Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esimerkkejä huonosta kasvatuksesta.

Vierailija
02.01.2014 |

Tuttavaperheessä on ekaluokkalainen. Kun tulevat kylään, laukoo tämä aina jotain epäkohteliasta. Esimerkkeinä mainittakoon "teillä on kyllä ihan huonot tarjottavat, ei mitään hyvää syötävää", "ihan tylsät juhlat, lähetään pois täältä". Ja mitä tekevät vanhemmat? Eivät suinkaan toru lasta vaan nauravat tämän jutuille. Eivätkä mitenkään nolostuneena vaan tyylillä, että voi kuinka olikaan hassu juttu! Odottaen, että muutkin nauravat lapsen "suloisen hassulle" jutulle.

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:46"]

Olin kerran ystäväni kyydissä, mukana olivat sekä hänen oma lapsensa että erään toisen lapsi. Tämä n. 7 v. lapsi sitten tokaisi kesken matkan, että ystävälläni on huono auto ja että heillä on paljon hienompi. Ystävä päätti sitten opettaa lasta pysäyttämällä auton ja sanomalla "jos ei kyyti kelpaa niin tuossa on ovi, sopii kävellä". Pysyipähän mukula hiljaa loppumatkan.

Tuosta samasta lapsesta olisi vaikka mitä muutakin kerrottavaa, oli se niin ärsyttävä tapaus. Pilalle lellitty suoraan sanottuna. Tottunut siihen, että kaikki menee hänen tahtonsa mukaan.

[/quote]

Olet lapsellinen. Minun auto, minun säännöt. Voi herran jestas. Aikuinen loukkaantuu kun lapsi sanoo totuuden ja uhkaa jättää lapsen heitteille. Uhkailetko samalla tavalla myös aikuisia ihmisiä vai vain puolustuskyvyttömiä lapsia?

[/quote]

Mitä helvettiä? Et osaa lukea? Sanoin selkeästi olleeni ystäväni kyydissä, ja nyt hyökkäät minua vastaan. Täytyy lapselle näyttää rajat, aikuisten nenille ei pompita. Ja opettaa, että on törkeää arvostella toisten omaisuutta ja varallisuutta ja kerskua omallaan.

[/quote]

Ehkä miehesi voisi opettaa sinulle, että miesten nenille ei hypitä. Akka, haarat auki tai tulee turpiin! Ja jos alat nalkuttaa, niin miehsi voi vedellä sinua pitkin korvia. Etköhän opi, lehmä.

[/quote]

Mun äiti käytti joskus tätä uhkailua, että saan kävellä kotiin, jos tappelin tms autossa. Kyllä siinä sitten lopetti tappelun. Eikä jäänyt traumoja.

Vierailija
82/126 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 23:30"]Toivottavasti, et opeta lapsellesi yhdyssanoja tai muutenkaan mitään ; D

[/quote]

Anteeksi kielipoliisi, siis kaksikuinen*

........…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 23:22"]

Joskus mua ihmetyttää, että ootteko ite ikinä ollut lapsia. Itse oon 21 vuotias ja mulla on tällä hetkellä kaksi kuinen vauva, ehkä teidän mielestä liian nuori, mutta muostanpahan hyvin, miltä tuntui olla lapsi. Helpompi sitten kasvattaakin omaa lasta. Monesti tosiaan ihmettelen, että etteiö yhtään ajattele itseänne tuossa iässä? Mikä oli kamalaa ja mikä opiksi ja mikä teitä auttoi lapsena. En nyt tarkoita, että jotain 2-4v juttuja muistaa, mutta yleisesti.

[/quote]

Ooksä kännissä?

Vierailija
84/126 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

77, jäisikö sinulle traumoja jos uhkaisin tappaa sinut? Sehän nimittäin on tappouhkaus jos uhkaa jättää avuttoman lapsen tien varteen.

Vierailija
85/126 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 20:05"]

Tulevaisuuden veronmaksajia ja meidänkin tulevien vanhusten hoitajia... Hurraa.

[/quote]

Näistä tulee sitten poliiseja, kansanedustajia, kauppiaita jne. Voin kuvitella: jos eivät saa tahtoaan läpi, alkaa ankara mekkala jossa ei hienovaraisuutta muita kohtaan tunneta.

Vierailija
86/126 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 23:03"]

Arvatkaas kuinka noloa ku lapseni huusi uimahallissa täysillä "kato äiti kuinka pullea nainen" ja osoitti vieressämme seisovaa naista. Enkä todellakaan ole lastani huonosti kasvattanut, emmekä mieheni kanssa ole arvostelleet koskaan lasten kuullen ketään pulleaksi tai miksikään muuksikaan. Mutta meidän suvussa kaikki on hoikkia, lapsi ei ollut varmaan ihan aidosti koskaan nähnyt niin isoa ihmistä. En tiedä miksi se piti täysillä huutaa ja vielä osoittaa päälle, kyllä minua nolotti!!! Puhuttelun pidin sitten nurkan takana, en todellakaan halunnut pitkittää enää sen pullean naisen tuskaa jäämällä siihen lapselleni selittämään mitään.  Vaan liukenimme nopeasti paikalta. 

[/quote]

Eräs lapsi ihmetteli setänsä ja minun kuullen, että miksi minulla on niin iso nenä. Setä kyllä muisti sanoa, mitä ei ole kohteliasta sanoa ääneen.

Vierailija
87/126 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 00:33"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 23:03"]

Arvatkaas kuinka noloa ku lapseni huusi uimahallissa täysillä "kato äiti kuinka pullea nainen" ja osoitti vieressämme seisovaa naista. Enkä todellakaan ole lastani huonosti kasvattanut, emmekä mieheni kanssa ole arvostelleet koskaan lasten kuullen ketään pulleaksi tai miksikään muuksikaan. Mutta meidän suvussa kaikki on hoikkia, lapsi ei ollut varmaan ihan aidosti koskaan nähnyt niin isoa ihmistä. En tiedä miksi se piti täysillä huutaa ja vielä osoittaa päälle, kyllä minua nolotti!!! Puhuttelun pidin sitten nurkan takana, en todellakaan halunnut pitkittää enää sen pullean naisen tuskaa jäämällä siihen lapselleni selittämään mitään.  Vaan liukenimme nopeasti paikalta. 

[/quote]

Eräs lapsi ihmetteli setänsä ja minun kuullen, että miksi minulla on niin iso nenä. Setä kyllä muisti sanoa, mitä ei ole kohteliasta sanoa ääneen.

[/quote]

Mikä se oli mitä ei ole kohteliasta sanoa ääneen? Ja miksi sinulla on iso nenä?

Vierailija
88/126 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:32"]Tuttu tuli kylään pian pian 3-vuotiaan lapsensa kanssa. Pentu alkoi penkomaan keittiön laatikoita ja kaappeja, kirjoituspöytäni laatikoita ym, kaikkea minkä vain sai auki. Levitti ja heitteli tavarat lattialle. Purin hetken hammasta odottaen, että äitinsä nostaisi ahterinsa penkistä tai edes kieltäisi kakaraa. Kun ei ollut huomaavinaankaan, minun oli pakko puuttua asiaan. Meillä ei omatkaan lapset saa penkoa tuolla lailla, niin miksi vieraiden pitäisi??? Kun sitten kielsin pentua, äitinsä loukkaantui ja alkoi puolustella "kun siellä oli viimeksi jotain mielenkiintoista"!!! Olivat siis penkoneet kotonani aiemminkin...Ymmärrän kyllä sen, että lapset ovat uteliaita ja kokeilvat mitä kaikkea saa tehdä. Huonoa kasvatusta äidiltä, jos antaa lapsensa kylässä penkoa toisten tavaroita!

[/quote]

Väriseviä kaalimatoja laatikoihin ja et puutu penkomiseen :) ja pysyt viilipyttynä jos tuossa vaiheessa mamma alkaa punastella ja vauhkota.

Vierailija
89/126 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi apua, ketjussa tiivistyy miksi en koskaan, ikinä, ole lapsia hankkinut tai halunnut. Hrrh

Vierailija
90/126 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni lapsi on ihan kammottava. Hän on tottunut olemaan aina huomion keskipisteenä ja saamaan kaiken minkä haluaa. Joten kun ollaan kylässä,  tämä herranterttu keskeyttää jatkuvasti, puhuu rumia vaikka olisi pikkulapsia kuuntelemassa, ei tottele, porsastaa kahvipöydässä eikä ala leikkiä muiden lasten kanssa koska haluaa pelata ipadilla.

Koita siinä sitten kehua miten ihana pentu toisella on... ei se lastenkasvatus mitään rakettitiedettä ole, siksi ihmetyttääkin miten niin moni ei osaa sitä alkuunkaan. 

Vierailija
91/126 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 14:35"]

Kaverin 2 v täältä lähtiessään järjästi uhmakohtauksen. Kuului kirkua ja parkua ja tavaroiden heittelyä. Lapsi löi äitiään kasvoihin, puri ja nipisteli. Äitinsä yritti lohduttaa lasta, että "kotona syödään sipsiä ja dippiä ja tilataan kebabbia". Ei yhtään ihmetytä miksi kyseinen lapsi on ihan hirviö. 

[/quote]

Siis minkä ikäistä porukkaa täällä oikein palstailee? Nimittelet kaksivuotiasta hirviöksi?  Tämä tuntuu aivan joltain lapsettomien parikymppisten taivasteluketjulta, jossa enemmän korostuu keskustelijoiden elämänkokemuksen puute, kuin näiden lasten kasvatuksen puute.

[/quote]Hirviöhän tuo on. 

Vierailija
92/126 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:19"]

Olin kerran ystäväni kyydissä, mukana olivat sekä hänen oma lapsensa että erään toisen lapsi. Tämä n. 7 v. lapsi sitten tokaisi kesken matkan, että ystävälläni on huono auto ja että heillä on paljon hienompi. Ystävä päätti sitten opettaa lasta pysäyttämällä auton ja sanomalla "jos ei kyyti kelpaa niin tuossa on ovi, sopii kävellä". Pysyipähän mukula hiljaa loppumatkan.

Tuosta samasta lapsesta olisi vaikka mitä muutakin kerrottavaa, oli se niin ärsyttävä tapaus. Pilalle lellitty suoraan sanottuna. Tottunut siihen, että kaikki menee hänen tahtonsa mukaan.

[/quote]

Olet lapsellinen. Minun auto, minun säännöt. Voi herran jestas. Aikuinen loukkaantuu kun lapsi sanoo totuuden ja uhkaa jättää lapsen heitteille. Uhkailetko samalla tavalla myös aikuisia ihmisiä vai vain puolustuskyvyttömiä lapsia?

[/quote]

Mitä helvettiä? Et osaa lukea? Sanoin selkeästi olleeni ystäväni kyydissä, ja nyt hyökkäät minua vastaan. Täytyy lapselle näyttää rajat, aikuisten nenille ei pompita. Ja opettaa, että on törkeää arvostella toisten omaisuutta ja varallisuutta ja kerskua omallaan.

[/quote]

Häpeä. Jokainen normaali ihminen olisi tuossa tilanteessa ollut heikomman puolella eli lapsen vaikka sanoikin autosta jotain. Silti ystäväsi ylireagoi.

Lapsi voi myös olla ilkeä ja paha ja vahvempi osapuoli jos lapsia on useampi. Ärsytti viikonlopun leffa jossa kaksoslapset kiusasivat miehensä tyttöystävää ja isä näki kaiken ja salli sen. Yök. amerikkalaista paskaa.

Vierailija
93/126 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi poika?

Vierailija
94/126 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 06:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Häpeä. Jokainen normaali ihminen olisi tuossa tilanteessa ollut heikomman puolella eli lapsen vaikka sanoikin autosta jotain. Silti ystäväsi ylireagoi.

Lapsi voi myös olla ilkeä ja paha ja vahvempi osapuoli jos lapsia on useampi. Ärsytti viikonlopun leffa jossa kaksoslapset kiusasivat miehensä tyttöystävää ja isä näki kaiken ja salli sen. Yök. amerikkalaista paskaa.

[/quote]

Mun mielestä aina hyvä tapa on vastata törkeyteen huumorilla. Esim. yo. tilanteessa autoilija olisi voinut kuitata, että "no mutta hyvin tälläkin pääsee paikasta toiseen!". Lapsi vo funtsia aikuisen sanomisia myöhemmin ja siellä voi joku lamppu välähtää. ;)

Vierailija
95/126 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alan ymmartaa mista naita "rehellisia" suomalaisia tulee, niita jotka paivallispoydassa julistavat etta "nyt menen paskalle", tottahan se on ja mita sita kaunistelemaan ja omana tietonaan pitamaan.

Vierailija
96/126 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on selkeä ero torutaanko vai opetetaanko eri toimintatapa. Se toruminen on lapsen nolaamista ja sitä minullekkin lapsuudessa tehtiin, oppihan siitäkin mutta ei se kivaa ollut. Opettaminen on taas neuvomista ja asia läpi käymistä rauhassa. Siitäkin oppi eikä se jäänyt negatiivisena asiana mieleen. Ihmiset on niin pirun lapsikeskeisiä nykyään, että lasten kasvatuksesta on hävinnyt sellanen maalaisjärki kokonaan. 

Vierailija
97/126 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:02"]

asuuko siellä siis laumoittain suomalaisperheitä, joissa kaikilla on huonosti käyttäytyvät lapset?

[/quote]

Ymmärsin että tuossa oli puhe Ranskan Rivieralle menevistä suomituristeista joiden lapset herättää inhotusta pelkällä läsnäolollaan.

Vierailija
98/126 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:26"]

Hän juoksi ympäri ravintolaa, heitteli haarukoita ja veitsiä lattialle, servettejä veti ison pinon lattialle, jolloin meidän täytyi heittää kaikki roskiin, kun ei voi käyttää enää lattialla käyneitä servettejä.[/quote]

Mikä tuossa suomalaislasten ravintolakäyttäytymisessä oikein vikana? Minä näin samaa viimeksi nyt kun olin työpaikkani tiimin kanssa Tukholman risteilyllä a la carte-ravintolassa, ja vielä vastakohtana ruotsalaisperheen jossa samanikäiset lapset; ruotsalaislapset istuivat kiltisti odottamassa ruokaansa ja juttelivat vanhempiensa kanssa kaikenlaista ja kyselivät mm. että mitä haarukkaa käytetään ensin jos syödään monta ruokaa ja vanhemmat selittivät mihin niitä käytetään, samalla suomalaislapset pitivät kamalaa meteliä viereisessä pöydässä kun eivät voineet istua rauhassa viittä sekuntia, keksivät että tuoleilta on kiva valua maahan pöydän juureen ja kun noustaan lattialta niin ne tuolit kaatuu ja kolahtaa kivasti, vanhemmat eivät sanoneet mitään. Sitten mankuivat että mikä kestää kun tilauksestaan oli mennyt 5 min, heti tämän jälkeen perheen äiti kysyi tai pikemminkin sanoi vaativaan sävyyn tarjoilijalta että saisiko lapsille värityskirjat kun nyt teillä kestää ruuassa niin kauan (haloo tyhmä ämmä, olette a la carte-ravintolassa ettekä mäkkärissä!), eräs tarjoilijoista joutui sitten lähteä hakemaan sellaista jostain lapsinurkkauksesta toiselta puolen laivaa ilmeisesti koska kesti. Värityskirjat eivät olleetkaan kivat kahden minuutin jälkeen niin nämä alkoivat vinkumaan ja mankumaan. Kaiken huipuksi nuo ruotsalaislapset kysyivät vanhemmiltaan että mikä noita toisen pöydän lapsia oikein vaivaa! :D Meinasin sanoa että käykääpäs kiltit lapset vähän näyttämässä noille suomalaisille pilallelellityille mallia että miten ravintolassa käyttäydytään.

Vierailija
99/126 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 14:00"]

Vanhemmat antavat mallin miten toimitaan.

[/quote]

Meillä aikuiset eivät arvostele ruokaa, muita ihmisiä tai muitakaan tällaisia juttuja ainakaan lasten kuullen. Silti lapset saattavat tokaista, että onpa täällä tylsää tai en tykkää ruoasta. Joka kerta huomautetaan, mutta varsinkin vanhempi lapsista (8v tyttö) on sellainen, että ei tunnu oppivan hyviä sosiaalisia tapoja. Tämä on todella turhauttavaa, koska hänelle joudumme monista asioista huomauttamaan, mutta toivottavaa tulosta ei synny. Ei vaikka takavarikoidaan tavaroita, kännykkä, tv- tai pelikielto. Kuitenkin on juuri oikeinlainen oppija koulussa ja saa hyviä arvosteluja, on kiinnostunut lähes kaikista asioista ja on iloinen persoona. 

Vierailija
100/126 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:32"]

Tuttu tuli kylään pian pian 3-vuotiaan lapsensa kanssa. Pentu alkoi penkomaan keittiön laatikoita ja kaappeja, kirjoituspöytäni laatikoita ym, kaikkea minkä vain sai auki. Levitti ja heitteli tavarat lattialle. Purin hetken hammasta odottaen, että äitinsä nostaisi ahterinsa penkistä tai edes kieltäisi kakaraa. Kun ei ollut huomaavinaankaan, minun oli pakko puuttua asiaan. Meillä ei omatkaan lapset saa penkoa tuolla lailla, niin miksi vieraiden pitäisi??? Kun sitten kielsin pentua, äitinsä loukkaantui ja alkoi puolustella "kun siellä oli viimeksi jotain mielenkiintoista"!!! Olivat siis penkoneet kotonani aiemminkin...Ymmärrän kyllä sen, että lapset ovat uteliaita ja kokeilvat mitä kaikkea saa tehdä. Huonoa kasvatusta äidiltä, jos antaa lapsensa kylässä penkoa toisten tavaroita!

[/quote]

Tiesin että meillekin tulee taas kylään tuollainen kaiken mahdollisen penkova samanikäinen lapsi, niin tein kerran sellaisen tempun että laitoin laukkuni eteiseen matalalle tasolle, ja sinne hupilahjana polttareihini saamani (käyttämättömän) kirkkaan pinkin glitteri-dildon sinne laukkuun. No ei mennyt varmaan kuin 5 minuuttia niin lapsi tulee dildo kädessä äidin luokse että kato mikä tämä on? Äitinsä punastui ja änkytti, ja tuhisi lapselle ettei muiden asioihin saa koskea. Sen jälkeen lapsi ei enää penkonut mitään, ainakaan meillä :-DDD