Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok , että terapeutin oven takana kärkkyy jo seuraava potilas vuoroaan?

Vierailija
10.10.2020 |

Onko ok?

Kommentit (354)

Vierailija
21/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää jättää ainakin tunti aikojen väliin.

Vierailija
22/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skypellähän tuota ongelmaakaan ei ole näin korona-aikaan. Itsellä solmut ovat päässä kyllä sen luonteisia etten etäterapioita halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan aikojen välissä on usein esimerkiksi se kymmenisen minuuttia, mutta ei siinä paljoa tarvitse tulla etuajassa ja vastaanoton hieman venyä kun terapoitavat saattavat jo kohdata odotustilassa. Joku saattaa esimerkiksi tulla bussilla ja siksi olla hieman aikaisessa, hassuahan se olisi jossain kadun kulmassa odotella kun odotustilatkin ovat olemassa. 

Vierailija
24/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

psm kirjoitti:

Tokihan aikojen välissä on usein esimerkiksi se kymmenisen minuuttia, mutta ei siinä paljoa tarvitse tulla etuajassa ja vastaanoton hieman venyä kun terapoitavat saattavat jo kohdata odotustilassa. Joku saattaa esimerkiksi tulla bussilla ja siksi olla hieman aikaisessa, hassuahan se olisi jossain kadun kulmassa odotella kun odotustilatkin ovat olemassa. 

Siinä kadunkulmassa odottamisessa ei ole mitään hassua. Hassumpaa on mennä liian aikasin odottelemaan aikaansa.

Vierailija
25/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

psm kirjoitti:

Terapeutin ammattitaitoon kuuluu, etteivät vastaanotot veny.

Vierailija
26/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne odotustilat ovat sitä varten, että siellä saa rauhassa odottaa omaa aikaansa. 

Vierailija
27/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eri asia, mutta kun olin raskausajan ultrassa, tuli silloinen luokkakaveri vastaan, hänellä seuraava aika. Paljastui sitten molemmille sama asia kerralla, ei kerrottu koko luokalle. Sovittiin, että emme hiisku asiasta muille vielä. 

Vierailija
28/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri asia, mutta kun olin raskausajan ultrassa, tuli silloinen luokkakaveri vastaan, hänellä seuraava aika. Paljastui sitten molemmille sama asia kerralla, ei kerrottu koko luokalle. Sovittiin, että emme hiisku asiasta muille vielä. 

Oltiin siis aikuisopiskeljoita, ei mitään teinejä. 

Vierailija
29/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan totta. Joskus voi kuitenkin käydä niin, ettei vastaanottoa päästä ajoissa lopettamaan (esimerkiksi jotkin traumatisoitumiseen liittyvät ilmiöt, asiakas voi olla hetkellisesti siinä kunnossa ettei häntä tule potkaista ovesta ulos) ja on myös osa ammattitaitoa arvioida milloin on parempi ylittää se esim. viidellä minuutilla.

Vierailija
30/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tapasin naapurini psykiatrian poliklinikan odotusaulassa. Potilaina olimme molemmat.

Tämä naapuri siis sellainen, jonka kanssa olimme jutelleet monet kerrat pihalla. Asuimme samassa talossa, samassa rapussa, ja samassa kerroksessa. Ei sentään seinänaapureina, mutta melkein.

Vierailija
31/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

psm kirjoitti:

Kyllä ne odotustilat ovat sitä varten, että siellä saa rauhassa odottaa omaa aikaansa. 

Periaatteessa näin, käytännössä esim. joku tavallisessa asunnossa vastaanottoa pitävä yksityisyrittäjä ei pysty hommaamaan asuntoon riittävää äänieristystä, joten mulle ainakin on sanottu, että rappiksessa voi odottaa. Itse odotan mieluummin ulkona. Mun terapia-ajalla on jopa kävelty sisään kesken lauseeni. Todella epämiellyttävää.

Vierailija
32/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

psm kirjoitti:

Se on ihan totta. Joskus voi kuitenkin käydä niin, ettei vastaanottoa päästä ajoissa lopettamaan (esimerkiksi jotkin traumatisoitumiseen liittyvät ilmiöt, asiakas voi olla hetkellisesti siinä kunnossa ettei häntä tule potkaista ovesta ulos) ja on myös osa ammattitaitoa arvioida milloin on parempi ylittää se esim. viidellä minuutilla.

Joo, miehelleni on käynyt näin kerran, mutta kyse on kyllä todellisesta poikkeustilanteesta: näitä ei tapahdu usein.

Vierailija
33/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

psm kirjoitti:

Periaatteessa näin, käytännössä esim. joku tavallisessa asunnossa vastaanottoa pitävä yksityisyrittäjä ei pysty hommaamaan asuntoon riittävää äänieristystä, joten mulle ainakin on sanottu, että rappiksessa voi odottaa. Itse odotan mieluummin ulkona. Mun terapia-ajalla on jopa kävelty sisään kesken lauseeni. Todella epämiellyttävää.

Kävelty sisään? Eikö terapeuttisi pidä ovea lukossa? Tosi epäammattimaista. Miten terapeutti hoisi tilanteen?

Vierailija
34/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tapasin naapurini psykiatrian poliklinikan odotusaulassa. Potilaina olimme molemmat.

Tämä naapuri siis sellainen, jonka kanssa olimme jutelleet monet kerrat pihalla. Asuimme samassa talossa, samassa rapussa, ja samassa kerroksessa. Ei sentään seinänaapureina, mutta melkein.

P.S. Meillä oli siis sama aika, eri henkilöiden vastaanotoille olimme menossa, mutta sinne psykiatrian puolelle kumpikin. Siitä aulasta mentiin vain niihin psykiatrian huoneisiin. Sinne psykiatrian odotusaulaan piti kulkea hammashoitolan odotusaulan läpi. No, pääasiaahan se hampaidenhoitokin on.

Vierailija
35/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin siis aikuisopiskeljoita, ei mitään teinejä. 

Miksi muille opiskelijoille pitää kertoa? Ei se heille kuulu tai kiinnosta.

Vierailija
36/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo todellakaan ok

Vierailija
37/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

psm kirjoitti:

Kävelty sisään? Eikö terapeuttisi pidä ovea lukossa? Tosi epäammattimaista. Miten terapeutti hoisi tilanteen?

Ei pitänyt lukossa. Valitin siitä, muttei muuttanut käytäntöjä. Kun tämä tapahtui, t. nousi kiireen vilkkaa ylös ja alkoi viedä tyyppiä pois. Oli sitten sen tyypin kanssa ilm. rappiksessa jonkin ajan. Minua vitutti. Terapeutti oli erittäin kokenut ja kaikki mahd. koulutukset käynyt eli epäpätevyydestä ei olisi pitänyt olla kyse.

Vierailija
38/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Minulle on terapeutti ilmoittanutkin, että paikalle voi tulla n paria minuuttia ennen omaa aikaa, juurikin siksi että ei tule näitä kohtaamisia muiden potilaiden kanssa. Jossain sairaalassa voi tietysti olla hankalampi toteuttaa tämä, mutta ainakin yksityisellä toimitaan näin kokemukseni mukaan.

Vierailija
39/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä kykenettekö käymään missään muillakaan vastaanotoilla tai hoidoissa, kun terapia on näin vaikeaa? Niillä vastaanotoilla käy muitakin ihmisiä, maskeja käytetään nykyisin ja etänä pyritään tekemään mahdollisimman paljon. Ihmetyttää tämä elitistinen asenne, että potilas jotenkin omistaa terapeutin niin paljon, että voi sanella tälle ottaako tämä muita potilaita vastaan samana päivänä vai ei. 

Vierailija
40/354 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Minulle on terapeutti ilmoittanutkin, että paikalle voi tulla n paria minuuttia ennen omaa aikaa, juurikin siksi että ei tule näitä kohtaamisia muiden potilaiden kanssa. Jossain sairaalassa voi tietysti olla hankalampi toteuttaa tämä, mutta ainakin yksityisellä toimitaan näin kokemukseni mukaan.

Terapeuttisi toimii esimerkillisesti. Juuri noin haluaisin toimittavan. Voi ihan suoraan sanoa liian aikaisin tuleville potilaille säännöt eli vain pari min aiemmin saa tulla. Tämä toki hyvä tehdä selväksi heti terapian alussa jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä