Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei etäkouluihin taas siirrytä? Tekee mielii pitää lapset kotona.

Vierailija
10.10.2020 |

Mitä jos vain ilmoitan että eivät tule. Meillä on lapsia joka kouluasteella.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noilla oppimisasioilla vaan kohta ole mitään väliä. Tilanne on kohta niin paha, että on suljettava, maksoi mitä maksoi ja vaikka kaikki jäisivät luokalle.

Juu näin on. Nythän tartuntoja on ollut paljon enemmän kuin keväällä mutta viranomaiset ei toimi. Ei kuulemma ole sama asia kun testataan enemmän. No mistä ihmeestä voidaan TIETÄÄ miten paljon nyt on ihmisiä joilla on korona ja eivät mene testiin? Tilanne voi olla pahempi kuin keväällä. Minusta törkeää leikkimistä ihmisten hengellä.

Vierailija
22/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vain lapsesi kotiin 😊 Jääpä niille enemmän huomiota, jotka eivät lähde joukkopsykoosiin mukaan.

Jäät itse kotiin opettamaan niin työpaikkojakin vapautuu niille jotka sen ovat menettäneet tämän öyhötyksen takia.

Mua oikeasti alkaa korpee nää aloitukset. Onhan se kiva tehdä töitä omalta sohvalta lampailla menemään. Kaikki ei sitä voi tehdä ja moni on menettänyt jo työnsä. Että suututtaa 😠

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa lapsesi kotiopetukseen. Ole yhteydessä kunnan kasvatus/opetus/sivistystoimeen. Varaudu siihen, että opetusvelvollisuus siirtyy sinulle.

Vierailija
24/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäkouilla saadaan lisää koulupudokkaita ja syrjäytyneitä. Ei hyvä!

Vierailija
25/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö jo keväästä tajunneet, että koulut suljetaan vasta kun vanhemmat ovat ottaneet lapsensa pois. Kansa päättää ja eduskunta virallistaa kansan päätökset parin päivän viiveellä.

Vierailija
26/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäkoulu on hyvä juttu niille, keille se sopii.

Sitten taas on se yllättävän isokin ryhmä, jolle etäopiskelu ei sovi ollenkaan. Nämä lapset tulevat vielä pitkään olemaan pulassa opiskelun kanssa, kun käytännössä koko koulunkäynti on pitänyt opetella alusta tänä syksynä.

Oon havainnut, että etäkoulu sopii niille, joille koulu sopii muutenkin. Sitten on niitä, joiden paikka olisi jossain ihan muualla. Näille ei koulu sovi lähinä eikä etänä.

Vierailija
27/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäkouilla saadaan lisää koulupudokkaita ja syrjäytyneitä. Ei hyvä!

Lehtijutuissa oli esim. kiusattuja lapsia, joilla kotikoulussa sujuu paremmin :)

Vierailija
28/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan mitään etäkoulua. Ei kaikilla vanhemmilla riitä taidot opettaa esim. matematiikkaa.

Lue vastaajan nro 11 kirjoittama viesti.

Vierailija
29/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten taas on se yllättävän isokin ryhmä, jolle etäopiskelu ei sovi ollenkaan. Nämä lapset tulevat vielä pitkään olemaan pulassa opiskelun kanssa, kun käytännössä koko koulunkäynti on pitänyt opetella alusta tänä syksynä.

Oon havainnut, että etäkoulu sopii niille, joille koulu sopii muutenkin. Sitten on niitä, joiden paikka olisi jossain ihan muualla. Näille ei koulu sovi lähinä eikä etänä.

Anna kun arvaan. Sulla hyvä palkkainen etätyö omalta sohvalta. Lisää rajoituksia ettei sunkaan tarvi lähteä.

Oon tullut siihen tulokseen että 80% öyhöttäjistä on näitä. Kelpais mullekin ja lupaan vähän öyhlttääkin.

Vierailija
30/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan mitään etäkoulua. Ei kaikilla vanhemmilla riitä taidot opettaa esim. matematiikkaa.

Siis täh!

Jos vanhemmat on itse koulun läpäisseet, niin kyllä pienellä kertaamisella pystyy opettamaan.

Itse opetin lukiolaiselle derivaatan etäkoulun aikaan. Hiukan ensin kertasin.

Vierailija
31/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kannattaa ottaa myös huomioon se, että se ei toimi, että osa oppilaista on etäopetuksessa ja osa luokkaopetuksessa ja yksi opettaja yrittää samanaikaisesti opettaa molempia ryhmiä. Siis joko - tai, mutta ei sekä . että.

Lue sinäkin vastaajan nro 11 viesti.

Vierailija
32/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noilla oppimisasioilla vaan kohta ole mitään väliä. Tilanne on kohta niin paha, että on suljettava, maksoi mitä maksoi ja vaikka kaikki jäisivät luokalle.

Lapsille vaaraton tauti kuten työikäisillekin. Ei mitään syytä mihinkään toimenpiteisiin.

Vierailija
33/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan. Sulla hyvä palkkainen etätyö omalta sohvalta. Lisää rajoituksia ettei sunkaan tarvi lähteä.

Oon tullut siihen tulokseen että 80% öyhöttäjistä on näitä. Kelpais mullekin ja lupaan vähän öyhlttääkin.

Ei vaan keskipalkkainen lähityö, joka saattaa siirtyä pian etäilyksi ja tätä ei taida kukaan meistä haluta. Ovatko nykyään kaikki eriävät näkemykset öyhöttämistä?

Vierailija
34/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täh!

Jos vanhemmat on itse koulun läpäisseet, niin kyllä pienellä kertaamisella pystyy opettamaan.

Itse opetin lukiolaiselle derivaatan etäkoulun aikaan. Hiukan ensin kertasin.

Ei kaikilla ole matemaattista osaamista.

Vierailija
35/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kannattaa ottaa myös huomioon se, että se ei toimi, että osa oppilaista on etäopetuksessa ja osa luokkaopetuksessa ja yksi opettaja yrittää samanaikaisesti opettaa molempia ryhmiä. Siis joko - tai, mutta ei sekä . että.

Jep, tämä lisäisi merkittävästi opettajien työmäärää.

Kouluissa on yleensä useampia saman ikäluokan opettajia. Voidaan siis sopia, että Leena opettaa nelosille etänä ja Sanna ja Jukka lähiopetuksessa.

Yläkouluissa samoin monien aineiden kohdalla eli esim matikisteja on useita jne. Ne aineet, joissa on vaan yksi opettaja, hän opettaa etänä kaikille ja luokassa on kouluohjaaja/erityisopettaja tmv neuvomassa tämän jälkeen kädestä pitäen. Välillä ope koulussa niiden lähityyppien kanssa.

Ei tämä opettajiin kaadu. He osaavat kyllä organisoida kun annetaan mahdollisuus.

Vierailija
36/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opettaja ja sitä mieltä, että 1-3 luokat ja erityisluokat voisivat jatkaa lähiopetuksessa. 4-9 luokkien huoltajat voisivat päättää ottavatko lapsensa etäkouluun vai ei.

Ne jotka ottavat kotiin allekirjoittavat lapun, jossa lupaavat huolehtia siitä, että lapsi opiskelee etäkoulussa niin kuin kuuluukin. Opettajat sitten hoitavat sen opetuksen ja vanhemmat sen, että lapsi on oikeaan aikaan koneen ääressä tekemässä tehtäviä.

Kevät jo näytti miten kelläkin sujuu, joten jos ei saa lastaan tekemään mitään ja/tai ei pysty töiltään vahtimaan, niin pitää koulussa ja jos lapsi suoriutui keväällä, voi jäädä etäilemään.

Näin olisi koulussa väljää ja kodeissa vaan ne, joilla sujuu. Opetusta jaettaisiin opettajien kesken eli vähän lukkareita voisi mennä uusiksi, mutta se on pieni vaiva hyötyyn nähden.

Toinen vaihtoehto sitten etäillä aina 1-2 vkoa ja palata lähiopetukseen kukin luokka-aste vuorollaan. 4-9 luokat tai 7-9 luokat ainakin.

Kevät ei näyttänyt yhtään mitään. Toiset sai etäopetusta videopuhelun kautta tunnista toiseen ja toiset sai peda.netistä katsoa mitä on tehtävä ja tekivät kaiken itsenäisesti.

Kevät näytti sen miten homma hoitui teidän koulun osalta. Jos etäopetus oli hyvää ja lapsi oppi, voisit ottaa hänet kotiin opiskelemaan etänä. Jos opetus oli huonoa tai lapsesi ei oppinut, annat lapsesi jatkaa lähiopetuksessa.

Problem solved!

Vierailija
37/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Omassa koulussani on monta, jotka pärjäävät normikoulussa vallan hyvin, mutta etäopetus ja siitä siirtyminen takaisin normaaliin opetukseen on ollut todella haastavaa ja vajeet oppimisessa valtavat. Tässä puhutaan kymmenistä oppilaista, joille kyllä etäopetuksen aikana pyrittiin tarjoamaan kaikki mahdollinen tuki.

Koteja ja oppijoita on niin erilaisia.

Vierailija
38/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheissä joissa on vauva ja muita alle kouluikäisiä sekä koululaisia voi elämä mennä liian raskaaksi. 🤔

Vierailija
39/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opettaja ja sitä mieltä, että 1-3 luokat ja erityisluokat voisivat jatkaa lähiopetuksessa. 4-9 luokkien huoltajat voisivat päättää ottavatko lapsensa etäkouluun vai ei.

Ne jotka ottavat kotiin allekirjoittavat lapun, jossa lupaavat huolehtia siitä, että lapsi opiskelee etäkoulussa niin kuin kuuluukin. Opettajat sitten hoitavat sen opetuksen ja vanhemmat sen, että lapsi on oikeaan aikaan koneen ääressä tekemässä tehtäviä.

Kevät jo näytti miten kelläkin sujuu, joten jos ei saa lastaan tekemään mitään ja/tai ei pysty töiltään vahtimaan, niin pitää koulussa ja jos lapsi suoriutui keväällä, voi jäädä etäilemään.

Näin olisi koulussa väljää ja kodeissa vaan ne, joilla sujuu. Opetusta jaettaisiin opettajien kesken eli vähän lukkareita voisi mennä uusiksi, mutta se on pieni vaiva hyötyyn nähden.

Toinen vaihtoehto sitten etäillä aina 1-2 vkoa ja palata lähiopetukseen kukin luokka-aste vuorollaan. 4-9 luokat tai 7-9 luokat ainakin.

Kevät ei näyttänyt yhtään mitään. Toiset sai etäopetusta videopuhelun kautta tunnista toiseen ja toiset sai peda.netistä katsoa mitä on tehtävä ja tekivät kaiken itsenäisesti.

Kevät näytti sen miten homma hoitui teidän koulun osalta. Jos etäopetus oli hyvää ja lapsi oppi, voisit ottaa hänet kotiin opiskelemaan etänä. Jos opetus oli huonoa tai lapsesi ei oppinut, annat lapsesi jatkaa lähiopetuksessa.

Problem solved!

Joka kunnassa ei ollut etäopetusta

Aamulla tuli wilmaan tehtävälista ja ne piti palauttaa klo 13 mennessä. Itse piti opettaa uudet asiat.

Vierailija
40/82 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaasassa jo siirrytään

Viikoksi...

Yläkoulut kahdeksi viikoksi.

Olen melko varma että etäkoulua tullaan jatkamaan kuun loppuun saakka. Nyt kun tuli 10 henkilön kokoontumisrajoituksetkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi