Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen vastavalmistunut hoitajanainen, ja joutunut joka työpaikassani kiusatuksi

Vierailija
10.10.2020 |

Osaako joku antaa ehdotuksia sille, miksi näin käy ja mikä minussa oikein voisi olla vikana? Ehkä saan jonkin fiksun ehdotuksen, jota voisin itsessäni ryhtyä muuttamaan.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin hoitoalan vuosi sitten. Ehdin tehdä töitä 3 vuotta valmistumisen jälkeen. Työpaikkakiusaaminen oli syynä. Häirikköä ei saatu pois niin päätin lähteä itse. Elämäni kauheinta aikaa. Peräänny ennenkuin menetät mielenterveytesi. Naiset ovat kauheita

Vierailija
82/92 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitsutyöpaikoilla on usein myrkyllinen ilmapiiri, mutta kyllä ihaniakin paikkoja on! Jatka vaan etsimistä. Sitä, miksi juuri sinä joudut kiusaamisen kohteeksi, en osaa arvailla. Joudutko pikemminkin ajojahdin kohteeksi vai syrjään? Tästä voi ehkä yrittää päätellä, oletko muiden mielestä liian hiljainen vai räväkkä ja lähteä haarukoimaan ongelmaa tarkemmin. Mutta joo siis myrkyttyneissä työpaikoissa kyllä aina joku joutuu kohteeksi, usein uusin tulokas. 

Tämä. Ikävä kyllä hoitoalalla on pesiytynyt valtavasti kiusaajia ja monessa paikkaa työilmapiiri on huono. Onneksi ei kaikkialla, joten suosittelen etsimään itsellesi mukavamman työporukan mikäli mahdollista, ja hoitoalallahan se onneksi usein myös on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä epäräväkkä ja syrjäänvetäytyvä, mutta mielestäni myös melko kovanaama. Toisaalta tiedän muitakin epäräväköitä ja syrjäänvetäytyviä, mutta heitä ei tietääkseni kiusata, eli jokin avaintekijä puuttuu vielä... ja kyllä, olen lähihoitaja :D

Miten kiusaaminen ilmenee? Mua kiusattiin yhdessä paikassa, jonne tein keikkaa, tein vain sitten sen kolme viikkoa, mä en alistu moiseen puuhaan, niiden pomo kyllä ihmetteli, että miksi en jatka, kuten asiakkaatkin olivat jo aiemmin ihmetelleet, että mihin kaikki kivat hoitajat ovat kadonneet, kuspäiset vakkarit siellä vaan oli ja oli...

Surettaa vanhusten puolesta joiden päivän ja koko elämän piristys aina katoaa 😭.

Vierailija
84/92 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akkavaltainen ala.

T. hoitajaopinnoista alaa vaihtanut

Pääsi ei vaan kestänyt, ei siinä sen kummempaa ollut. Kaikissa ei vaan ole ainesta.

Tommosia ilkeitä ne on.

Vierailija
85/92 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akkavaltainen ala.

T. hoitajaopinnoista alaa vaihtanut

Sama. Työ on mukavaa, mutta opintojen aikana pääsi niin moneen paikkaan tutustumaan että oli helppo todeta, ettei sitä aivan liian monissa paikoissa ollutta huonoa työilmapiiriä jaksaisi vuosia puhumattakaan eläkeikään asti.

Vierailija
86/92 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette hoitajia, hoitakaa välinne kuntoon prkl.

Ei ne osaa. Koulutukseen on lisättävä osio miten työpaikalla käyttäydytään työkavereita kohtaan.

Vierailija
87/92 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajilla ei ole työminää vaan ne tuo koko saastaisen persoonallisuutensa työpaikalle. Niin ei saisi missään nimessä olla.

Vierailija
88/92 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ärsyttävä ihminen? Jos olet, et välttämättä sitä itse huomaa. Vaikka olisitkin ärsyttävä ihminen niin se ei oikeuta kiusaamista, mutta se voisi osaltaan selittää sitä.

Mitenköhän tämä kommentti auttaa ketään? Koen sinut ärsyttävänä, huomaatko miksi?

Vierailija
89/92 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nätti ja energinen ihminen. Kiusaaminen on kateutta. Pelkäävät työpaikkojensa menetystä ja hiillostavat sinua pois. Selvä peli.

Vierailija
90/92 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla on hoitajat moneen kertaan puolustelleet opiskelijoiden, nuorten, vastavalmistuneiden ja jopa aikuisiällä ammattia vaihtaneiden kiusaamista. Kuuluu alan luonteeseen.

Sitten ihmetellään, miksi alaa ei arvosteta. Työyhteisötaidot on osa ammattitaitoa, joten siinähän ne mukamas kokeneet ammattilaiset vetävät itsensä alas eikä edes tajua sitä.

Olen itsekin törmännyt siihe, että työpaikalla oli ajattelumalli, jonka mukaan uusien pitää kestää vähän simputusta ja kyttäämistä, jos meinaavat pärjätä työpaikassa. Vaikka en itse kokenut suoraa kiusaamista, niin ei kyllä kiinnostanut jäädä. Muutenkin muutama vuosi hoitoalaa riitti, ja hain sitten toisen alan koulutukseen. Juuri näiden työyhteisöjen ja huonojen esimiesten takia.

Vierailija
91/92 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta entäs jos esimies on mukana kiusaamisessa? Tai entä jos esimies pelkää itse kiusaajia? Tai jos esimies ei vain välitä?

Usein nämä kaikki yhtäaikaisesti!

Vierailija
92/92 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itsekin kilttinä ihmisenä neuvoisin, että anna takaisin, niin härskisti ja törkeästi kuin pystyt. Jokaisella on heikko kohtansa, tarkkaile mikä se kenelläkin on, ja iske siihen kun tulee tilaisuus. Kosta myös kaikin tavoin, kuse kahviin, sekoita koiranpaskaa leivonnaisiin ja tarjoa mielevästi hymyillen kiusaajille, levitä selän takana huhuja (mitä omituisempia, sen parempi) yms. Mehevä kosto parantaa henkistä tuskaa, kiusaaja ei ansaitse armoa. Tulet huomaamaan, että ilkeää ihmistä arvostetaan enemmän kuin kilttiä, niin kummallisessa maailmassa elämme."

---> Oletko todella itsekin" kiltti ihminen.