Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Rail Baltican pääteasema ei tule Tallinnan satamaan vaan johonkin hevonkuusen Ülemisteen ?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on tilaa?

Vierailija
2/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä me se voitaisiin tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks kun lentokenttä on siellä, sinä tyhmä.

Vierailija
4/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Viro halua ulkoistaa tämänkin Suomelle ja suomalaisten maksettavaksi tunneliprojektina. Varsinaiset työt virolaiset voi kyllä tehdä Suomen kustantama.

Vierailija
5/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siks kun lentokenttä on siellä, sinä tyhmä.

"Ulemisten keskuksessa" on myös Tallinnan suurin ja halvin ostoskeskus

Vierailija
6/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"EU on luvannut rahoittaa jopa 85 prosenttia radan rakennuskustannuksista rajat ylittävänä liikenneyhteytenä."

No voisiko EU maksaa 85% Helsingin ja Tallinnan välisestä tunnelista samalla perusteella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Viro halua ulkoistaa tämänkin Suomelle ja suomalaisten maksettavaksi tunneliprojektina. Varsinaiset työt virolaiset voi kyllä tehdä Suomen kustantama.

Suomalaiset maksaa kaiken naama hullunvirneessä koska "veljeskansa".

Vierailija
8/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siks kun lentokenttä on siellä, sinä tyhmä.

Voisihan se pysähtyä MYÖS lentokentän asemalla. Mutta loogista olisi, että lähtöpaikka olisi satamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siks kun lentokenttä on siellä, sinä tyhmä.

Voisihan se pysähtyä MYÖS lentokentän asemalla. Mutta loogista olisi, että lähtöpaikka olisi satamassa.

Loogista sinulle turistina, mutta ei virolaisille.

Onko sulla mielipiteitä myös pysähdyspaikoista?

Vierailija
10/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siks kun lentokenttä on siellä, sinä tyhmä.

Voisihan se pysähtyä MYÖS lentokentän asemalla. Mutta loogista olisi, että lähtöpaikka olisi satamassa.

Tallinnan lentokenttä on Helsinki-Vantaa, jos tunneli joskus toteutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan Suomessa kohkataan tunnelista halvan viinan himoissa. Junamatkan hinta olisi niin törkeän kallis, edestakaisin satasen, ettei junalla menemällä mitään säästä. Laivalla pitää edelleen mennä, jos haluaa viinaa halvalla.

Vierailija
12/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"EU on luvannut rahoittaa jopa 85 prosenttia radan rakennuskustannuksista rajat ylittävänä liikenneyhteytenä."

No voisiko EU maksaa 85% Helsingin ja Tallinnan välisestä tunnelista samalla perusteella?

Voisi ja maksaisikin, mutta Suomella ei ole osaamitsa eikä pääomaa. Tunnin juna on suomalaisille sopiva tavoite, mikä ei  tosin ole tunnin juna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se johdettaisiin sinne satamaan? Tunneliasema olisi satojen miljoonien juttu ja Viron mittakaavassa aivan liian kallis. Radan vieminen vanhaa satamaradan linjausta pitkin ensin Balti jaamille ja sitten Põhja puiesteen ja vanhankaupungin välistä taas olisi iso ongelma nykyisen maankäytön kannalta, koska satamaradan purkamisesta on kymmeniä vuosia ja sinne on tullut paljon uutta maankäyttöä. Sitä paitsi junien kulku sitä kautta olisi hidasta.

Nähdäkseni se, että jatkossa raitiovaunut kulkevat suoraan Ülemisten asemalta satamaan on laivamatkustajien kannalta aivan tarpeeksi hyvä ratkaisu.

Vierailija
14/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, en ole kuullutkaan tällaisesta.

No Ulemistestä pääsee ketterästi keskustaan. Tai satamaan. Tallinnaa kehitetään koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunneli on ihan paska ajatus. Miksei laivat kelpaa?

Vierailija
16/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne rakentaa ratikan sinne satamasta

Vierailija
17/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelinihan samaa ja lisäksi sitä miksi neukkulan väki keksi noita naurettavia ulebule nimiä ja se sellaisia!

Vierailija
18/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se johdettaisiin sinne satamaan? Tunneliasema olisi satojen miljoonien juttu ja Viron mittakaavassa aivan liian kallis. Radan vieminen vanhaa satamaradan linjausta pitkin ensin Balti jaamille ja sitten Põhja puiesteen ja vanhankaupungin välistä taas olisi iso ongelma nykyisen maankäytön kannalta, koska satamaradan purkamisesta on kymmeniä vuosia ja sinne on tullut paljon uutta maankäyttöä. Sitä paitsi junien kulku sitä kautta olisi hidasta.

Nähdäkseni se, että jatkossa raitiovaunut kulkevat suoraan Ülemisten asemalta satamaan on laivamatkustajien kannalta aivan tarpeeksi hyvä ratkaisu.

Eipä sillä parin kilometrin matkan nopeudella ole mitään merktitystä, vaan se kätevyys, että astut laivasta suoraan junaan. Ja mateleehan junat Helsingin ja Pasilan välin alle 60 km/h.

Vierailija
19/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunneli on ihan paska ajatus. Miksei laivat kelpaa?

Niimpä! Miksei tunneliin voi rakentaa taxfree myymälää ja karaoke-pubia jossa voi vetää pikakännit?

Vierailija
20/48 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"EU on luvannut rahoittaa jopa 85 prosenttia radan rakennuskustannuksista rajat ylittävänä liikenneyhteytenä."

No voisiko EU maksaa 85% Helsingin ja Tallinnan välisestä tunnelista samalla perusteella?

Voisi ja maksaisikin, mutta Suomella ei ole osaamitsa eikä pääomaa. Tunnin juna on suomalaisille sopiva tavoite, mikä ei  tosin ole tunnin juna.

Viime syksynä se oli vielä 45 minuutin juna Stadista Tampereelle. Nyt se on tunnin juna Stadista Turkuun. Matka lyhenee, mutta matka-aika silti kasvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi