Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa vs. Koira

Vierailija
02.01.2014 |

Kumman ottaisit/olet ottanut ja miksi? Itse olen kissaihminen ollut lapsuudesta saakka, koiria hieman pelkään. Kissa on itsenäinen, viisas, siisti, käyttää hiekkalaatikkoa, tulee syliin siliteltäväksi ja on kaikin tavoin ihana olento :)

Kommentit (242)

Vierailija
1/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 00:47"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 00:13"]

Niin eikä meillä myöskään haise kissanhiekkalaatikko. Itse joo, asiaan saattaa jopa tottua, mutta kun kaikki kylästelijät ihmettelevät asiaa. Katsos kun ostaa kunnon hiekkaa. Maksaa toki paljon enempi kun joku markettihiekka, mutta eipä haise huushollissa.

[/quote]

Mitä merkkiä käytät?

[/quote]

Ever Clean

Vierailija
2/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 00:53"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 00:47"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 00:13"]

Niin eikä meillä myöskään haise kissanhiekkalaatikko. Itse joo, asiaan saattaa jopa tottua, mutta kun kaikki kylästelijät ihmettelevät asiaa. Katsos kun ostaa kunnon hiekkaa. Maksaa toki paljon enempi kun joku markettihiekka, mutta eipä haise huushollissa.

[/quote]

Mitä merkkiä käytät?

[/quote]

En ole kommentin kirjoittaja, mutta voin suositella ainakin EverCleania.

[/quote]

Minä, tuon kommentin kirjoittaja juuri vastasinkin. En tajunnut lukea kaikkia kommentteja, mutta sama merkki näköjään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira.

Kissoilla on tympeä katse. Ja se on niiden perusilme, ovat jotenkin ilmeettömiä. Koiraa on helpompi miellyttää ja ilahduttaa.

Kissan viehkeyttä voin ihailla, mutta mieluiten lasin takaa. Koiraa taas haluan koskettaa omilla käsillä. Kissa on liian pieni ja luisevakin kosketteluun. Tämä tosin sopii moneen pieneen koiraankin (olenkin miettinyt miksi chihun omistajat yleensä haluavat koiran, miksei sitten saman tien ota kissaa, sillä näistä kahdesta kyllä kissa on kauniimpi?)

Kun koiralle juttelee, sen puoleen kumartuu ja turkkia silittelee, se vastaa suupielillä, silmillä, korvilla, kohottelemalla päätä ja kasvojen lihaksilla. Kissa kiepuroi vain omassa nautinnossaan eikä kommunikoi ihmisen kanssa.

Vierailija
4/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ehdottomasti, pelkään kissoja, niitä ei voi lukea samoin kuin koiraa. Ja muutenkin jotkut kissat ovat niin arvaamattomia, ei yhtään tiedä mistä päin hyökitään seuraavaksi kimppuun..siltikin, pidän myös kissoista eikä se kissan hiekkalaatikon hajuakaan häiritse.

Vierailija
5/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira. Se on vilpittömän ilahtunut, kun tulee kotiin, puuhastelet sen kanssa jotain tai vain rapsuttelet sitä.

Vierailija
6/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olin henkeen ja vereen koiraihminen, lapsuudessa puhjenneesta allergiasta huolimatta. Kissoille aloin pikkuhiljaa lämmetä vasta muutama vuosi sitten, lopulta huomasin olevani ihan hulluna niihinkin.

Kotoa löytyy tällä hetkellä kissa, enkä koiraa enää haluaisi, vaikka niistä pidänkin!

Vierailija
7/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihminen olen! 

Kissat ovat omanarvonsa tuntevia hyväkkäitä. Ne eivät ole turhan mielyttämisen haluisia. Kyllä meidän kissalle (ja edellisillekin) on temppuja opetettu. Osaavat istua, tulla luokse, avata suun, antaa tassua, leikkiä piilosta, hypätä eri tasoille, kulkea hihnassa niin että kävelevät vieressä käskyllä "seuraa", nousta takajaloille, tuoda leluja ja mökillä pyydystää hiiriä. Eivät hypi pöydille tai hyllyille joihin ei saa mennä.myös "etsi lapsi" käskyllä mennään lapsen luokse ja naukaistaan vienostii :)

Kissojen koulutus on ehkä haastavampaa kuin monien koirien koska niillä ei ole miellyttämisen halua, mutta kyllä ne oppivat kun pienestä asti opettaa.

En hankkisi koiraa koska minusta ei olisi viehättävää lähteä sitä aamulla lenkittämään. 

Aa ja meillehän ei marketista kissanruokia osteta!

Vierailija
9/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan ottaisi itse, mut jos olisi pakko niin ottaisin koran. Pidän koirista, mutta en ota koska  minusta ei ole opettamaan koiraa tavoille (niin ettei hauku turhaan, kerjää pöydästä jne). Jos olisi valmiiksi opetettu koira niin sen voisin ottaa. Kissaa en, koska ne raapii kaikki paikat.(kissa minulla on ollut mutta annoin pois)

Vierailija
10/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kelpaa. Samanarvoisia lemmikkejähän ne on :)

Vierailija
11/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 13:22"]

Koira.

Kissoilla on tympeä katse. Ja se on niiden perusilme, ovat jotenkin ilmeettömiä. Koiraa on helpompi miellyttää ja ilahduttaa.

Kissan viehkeyttä voin ihailla, mutta mieluiten lasin takaa. Koiraa taas haluan koskettaa omilla käsillä. Kissa on liian pieni ja luisevakin kosketteluun. Tämä tosin sopii moneen pieneen koiraankin (olenkin miettinyt miksi chihun omistajat yleensä haluavat koiran, miksei sitten saman tien ota kissaa, sillä näistä kahdesta kyllä kissa on kauniimpi?)

Kun koiralle juttelee, sen puoleen kumartuu ja turkkia silittelee, se vastaa suupielillä, silmillä, korvilla, kohottelemalla päätä ja kasvojen lihaksilla. Kissa kiepuroi vain omassa nautinnossaan eikä kommunikoi ihmisen kanssa.

[/quote]

Et ole viettänyt ttarpeeksi laadukasta aikaa kissojen kanssa, niilläkin nimittäin on vaikka mitä ilmeitä ja myös ne kommunikoivat ihmisten kanssa. Jos kissan kanssa ei leiki, vietä aikaa, opeta sille temppuja yms. niin paljon jää huomaamatta ja paljon jää puuttumaan suhteesta kissaan. Joillakin kissa elää ihan erillistä elämää, käy kotona kenties vaan syömässä eikä aina sitäkään, eikä siihen juuri edes yritetä ottaa kontaktia. Sääli, nämä ihmiset menettävät paljon. Meillä käyvät vieraat ihmettelevät aina miten meidän kissa on niin erikoinen, miten se kommunikoi ihmisten kanssa ja mitä kaikkea jännää se keksii tehdä. Onhan se toki meille tärkeä, ja saa osallistua moneen puuhaan, sen kanssa vietetään aikaa muutenkin kuin vain ruokkimalla se ja tyhjentämällä vati.

Vierailija
12/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat, kummatkin ovat ihania seuralaisia ja kummallakin on omat hassut juttunsa.

Vierailija
13/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 22:44"]

Kumman ottaisit/olet ottanut ja miksi? Itse olen kissaihminen ollut lapsuudesta saakka, koiria hieman pelkään. Kissa on itsenäinen, viisas, siisti, käyttää hiekkalaatikkoa, tulee syliin siliteltäväksi ja on kaikin tavoin ihana olento :)

[/quote]

En kumpaakaan. Lemmikkejä ei turhan vuoksi pitäisi sallia ollenkaan, ainoastaan hyvästä syystä kuten metsästys, viranomaiskäyttö, opaskoirat jne. Ihan turhaa elikon kiduttamista.

Vierailija
14/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos helppoutta hakee,kissa,jos haluaa sitoutua säännölliseen liikkumiseen koira.Minulla 4 sfinks kissaa ja 3 koiraa. Kaikki rakkaita,omanlaisia suuria persoonia.

Vierailija
15/242 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 22:29"]Hei! Ymmärrän miten sinut saa tuohtumaan kun suurin osa tällä sivulla a kommentteja, mutta halusin vain sanoa että en pitänyt tuosta sävystä millä ilmaisit mielipiteesi. ( itse olen kissaihminen ) koirat ovat upeita eläimiä, mutta minusta on väärin dissata noin rajusti kissoja.

P.S. toivottavasti et pitänyt kommenttini epäystävällisenä :-)
[/quote]

sori sori sori! tää tuli aivan väärään paikkaan. Siis tää kommentti jossa on että P.S. toivottavasti et pitänyt kommenttiani epäystävällisenä :-)

Vierailija
16/242 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kissatko eivät ole seurallisia:D mulla on sfinks-kissa ja koiratkin jää toiseksi. Hereillä ollessaan on aina mun kanssa, onneks nukkuu jonkin verran... Sängyssä nukkuu vieressä peiton alla, iltaisin kymmenen aikaan jos en ymmärrä tulla nukkumaan, huutelee makkarin ovella/sängyn päällä, että nukuttaa, tule jo!

Vierailija
17/242 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse enemmän kissaihminen. Meidän kissalle on opetettu jo pennusta pitäen temppuja ja nyt se osaa istu, ylävitonen, paikka ( jotenkin). Pidän kissoista koska ne on vaan niin ihanan salaperäistä ja jotenkin kiehtovan ovelia ja arvaamattomia.
P.S. koiratkin ovat toki kivoja

Vierailija
18/242 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Ymmärrän miten sinut saa tuohtumaan kun suurin osa tällä sivulla on kissa voittoisia kommentteja, mutta halusin vain sanoa että en pitänyt tuosta sävystä millä ilmaisit mielipiteesi. ( itse olen kissaihminen ) koirat ovat upeita eläimiä, mutta minusta on väärin dissata noin rajusti kissoja.

P.S. toivottavasti et pitänyt kommenttini epäystävällisenä :-)

Vierailija
19/242 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ubs...

Vierailija
20/242 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa <3 kyllä koiratkin on kivoja, mutta tulen paremmin toimeen kissojen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme