Maton pesu omassa koneessa
Oletteko pesseet mattoja pyykkikoneessa. Ois tuommonen puuvilla/muovi matto 70180cm. Uskaltaako laittaa ettei kone mene rikki. On siis 7 kg kone
Kommentit (16)
Olen pessyt pienehköjä mattoja vuodevaateohjelmalla. Hyvin on ainakin iso LG:n kone kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Paljono se matto painaa kuivana?
No ei kyllä ole tietoa painosta
Laitoin uuteen koneeseen, jossa linkoon kymmenen vuoden takuu. En laita toista kertaa, takuu ei korvaa jos linko menee. Kone hyppi pikkasen liikaa, ei siis kannata.
Kotikoneessa ei kannata pestä mitään vessan pikkumattoa isompaa.
Mä pesen 60 x 140 kokoista mattoa koneessa yhtenään. En tiedä materiaalia, jotain joka houkuttaa koiraa oksentamaan ainoastaan sille matolle. Kone on samaa kokoluokkaa kuin ap:n.
Täkkejä olen kyllä sillä pessyt ilman ongelmia. Edellisellä koneella myös mattoja, eikä ollut mitään ongelmaa.
Mun LG kone on kestänyt isommankin räsymaton pesun. Pienemmällä linkouksella tietenkin.
Ns. Taljan ja vessanmattoa isompia mattoja en suosittele pesemään edes 7kg koneessa ellei ole sitten hyvin pieni eteisen käytävämatto. Kone menee todennäköisesti epäkuntoon. Jos sinulla on pesula niin suosittelen kokeilemaan siellä ennemin kuin uhraisit oman koneen.
Vierailija kirjoitti:
Mun LG kone on kestänyt isommankin räsymaton pesun. Pienemmällä linkouksella tietenkin.
Kuinka pienellä? Onko joku 400 hyvä? Vai liian vähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pienellä? Onko joku 400 hyvä? Vai liian vähän?
En muista tarkkaan, mutta jotain tyyliin tuollaisella linkouksella se taisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Ns. Taljan ja vessanmattoa isompia mattoja en suosittele pesemään edes 7kg koneessa ellei ole sitten hyvin pieni eteisen käytävämatto. Kone menee todennäköisesti epäkuntoon. Jos sinulla on pesula niin suosittelen kokeilemaan siellä ennemin kuin uhraisit oman koneen.
Talopesuloissa mattojen koneessa pesu on ehdottomasti kielletty.
Pese naapurin koneella niin ei haittaa jos menee rikki.
Ovimaton kokoista puuvillamattoa ja kylppärin mattoja olen pessyt. En tiedä uskaltaisiko puolitoistametrisen kevyen viskoosimatonkin laittaa koneeseen.
Niinpä vain pesin maton tänään tunnin ohjelmalla ja 400 oli linkousnopeus. Matto peseentyi ihan hyvin eikä konekaan täristänyt enempää kuin normaalistikkaan.
Paljono se matto painaa kuivana?