Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok , että terapeutin oven takana kärkkyy jo seuraava potilas vuoroaan?

Vierailija
10.10.2020 |

Onko ok?

Kommentit (354)

Vierailija
61/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän minua häiritsi kun sen edellisen terapoitavan jäljiltä siihen huoneeseen oli jäänyt sellainen hien ja minkä lie psyykelääkkeen imelä haju. Terapeuttikin tämän onneksi tajusi ja tuuletti avaamalla ikkunan ennen minun istuntoa.

Miten terapeutti sen pystyi tajuamaan? Sanoitko sille

No tajusi sen varmaan kun huone haisi. Eka istunto kun oli sen haisulin jälkeen, niin varmaan näki ilmeestäni että joku häiritsee. Sen jälkeen oli ikkuna aina auki kun menin sinne.

Vierailija
62/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän minua häiritsi kun sen edellisen terapoitavan jäljiltä siihen huoneeseen oli jäänyt sellainen hien ja minkä lie psyykelääkkeen imelä haju. Terapeuttikin tämän onneksi tajusi ja tuuletti avaamalla ikkunan ennen minun istuntoa.

No tajusi sen varmaan kun huone haisi. Eka istunto kun oli sen haisulin jälkeen, niin varmaan näki ilmeestäni että joku häiritsee. Sen jälkeen oli ikkuna aina auki kun menin sinne.

eikö tullut kylmä

Vierailija
64/354 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä toisessa asiakkaassa niin häiritsee? Samalla asiallahan se on. Meillä näkee neuvolan ja labran odottajatkin kyllä kuka siellä terapeutin ovella istuu.

Mitäs sitten jos joutuu vaikka työkyvyn arvioon päiväsairaalaan? Siellä sitä istuu useampi kymmenen tyyppiä päivät pitkät yhdessä ja pitää osallistua kaikenmaailman yhteisiin toiminta- sun muihin hetkiin.

Vierailija
65/354 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaavalla terapeutilla on aikojen välissä tarkoituksella muutama minuutti (esim. 10-15min) aikaa. Ei haittaa jos aikasempi aika venyy parilla minuutilla ja on myös aikaa kirjata käynnin asiat varmasti ylös. Ehtii myös valmistautumaan seuraavaan asiakkaaseen

Sinähän vitsin kerroit. 15 minuuttiin ei todellakaan kirjata tekstejä ja vielä pitäisi muka ehtiä valmistautumaan seuraavaan asiakkaaseen.

Vierailija
66/354 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä ehkä ei ole ok, mutta julkisella kyllä. Jos käynti on 60 min ja ajat alkaa tasatunnein, niin siinä helpostikin tulee lennosta vaihto. Ja se ei ole terapeutin ammattitaidottomuutta ettei osaa aikatauluttaa, vaan tulee ylilääkärin määräyksestä.

Vierailija
67/354 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö tullut kylmä

Kyllä se sulki sen ikkunan kun hajut oli lähteneet.

Vierailija
68/354 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu mitä tämä "kärkkyminen" on. Juuri oven ulkopuolella seisominen tai jopa koputtaminen ei ok, mutta jos on vartavasten odotustila tuoleineen niin voi sinne hetkeä aiemmin tulla. Hetki olisi minusta korkeintaan 10 min. Ja kyllä terapeutinkin pitäisi varttitunti jättää väliä asiakkaiden väliin.

Vierailija
69/354 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaahan nyt huomioon, että tässä puhutaan psykoterapiasta, jonka järjestää yksityinen sektori. Julkisen poliklinikkakäynnit eivät ole psykoterapiaa. Julkisella tietenkin on aivan luonnollista, että massiivisessa odotustilassa ja yleisissä tiloissa odottaa useita potilaita. Yksityisessä psykoterapiassa ei kuitenkaan usein ole sellaista isoa odotustilaa ja useita terapeutteja samassa paikassa, jolloin seuraavan potilaan odottamiseen kiinnittää enemmän huomiota ja se voi olla häiritsevää. Psykoterapiasuhde on myös ainutlaatuinen ja erilainen kuin poliklinikalla oleva suhde.

Vierailija
70/354 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu mitä tämä "kärkkyminen" on. Juuri oven ulkopuolella seisominen tai jopa koputtaminen ei ok, mutta jos on vartavasten odotustila tuoleineen niin voi sinne hetkeä aiemmin tulla. Hetki olisi minusta korkeintaan 10 min. Ja kyllä terapeutinkin pitäisi varttitunti jättää väliä asiakkaiden väliin.

10 min. on aivan liian aikaisin. Miksi ihmeessä pitää tulla istuskelemaan jo 10 min etuajassa? Tuo on edellisen potilaan häiriköintiä ja terapeutin hoputtamista. Ei kaikki potilaat tykkää siitä, että kun on lähtemässä ja avaa oven ehkä tunteikkaassakin mielentilassa, niin siellä on oven takana joku jo kärkkymässä

Vierailija
71/354 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sopivaa.

Vierailija
72/354 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 min. on aivan liian aikaisin. Miksi ihmeessä pitää tulla istuskelemaan jo 10 min etuajassa? Tuo on edellisen potilaan häiriköintiä ja terapeutin hoputtamista. Ei kaikki potilaat tykkää siitä, että kun on lähtemässä ja avaa oven ehkä tunteikkaassakin mielentilassa, niin siellä on oven takana joku jo kärkkymässä

Miksi ihmeessä ei saisi tulla? Minä olen kaikilla vastaanotoilla vähintään vartin etuajassa, koska en halua myöhästyä. Tiedän, että oma aikani alkaa x enkä odota, että pääsisin yhtään sen aikaisemmin sisään. Minua ei myöskään hitoikseen kiinnosta se edeltävä asiakas.

Vierailija
73/354 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLisko parempi, että jättäisi sen terapia käymättä, jos on noin vaikeaa, että siellä ei kukaan muu saa olla edes vuoroaan odottamassa? Tai tekisi sen etänä.

Kannattaisiko vähän löysätä pipoa, eikä pelätä niin paljon myöhästymistä että pitää tulla todella aikasin paikalle venailemaan! Ei ole tarkoitus, että siellä odotellaan silloin kun toinen on vielä terapiassa.

Kannattaisiko vähän löysätä pipoa ja ymmärtää, ettei terapiassa käymisessä ole mitään noloa. Ei ole tarkoitus, että sinun omituiset nolostumisen kohteesi rajaavat seuraavan asiakkaan elämää niin, ettei hän saa tulla odotustilaan odottamaan.

Vierailija
74/354 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsekästä tulla liian aikaisin. Kyllä minua ainakin häiritsee, jos olen lähdössä ja vasta pukemassa ja joku siinä vieressä istuu ja tiirailee. Haluan rauhassa lähteä pois ilman katseita.

Vierailija
75/354 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On itsekästä tulla liian aikaisin. Kyllä minua ainakin häiritsee, jos olen lähdössä ja vasta pukemassa ja joku siinä vieressä istuu ja tiirailee. Haluan rauhassa lähteä pois ilman katseita.

Minusta sinä olet äärimmäisen itsekäs, kun et salli muiden olemisia.

Vierailija
76/354 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa voisi sanoa sinusta. Sinä et kunnioita toisia potilaita. He maksavat terapiasta ja et salli heille edes heidän kaipaamaa rauhaa lähtiessään pois.

Vierailija
77/354 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

psm kirjoitti:

Kyllä ne odotustilat ovat sitä varten, että siellä saa rauhassa odottaa omaa aikaansa. 

Periaatteessa näin, käytännössä esim. joku tavallisessa asunnossa vastaanottoa pitävä yksityisyrittäjä ei pysty hommaamaan asuntoon riittävää äänieristystä, joten mulle ainakin on sanottu, että rappiksessa voi odottaa. Itse odotan mieluummin ulkona. Mun terapia-ajalla on jopa kävelty sisään kesken lauseeni. Todella epämiellyttävää.

Kävelty sisään? Eikö terapeuttisi pidä ovea lukossa? Tosi epäammattimaista. Miten terapeutti hoisi tilanteen?

Miten terapeutti teki mitä? Hoisi? Mitä ihmettä se edes tarkoittaa? Ehkä yritit kysyä miten terapeutti HOITI tilanteen ;) .

Vierailija
78/354 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa voisi sanoa sinusta. Sinä et kunnioita toisia potilaita. He maksavat terapiasta ja et salli heille edes heidän kaipaamaa rauhaa lähtiessään pois.

Niin se seuraavakin maksaa omasta terapiastaan ja hänellä on oikeus saapua paikan päälle rauhassa ja koota ajatuksiaan ilman, että pitää kärkkyä kadulla odottamassa koska saa astua rakennukseen sisälle. Ei sinun terapiasi ole ainutlaatuinen. Olet aina vain yksi terapeutin sen päivän asiakkaista. Jos et kestä nähdä muita ihmisiä, sovi etäistunnosta.

Vierailija
79/354 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi ok!

Vierailija
80/354 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette kestä sitä, että seuraava potilas näkee teidän lähtevän terapeutin vastaanotolta, niin miten se on parempi, että hän odottaa ulko-ovella odotushuoneen sijasta? Vai pitääkö jäädä kadulla odottamaan niin kauas, ettei ole näköyhteyttä edes sinne ulko-ovelle?

Tämä on sekopäisin vähään aikaan näkemäni ketju. Olen käynyt kahdella eri yksityisellä terapeutilla ja tällainen ongelma ei ole ikinä tullut edes mieleeni. Toisessa paikassa oli vain yhden terapeutin vastaanotto ja toisessa kolmen yhteinen. Molemmissa odotustiloissa odottelivat potilaat ihan normaalisti omaa vuoroaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän