Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Migreenin ennakko-oire muistiongelmat ja hajamielisyys

Vierailija
10.10.2020 |

Mulla ollut lapsesta saakka migreeni auraoireilla. Puhevaikeutta, näkökenttäpuutokset, raajojen puutumista, sanasekoilua jne. Huomaan myös, että ennen kohtausta saatan olla useita päiviä huonomuistinen ja ajatus ei kulje johdonmukaisesti. Päätän tehdä jotain, esim nollata matkamittarin työpaikan pihassa parin sekunnin päästä, unohdan sinne päästyäni, siis aivan saman tien. Tuon kaltaisia muitakin pikkujuttuja unohtelen kun kohtaus tekee tuloaan tai on päällä. Onko tämä sittenkin, 35sena, alkavaa muistisairautta? Onko muilla kokemuksia?

- migreeniin ja sen monimuotoisuuteen väsynyt

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin kiitos vastanneille! Mieltäni helpotti samankaltaiset kokemuksenne sekä muut kommentit.

Koitetaan jaksaa tämän uuvuttavan sairauden kans❤sa.

-ap

Vierailija
62/74 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, onhan se varmasti migreeniä eikä epilepsiaa? Migreenikohtaukset muistuttavat pienempiä epilepsiakohtauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtamislääkkeet vievät muistin, on tiedetty jo kauan.

Vierailija
64/74 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 20v ja pahoja muistioireita migreenin aikana. Usein unohtelen sanoja ja joudun kyselemään muilta, että sano nyt mikä se ja se oli. :D Unohdin tässä viikonloppuna myös pankkitunnukseni salasanan, vaikka aiemmin oli mielessä erittäin looginen järjestys miten ko. salasana muodostuisi.

Tänään pankkiin uutta hakemaan, ei muisti mieleen millään. Puhun myös väärällä murteella migreenin aikana ja sekin on kiusallista ja herättää hämmennystä.

Vierailija
65/74 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
66/74 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Migreeni on viheliäinen sairaus. Minulla on ollut kaksi migreenin aiheuttamaa aivoverenvuotoa, jotka selvisivät vasta pään magneettikuvassa. 

Molemmilla vanhemmillani on migreeni, joten sisaruksellani ja minulla on migreeni. 

Niillä on jokin tapa, oka on siirtynyt teihin. Kaupan omenoissa ja päärynöissä (myös luomussa) käytetään pintakäsittelyainetta, joka on kilpikirvojen eritteestä tehtyä lakkaa. Sitä on myös karkeissa ja ostopullien päällä usein. Migreeni on myrkytysoire eikä se syy pois lähde, jos ei itse etsi eikä varsinkaan lääkekokeiluilla.

Vierailija
67/74 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista!

Vierailija
68/74 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ilo.org/dyn/icsc/showcard.display?p_lang=fi&p_card_id=0094&p…

Käyttöturvallisuustiedote. Tulosta talteen ja vie lääkärille!

Vierailija
69/74 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoja oireita ja pelkoja kuin ap:lla. Mutta kai tämä vain migreeniä on. Olen pari vuotta nuorempi, mutta sairastanut jo 30 vuotta.

Minulla on kirja vuodelta 1996: Neurologia, kirjoittanut Palo, Jokelainen, Kaste,Teräväinen, Waltimo.

Sivulla 180 lukee:

"Kemiallisiin aineisiin tai niiden poisjättöön liittyvä päänsärky:

Päänsärkyä aiheuttavia aineita ovat alkoholi, angina pectorisksen hoitoon käytetty nitroglyseriini, lihan punavärin säilyttämiseen käytetty nitriitti, säilöntäaineena käytetty natriumglutamaatti, lyijybensiini ja hiilitetrakloridi... jne."

Memantiini on se lääke, mitä m ä ä r ä t ä ä n käytöshiriöisille vanhuksille. Sitä ennen aloitetaan donepetsiili, joka saa aikaan pahojakin käytöshäiriöitä. Todella surullista:-(

Vierailija
70/74 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Migreeni on viheliäinen sairaus. Minulla on ollut kaksi migreenin aiheuttamaa aivoverenvuotoa, jotka selvisivät vasta pään magneettikuvassa. 

Molemmilla vanhemmillani on migreeni, joten sisaruksellani ja minulla on migreeni. 

Niillä on jokin tapa, oka on siirtynyt teihin. Kaupan omenoissa ja päärynöissä (myös luomussa) käytetään pintakäsittelyainetta, joka on kilpikirvojen eritteestä tehtyä lakkaa. Sitä on myös karkeissa ja ostopullien päällä usein. Migreeni on myrkytysoire eikä se syy pois lähde, jos ei itse etsi eikä varsinkaan lääkekokeiluilla.

https://jamanetwork.com/journals/jamaotolaryngology/article-abstract/62…

Vierailija
71/74 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista!

Vierailija
72/74 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.ruokavirasto.fi/yritykset/elintarvikeala/valmistus/yhteiset…

Vierailija
73/74 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin kaipaisin ajatuksia migreenin yhteydestä muistiin, onko teillä auraoireena ja kohtauksen aikana huonomuistisuutta, siis pitempään kuin yksittäisten sanojen unohtamista.

Ap

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/hometoksiineja-viljassa-e…

Vierailija
74/74 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset