Onko ok , että terapeutin oven takana kärkkyy jo seuraava potilas vuoroaan?
Kommentit (354)
Moikkaa reippaasti lähtiessä ja katso silmiin :)
Mut entäs jos tää seuraava potilas tuleekin liian aikasin odottelemaan tauosta huolimatta
On ok. Mikä tässä olisi ongelma? On aika vaikea järjestää vastaanottoa niin, etteivät potilaat koskaan kohtaa, ja kyllähän sitä vaikka lääkärissä tai labrassakin usein törmää edelliseen potilaaseen vastaanottotilassa.
Terapiakontekstissa on toki syytä huomioida terapiatilan äänieritys: puheen ei tule kuulua huoneen ulkopuolelle.
On ok, kunhan asiakkaat ei syö toisiltaan terapia-aikaa ja oven äänieristys toimii.
Kävin terapeutilla ja vähän häiritsi, kun tuntui että sen toimiston äänieristys oli aivan olematon ja luultavasti kaikki puheet kuului ulkopuolelle. Siinähän voisi ulkopuolisetkin pian osallistua.
Miksi se seuraava asiakas häiritsee? Eihän hän vie sinun ajastasi sekuntiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se seuraava asiakas häiritsee? Eihän hän vie sinun ajastasi sekuntiakaan.
Jotkut eivät halua tulla nähdyksi terapeutin vastaanotolla, eli että ovat ko. palvelun käyttäjiä. Itse olin joskus syystä x tekemisissä psykiatrin yksityisvastaanoton kanssa. Siellä esim. eräs asiakas vaati, että hänelle soitetaan kun edellinen asiakas on poistunut paikalta vasta sen jälkeen tyyppi tuli autostaan ulos ja marssi vastaanotolle.
Ei siinä saahan yksityisyyttään vaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se seuraava asiakas häiritsee? Eihän hän vie sinun ajastasi sekuntiakaan.
Jotkut eivät halua tulla nähdyksi terapeutin vastaanotolla, eli että ovat ko. palvelun käyttäjiä. Itse olin joskus syystä x tekemisissä psykiatrin yksityisvastaanoton kanssa. Siellä esim. eräs asiakas vaati, että hänelle soitetaan kun edellinen asiakas on poistunut paikalta vasta sen jälkeen tyyppi tuli autostaan ulos ja marssi vastaanotolle.
Ei siinä saahan yksityisyyttään vaalia.
😂
Asiakas tulee etuovesta ja lähtee takaovesta, niin ei haittaa kärkkyjät.
Ei ole ok, koska se häiritsee hoitosuhdetta tarpeettomasti ja lisäksi tosiaan se yksityisyys.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok, koska se häiritsee hoitosuhdetta tarpeettomasti ja lisäksi tosiaan se yksityisyys.
Miten se häiritsee hoitosuhdetta? Miten sinun hoitosi olisi erilaista, jos terapeutilla ei olisi seuraavaa asiakasta?
Pyydä se ensikerralla sisään juttelemaan
Osaavalla terapeutilla on aikojen välissä tarkoituksella muutama minuutti (esim. 10-15min) aikaa. Ei haittaa jos aikasempi aika venyy parilla minuutilla ja on myös aikaa kirjata käynnin asiat varmasti ylös. Ehtii myös valmistautumaan seuraavaan asiakkaaseen
Juuri tämän takia en ikinä menisi etuajassa. Ei ole kivaa tuoda paineen ts. Kiireen tunnetta terapeutille ja edelliselle asiakkaalle ja nähdä edellistä asiakasta. En myöskään itse haluaisi, että joku olisi oven takana odottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin terapeutilla ja vähän häiritsi, kun tuntui että sen toimiston äänieristys oli aivan olematon ja luultavasti kaikki puheet kuului ulkopuolelle. Siinähän voisi ulkopuolisetkin pian osallistua.
Kannattaa mainita tästä teraupeutille ja ehdottaa että laittaa vaikka pikkuradion odotustilaan pitämään hieman ääntä.
Välillä käy väkisinkin että asiakkaat kohtaavat vaikka olisi hieman laitettu väliin tyhjää aikaa. Sen kanssa on vaan elettävä mutta tuo äänieristys pitäis olla kyllä kunnollinen että saa terapiassa olla rauhassa. Onhan se nyt naurettavaa että kalliit terapiat kärsii tällaisesta häiriöstä.
Jos hirveästi ahdistaa kohdata muita asiakkaita niin voi valita aina päivän viimeisen ajan itselleen.
Ei ole ok. Pitäisi jättää aina pieni tauko vastaanottojen väliin