Lievä vatsatauti? Muilla?
Mulla on närästystä/röyhtäytystä, pahaa oloa (kuin raskauspahoinvointia), ilmaa vatsassa. Lievästi kuumeinen olo.
Eli aikalailla huono olo kokonaisvaltaisesti.
Onko tämäntyyppistä vatsatautia liikenteessä?
Kommentit (62)
Helsinki.
Mulla myös! Ylävatsaa koskee ja oksettaa, mutta ripulia/oksentamista ei ole :S
Samantyyppisiä oireita täälläkin!
Mulla oli ensin lievää flunssaa (käheys, kurkkukipu, lämpöily) pari viikkoa, viime vkl vaihtui sitten mahan mouruamiseksi ja lämmöksi, vieläkin vähän yskää. Ensin olin ripulilla, sitten oli tosi huono ja viluinen olo. Nivelkipuja myös. Luulin jo että meni ohikin, mutta ei, tänään taas maha sekaisin ja höntti olo :( Tytöllä yskää, pojalla oli vaahtomaista ripulia yhtenä päivänä, miehellä ei mitään. On laajakirjoiset oireet!
Jyväskylän seutu.
meillä lapsi oksensi sunnuntaina illalla. Maanantain oli suht kunnossa ja tiistai-iltana alkoi vetinen ripuli.
Minulla ripulilla vatsa nyt keskiviikkona ja kova vääntö mahassa, murina ja turvotus.
Häme
En tiedä, oliko jotain virusta vai mitä, mutta viime viikon oli voimakasta ylävatsakipua, joka tuli muutaman kerran päivässä. Tuskanhikeä myös. Ripulia myös muutaman kerran.
Täysin vastaavat oireet tällä hetkellä päällä, viikon mittaan ollut tuo etova olo, melkein kuin närästys monta päivää, röyhtäyksine päivineen, ei ole voinut syödä melkein mitään. Tosi heikko olo, uni tullut huonosti, väsyttää jatkuvasti. Yhdessä vaiheessa kouristeli vatsaa. Sitten jäi etominen pois ja nyt on vatsa aivan tuhannen kuralla. En ole mitenkään taipuvainen tämmöisiä sairastelemaan, viimeksi on ollut vatsatautia varmaan tosissaan yli 5 vuotta sitten. Ihmeellistä. Oulussa, että varokaapas. :P
Täällä etelässä kanssa, toissailtana sairaan paha olo, oksetti ja vatsaan sattui. En kuitenkaan oksentanut. Edeltävästi pari päivää niin väsynyt että olisin voinut vain nukkua. Niin ja pientä lämpöä. Nyt menossa ohi
Tämä on alunperin vanha ketju mutta itselläni on ollut nyt jouluaatto yöstä aivan samoja oireita, paitsi etten oksenna tai ripuloi .... mutta ylävatsa kipeänä, turvottaa ihan hulluna, tuntuu että koko maha onnihan karrella. Taitaa olla jo kolmas viikko menossa. Mitä tämä on !! ?? Minä epäilem myös mahasyöpää ja vatsahaavaa :/
Kuopiossa molemmilla miehen kanssa mahan vääntelyä, huonoa oloa ja turvotusta noin viikon ollut jo.
mulla alkoi torstaina ripulilla, sen jälkeen oli kaksi päivää vatsa kipeä: poltteli ylävatsasta. voimat oli pois ja ruoka ei masitunut. luulin myös vatsahaavaksi, mutta nyt olo on parempi.
Puolitoista viikko sitten pojalla vatsatauti, oksens kaksi kertaa illalla ja ripuloi kerran seuraavana aamuna. Mies ripuloi viime perjantaina kaksi kertaa. Minulla suolistoa alkoi polttaa ja närästi lauantaina. La - su välisenä yönä kauhee lorina ja murina suolessa ja kaksi kertaa kävin ripuloimassa ja aamulla kerran. Olo ihan hyvä eilen kunnes lorina ja murina alkoi uudestasn illalla. Yö lievää murinaa ja aamukahvin jälkeen taas ripulia kaksi kertaa. Nyt suolta polttaa. Lievää etovaa oloa aina välillä. Turvottaa ja ilmaa vatsassa myös.
Piti aamulla lähteä töihin mutta kakkahätä yllätti. Työterveyshoitajan mukaan tätä liikkeellä samoin flunssaa. Kurkkukin välillä karhea ja yskittää.
Näin siis Helsingissä.
Täällä myös kokkolan seudulla. Viikko ollut huono olo ja mahassa porisee ja vääntää. Ei ripulia, ei kuumetta. Oksennus tulee vain työntämällä sormet kurkkuun. Huoh..
Vanha ketju, mutta itsellä ruokahalu katos torstaina ja siitä lähtien ollu närästystä ja ihan ok pystyy syömää ja juomaan mut etoo koko ajan..ny maanantaina tytär oksensi viime yön ja vähä epäilyttää et onkohan tullu kannettua kotio mahatauti mut vaa itellä lievänä..aina ku syö ni maha rupee pulputtaan ja närästään..mitää ylimäärästä ei kuitenkaa tuu mistää päästä..satakunta..
Mulla nyt viies päivä vatsatautia menossa. Ekat pari päivää päänsärkyä, kuumetta ja oksentelua ja sen jälkeen muuttui ihan ripuliksi... Mahassa möyryää ihan kunnolla ja ripaskalle saa juosta koko ajan, yöt myös...
Ei auta mikkään.
Mies ja lapsi on ihme kyllä säästyny tältä.
Oulusa.
Täällä nyt kaksi päivää ja yötä ripuloitu. Oksunnut pari kertaa. Tuntuu että pahenee vaan.. Jännä ettei mies ja 1,5-vuotiamme ole saaneet tautia (ainakaan vielä). Tuusula
Mulla ollut nyt parina päivänä hirveet vatsan poltteet. Luulin jo että on mahahaava tai jotain. Ilmaa mahassa ja turvottaa ja vatsaan sattuu heti jos sinne jotain laittaa. Mutta ei (ainakaan vielä) ripulia tai oksentelua. Kurkku ollut kans vähän kipeä niellessä että oiskohan tässä sit kaks tautia tuloillaan yhtä aikaa. Puolet perheestä ollutkin jo räkätaudissa Maitohappobakteerit kehiin ja ne joilla vatsatauti vasta iskemässä alkutekijöissä tai on vähänkää sellai fiilis et saattas olla tulossa niin suosittelen mustapippureita ja kurkumaa. Auttaa. Ite laitan pannulle öljyä ja siihen murskattuja mustapippureita ja kurkumaa..päälle parin kananmunan munakas. Luontaistuotekaupan hiivantappo"antibiooteista" voi myös saada avun pöpön häätöön. Candida fortessa on mm. greipinsiemenuutetta joka tappaa bakteereja ja viruksia ja Iocidin +ssa on oliivinlehden kuivauutetta, greippi- ja oreganoöljyä, jotka myös tehokkaita. Mulla oli joulun tienoilla ihan samanlaista öllötystä ja mahanpuruja mutta aloin sillon syödä tota iocidinia hiivan häätöön niin lähti ällötys. Taidan alottaa huomisaamun kuitenkin mausteisella munakkaalla ja jos se ei tehoo niin iocidinia tai candidaa nassuun. Näin Keravalla.....
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:38"]
Puolitoista viikko sitten pojalla vatsatauti, oksens kaksi kertaa illalla ja ripuloi kerran seuraavana aamuna. Mies ripuloi viime perjantaina kaksi kertaa. Minulla suolistoa alkoi polttaa ja närästi lauantaina. La - su välisenä yönä kauhee lorina ja murina suolessa ja kaksi kertaa kävin ripuloimassa ja aamulla kerran. Olo ihan hyvä eilen kunnes lorina ja murina alkoi uudestasn illalla. Yö lievää murinaa ja aamukahvin jälkeen taas ripulia kaksi kertaa. Nyt suolta polttaa. Lievää etovaa oloa aina välillä. Turvottaa ja ilmaa vatsassa myös.
Piti aamulla lähteä töihin mutta kakkahätä yllätti. Työterveyshoitajan mukaan tätä liikkeellä samoin flunssaa. Kurkkukin välillä karhea ja yskittää.
Näin siis Helsingissä.
[/quote]
Ai vitsi, miten mukava lueskella näitä ripuliraportteja. Olisit vielä kertonut tarkemmin minkä sävyisestä paskasta oli kyse :D
[/quote]
ei oo pakko lukea
Turku
Eilen iltapäivällä lenkillä tuli etova olo, kiireesti kotiin. Tuli oksu kolme kertaa ja oli muutaman tunnin heikko olo, mutta sen jälkeen kun mitään ei olisi ollutkaan!
En siis ole raskaana, alkoholia nauttinut tai syönyt mitään ruokavaliooni sopimatonta.
Todella outo vatsapöpö! Yleensä kun sellainen tulee niin olen poissa pelistä ainakin pari päivää, ja nousee kuumettakin.
Nyt selvisi muutamalla ykäilyllä ja sitten olo lähti taas kuosiintumaan. Ja illalla olin jo ihan terve kun mitään ei olisi ollutkaan. Ja tänään ei myöskään olossa merkkejä ko. kipeilystä, ja vatsa toiminut normaalisti.
No hyvä näin. Mutta tälläistä siis Turussa liikkeellä.
Itsellä tuli noin viikko sitten vatsan nipistelyä monen päivän ajan ja välillä etovaa oloa syönnin jälkeen, eipä juuri muuta, vähän satunnaista päänsärkyä. Tyttö 3v oksensi koko töissä yön ja seuraavan päivän oli jo kunnossa, paitsi ruoka ei maistu oikein vieläkään. Nuorempi tyttö ja mies ovat toistaiseksi välttyneet tältä. Onko kellään tietoa mikä pöpö on liikkeellä, ei vaikuta norolta, se on koettu pari vuotta aiemmin. Tämä Helsingissä.
Niin tietysti...töihin vaan tartuttamaan kaikille se. Taitaa olla sellanen työmaa missä on "pakko" olla, oli sitten miten kipeä tahansa...kun pomo huutaa heti jos ilmoitat sairastavasi. Tiedän Turussa erään K-marketin jossa työntekijät menevät kaikki töihin...kipeänä, kun kauppiaana on ns "Wagner"..."Viivin" pitää mennä sinne mihin Wagnerkin.
Itselläni alkoi vatsatauti eilen, kuumella ja todella viluonen oli. Sain alas buranan ja nukuin kl 3 asti, sen jälkeen niin huono olo. Pakko oli oksentaa kolme kertaa ja ripulia oli vähän. Aamulla pystyin hoitamaan lapsia buranan avulla. Nyt vatsa kipeä ja kuumetta 37,5. Mikä virus voisi olla kyseessä. Eikö Noro ole rajumpi? Näin itä-Vantaalla.