todella iso riski joka tapauksessa. Merkittävästi isompi kuin korona tulee koskaan olemaan. Sairasta syytellä muita oman sairaalloisen pelkotilansa vuoksi. Varsinkin kun ei ole osaa eikä arpaa ko. perheen elämään. Siellä ollaan aiheesta peloissaan lapsen sydänsairaudesta ja sinä täällä mesoat jostain pikkuviruksesta. Vähän nyt suhteellisuudentajua!

Muistapa sitten itse kun olet kuolemanvarjossa ja muut ihmiset eivät ole valmiita tikkua ristiin laittamaan sinun henkesi säilyttämiseksi. Sitten ehkä ymmärrät. Sinullekin luultavasti se aika koittaa, viimeistään vanhuudessa. Häpeä.

Vierailija
82/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronapotilaat on ihan omassa tehohoitoyksikössään eikä liity syöpäpotilaisiin mitenkään. Lisäksi koronatehot ammottaa tyhjyyttään kun varautuminen on monikymmen kertainen suhteessa tarpeeseen.

Ei kannata vastata lainkaan jos ymmärrä koko pointtia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronapotilaat on ihan omassa tehohoitoyksikössään eikä liity syöpäpotilaisiin mitenkään. Lisäksi koronatehot ammottaa tyhjyyttään kun varautuminen on monikymmen kertainen suhteessa tarpeeseen.

Täh, miten voi olla noin pihalla? Jo viime keväänä leikkaussaleja suljettiin kun anestesialääkäreitä koulutettiin ja siirrettiin koronahoitoon. Jonot muissa hoidoissa kasvoivat. Nyt jos tulee paha sairaalatilanne koronapotilaiden suhteen niin taas sama edessä.

Itseltäni hoidettiin rintasyöpä viime vuonna, nyt odotan pääsyä kilpirauhasleikkaukseen, sielläkin on kasvain mutta ei tiedetä onko syöpää. Toivon että pääsen mahdollisimman pian ja että tehohoito ei kuormitu koronapotilaista niin että leikkaukseni edelleen viivästyy. Nyt jokaisella on vastuu pitää tehohoito osastot tyhjinä ja olla kuormittamatta koronatartuinnoillaan turhaan sairaanhoitoa. Maskit julkisissa paikoissa, etäisyys ja turhan humputtelun karsiminen.

Noh, tiedän jo kokemuksesta, syöpähoitojeni aikana opin että ihmiset ovat hirvittävän itsekkäitä eivätkä ole valmiita tinkimään yhtään mistään pienestäkään vaikka voisivat sillä auttaa heikompia ihmisiä. Mutta kuka vaan teistä itsekkäistä voi sairastua syöpään, sitten ehkä alkaa kiinnostaa muukin kuin oma nautiskelu.

Olen pahoillani puolestasi ja toivon kaikkea hyvää, mutta silti on mielestäni liikaa odottaa, että muu maailma alkaa elää sinun syöpäsi ehdoilla. Eläisitkö itse jonkin tuntemattoman ihmisen vaivojen ehdoilla? Tuskin, muita on aina helpompi syyllistää itsekkäiksi kuin alkaa itse laskeskelemaan kaikkia potentiaalisia seurauksia kaikille mahdollisille ihmisille kaikissa mahdollisissa elämäntilanteissa. Toivottavasti kukaan ei joudu koronan vuoksi teholle ja toivottavasti kaikki hoitoa tarvitsevat sitä saavat, mutta maailma nyt vain on sellainen, ettemme voi päättää kuin omasta puolestamme. 

Minä olen epäitsekäs ja teen paljon muiden hyvän eteen, siksi en voikaan ymmärtää että muut eivät voi tehdä pikkujuttuja toisten hengen säilymisen eteen. Minä laskeskelen kaiken tekemäni ettei siitä ole haittaa muille. En kärsi siitä mitenkään että joustan pienissä asioissa muiden hyväksi. Esim. maskin käyttö kaupassa on tosi pieni juttu. On pieni juttu minulle antaa syöpäpotilaalle metrossa tai ratikassa omaa tilaa enkä tunkisi viereen likomärkänä sateesta tai yskien. En vaan voi käsittää että jos voi valita että tällä teolla aiheutan haittaa muille ja toisella en niin sinä ja kaltaisesi valitsette sen mistä voi toinen jopa menettää henkensä. 

Siis olen aikaisemmin ollut epäitsekäs. Nykyisin olen päättänyt että jos kohtaan ihmisen joka on hädässä, en auta. Minuakaaan ei ole autettu. Jos näkisin sinun kuolevan, en soittaisi hätäkeskukseen. En viitsisi. Heikkoja autan mutta sinun kaltaisesi eivät ansaitse mitään.

Jos olen vain ollut kotona, ei tautia eikä epäilystäkään siitä niin miksi käyttäisin maskia kaupassa. Tilatkoon kotiinsa ruuat ne syöpäpotilaat yms. tautien pelkääjät eikä he voi orjuuttaa muita ihmisiä ja vaatia steriiliä kaupassa käyntiä niin että ihan naurettavaa tekstiä sulta. 

Vierailija
84/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen ilman maskia kaupassa. Välittömästi kotiin päästyäni joku syöpäpotilas soitti että "Saatana sun takia en päässyt leikkaukseen kun kuulemma kaikki kirurgit on laitettu jäljittämään koronapotilaita". Vastasin että "No voi perkele, enpä tosiaan tarkoittanut mitään henkilökohtaista tällä maskittomuudellani, olen pahoillani". Syöpäpotilas siihen että "No, ei se mitään, kuollaan tässä itse kukin kumminkin, parhainta jatkoa vaan ja kiitti kun vastasit." Minä siihen että "Ei mitään, oli kunnia tutustua, palataan paremmalla ajalla."

Siinä oli musta ihan hyvä hetki kahden inhimillisen ihmisen välillä.

Vierailija
85/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräällä tuttavalla on sydänsairas lapsi. Tuo perhe on täysin lukkiutunut omaan asuntoonsa, koska korona voisi tappaa sen perheen lapsen. Lapsen sydämen voi leikata ainoastaan Helsingissä ja sen korjaus on edessä kohta. Eli ovat todella peloissaan. Kannattaa tosiaan miettiä muita kuin itseään.

Miten se, että minä käyttäisin maskia kaupassa auttaisi tuota lasta? Vai meinaatko, että ennen korona-aikaa sydänsairaiden lasten vanhemmat eivät olisi olleet peloissaan ja vain korona on se, mikä tuossa tilanteessa pelottaa?

Mitä enemmän sinä ja kaltaisesi levitätte koronaa, sitä riskimpää se on riskiryhmälle. Itsekin pelkään leikkaukseen menoa jos siellä olisi joku saanut koronan, toinen potilas tai henkilökunnan jäsen ja saan sieltä tartunnan. Sinn on helppoa olla itsekäs kun et ole koskaan joutunut pelkäämään oman henkesi tai läheisesi puolesta.

Miten se korona leviää sinne asuntoonsa lukkiutuneeseen perheeseen? Olen jopa katsonut vierestä, kun läheiseni poistui tästä maailmasta, joten tiedän kyllä mitä on todellinen kuolemanpelko. Korona ei siihen verrattuna ole mitään. 

Lapsella on sydänleikkaus edessä ja he joutuvat poistumaan asunnosta. Olet tosi itsekäs ja julma ihminen kun haluat levittää koronaa etkä ansaitse hoitoa jos sairastut koronaan, muistapa se ettet silloin ole hoitoa vaatimassa.

Asun yli 300 kilometrin päässä Helsingistä enkä ole käynyt ko. kaupungissa yli 10 vuoteen. Olet tosi itsekäs ja julma ihminen, kun syyttelet täysin viattomia ihmisiä perusteettomasti. Vai luuletko, että korona poistuu Suomesta, jos minä lukittaudun kellariin enkä enää koskaan poistu sieltä?

Mene nyt sinne kellariin ja häpeä.

Terveisiä sinne hysteerikkojen kellarikokoukseen. Maailma ei hypi teidän pillin tahtiin.

Vierailija
86/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh, miten voi olla noin pihalla? Jo viime keväänä leikkaussaleja suljettiin kun anestesialääkäreitä koulutettiin ja siirrettiin koronahoitoon. Jonot muissa hoidoissa kasvoivat. Nyt jos tulee paha sairaalatilanne koronapotilaiden suhteen niin taas sama edessä.

Itseltäni hoidettiin rintasyöpä viime vuonna, nyt odotan pääsyä kilpirauhasleikkaukseen, sielläkin on kasvain mutta ei tiedetä onko syöpää. Toivon että pääsen mahdollisimman pian ja että tehohoito ei kuormitu koronapotilaista niin että leikkaukseni edelleen viivästyy. Nyt jokaisella on vastuu pitää tehohoito osastot tyhjinä ja olla kuormittamatta koronatartuinnoillaan turhaan sairaanhoitoa. Maskit julkisissa paikoissa, etäisyys ja turhan humputtelun karsiminen.

Noh, tiedän jo kokemuksesta, syöpähoitojeni aikana opin että ihmiset ovat hirvittävän itsekkäitä eivätkä ole valmiita tinkimään yhtään mistään pienestäkään vaikka voisivat sillä auttaa heikompia ihmisiä. Mutta kuka vaan teistä itsekkäistä voi sairastua syöpään, sitten ehkä alkaa kiinnostaa muukin kuin oma nautiskelu.

Olen pahoillani puolestasi ja toivon kaikkea hyvää, mutta silti on mielestäni liikaa odottaa, että muu maailma alkaa elää sinun syöpäsi ehdoilla. Eläisitkö itse jonkin tuntemattoman ihmisen vaivojen ehdoilla? Tuskin, muita on aina helpompi syyllistää itsekkäiksi kuin alkaa itse laskeskelemaan kaikkia potentiaalisia seurauksia kaikille mahdollisille ihmisille kaikissa mahdollisissa elämäntilanteissa. Toivottavasti kukaan ei joudu koronan vuoksi teholle ja toivottavasti kaikki hoitoa tarvitsevat sitä saavat, mutta maailma nyt vain on sellainen, ettemme voi päättää kuin omasta puolestamme. 

Minä olen epäitsekäs ja teen paljon muiden hyvän eteen, siksi en voikaan ymmärtää että muut eivät voi tehdä pikkujuttuja toisten hengen säilymisen eteen. Minä laskeskelen kaiken tekemäni ettei siitä ole haittaa muille. En kärsi siitä mitenkään että joustan pienissä asioissa muiden hyväksi. Esim. maskin käyttö kaupassa on tosi pieni juttu. On pieni juttu minulle antaa syöpäpotilaalle metrossa tai ratikassa omaa tilaa enkä tunkisi viereen likomärkänä sateesta tai yskien. En vaan voi käsittää että jos voi valita että tällä teolla aiheutan haittaa muille ja toisella en niin sinä ja kaltaisesi valitsette sen mistä voi toinen jopa menettää henkensä. 

Siis olen aikaisemmin ollut epäitsekäs. Nykyisin olen päättänyt että jos kohtaan ihmisen joka on hädässä, en auta. Minuakaaan ei ole autettu. Jos näkisin sinun kuolevan, en soittaisi hätäkeskukseen. En viitsisi. Heikkoja autan mutta sinun kaltaisesi eivät ansaitse mitään.

Oletpas aikamoinen luikurinlaskija :D Taisipa se syöpäkin olla valheenpoikanen. Jos todella olet valmis jättämään ambulanssia tarvitsevan ihmisen pulaan koska joku joskus jollainen keskustelupalstalla sanoi jotain, niin parempi vaan kun pysyttelet siellä kellarissasi, kerran elämä on niin vaikeaa. Neuvon vielä vuoraamaan sen kellarin ilmanvaihdon kontaktimuovilla. Ettei vaan syöpä taikka korona pääse yllättämään. 

Vierailija
87/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvityksen perusteella kasvosuojus voi jossain määrin ehkäistä käyttäjää levittämästä virusta, mutta ei tarjoa käyttäjälleen suojaa tartunnalta. Selvityksessä todetaan lisäksi, että suojuksen käyttöön liittyy myös riskejä. Väärän käytön sanotaan aiheuttavan kohonneen riskin tartuntojen leviämiselle.

https://www.verkkouutiset.fi/172-tutkimuksen-ja-16-maan-jattiselvitys-m…

Ihmiset nyt luulevat että he ovat suojassa viirukselta jos on maski. Mutta jos ei ole viirusta tai epäilystä omasta terveydentilastaan niin ihan turhaa se maskin käyttö. 

Ongelma on se että koronapotilas on tartuttavimmillaan pari kolme vuorokautta ennen oireiden puhkeamista. Sitä ja oireettomista saatuja tartuntoja yritetään vähentää.

Ja viimeisten tietojen mukaan maski myös suojaa kantajansa. Vähentää viruskuotmaa ja lieventää mahdollista tautia.

Vierailija
88/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kauppa anna maskia oven suussa jokaiselle ja vartija katsoo, että menee naamalle!

Vierailija
89/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina kun istut ratin taakse, saatat ajaa lapsen yli.

Mutta ethän sinä minäminä-yksityisautoilija siitä piittaa, kunhan itselläsi on helppoa.

Vierailija
90/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko koronailmiö on 10%:sesti sitä itse virusta oireineen, loput on psykologiaa, joukkohysteriaa ja mediarummutusta. Koronassa ei ole mitään sellaista mitä ei ns. tutuissa viruksissa jo olisi, mutta jostain syystä maailma on mennyt johonkin kokovartalohalvaukseen sen vuoksi.

Vierailija
91/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yli 300 kilometrin päässä Helsingistä enkä ole käynyt ko. kaupungissa yli 10 vuoteen. Olet tosi itsekäs ja julma ihminen, kun syyttelet täysin viattomia ihmisiä perusteettomasti. Vai luuletko, että korona poistuu Suomesta, jos minä lukittaudun kellariin enkä enää koskaan poistu sieltä?

Mene nyt sinne kellariin ja häpeä.

Ei tulisi pieneen mieleenkään mennä. En ole samanlainen kuin sinä ja muut hysteerikot. Elän ihan normaalia elämää. 

P.S. Tällä alueella ei ole ollut yli kuukauteen yhtään koronatartuntaa, joten kovin pahasti en ole sitä onnistunut levittämään. 

Vierailija
92/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartunnat saatiin keväällä alas, vaikka maskeja ei käytetty ja kaupoissa käytiin. Lopettakaa maskihysterisointi.

Koulut olivat kiinni, harrastukset säpissä ja ravintolat kiinni. Nuo kun otetaan uudelleen käyttöön, niin maskeja ei tarvita. Kalliiksi se kyllä tulee.

Niin tää on tosiaan valinta. Peruskouluissa maskit oikein käytettynä, max 1 h kertakäyttömaski/oppilas. Otetaan esimerkiit 600 oppilaan koulu, kunnan on pakko ne kustantaa jos ne tulee kouluihin pakollisiksi koska perusopetuksessa niitä ei voi velvoittaa perheille maksettavaksi. Henkilökunta siihen päälle, laske hinta ja ympäristövaikututukset. 

Ravintolassa maskin kanssa? Häh, jo se päätös että pidetään raflat auki on yhtä kuin ei maskia. 

Urheilu maskin kanssa? no joo....

Ehkä olsi vaan helpompaa olla käymättä hirvesäti missään.

Ja muuten sellainen vielä, että missä huoli näiden maskien kierrätyksestä tai ympäristövaikutuksista. Niin, sitä ei ole. Ei tursua roskikset maskeja. Koska monet käyttää niitä useaan kertaan, siis niitä kertakäyttöisiä. silloin ne on tehottomia mutta näyttää vastuulliselta muka.

Miksi maski pitäisi vaihtaa tunnin välein, kun ihan käyttöohjeessakin lukee, että voi käyttää yhtäjaksoisesti 3-4 tuntia?

Se ei kestä kostumatta 3-4h koulussa. Nykyään on tarkoitus että oppilaatkin on aktiivisia ja osallistuu keskusteluun tunneilla ja ryhmätöissä. Puhuessa maski kostuu ja kosteaa maskia ei saa käyttää. Maski myös lisää juomataukojen tarvetta (yliopiston apteekin sivut) ja joka juomatauon jälkeen se on vaihdettava (thl ohjeet). Opettajilla tämä tietää monta monta vaihtoa päivässä.  Työnantajan maksettava. Viime kädessä kunnan veronmaksajat maksaa.

Vierailija
93/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväällähän hallitus ja THL toitotti ettei maskit auta. Miksi ne nyt yhtäkkiä auttaakin?

Niin, kansanmaskit eivät anna sinulle samanlaista suojaa kuin sairaaloissa käytettävät hengityssuojaimet. Siitä huolimatta viruksien kulku vaikeutuu sitä enemmän mitä enemmän ihmisten limakalvojen päällä on esteenä maskeja.

Sinä voit olla se oireeton kantaja ja sinun maskisi suojelee muita siltä, etteivät saa sinulta virusta.

Keväällä koronasta ei tiedetty yhtä paljon kuin nyt. Sen vuoksi eivät viranomaiset voi tietenkään suositella mitään ilman tutkimustietoa. Vaikka maskeja oltaisiin suositeltu niin kaikilla ei olisi mahdollisuutta hankkia niitä.

Minä ostin keväällä kaiken varalta paketin kiinalaisia maskeja kalliilla ja kyllä ne ovat aika heppoisia yksinään. Olen käyttänyt niitä pois kangasmaskin alla koska haluan pelata mahdollisimman varman päälle enkä tietenkään halua tartuttaa keneenkään mitään tautia.

Vierailija
94/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät ratikassa jonkun olevan syöpäpotilas? Lukeeko se otsassa. Kenelläkään ei ole mitään vastustuskyä jos aivan striileissä olosuhteissa elää. Kaikki ruoka allergiatkin johtuvat siitä ettei niitä siedätetä vaan vältetään kaikin keinoin allergisoivia aineita. Ihme paniikiksi menee toisilla ihmisillä tämä koronakin. Täytyy alkaa hallitsemaan ja kahlitsemaan muita ihmisiä ja saivartelemaan mitä ihmeellisimmä syöpä jutuilla. 

Vierailija
95/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keväällähän hallitus ja THL toitotti ettei maskit auta. Miksi ne nyt yhtäkkiä auttaakin?

Niin, kansanmaskit eivät anna sinulle samanlaista suojaa kuin sairaaloissa käytettävät hengityssuojaimet. Siitä huolimatta viruksien kulku vaikeutuu sitä enemmän mitä enemmän ihmisten limakalvojen päällä on esteenä maskeja.

Sinä voit olla se oireeton kantaja ja sinun maskisi suojelee muita siltä, etteivät saa sinulta virusta.

Keväällä koronasta ei tiedetty yhtä paljon kuin nyt. Sen vuoksi eivät viranomaiset voi tietenkään suositella mitään ilman tutkimustietoa. Vaikka maskeja oltaisiin suositeltu niin kaikilla ei olisi mahdollisuutta hankkia niitä.

Minä ostin keväällä kaiken varalta paketin kiinalaisia maskeja kalliilla ja kyllä ne ovat aika heppoisia yksinään. Olen käyttänyt niitä pois kangasmaskin alla koska haluan pelata mahdollisimman varman päälle enkä tietenkään halua tartuttaa keneenkään mitään tautia.

Onko sulla se tauti? 

Vierailija
96/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen te menettekin mukaan. Korona ei ole minkään tilaston mukaan yhtään sen vaarallisempi kuin muutkaan influenssat, eikä myöskään tartu yhtään helpommin. Ihmisten elämä on nykyään liian helppoa kun pitää tämmöseen vedätykseen mennä mukaan, siitä kun saa vähän jännitystä elämään. Harmi, että tämä teidän ja valtionjohtajien leikki käy todella kalliiksi meille kaikille. Tosiaan, ei ole tämän hullutuksen jälkeen paluuta entiseen, koska rahat eivät riitä ja kaikkia yhteiskunnan tarjoamia palveluja joudutaan leikkaamaan ja veroja korottamaan. Aivan järkyttävää järjenköyhyyttä. 

Vierailija
97/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tykkää tästä syyllistämisestä. Kyttääjille viihdettä... olen yrittänyt maskia käyttää, mutta astmaatikkona mun on TODELLA vaikeaa hengittää sen läpi. Lisäksi olen jo sairastanut koronan, ja vaikka immuniteetin syntymistä ei täysin tunneta, uskon että menee muilla keinoilla ihan hyvin eikä maski ole ratkaiseva.

Vierailija
98/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen mt-hoidolla on edessään suuri työtaakka,kun tämä korona vouhotus loppuu. Ketjussa on näitä hysteerikkoja,joilla useimmilla on täysin kadonnut järki päästä.

Hakekaa apua nyt, kun sitä vielä edes jotenkin saa.

Vierailija
99/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä pääse edes syöpätutkimuksiin kun luulosairaat lappaa koronatesteissä ja kaikki resurssit menee siihen.

Vierailija
100/202 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartunnat saatiin keväällä alas, vaikka maskeja ei käytetty ja kaupoissa käytiin. Lopettakaa maskihysterisointi.

Koulut olivat kiinni, harrastukset säpissä ja ravintolat kiinni. Nuo kun otetaan uudelleen käyttöön, niin maskeja ei tarvita. Kalliiksi se kyllä tulee.

Niin tää on tosiaan valinta. Peruskouluissa maskit oikein käytettynä, max 1 h kertakäyttömaski/oppilas. Otetaan esimerkiit 600 oppilaan koulu, kunnan on pakko ne kustantaa jos ne tulee kouluihin pakollisiksi koska perusopetuksessa niitä ei voi velvoittaa perheille maksettavaksi. Henkilökunta siihen päälle, laske hinta ja ympäristövaikututukset. 

Ravintolassa maskin kanssa? Häh, jo se päätös että pidetään raflat auki on yhtä kuin ei maskia. 

Urheilu maskin kanssa? no joo....

Ehkä olsi vaan helpompaa olla käymättä hirvesäti missään.

Ja muuten sellainen vielä, että missä huoli näiden maskien kierrätyksestä tai ympäristövaikutuksista. Niin, sitä ei ole. Ei tursua roskikset maskeja. Koska monet käyttää niitä useaan kertaan, siis niitä kertakäyttöisiä. silloin ne on tehottomia mutta näyttää vastuulliselta muka.

Miksi maski pitäisi vaihtaa tunnin välein, kun ihan käyttöohjeessakin lukee, että voi käyttää yhtäjaksoisesti 3-4 tuntia?

Se ei kestä kostumatta 3-4h koulussa. Nykyään on tarkoitus että oppilaatkin on aktiivisia ja osallistuu keskusteluun tunneilla ja ryhmätöissä. Puhuessa maski kostuu ja kosteaa maskia ei saa käyttää. Maski myös lisää juomataukojen tarvetta (yliopiston apteekin sivut) ja joka juomatauon jälkeen se on vaihdettava (thl ohjeet). Opettajilla tämä tietää monta monta vaihtoa päivässä.  Työnantajan maksettava. Viime kädessä kunnan veronmaksajat maksaa.

Samalla maskilla mennään monta tuntia. Jäisi potilaat hoitamatta, jos joka puhumisen jälkeen pitäisi olla maskia vaihtamatta. Juomatauot hoidetaan niin, että maski laitetaan sivuun, hörpätään juomaa ja laitetaan maski takaisin. Sairaanhoitopiirit olisivat konkurssissa, jos joka tunti maskeja vaihdeltaisiin. Esim. leikkaussalissa se olisi jopa hengenvaarallista sille leikattavalle. 

t. Sairaanhoitaja