Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvioikaa minulle tasoteorian mukaan sopiva mies

Vierailija
10.10.2020 |

Itselleni on aina ollut vähän epäselvää, miten kenenkin taso määritetään - en esimerkiksi osaa arvioida omaa tasoani enkä osaa arvioida miesten tasoa. Joten jos kerron tässä vähän itsestäni, niin voitte sitten esittää arvion, millainen voisi olla minun tasoni mukainen mies. En kerro, millaisia aiemmat kumppanini ovat olleet, ettei se sekoita arviota, enkä myöskään sitä, millaiset miehet ovat osoittaneet kiinnostusta.

Jätän nyt omalta kohdaltani kertomatta ammattiin ja varallisuuteen liittyvät asiat, koska olen ymmärtänyt, että tasoteorian mukaan niillä ei ole merkitystä. Olen korkeasti koulutettu humanistiselta alalta (mainitsen tämä, vaikka on sanottu, ettei naisen koulutuksellakaan ole väliä), n. 40-vuotias, minulla on kaksi lasta, olen hoikka, harrastan liikuntaa, pitkät hiukset, käytän meikkiä, tyyliltä ja ulkonäöltä olen ehkä enemmän vähän tyttömäinen (jos tämänikäisestä voi niin sanoa), olen syvällinen, fiksu, huumorintajuinen, minulla on hyvät sosiaaliset taidot, mutta viihdyn hyvin myös itsekseni eli en ole mikään yliekstrovertti, olen kasvissyöjä, ateisti, kannatan tasa-arvoa. En halua perustaa uusperhettä enkä muuttaa yhteen ainakaan niin pitkään kun lapseni asuvat kotona (he ovat joka toinen viikko isänsä luona). Vapaa-aikana luen kirjoja, katson elokuvia, harrastan liikuntaa, tapaan ystäviä, ja lasten loma-aikoina vietämme aikaa kesämökillä tai teemme matkoja Suomessa ja Euroopassa (paitsi nyt korona-aikana). Käyn joskus teatterissa, oopperassa, rock-keikoilla ja jossain tapahtumissa. Työni ohessa kirjoitan kunnianhimoisesti toiveena julkaista jossain vaiheessa romaani. En polta tupakkaa, alkoholia käytän seurustelujuomana. En harrasta irtosuhteita, mutta tykkään seksistä.

Olikohan näistä asioista apua tason määrittelyssä, vai tuijotanko nyt ihan vääriä asioita? Ja minkä tasoista miestä minun nyt kannattaisi tavoitella ja millainen se mies voisi konkreettisesti olla?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taso on 1 koska sulla on ihan liikaa aikaa, kun noin pitkän aloituksen ehkä maailman typerimmästä aiheesta väänsit.

Vierailija
22/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta kommentoida ilman kokovartalokuvaa. Miehet ovat erittäin ulkonäkökeskeisiä, ja merkittävä osuus sun tasosta muodostuu siitä kuinka haluttava sun vartalo on.

Se että luonnehtii itseäään "hoikaksi" ei vielä oikeastaan kerro juuri mitään.

Aivan. Mutta jos en olisi kertonut olevani hoikka, olisi joka toisessa viestissä lukenut että "laihduta, olet kuitenkin ylipainoinen". Tottakai tiedän, että vartalotyypillä on merkitystä. Tiedän tietenkin myös sen, että joku tykkää isoista rinnoista ja se on ehdoton toive, sitten joku muu taas painottaa hoikkuutta, joku tykkää isosta takapuolesta, joku muu vaikka pienestä mutta hyvänmuotoisesta.

Oikeastaan jotenkin toivoin, että aloitukseni kääntyisi keskustelussa enemmän juuri siihen, että eri ihmisillä on omat, jokseenkin yksilölliset mieltymykset, eli he tavallaan luovat päässään itselleen erilaiset "tasot" sen sijaan, että yleistettävää tasoteoriaa pitäisi soveltaa kaikkiin.

Toisaalta olisin ollut ihan vilpittömän utelias kuulemaan, millaiseksi tasoteoria minut arvioi. Itsehän tiedän totuuden sikäli, että tiedän kuinka helppoa/vaikeaa minun on löytää kumppani, ja millaisia ihmisiä voisi olla realistista ns. "saada", jos nyt käytetään näissä keskusteluissa käytettyjä ilmaisuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamaa ja muotoja näkemättä, vaikea sanoa mihin rahkeet riittää. Noin muuten kuulostit ihan hyvältä, joskin hyvin tavalliselta.

Ainoa mikä särähti oli tuo ettet halua mitään uusioperhettä lapsinesi? Lapsettomille miehille olet lapsiesi vuoksi ei niin haluttu ehdokas. Joten aika paljon saat tulla tasossa vastaan, että joku lapseton mies aidosti innostuu. Seksin vuoksi moni varmaan kuitenkin esittää sellaista. Lapsiasiaa kannattaisi miettiä tarkoin ennen lisääntymistä. Olet kuitenkin lisääntynyt holtittomasti, joten oikeuden ja kohtuuden nimissä kannattaisi katsella lähinnä niitä lapsellisia miehiä. Niin se toimii yleensä parhaiten. Varmaan poikkeuksia tuurilla löytyy.

Vierailija
24/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta kommentoida ilman kokovartalokuvaa. Miehet ovat erittäin ulkonäkökeskeisiä, ja merkittävä osuus sun tasosta muodostuu siitä kuinka haluttava sun vartalo on.

Aivan. Mutta jos en olisi kertonut olevani hoikka, olisi joka toisessa viestissä lukenut että "laihduta, olet kuitenkin ylipainoinen". Tottakai tiedän, että vartalotyypillä on merkitystä. Tiedän tietenkin myös sen, että joku tykkää isoista rinnoista ja se on ehdoton toive, sitten joku muu taas painottaa hoikkuutta, joku tykkää isosta takapuolesta, joku muu vaikka pienestä mutta hyvänmuotoisesta.

Oikeastaan jotenkin toivoin, että aloitukseni kääntyisi keskustelussa enemmän juuri siihen, että eri ihmisillä on omat, jokseenkin yksilölliset mieltymykset, eli he tavallaan luovat päässään itselleen erilaiset "tasot" sen sijaan, että yleistettävää tasoteoriaa pitäisi soveltaa kaikkiin.

Toisaalta olisin ollut ihan vilpittömän utelias kuulemaan, millaiseksi tasoteoria minut arvioi. Itsehän tiedän totuuden sikäli, että tiedän kuinka helppoa/vaikeaa minun on löytää kumppani, ja millaisia ihmisiä voisi olla realistista ns. "saada", jos nyt käytetään näissä keskusteluissa käytettyjä ilmaisuja.

Ap, sä kirjoitit avausviestissäsi: "en esimerkiksi osaa arvioida omaa tasoani enkä osaa arvioida miesten tasoa".

Mutta yllä kirjoitit että "tiedät millaisen ihmisen voisit realistisesti saada."

Eli kumpi se nyt on? Osaatko sä arvioida niitä tasoja vai et? Meinaan jos osaat oikeasti suurinpiirtein arvioida että minkälaiseen mieheen sun rahkeet riittää, niin mä sanoisin että olet siinä tapauksessa varsin taitava arvioimaan tasoja.

Vierailija
25/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea strategia on hankkiutua raskaaksi jonkun oikein hyvännäköisen miehen spermalla ja sitten antaa jonkun alatason miehen elättää sinut ja lapsi.

Vierailija
26/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40-vuotias, mutta kaunis, melko vaikeasti tavoiteltava nainen. Iässäsi naisella tulee olla jo lapsia jos niitä toivoo eli asia on melko neutraali, riippuu väleistäsi exän kanssa. Tasosi osuu suunnilleen viiteen. 5/10.

Oletettavasti tosielämässä sinua kiinnostavat ikäisesi hyväluonteiset ja itsestään huolta pitävät, vähintään melko miehekkäät miehet. Arvioit heidän tasonsa korkealle vaikka hekin tasoteoriassa saavat arvosanan 5-6 (ikä). Useimmat heistäkin ovat eronneet.

Tasoteoriassa pisteitä saa myös joustavuudesta. Lapsia saanut ihminen ei ole huonompi, joskus parempikin kuin lapseton, mutta joustavuus on vähäisempää ja suosio laskee sen mukaan. Toki vielä lapsettoman 35+ sinkkunaisen vauvakuume laskee myös markkina-arvoa.

Eiköhän ole aika selviö, että vaikka tasoteorian periaatteet ja käytännöt olisivat olemassakin, on teoria elämän kannalta arvoton.

Vierailija
27/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 40-vuotias, mutta kaunis, melko vaikeasti tavoiteltava nainen. Iässäsi naisella tulee olla jo lapsia jos niitä toivoo eli asia on melko neutraali, riippuu väleistäsi exän kanssa. Tasosi osuu suunnilleen viiteen. 5/10.

Oletettavasti tosielämässä sinua kiinnostavat ikäisesi hyväluonteiset ja itsestään huolta pitävät, vähintään melko miehekkäät miehet. Arvioit heidän tasonsa korkealle vaikka hekin tasoteoriassa saavat arvosanan 5-6 (ikä). Useimmat heistäkin ovat eronneet.

Tasoteoriassa pisteitä saa myös joustavuudesta. Lapsia saanut ihminen ei ole huonompi, joskus parempikin kuin lapseton, mutta joustavuus on vähäisempää ja suosio laskee sen mukaan. Toki vielä lapsettoman 35+ sinkkunaisen vauvakuume laskee myös markkina-arvoa.

Eiköhän ole aika selviö, että vaikka tasoteorian periaatteet ja käytännöt olisivat olemassakin, on teoria elämän kannalta arvoton.

Lapset ovat tosiaan normaaleja tuossa iässä, mutta pakettiin kuuluisi myös se mies. Kun näin ei ole, niin joku vika löytyy aina naisestakin. Joko nainen on se suhteen ongelmakimppu tai sitten naisella on arveluttavan huono arviointikyky. Kumpikaan ei nosta naisen tasoa, vaan lapsineen romahduttavat sitä.

Vierailija
28/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitäisi ymmärtää tuo, että et ole perustamassa uusioperhettä? Jos se tarkoittaa sitä, ettet enää aio hankkia lapsia, niin ok. Sen sijaan jos tarkoitat sitä, että  henkilö, jolla on lapsia ei kelpaa, mutta samanaikaisesti sinun itsesi tulisi kelvata lapsettomalle, on kyllä ihme kaksinaismoralismia.

Vierailija
29/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pitäisi ymmärtää tuo, että et ole perustamassa uusioperhettä? Jos se tarkoittaa sitä, ettet enää aio hankkia lapsia, niin ok. Sen sijaan jos tarkoitat sitä, että  henkilö, jolla on lapsia ei kelpaa, mutta samanaikaisesti sinun itsesi tulisi kelvata lapsettomalle, on kyllä ihme kaksinaismoralismia.

Eiköhän se tarkoita sitä, että aloittaja ei aio muuttaa kenenkään kanssa saman katon alle ainakaan niin kauan kun hänellä on lapset siellä kotona. Oli miehellä lapsia itsellään tai ei.

Itse olen ollut jo monta vuotta parisuhteessa työorientoituneen vela-miehen kanssa, itselläni on lapsia ex-avioliitosta. Omat asunnot, omat arjet. Laadukasta parisuhdeaikaa aina ehtiessämme, kaikkea kivaa ihan vain kahden kesken. Rusinat pullasta meille molemmille.

30/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kuvaa ei onnistu.

Vierailija
31/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. oleellista tasoteorian mukaan on vain

- ikä: 40+ (=-10/25 tasopistettä)

- ulkonäkö: hoikka, urheileva, hyvin säilynyt, pitkä tukka, meikkaa (=+20/25 tasopistettä)

- luonne: kohtuuitsenäinen ja kohtuunkiinnostava (=+15/25 tasopistettä)

- mielenterveys: ok, mutta kysyy tasoa palstamammoilta, ikäiselläsi saa olla jo isoja lapsia (+-0/25 tasopistettä)

Saat siis 25/100 pistettä, olet 2,5

Tasoteorian unelmanainen:

- ikä 20-25 v = 25/25

- ulkonäkö: hoikka, urheileva, pitkä tukka, meikkaa, näyttää paljasta pintaa vain omalle miehelle = 25/25

- luonne: miehenmiellyttämishaluinen = 25/25

- mielenterveys: kaikilta osin miestä miellyttävä = 25/25

Taso: 10/10

Itse olen:

- ikä: 25+ (=20/25)

- ulkonäkö: hoikka, urheileva, pitkä tukka, meikkaa, pukeutuu asiallisesta välinpitämättömään (=20-5=15/25)

- luonne: vähemmän miellyttämishaluinen ja pienten lasten äiti (=-25/25)

- mielenterveys: tehnyt lapsia jo toisen miehen kanssa (=-25/25)
Tasoni: -1,5/10

Kyllä nyt ensimmäisenä muotoilisin kysymyksen: millainen mies sopisi sinulle? Sillä tasosi nousee jo 25 pistettä eli 2,5:stä 5:een.. vaikka noin muuten kuulostat minusta tosi kivalta.

Ei kai taso voi olla miinusmekkinen?! Se alkaa jo kuulostaa kohtuuttomalta.

Vierailija
32/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se tarkoita sitä, että aloittaja ei aio muuttaa kenenkään kanssa saman katon alle ainakaan niin kauan kun hänellä on lapset siellä kotona. Oli miehellä lapsia itsellään tai ei.

Itse olen ollut jo monta vuotta parisuhteessa työorientoituneen vela-miehen kanssa, itselläni on lapsia ex-avioliitosta. Omat asunnot, omat arjet. Laadukasta parisuhdeaikaa aina ehtiessämme, kaikkea kivaa ihan vain kahden kesken. Rusinat pullasta meille molemmille.

Juuri jotain tällaista ajattelin. Ja tulkitsit ihan oikein, että en halua muuttaa yhteen niin kauan kuin lapset asuvat kotona. Mutta sen sijaan tuon toisen kirjoittajan arvaus siitä, että edellyttäisin toiselta lapsettomuutta, meni pieleen. Minulle on ihan sama, onko toisella lapsia vai ei, joskin toivoisin, että hänellä on elämässään ainakin JOTAIN muutakin sisältöä kuin suhde (ja työ). Tämä siksi, että kun itsellänikin on myös muuta.

Vierailija
33/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sä kirjoitit avausviestissäsi: "en esimerkiksi osaa arvioida omaa tasoani enkä osaa arvioida miesten tasoa".

Mutta yllä kirjoitit että "tiedät millaisen ihmisen voisit realistisesti saada."

Eli kumpi se nyt on? Osaatko sä arvioida niitä tasoja vai et? Meinaan jos osaat oikeasti suurinpiirtein arvioida että minkälaiseen mieheen sun rahkeet riittää, niin mä sanoisin että olet siinä tapauksessa varsin taitava arvioimaan tasoja.

Selvennys: en osaa arvioida tasoja. Mutta koska tiedän, millaisten ihmisten kanssa olen ollut suhteessa tai millaiset ihmiset osoittavat minua kohtaan kiinnostusta, tiedän että he ovat itselleni "realistisia".

Mutta enhän nyt toki osaa arvioida mitään tasoja. Jos ihastun johonkin, on hän minusta 10+++++, vaikka tasoteorian mukaan hänellä olisi sitä tai tätä tasoa madaltavaa. Joskus jopa ne tasoteorian mukaan tasoa madaltavat tekijät voivat omasta mielestäni olla pelkkää plussaa. Joskus taas tasoteorian mukaiset tasoa nostavat asiat voivat omasta mielestäni olla joko täysin yhdentekeviä tai jopa miinusta.

Sinänsä en kyllä ikinä mieti asiaa niin, että kehen rahkeet riittää, Jos kiinnostun jostain, olen kiinnostunut hänestä ja yritän häntä kyllä. Nettideittailua olen kokeillut aika vähän, mutta kyllä sielläkin olin yhteyksissä vain oikeasti kiinnostaviin. En ole epävarmojen teinivuosien jälkeen kyllä koskaan miettinyt sitä, että "kelpaanko" jollekin tai "riitänkö" tms. Sittenhän sen näkee, kun yrittää..

Vierailija
34/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ulkona mistään teorioista ikäsi ja lastesi takia .. 

Zinc

Ja sä olet ulkona ihan kaikesta. Taas.

Sönk. Sönk....

-ei ap

Vierailija
35/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuossa toisessa viestissä sanoinkin, jos ihastun tai rakastun, niin arvioin kyllä henkilön tason niin korkealle kuin mahdollista - sitä ne tunteet teettää... :D En tosiaan osaa arvioida omasta mielestäni kiinnostavan miehen tasoa, koska jos hän kiinnostaa minua, silloinhan hänessä on jotain juuri minun mielestäni hienoa ja puoleensavetävää, ja jos joku tulisi sanomaan silloin, että joku toinen mies olisi paljon korkeampitasoinen, en itse kokisi ja näkisi asiaa niin.

Eli joo, sikäli olenkin kanssasi samaa mieltä juuri tuon viimeisen lauseesi kanssa, että tosielämässä pätevät niin monet muutkin lainalaisuudet, että alkaa tasot hämärtyä.

Vierailija
36/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todennäköisemmin 4/10, eli sinun on valittava 2/10 oleva mies, koska parempaa et saa vaatia.

Vierailija
37/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea strategia on hankkiutua raskaaksi jonkun oikein hyvännäköisen miehen spermalla ja sitten antaa jonkun alatason miehen elättää sinut ja lapsi.

Tämä olisi siis tasoteorian mukaista? No vähän tällaisen käsityksen minä olenkin saanut, mutta kun minulla on tuo, etten halua uusperhettä, niin joudun tässä kohtaa nyt tekemään toisin kuin universaali laki eli tasoteoria sanoo eli toisin sanoen horjutan tasoteorian paikkansapitävyyttä. Kun en otakaan ketään elättämään itseäni ja lapsiani. Näin pidän itselläni myös mahdollisuuden löytää oikeasti kiinnostava mies muista kuin elättäjämiehistä, koska itselläni nyt ei ole tarvetta eikä oikeastaan käyttöäkään mieheltä saadulle taskurahalle.

Vierailija
38/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet todennäköisemmin 4/10, eli sinun on valittava 2/10 oleva mies, koska parempaa et saa vaatia.

Niin mutta kun en osaa arvioida miesten tasoa. Heti jos kiinnostun jostain miehestä, on hän minusta 10/10, joten sitten en voisi ikinä olla suhteessa kenenkään kanssa.

Vierailija
39/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastosetä?

Vierailija
40/50 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. oleellista tasoteorian mukaan on vain

- ikä: 40+ (=-10/25 tasopistettä)

- ulkonäkö: hoikka, urheileva, hyvin säilynyt, pitkä tukka, meikkaa (=+20/25 tasopistettä)

- luonne: kohtuuitsenäinen ja kohtuunkiinnostava (=+15/25 tasopistettä)

- mielenterveys: ok, mutta kysyy tasoa palstamammoilta, ikäiselläsi saa olla jo isoja lapsia (+-0/25 tasopistettä)

Saat siis 25/100 pistettä, olet 2,5

Tasoteorian unelmanainen:

- ikä 20-25 v = 25/25

- ulkonäkö: hoikka, urheileva, pitkä tukka, meikkaa, näyttää paljasta pintaa vain omalle miehelle = 25/25

- luonne: miehenmiellyttämishaluinen = 25/25

- mielenterveys: kaikilta osin miestä miellyttävä = 25/25

Taso: 10/10

Itse olen:

- ikä: 25+ (=20/25)

- ulkonäkö: hoikka, urheileva, pitkä tukka, meikkaa, pukeutuu asiallisesta välinpitämättömään (=20-5=15/25)

- luonne: vähemmän miellyttämishaluinen ja pienten lasten äiti (=-25/25)

- mielenterveys: tehnyt lapsia jo toisen miehen kanssa (=-25/25)
Tasoni: -1,5/10

Kyllä nyt ensimmäisenä muotoilisin kysymyksen: millainen mies sopisi sinulle? Sillä tasosi nousee jo 25 pistettä eli 2,5:stä 5:een.. vaikka noin muuten kuulostat minusta tosi kivalta.

Ei kai taso voi olla miinusmekkinen?! Se alkaa jo kuulostaa kohtuuttomalta.

Kyllä voi, tein itseasiassa ulilaudalta eksyneiden linkkaaman tasotestin kerran ja iästä sai älyttömästi miinusta. Itse sain silloin aivan huippupisteet, mutta siinä ei taidettu ottaa huomioon lapsia ollenkaan. Tärkeintä oli olla nuori ja kaunis, arvostaa miehen videopelejä ja ailahtelevuutta, tehdä voileipiä ja antaa suikkareita menkkaviikkoina. Semmoiset tätä teoriaa liputtaa, että sen suhteen ihmetyttää kuinka kukaan itsensä ollenkaan tosissaan ottava vaivautuu analysoimaan tasoteoria-aihetta näin syvällisesti. Toivotonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi