Onko ok , että terapeutin oven takana kärkkyy jo seuraava potilas vuoroaan?
Kommentit (354)
Tuntuu aika julmalta, että bussilla tuleva seuraava asiakas joutuisi odottamaan ulkona huonossa säässä, jos terapeutilla on kuitenkin erillinen odotushuone. Tosin käsitykseni voi olla vääristynyt, kun käyn itse paikassa, jossa työskentelee useita terapeutteja yhtä aikaa. Odotustilassa on aina joku, kun tulen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä kykenettekö käymään missään muillakaan vastaanotoilla tai hoidoissa, kun terapia on näin vaikeaa? Niillä vastaanotoilla käy muitakin ihmisiä, maskeja käytetään nykyisin ja etänä pyritään tekemään mahdollisimman paljon. Ihmetyttää tämä elitistinen asenne, että potilas jotenkin omistaa terapeutin niin paljon, että voi sanella tälle ottaako tämä muita potilaita vastaan samana päivänä vai ei.
Kuule ei kukaan ole kieltänyt ottamasta vastaan muita potilaita. Se on kuitenkin niin, että terapia-aikojen välillä tulee olla riittävästi aikaa edellisellä asiakkaalla poistua ja seuraava asiakas ei myöskään saisi tulla liian aikaisin.
Että tätä täytyy kuitenkin erikseen pohtia ketjun verran. Gynekologillakin on muutama minuutti välissä, että edellinen ehtii pukea päälleen ennen kuin seuraava tulee riisuuntumaan. Partirikin siivoaa edellisen tukan pois lattialta ennen kuin ottaa seuraavan. Mutte teille tämäkin on on jotenkin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä kykenettekö käymään missään muillakaan vastaanotoilla tai hoidoissa, kun terapia on näin vaikeaa? Niillä vastaanotoilla käy muitakin ihmisiä, maskeja käytetään nykyisin ja etänä pyritään tekemään mahdollisimman paljon. Ihmetyttää tämä elitistinen asenne, että potilas jotenkin omistaa terapeutin niin paljon, että voi sanella tälle ottaako tämä muita potilaita vastaan samana päivänä vai ei.
Kuule ei kukaan ole kieltänyt ottamasta vastaan muita potilaita. Se on kuitenkin niin, että terapia-aikojen välillä tulee olla riittävästi aikaa edellisellä asiakkaalla poistua ja seuraava asiakas ei myöskään saisi tulla liian aikaisin.
Mikä sinä olet siihen sanelemaan, koska asiakas voi mennä odottamaan omaa aikaansa odotustilaan? Sitä vartenhan ne odotustilat ovat, että siellä voi rauhassa odotella omaa vuoroaan.
Minua häiritsi entinen terapeuttini, joka halusi aina lopettaa aikani 10 min aikasin, että ehtii pukea ja siirtyä pois ja seuraava aina tulossa heti perään tai oli mua ennen joku. Jäi rahastamisen maku. Ei hänellä jäänyt aikaa kirjailla mitään ja miten pystyy orientoimaan heti seuraavaan.
Enemmän minua häiritsi kun sen edellisen terapoitavan jäljiltä siihen huoneeseen oli jäänyt sellainen hien ja minkä lie psyykelääkkeen imelä haju. Terapeuttikin tämän onneksi tajusi ja tuuletti avaamalla ikkunan ennen minun istuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsi entinen terapeuttini, joka halusi aina lopettaa aikani 10 min aikasin, että ehtii pukea ja siirtyä pois ja seuraava aina tulossa heti perään tai oli mua ennen joku. Jäi rahastamisen maku. Ei hänellä jäänyt aikaa kirjailla mitään ja miten pystyy orientoimaan heti seuraavaan.
Noin ei saisi tehdä, ilmoita Valviraan, jos kyse Kela-terapiasta.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minua häiritsi kun sen edellisen terapoitavan jäljiltä siihen huoneeseen oli jäänyt sellainen hien ja minkä lie psyykelääkkeen imelä haju. Terapeuttikin tämän onneksi tajusi ja tuuletti avaamalla ikkunan ennen minun istuntoa.
Miten terapeutti sen pystyi tajuamaan? Sanoitko sille
Se nyt on vaan paremman näköinen ja kiinnostavampi kuin sinä. Sulta rahat, siltä huvit.
No miksi ei saisi oven takana odottaa jos haluaa? Ihme hommaa..
Sääntö nro1. Kunnioits toisia potilaita edes sen verta että annat heille rauhan poistua vastaanotolta
Kävin 6 vuotta yksityisellä terapeutilla jonka vastaanotto oli tavallisessa kerrostaloasunnossa. En ikinä tietääkseni törmännyt muihin asiakkaisiin mennessä tai tullessa. Rapun asukkaat tuli kyllä tutuiksi ja moikkailtiin ja vaihdettiin toisinaan muutama sanakin. Oma vaikutuksensa oli varmaan sillä että rappuun pääsi ilman avaimia vain ovikelloa soittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Sääntö nro1. Kunnioits toisia potilaita edes sen verta että annat heille rauhan poistua vastaanotolta
Jos odottaa omaa vuoroaa kiltisti odotustilassa, se ei vaikuta toisen asiakkaan poistumiseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos odottaa omaa vuoroaa kiltisti odotustilassa, se ei vaikuta toisen asiakkaan poistumiseen mitenkään.
Vaikuttaa. Et taida ymmärtää psykoterapiasta yhtään mitään.
OLisko parempi, että jättäisi sen terapia käymättä, jos on noin vaikeaa, että siellä ei kukaan muu saa olla edes vuoroaan odottamassa? Tai tekisi sen etänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinä olet siihen sanelemaan, koska asiakas voi mennä odottamaan omaa aikaansa odotustilaan? Sitä vartenhan ne odotustilat ovat, että siellä voi rauhassa odotella omaa vuoroaan.
Öh? Esimerkiksi paikan omistaja tai vuokralainen?
En tajua tätä asennetta, miten ihmiset kehtaavat vonkua oikeuksia, joita heillä ei todellakaan ole. Muutenhan siellä voisit rauhassa odotella vaikka koko viikon ja sanoa kämppäsikin irti, mitä sitä turhaan kotiin menemään.
Jos säännöt eivät kelpaa, ei sinun niitä ole pakko hyväksyä. Et sitten vain mene koko terapeutille.
Vierailija kirjoitti:
Pitää jättää ainakin tunti aikojen väliin.
Tämä olisi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
OLisko parempi, että jättäisi sen terapia käymättä, jos on noin vaikeaa, että siellä ei kukaan muu saa olla edes vuoroaan odottamassa? Tai tekisi sen etänä.
Kannattaisiko vähän löysätä pipoa, eikä pelätä niin paljon myöhästymistä että pitää tulla todella aikasin paikalle venailemaan! Ei ole tarkoitus, että siellä odotellaan silloin kun toinen on vielä terapiassa.